Obrazem: Z mostu na dálnici D4 u Staré Hutě už zbývá jen polovina

Most na D4 u Staré Huti bude nahrazen novým. Pramen: ŘSDMost na D4 u Staré Huti bude nahrazen novým. Pramen: ŘSD

Zchátralý most přes přepad Huťského rybníka byl postaven v roce 1986, jeho stav byl hodnocen jako velmi špatný.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se tento týden naplno pustilo do bourání dálničního mostu na D4 u Dobříše. Polovina nosné konstrukce už byla zdemolována. „Za použití těžké techniky jsme snesli hlavní nosnou konstrukci a pokračovat budeme dolní stavbou za současné deponie a odvozu sutě,“ uvedl mluvčí ŘSD Martin Buček. Silničáři postupně po polovinách zbourají celý most a postaví nový. Práce potrvají dvě stavební sezony (celkem 360 dní).

Zchátralý most přes přepad Huťského rybníka byl postaven v roce 1986 a podle ŘSD už byl stav spodní stavby i nosné konstrukce na stupni VI, což znamená velmi špatný. Horší už je jen havarijní „sedmička“. Proto se ŘSD rozhodlo pro výměnu mostu.

Most na D4 u Staré Huti bude nahrazen novým. Pramen: ŘSDMost na D4 u Staré Huti bude nahrazen novým. Pramen: ŘSDMost na D4 u Staré Huti bude nahrazen novým. Pramen: ŘSDMost na D4 u Staré Huti bude nahrazen novým. Pramen: ŘSDMost na D4 u Staré Huti bude nahrazen novým. Pramen: ŘSDMost na D4 u Staré Huti bude nahrazen novým. Pramen: ŘSDMost na D4 u Staré Huti bude nahrazen novým. Pramen: ŘSDZchátralý most na D4 u Staré Huti před demolicí. Pramen: ŘSDZchátralý most na D4 u Staré Huti před demolicí. Pramen: ŘSD

Práce začaly v pásu směrem na Prahu, který se uzavřel provozu. Automobily v obou směrech se musejí vejít do jednoho jízdního pásu. Oproti současnému stavu dojde ke změně konstrukce z prefabrikované na konstrukci monolitickou. Změní se i rozpětí polí mostu. V současnosti je 18 + 18 + 18 metrů, nově bude 16 + 24 + 16 metrů.

Tagy D4 ŘSD
13 komentářů