Obrazem: Začátek vltavské cesty v Budějovicích se mění, rýsuje se nová čtvrtkilometrová přístavní hrana
Město zvažuje i zbudování herních prvků, a to včetně umělého vltavského kanálu určeného k odpočinku a zábavě.
Na Vltavě v Českých Budějovicích u Dlouhého mostu už se rýsuje nové nábřeží s přístavní hranou o délce 255 metrů. Buduje jej od přelomu roku Povodí Vltavy, které tak chce výrazně ulehčit život vůdcům malých a rekreačních plavidel v místě, kde vltavská vodní cesta zatím končí (a začíná).
Nové vývaziště na pravém břehu přinese výrazné rozšíření možností pro přistání nedaleko centra města. Současné přístaviště Lannova loděnice, které slouží od srpna 2010, kapacitně nedostačuje, kvůli čemuž zde vzniká napětí mezi velkými výletními loděmi a malými plavidly. Navíc je „nešikovně“ na levém břehu, odkud je to dál do centra.
Nová přístavní hrana bude mít podle Povodí „historický vzhled“. Svah nad přístavní hranou má být částečně přírodní, tedy v podobě trávníku s vrbovými keři. Součástí svahu budou přístupové schody navazující na sousední parkoviště a pobytové rekreační schody, které budou obloženy dřevěnými fošnami určenými k sezení. Město zde do budoucna uvažuje o zbudování herních prvků, a to včetně umělého vltavského kanálu určeného k odpočinku a zábavě. Celý prostor se tím má výrazně proměnit.
Stavební práce na novém přístavišti by měly skončit letos na podzim, plavbě začne sloužit až příští sezonu. Zakázku získala společnost VHS-Vodohospodářské stavby s cenou 25,84 milionu korun.