Obrazem z Czechbusu: Arriva ukázala autobusy pro Plzeňský kraj
Linkový autobus Setra pro Plzeňský kraj. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
V úterý začal na výstavišti v pražských Letňanech veletrh zaměřený na autobusovou dopravu Czechbus. Novinkou je především představení nových autobusů
já myslím, že horší jak ČSAD Autobusy Plzeň to nebude a už to je dobrý základ…
Nabízím pro představu o nových vozidle pro Plzeňský kraj produktové listy konkrétního typu vozidla značky Setra: https://www.setra.de/fahrzeuge/multiclass/le-business-modelle/s-418-le-business.html a Dekstra: https://www.dekstrabus.cz/cs/m-8-low-entry-minibus-le37
Přesně tak to má být, hejtman limuzínou, lidi na prkně! Hlavně, že tam bude WiFi…
Já si teda raději cestou vyřeším maily, a je mi jedno, na jaké sedačce budu sedět 🙂 A myslím, že nás takových je většina, takže za mě raději wifi, než luxusní sedačku 🙂
Supidio: Jako wifi za mě fajn, ale většinový váš názor asi nebude.proč by koneckonců nemohlo být obojí?
On pohled na veřejnou dopravu: Ať jsou lidi rádi, že jim vůbec něco občas jede….to je tak spíš pozvánka k častějšímu použití auta….
Tak hlavně, že všichni chtějí Setru, jak je super atd. A ve výsledku budou rádi za Crosse se starými sedadly 🙂
To jenezodpovědnost od plzeňského kraje. Je zde ČSAD, které má 70letou tradici. Co budou dělat s autobusy, s lidmi, s reaály. To vše stálo spoustu peněz.
At si ty vraky strci treba do zadni casti tela. CSAD se jako kdokoliv dalsi mohl tendru ucastnit. Je priserne co za vraky CSAD v dnesni dobe vubec provozuji a cim treba deti musi jezdit do skol. Je jen dobre, ze dojde k vymene u ktere jepodminky, ze musi byt nove vozi s definovanou vybavou a zaroven nebudou smit provozovany dele nez 5 let
A po pěti letech se s těmi autobusy stane co jako? Se dají do šrotu a budou se zase kupovat nový? To je neskutečný vyhazování peněz!
Smlouva je na deset let, ne na pět. A desetileté vozy určitě ještě někdo koupí.
A ano, ty vozy by vydržely v provozu i déle… 🙁
ČSAD je jen značka. Nyní jsou ČSAD Autobusy Plzeň soukromou společností. Jejich služby neobstály v otevřeném výběrovém řízení.
no neobstaly…vyřazeny pro drobný formální nedostatek, něco jako bernardova pomsta
Tady nejde o služby, autobusy museli použít pouze nové. Základní kritérium je cena.
Se službami ČSAD autobusy Plzeň nemám zkušenost a nehodnotím, ale dost mě překvapilo, že když „naše“ ČSAD Střední Čechy letos vyřazovalo poslední C 954, tak i notně jeté stroje z let 2001-2003 ještě našly využití – u ČSAD autobusy Plzeň. Chápu, že dopravce před koncem smlouvy (či přímo existence??) koupí v případě nutnosti ojetinu, ale on celý ten jejich vozový park je dost děsný. A o lidi netřeba mít starost, řidič autobusu je dnes velmi žádaná profese a většina jich zřejmě přejde rovnou k Arrivě.
kubrt:
představte si, že máte smlouvu na rok a budete vědět, že dřív nebo později ji už dostat nemusíte…
budete v takové situaci kupovat velké množství nových busů??
ono mezi námi pobočka Arrivy na Domažlicku taky jezdila s tím, co se vyřadilo v STČ
a zase musím oponovat děsný není
No jo, ale oni ty nový busy nekupovali 10 let..
A proč asi, když kraj pořád říká, budeme dělat výběrové řízení. Navíc nové autobusy kupovali před 6 lety nikoliv 10. Stačí požádat o pomoc strýčka Googla.
přesně jak píše zlínka, protože se o těch soutěžích mluvilo už mnoho let,
Ano, o soutěžích se mluví mnoho let a proto většina dopravců obnovuje vozový park průběžně, aby mělo do příštích soutěží co nabídnout a aby byla zřejmá jejich snaha a schopnost. Menšina dopravců na průběžnou obdobu dlabe a pak do soutěže nastupují s vrakovištěm a překvapivě nebodují.
on někdo nastupoval do soutěže s tím, že bude jezdit starými šroty??
máte aspoň tušení, proč „neuspěli“??
Podali blbě přihlášku. Možná kdyby zadavatel byl s jejich službami spokojen, projevil by dobrou vůli a dal jim lhůtu na opravu. Když s někým spokojen nejste, tak není důvod ke shovívavosti.
Takto to, ale nefunguje. Buď platí zákon, nebo ne. Nějaká vaše domněnka o shovívavosti je úplně mimo. Pokud by něco takového udělali, vystaví se úředníci problémům. Za takoví blbci to nejsou.
Například kteří? Co potom s novými autobusy budete dělat. Největší hodnotu ztratíte prvních 3 letech.
Navíc vaše posledních věta, je hloupost na druhou. Jan může někdo vstoupit do soutěže s vraky, když kraj požaduje nové autobusy. Zkuste se nad tou pitomostí, co jste napsal, zamyslet.
Co by? Řidiči půjdou do skladu řidičů (změnit zaměstnavatele je zločin proti socialismu) a 20 roků staré Zemkovy Karosy do šrotu. Mohly ještě 5 let jezdit… tak dobře 10 let by mohly jezdit! Co je špatného na 30 let starém autobusu? Vždyť se potom dá prodat do muzea! Všech 200 kusů! Za nějakých 2000 Kč za kus!
No jestli nekde je, tak za tu cenu bych RTO bral!
ČSAD, které mělo tradici dávno zaniklo. Je tu firma, která používá stejný písmenka, ale tradici 70 let opravdu nemá.
byť je to zcela nepodstatné, tak ta tradice (u CSAD Plzeň) tam opravdu je, je to nástupnická organizace ČSAD (KNV) Plzeň s.p., zachovali se provozy, lidi, tradičnější si nedovedu představit (mimo těch, co byli tak tradiční, že kvůli tomu zanikly)
ČSAD má sice 70-letou tradici, ale poslední autobus koupilo 2013, předtím nakupovalo nové vozy 2009 a jinak kupuje jen ojeté autobusy z Francie a Německa, takže autobusové nádraží v Plzni připomíná pojízdné muzeum. Takže autobusy půjdou po zásluze do šrotu, lidi přejdou k Arrivě. Nevidím problém.
A ČSAD je natolik „seriózní“ dopravce, že kraji vykazuje i neodjeté spoje a požaduje za ně dotace, protože se spoléhá na to, že kraj nic nezjistí.
Doufam, ze vedeni Plzenskeho kraje prehodnoti vyber sedadel pro cestujici. Vzdyt je to to nejdulezitejsi i pro pohodli a pasivni bezpecnost cestujicim, mit kvalitni sedadla a moznost se oprit cele zada a mit treba i operky na ruce. K cemu je potom mit novy autobus, ktery je pro cestujici nekomfortni. A v cene za celou zakazku se to projevi minimalne. Hlavne ze kraj usetri.
Tato sedadla umožňují opřít celá záda. Jsou záměrně tvrdá a bez opěrek rukou. A to proto, že jsou součástí balíčku pro zrychlení obratu cestujících. A tedy větší přesnosti provozu. I to je v zájmu kraje.
Ale sedět se na nich nedá. Ta zkušenost mi vadí. Kdyby ta sedadla nebyla skosemá, bylo by to lepší a pohodlnější!!!
Seděl jste někdy na těch lízátkách? Patrně ne, to nej socka sedadla. Je to stejný, jak lavičky v parku.
Seděl. Na zájezd na druhou stranu republiky to fakt není, ale přejet tím pár zastávek jde docela v pohodě.
No zkuste to 20 km a budete mluvit jinak.
20 v pohodě. 100 už problém.
Dojíždel jsem pravidelně 810, 40min, přežil jsem… Tohle je proti šukafonu luxusní posezení
Kolik jízd jste s tim uskutečnil?
4 roky každý pracovní den 2x. Násobit umíte sama?
Obdivujeme vaše záda, patrně je máte z plechu. Ne každý má takové štěstí.
Asi jsem my starší generace měli líp dimenzovanou stavbu těla, nebo nejsme tak zhýčkaní. Nebo tak. Jezdilo se na vandry, pod širák maximálně s kytarou a bez WiFi.
Taky už nejsem nejmladšího data výroby. Ale tyto sedačky jsou opravdu humus.
Nejsou komfortní. ale na MHD místní to dostačuje. Zájezďák s tímhle by bylo peklo. jet s tím dlouhou „meziměstskou“ (Plzeň – Praha, Plzeň – Budějce, Plzeň – K. Vary, Plzeň – Sušice) štreky taky. Přehrkat z Kyšic na Plzeňskej Hlavák těch 20 minut asi půjde v pohodě. Tzn pokud to nasadí na krátký linky necítím problém. Jestli tohle nasadí na dlouhý, taj sjou to idioti.
Je to na linkovou dopravu. Nikoliv na MHD. Tudíž to klidně může jet Plzeň Domažlice apod.
Rozumím tomu správně, že máte raději než tyto sedadla plastové sedačky ve vozech MHD?
neřekl bych to takto, na krátkou jízdu je mi fuk, na co si sednu. Jsem rád, že nemusím stát. Pohodlí řeším teprve v okamžiku, že bych měl na daným místě sedět hodinu
Už mnoho let ICOM nekupuje sedačky stylu prkno na žehlení…. Přijde s nimi Arriva…
Džamel: Taky na to hledím, tj. zlej sen, neuvěřitelný, strašný…pohrdání cestujícíma…..
jaká je lepší sedačka? ta kratší u které se nemůžu opřít?
Zde je odkaz na brožuru s nabídkou sedaček do autobusů Setra. Typů je na výběr dost. Jistě jde i o cenu. https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.setra-bus.com/fileadmin/media/07_Downloads/Broschueren_deutsch/Setra_Sitzbroschuere_Deutsch.pdf&ved=2ahUKEwjtkv_JhIrmAhXFoVwKHah4BDMQFjALegQIBBAB&usg=AOvVaw3D2bdC_i7dGENRZ2qZSyIl&cshid=1574845488538
děkuji, takže vlastně lepší je pouze zájezdová sedačka…myslím si, že ta nebyla použita kvůli požadavku na šířku uličky…ale jsem rád, že je tu tolik odborníků!
Petr. Rozhodně jsou lepší sedačky, které jsou použity např. v Setrách ČSAD Benešov, nebo Ústí nad Orlicí.
Nic horšího než „lízátka“ není.
Ale hlavně že jste odborník……..
ano, to nikdo neříká, ale předpokládám, že autobusy ČSAD Benešov a Ústí nad Orlicí nejezdí v závazku Plzeňského kraje, kde byl požadavek na šířku uličky 🙂 Není zač…
Ale prosím vás. Tak se podívejte do toho Crossway a nebo Dekstra. Ty budou taky jezdit v závazku Plzeňského kraje a tam to jde. Problém je, že se snažíte mudrovat na něčím, čemu zjevně nerozumíte. Ty linkové, ty uličku normálně splní.
Tzv. lízátka jsou model sedadel Setra Tranzit. Ta pohodlnější jsou Setra Traveler. Sedadla Traveler jsou určená pro linky, kde se nevystupuje/ nenastupuje mnoho cestujících na každém rohu. Pro linky, kterými ti stejní cestující jedou hodinu. Sedadla Tranzit, která z nějakého důvodu objednala Arriva jsou určené pro příměstské integrované linky, které jedou krátkou trasu, staví na každém rohu, ve vozidle se na stanicích mění (na okraji města) velké množství lidí a je třeba výměnu cestujících urychlit. Takové linky na Plzeňsku nevidím. To sedadlo jistě má své opodstatnění, ale pouze na linkách pro, které bylo vyvinuto. Tvrdost sedadla, jeho výška nad zemí,… Číst vice »
Omluva za chybu, ICOM objednává sedadla Setra Route nikoliv Traveler.
Liborv nejzásadnější je je cena. Ta rozhodla. Cestujícím tam přejme co nejvíce Ivec, Manů a Dekster.
S cenou to není úplně tak jednoznačné. Všechny sedačky prodává Evobus jak v holé podobě, tak s příplatkovými moduly.Sedadla Tranzit, která Arriva nakoupila nejsou v té nejzákladnější podobě.Mají příplatkové područky a příplatková madla na držení. (a to také ne ta nejmenší z nabídky) Stejně jako příplatkové bezpečnostní pásy. Je otázkou o kolik více stojí v holé podobě sedalo typ Route (druhé nejlacinější v nabídce) oproti sedačkám typu Transit s doplňky. Také čalounění dle katalogu výrobce nezvolila Arriva v té nejnižší cenové hladině. Nyní zvolený typ čalounění sedaček má zvýšenou schopnost odolávat oděru. Jistě jsou i dražší a odolnější čalounění, ale… Číst vice »
Jedná se o základní typ sedadel pro cestující,který Evobu dodává. V Německu je v příměstské dopravě celkem rozšířený. A je opravdu nepohodlný. Na cestu 10 km mezi městem a 10km vzdáleno vesnicí to může
být přijatelné. Při cestě nad 15 – 20 minut rozhodně ne.
Arriva objednala do svých vozů sedadla Setra Tranzit. Jedná se o úmyslně tvrdá sedadla pro velmi krátké trasy. Sedadlo bylo zkonstruováno pro co nejrychlejší výměnu cestujících na příměstských linkách s velkým obratem cestujících. Na delší regionální linky jsou určena sedadla Setra Traveler. Jsou pohodlnější, ale usednutí a vstávání z nich trvá o trochu déle.
Oprava: místo Setra Traveler má být Setra Route.