Obrazem: Ze štětové jímky se začíná klubat nové zdymadlo na Baťově kanálu
Stavba plavební komory Rohatec (březen 2024). Pramen: Metrostav DIZ
Nová komora a upravená Radějovka propojí jižní konec Baťova kanálu s řekou Moravou a tím i městem Hodonín.
A co to překladiště kontejnerů v Hodoníně, už se míchá beton ? /:-)/
Čekal jsem rok 2300… gratuluji
Štětová jímka vs. štětová cesta.
Ony jsou to štětovnice, takže spíš štětovnicová.
Takže už jenom prošťouchnout Moravu pod Devín a spustit rekreační linku Zlín – Bospor…
A nebude chybět ještě někde nějaká plavební komora? Y Hodonína k soutoku s Dyjí jsou asi 3 jezy/splavy.
No to by bylo fajn, přestavět jez s plavební komorou Bělov nad Otrokovicemi a jednou by šlo plout z Olomouce přes Kroměříž, Hodonín, Břeclav až do Lednice, tolik památek po cestě.
Ten Bělov snad začnou taky brzy… bylo by to fajn.
Z kromerize nahoru se nic neplanuje.
Do Olomouce (centra) jsou taky 4 jezy kromě Bělova. Takže nějakým pokrokem v mezích přiměřeného rozpočtu…
To vše jsem chtěl vyřešit slovem „prošťouchnout“😀
Mě tento výraz evokoval prohrábnutí koryta na nějakou plavební hloubku.
Hlavne neni voda- tu si bere k chlazeni hodoninska elektrarna.
A dole jsou meandry, tam bude stret s ekology…
Po postavení pořádných jezů tam bude „olej“ a voda se většinou najde.
Ty stupně jsou na už zregulovaném úseku, dál od soutoku s Dyjí se to kroutí až do Dunaje, tam by se kopat asi nemuselo, ale na ekoteroristy by se pozor dávat musel.
Vody je dost, od toho je hodoninska jezova zdrz. Meandry jsou nad, ne pod…
V EHO už je také modernizovaný způsob chlazení, který prý sníží spotřebu chladící vody asi o 97% – viz https://hodoninsky.denik.cz/ctenar-reporter/izraelsky-chladici-system-v-hodonine-rocne-usetri-57-milionu-kubiku-vody-2024032.html