Obrazem: Ze Smíchova zmizel Hřebík. Železniční most bude po opravě sloužit už jen cyklistům

Demontáž železničního mostu Hřebík na pražském Smíchově. Foto: TSKDemontáž železničního mostu Hřebík na pražském Smíchově. Foto: TSK

Most projde rekonstrukcí a po výstavbě nových mostních opěr bude vrácen na původní místo.

24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zdenek Hrdlicka

Já tedy doufal, že se most snese, násep odbagruje a na místě vznikne blok bytových domů….

MOS

Pokud se nepletu, stanice metra i terminál se bude jmenovat „Nádraží Smíchov“.

Martin

Měl bych otázku na znalce …
Na koleji, která vedla pres tento most (ve směru železniční most přes Vltavu) je výhybka a krátká část trati, odbočující vlevo. Jaký tam (zřejmě spíš historicky) měla význam? A kdy byla zrušena?

Alibaba

Bezpečnostní odvrat.
Zrušeno (velmi pravděpodobně) současně se zrušením koleje na Společné nádraží.

Jaroslav

Odbočka vedla na Severní nádraží a dále na Semmering

Martin

Měl bych otázku na znalce …
Na koleji, která vedla pres tento most (ve směru železniční most přes Vltavu) je výhybka a krátká část trati, odbočující vlevo. Jaký tam (zřejmě spíš historicky) měla význam? A kdy byla zrušena?

Ýtlena

Bicykl je fajn vynález, co bysme s těma zrušenýma tratěma dělali?

Dejf

Tak nezanedbatelné množství zrušených tratí úspěšně zarůstá náletovými dřevinami v majetku nějakého státního subjektu.

Rabín

Kdo vymyslel přezdívku “hřebík”? Má nějaké logické vysvětlení?

Stepan

Bůhví – najednou ten název všichni opisují, ale jméno budapešťské firmy, která most vyrobila, to nejspíš není.

Nejstarší výskyt jsem našel v téhle zadávací dokumentaci:
https://zakazky.spravazeleznic.cz/document_68667/29b21c93057f8a6eb22d287abfb7bda1-p01-1_zadani_cz-pdf

percula

A kudy se ta kola dostanou od Lihovaru k Dobříšské?

MP22

Ale notak, vy chcete koncepční řešení? Prostě vás to vyflusne v ulici Na Zlíchově a na ten most se dostaňte jak chcete. Čili krásná nová infra okolo terminálu bez reálné návaznosti, takže zase pro otrlé cyklomagory kteří milují kličkování mezi tramvajemi a náklaďáky, ale pro normální lidi co nehledají stres a pro děti absolutně k ničemu.

Adam Ř

No jasně, není to úplně komplexní řešení, ale zase nevede úplně nikam, Nový Smíchov má šanci být docela významný cíl a zdroj cest

Jakub P

Ma tam byt lavka pres trat, s lahudkovou stoupajici rampou s uzkou 180 zatackou. Prece bychom nechteli slusnou cykloinfra mezi nadrazim (pardon Terminalem) a Vltavou… Sup do pustin k Dobrissky a hlavne poradnej ztracenej spad. Praha je prece kopcovita, tak ty kopce vyrobime i v tech placatych castech…

Matěj V.

No ne, oddělená cyklostezka v Praze? To jsou už Vánoce?

N.N.

Na staré trati pod Vítkovem je už dávno a ví se to i mimo Prahu.

Kolemjdoucí

To není oddělená cyklostezka. To je smíšená pěší a cyklo infra. Skutečně oddělené cyklostezky v Praze skoro nemáme.

N.N.

Pochopil jsem to tak, že cyklisté se bojí velkých vozidel, proto nechtějí jezdit v běžném provozu ve vozovce. A tady jsou jenom chodci, nic x-tunového.

Jakub P

Lidi na kolech opravdu nechtej byt ohrozovani auty, ale taky nechtej ohrozovat lidi jdouci pesky a furt kvuli nim brzdit, atd. Smisena stezka s pesimi je lepsi nez nic, opravdu pohodlne a kvalitni reseni to ale taky neni.

Franta

Smíšená i s auty, máme tam povolen vjezd 🙂 , cyklisti se pak celkem diví co tam děláme

alph

Smíšená stezka pro pěší a cyklisty je to moc pěkná, jen ústí na Krejcárku uprostřed ničeho. Pro cyklisty tam není nejmenší návaznost, dále se musí po opravdu frekventované a úzké silnici. Jen v létě se od tam dá pokračovat malou lesní pěšinou po překonání silnice, ale většinu roku je na ní nepřekonatelné bahno.

Zbynek

Návaznost je takova pražská. Cyklopruhy na Novovysocanske a na Ohradu. Dostat se pak z Nových Vysocan někam dál je cyklo unikova hra.

Jakub P

A stejne jako ta Vitkovska, i tato bude mit navaznosti dost nanic.

Zbynek

Praha.