Obrazem: Ze Smíchova zmizel Hřebík. Železniční most bude po opravě sloužit už jen cyklistům

Demontáž železničního mostu Hřebík na pražském Smíchově. Foto: TSKDemontáž železničního mostu Hřebík na pražském Smíchově. Foto: TSK

Most projde rekonstrukcí a po výstavbě nových mostních opěr bude vrácen na původní místo.

Jen krátce před tím, než Správa železnic usadila novou část železničního mostu přes smíchovskou Nádražní ulici, zmizela jen o pár desítek metrů vedle jiná ocelová konstrukce. Stavbaři snesli most přezdívaný Hřebík, který překlenoval Nádražní ulici severněji. Byl vyrobený v roce 1974 v Budapešti, měl 36 metrů na délku a desítky let sloužil železniční dopravě.

Podle Technické správy komunikací (TSK) však byl ve špatném technickém stavu, ale hlavně ztratil pro železnici smysl. Vedl totiž do severní části Smíchovského nádraží, která už před časem ustoupila developerské zástavbě nového Smíchov City.

Most ovšem neskončí ve šrotu. Projde rekonstrukcí a po výstavbě nových mostních opěr bude vrácen na původní místo, přestože už bez kolejí. Nově se z konstrukce stane klíčová část nové cyklostezky, která nabídne spojení v rámci projektu Terminál Smíchov.

Okolí Terminálu Smíchov protkají nové cyklostezky. Povedou od Dvoreckého až k železničnímu mostu

TSK už loni vypsala zakázku na vybudování staveb pro cyklisty a pěší v návaznosti na projekt terminálu, nově přejmenovaného na Smíchovské nádraží.

„Cyklistické návaznosti“, jak se v dokumentaci trasám říká, jsou rozděleny do třech sekcí. Dohromady poskytnou možnost bezpečně objet na kole celý smíchovský terminál od aktuálně budovaného Dvoreckého mostu až k železničnímu mostu přes Nádražní ulici a dále do těsné blízkosti Výtoňského mostu.

Plány na cyklistické návaznosti v okolí Terminálu Smíchov. Zdroj: TSK

Plány na cyklistické návaznosti v okolí Terminálu Smíchov. Zdroj: TSK

V této části půjde konkrétně o třetí sekci, která dovede cyklisty ke zmíněnému železničnímu mostu. Cyklotrasa se tam plynule napojí na východní konec zvednutého a otočeného mostu přes Nádražní ulici a naváže tak na cyklotrasy v rámci areálu Smíchov City.

Poté bude pokračovat východním směrem po drážním tělese rušených kolejí v délce cca 80 metrů, kde bude dočasně ukončena.

Demontáž železničního mostu Hřebík na pražském Smíchově. Foto: TSKDemontáž železničního mostu Hřebík na pražském Smíchově. Foto: TSKDemontáž železničního mostu Hřebík na pražském Smíchově. Foto: TSKDemontáž železničního mostu Hřebík na pražském Smíchově. Foto: TSKDemontáž železničního mostu Hřebík na pražském Smíchově. Foto: TSKDemontáž železničního mostu Hřebík na pražském Smíchově. Foto: TSKDemontáž železničního mostu Hřebík na pražském Smíchově. Foto: TSKDemontáž železničního mostu Hřebík na pražském Smíchově. Foto: TSKDemontáž železničního mostu Hřebík na pražském Smíchově. Foto: TSKDemontáž železničního mostu Hřebík na pražském Smíchově. Foto: TSKDemontáž železničního mostu Hřebík na pražském Smíchově. Foto: TSKDemontáž železničního mostu Hřebík na pražském Smíchově. Foto: TSKDemontáž železničního mostu Hřebík na pražském Smíchově. Foto: TSKDemontáž železničního mostu Hřebík na pražském Smíchově. Foto: TSKDemontáž železničního mostu Hřebík na pražském Smíchově. Foto: TSKPlány na cyklistické návaznosti v okolí Terminálu Smíchov. Zdroj: TSKPlány na cyklistické návaznosti v okolí Terminálu Smíchov. Zdroj: TSKPlány na cyklistické návaznosti v okolí Terminálu Smíchov. Zdroj: TSKPlány na cyklistické návaznosti v okolí Terminálu Smíchov. Zdroj: TSKPlány na cyklistické návaznosti v okolí Terminálu Smíchov. Zdroj: TSKPlány na cyklistické návaznosti v okolí Terminálu Smíchov. Zdroj: TSK
Tagy cyklistika praha Smíchov Smíchovské nádraží Technická správa komunikací hl. m. Prahy TSK
6 komentářů