Obrazem: Ze Smíchova zmizel Hřebík. Železniční most bude po opravě sloužit už jen cyklistům
Demontáž železničního mostu Hřebík na pražském Smíchově. Foto: TSK

Most projde rekonstrukcí a po výstavbě nových mostních opěr bude vrácen na původní místo.
Já tedy doufal, že se most snese, násep odbagruje a na místě vznikne blok bytových domů….
Pokud se nepletu, stanice metra i terminál se bude jmenovat „Nádraží Smíchov“.
Měl bych otázku na znalce …
Na koleji, která vedla pres tento most (ve směru železniční most přes Vltavu) je výhybka a krátká část trati, odbočující vlevo. Jaký tam (zřejmě spíš historicky) měla význam? A kdy byla zrušena?
Bezpečnostní odvrat.
Zrušeno (velmi pravděpodobně) současně se zrušením koleje na Společné nádraží.
Odbočka vedla na Severní nádraží a dále na Semmering
Měl bych otázku na znalce …
Na koleji, která vedla pres tento most (ve směru železniční most přes Vltavu) je výhybka a krátká část trati, odbočující vlevo. Jaký tam (zřejmě spíš historicky) měla význam? A kdy byla zrušena?
Bicykl je fajn vynález, co bysme s těma zrušenýma tratěma dělali?
Tak nezanedbatelné množství zrušených tratí úspěšně zarůstá náletovými dřevinami v majetku nějakého státního subjektu.
Kdo vymyslel přezdívku “hřebík”? Má nějaké logické vysvětlení?
Bůhví – najednou ten název všichni opisují, ale jméno budapešťské firmy, která most vyrobila, to nejspíš není.
Nejstarší výskyt jsem našel v téhle zadávací dokumentaci:
https://zakazky.spravazeleznic.cz/document_68667/29b21c93057f8a6eb22d287abfb7bda1-p01-1_zadani_cz-pdf
A kudy se ta kola dostanou od Lihovaru k Dobříšské?
Ale notak, vy chcete koncepční řešení? Prostě vás to vyflusne v ulici Na Zlíchově a na ten most se dostaňte jak chcete. Čili krásná nová infra okolo terminálu bez reálné návaznosti, takže zase pro otrlé cyklomagory kteří milují kličkování mezi tramvajemi a náklaďáky, ale pro normální lidi co nehledají stres a pro děti absolutně k ničemu.
No jasně, není to úplně komplexní řešení, ale zase nevede úplně nikam, Nový Smíchov má šanci být docela významný cíl a zdroj cest
Ma tam byt lavka pres trat, s lahudkovou stoupajici rampou s uzkou 180 zatackou. Prece bychom nechteli slusnou cykloinfra mezi nadrazim (pardon Terminalem) a Vltavou… Sup do pustin k Dobrissky a hlavne poradnej ztracenej spad. Praha je prece kopcovita, tak ty kopce vyrobime i v tech placatych castech…
No ne, oddělená cyklostezka v Praze? To jsou už Vánoce?
Na staré trati pod Vítkovem je už dávno a ví se to i mimo Prahu.
To není oddělená cyklostezka. To je smíšená pěší a cyklo infra. Skutečně oddělené cyklostezky v Praze skoro nemáme.
Pochopil jsem to tak, že cyklisté se bojí velkých vozidel, proto nechtějí jezdit v běžném provozu ve vozovce. A tady jsou jenom chodci, nic x-tunového.
Lidi na kolech opravdu nechtej byt ohrozovani auty, ale taky nechtej ohrozovat lidi jdouci pesky a furt kvuli nim brzdit, atd. Smisena stezka s pesimi je lepsi nez nic, opravdu pohodlne a kvalitni reseni to ale taky neni.
Smíšená i s auty, máme tam povolen vjezd 🙂 , cyklisti se pak celkem diví co tam děláme
Smíšená stezka pro pěší a cyklisty je to moc pěkná, jen ústí na Krejcárku uprostřed ničeho. Pro cyklisty tam není nejmenší návaznost, dále se musí po opravdu frekventované a úzké silnici. Jen v létě se od tam dá pokračovat malou lesní pěšinou po překonání silnice, ale většinu roku je na ní nepřekonatelné bahno.
Návaznost je takova pražská. Cyklopruhy na Novovysocanske a na Ohradu. Dostat se pak z Nových Vysocan někam dál je cyklo unikova hra.
A stejne jako ta Vitkovska, i tato bude mit navaznosti dost nanic.
Praha.