Obrazem z Czechbusu: Arriva ukázala autobusy pro Plzeňský kraj

Linkový autobus Setra pro Plzeňský kraj. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářLinkový autobus Setra pro Plzeňský kraj. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

V úterý začal na výstavišti v pražských Letňanech veletrh zaměřený na autobusovou dopravu Czechbus. Novinkou je především představení nových autobusů

61 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
libor

já myslím, že horší jak ČSAD Autobusy Plzeň to nebude a už to je dobrý základ…

LiborV

Nabízím pro představu o nových vozidle pro Plzeňský kraj produktové listy konkrétního typu vozidla značky Setra: https://www.setra.de/fahrzeuge/multiclass/le-business-modelle/s-418-le-business.html a Dekstra: https://www.dekstrabus.cz/cs/m-8-low-entry-minibus-le37

Marek

Přesně tak to má být, hejtman limuzínou, lidi na prkně! Hlavně, že tam bude WiFi…

Supidio

Já si teda raději cestou vyřeším maily, a je mi jedno, na jaké sedačce budu sedět 🙂 A myslím, že nás takových je většina, takže za mě raději wifi, než luxusní sedačku 🙂

svojsin

Supidio: Jako wifi za mě fajn, ale většinový váš názor asi nebude.proč by koneckonců nemohlo být obojí?

On pohled na veřejnou dopravu: Ať jsou lidi rádi, že jim vůbec něco občas jede….to je tak spíš pozvánka k častějšímu použití auta….

Jiří

Tak hlavně, že všichni chtějí Setru, jak je super atd. A ve výsledku budou rádi za Crosse se starými sedadly 🙂

Vašek M.

To jenezodpovědnost od plzeňského kraje. Je zde ČSAD, které má 70letou tradici. Co budou dělat s autobusy, s lidmi, s reaály. To vše stálo spoustu peněz.

Muflon

At si ty vraky strci treba do zadni casti tela. CSAD se jako kdokoliv dalsi mohl tendru ucastnit. Je priserne co za vraky CSAD v dnesni dobe vubec provozuji a cim treba deti musi jezdit do skol. Je jen dobre, ze dojde k vymene u ktere jepodminky, ze musi byt nove vozi s definovanou vybavou a zaroven nebudou smit provozovany dele nez 5 let

Ondra

A po pěti letech se s těmi autobusy stane co jako? Se dají do šrotu a budou se zase kupovat nový? To je neskutečný vyhazování peněz!

dobře informovaný zdroj

Smlouva je na deset let, ne na pět. A desetileté vozy určitě ještě někdo koupí.
A ano, ty vozy by vydržely v provozu i déle… 🙁

LiborV

ČSAD je jen značka. Nyní jsou ČSAD Autobusy Plzeň soukromou společností. Jejich služby neobstály v otevřeném výběrovém řízení.

kakov

no neobstaly…vyřazeny pro drobný formální nedostatek, něco jako bernardova pomsta

Zlínka

Tady nejde o služby, autobusy museli použít pouze nové. Základní kritérium je cena.

Kubrt

Se službami ČSAD autobusy Plzeň nemám zkušenost a nehodnotím, ale dost mě překvapilo, že když „naše“ ČSAD Střední Čechy letos vyřazovalo poslední C 954, tak i notně jeté stroje z let 2001-2003 ještě našly využití – u ČSAD autobusy Plzeň. Chápu, že dopravce před koncem smlouvy (či přímo existence??) koupí v případě nutnosti ojetinu, ale on celý ten jejich vozový park je dost děsný. A o lidi netřeba mít starost, řidič autobusu je dnes velmi žádaná profese a většina jich zřejmě přejde rovnou k Arrivě.

kakov

kubrt:
představte si, že máte smlouvu na rok a budete vědět, že dřív nebo později ji už dostat nemusíte…
budete v takové situaci kupovat velké množství nových busů??
ono mezi námi pobočka Arrivy na Domažlicku taky jezdila s tím, co se vyřadilo v STČ

a zase musím oponovat děsný není

Kubrt

No jo, ale oni ty nový busy nekupovali 10 let..

Zlínka

A proč asi, když kraj pořád říká, budeme dělat výběrové řízení. Navíc nové autobusy kupovali před 6 lety nikoliv 10. Stačí požádat o pomoc strýčka Googla.

kakov

přesně jak píše zlínka, protože se o těch soutěžích mluvilo už mnoho let,

Kubrt

Ano, o soutěžích se mluví mnoho let a proto většina dopravců obnovuje vozový park průběžně, aby mělo do příštích soutěží co nabídnout a aby byla zřejmá jejich snaha a schopnost. Menšina dopravců na průběžnou obdobu dlabe a pak do soutěže nastupují s vrakovištěm a překvapivě nebodují.

kakov

on někdo nastupoval do soutěže s tím, že bude jezdit starými šroty??

máte aspoň tušení, proč „neuspěli“??

Kubrt

Podali blbě přihlášku. Možná kdyby zadavatel byl s jejich službami spokojen, projevil by dobrou vůli a dal jim lhůtu na opravu. Když s někým spokojen nejste, tak není důvod ke shovívavosti.

Zlínka

Takto to, ale nefunguje. Buď platí zákon, nebo ne. Nějaká vaše domněnka o shovívavosti je úplně mimo. Pokud by něco takového udělali, vystaví se úředníci problémům. Za takoví blbci to nejsou.

Zlínka

Například kteří? Co potom s novými autobusy budete dělat. Největší hodnotu ztratíte prvních 3 letech.

Zlínka

Navíc vaše posledních věta, je hloupost na druhou. Jan může někdo vstoupit do soutěže s vraky, když kraj požaduje nové autobusy. Zkuste se nad tou pitomostí, co jste napsal, zamyslet.

Jiří Kocurek

Co by? Řidiči půjdou do skladu řidičů (změnit zaměstnavatele je zločin proti socialismu) a 20 roků staré Zemkovy Karosy do šrotu. Mohly ještě 5 let jezdit… tak dobře 10 let by mohly jezdit! Co je špatného na 30 let starém autobusu? Vždyť se potom dá prodat do muzea! Všech 200 kusů! Za nějakých 2000 Kč za kus!

Dalibor

No jestli nekde je, tak za tu cenu bych RTO bral!

Dalibor

ČSAD, které mělo tradici dávno zaniklo. Je tu firma, která používá stejný písmenka, ale tradici 70 let opravdu nemá.

kakov

byť je to zcela nepodstatné, tak ta tradice (u CSAD Plzeň) tam opravdu je, je to nástupnická organizace ČSAD (KNV) Plzeň s.p., zachovali se provozy, lidi, tradičnější si nedovedu představit (mimo těch, co byli tak tradiční, že kvůli tomu zanikly)

dobře informovaný zdroj

ČSAD má sice 70-letou tradici, ale poslední autobus koupilo 2013, předtím nakupovalo nové vozy 2009 a jinak kupuje jen ojeté autobusy z Francie a Německa, takže autobusové nádraží v Plzni připomíná pojízdné muzeum. Takže autobusy půjdou po zásluze do šrotu, lidi přejdou k Arrivě. Nevidím problém.
A ČSAD je natolik „seriózní“ dopravce, že kraji vykazuje i neodjeté spoje a požaduje za ně dotace, protože se spoléhá na to, že kraj nic nezjistí.

Novotny

Doufam, ze vedeni Plzenskeho kraje prehodnoti vyber sedadel pro cestujici. Vzdyt je to to nejdulezitejsi i pro pohodli a pasivni bezpecnost cestujicim, mit kvalitni sedadla a moznost se oprit cele zada a mit treba i operky na ruce. K cemu je potom mit novy autobus, ktery je pro cestujici nekomfortni. A v cene za celou zakazku se to projevi minimalne. Hlavne ze kraj usetri.

LiborV

Tato sedadla umožňují opřít celá záda. Jsou záměrně tvrdá a bez opěrek rukou. A to proto, že jsou součástí balíčku pro zrychlení obratu cestujících. A tedy větší přesnosti provozu. I to je v zájmu kraje.

Anonym ze severu

Ale sedět se na nich nedá. Ta zkušenost mi vadí. Kdyby ta sedadla nebyla skosemá, bylo by to lepší a pohodlnější!!!

Zlínka

Seděl jste někdy na těch lízátkách? Patrně ne, to nej socka sedadla. Je to stejný, jak lavičky v parku.

Dalibor

Seděl. Na zájezd na druhou stranu republiky to fakt není, ale přejet tím pár zastávek jde docela v pohodě.

Zlínka

No zkuste to 20 km a budete mluvit jinak.

Dalibor

20 v pohodě. 100 už problém.

Dalibor

Dojíždel jsem pravidelně 810, 40min, přežil jsem… Tohle je proti šukafonu luxusní posezení

Zlínka

Kolik jízd jste s tim uskutečnil?

Dalibor

4 roky každý pracovní den 2x. Násobit umíte sama?

Zlínka

Obdivujeme vaše záda, patrně je máte z plechu. Ne každý má takové štěstí.

Dáda

Asi jsem my starší generace měli líp dimenzovanou stavbu těla, nebo nejsme tak zhýčkaní. Nebo tak. Jezdilo se na vandry, pod širák maximálně s kytarou a bez WiFi.

Zlínka

Taky už nejsem nejmladšího data výroby. Ale tyto sedačky jsou opravdu humus.

Dáda

Nejsou komfortní. ale na MHD místní to dostačuje. Zájezďák s tímhle by bylo peklo. jet s tím dlouhou „meziměstskou“ (Plzeň – Praha, Plzeň – Budějce, Plzeň – K. Vary, Plzeň – Sušice) štreky taky. Přehrkat z Kyšic na Plzeňskej Hlavák těch 20 minut asi půjde v pohodě. Tzn pokud to nasadí na krátký linky necítím problém. Jestli tohle nasadí na dlouhý, taj sjou to idioti.

Zlínka

Je to na linkovou dopravu. Nikoliv na MHD. Tudíž to klidně může jet Plzeň Domažlice apod.

LiborV

Rozumím tomu správně, že máte raději než tyto sedadla plastové sedačky ve vozech MHD?

Dalibor

neřekl bych to takto, na krátkou jízdu je mi fuk, na co si sednu. Jsem rád, že nemusím stát. Pohodlí řeším teprve v okamžiku, že bych měl na daným místě sedět hodinu

Džamel

Už mnoho let ICOM nekupuje sedačky stylu prkno na žehlení…. Přijde s nimi Arriva…

Svojsin

Džamel: Taky na to hledím, tj. zlej sen, neuvěřitelný, strašný…pohrdání cestujícíma…..

Petr

jaká je lepší sedačka? ta kratší u které se nemůžu opřít?

Petr

děkuji, takže vlastně lepší je pouze zájezdová sedačka…myslím si, že ta nebyla použita kvůli požadavku na šířku uličky…ale jsem rád, že je tu tolik odborníků!

Svojsin

Petr. Rozhodně jsou lepší sedačky, které jsou použity např. v Setrách ČSAD Benešov, nebo Ústí nad Orlicí.
Nic horšího než „lízátka“ není.
Ale hlavně že jste odborník……..

Petr

ano, to nikdo neříká, ale předpokládám, že autobusy ČSAD Benešov a Ústí nad Orlicí nejezdí v závazku Plzeňského kraje, kde byl požadavek na šířku uličky 🙂 Není zač…

Zlínka

Ale prosím vás. Tak se podívejte do toho Crossway a nebo Dekstra. Ty budou taky jezdit v závazku Plzeňského kraje a tam to jde. Problém je, že se snažíte mudrovat na něčím, čemu zjevně nerozumíte. Ty linkové, ty uličku normálně splní.

LiborV

Tzv. lízátka jsou model sedadel Setra Tranzit. Ta pohodlnější jsou Setra Traveler. Sedadla Traveler jsou určená pro linky, kde se nevystupuje/ nenastupuje mnoho cestujících na každém rohu. Pro linky, kterými ti stejní cestující jedou hodinu. Sedadla Tranzit, která z nějakého důvodu objednala Arriva jsou určené pro příměstské integrované linky, které jedou krátkou trasu, staví na každém rohu, ve vozidle se na stanicích mění (na okraji města) velké množství lidí a je třeba výměnu cestujících urychlit. Takové linky na Plzeňsku nevidím. To sedadlo jistě má své opodstatnění, ale pouze na linkách pro, které bylo vyvinuto. Tvrdost sedadla, jeho výška nad zemí,… Číst vice »

LiborV

Omluva za chybu, ICOM objednává sedadla Setra Route nikoliv Traveler.

Zlínka

Liborv nejzásadnější je je cena. Ta rozhodla. Cestujícím tam přejme co nejvíce Ivec, Manů a Dekster.

LiborV

S cenou to není úplně tak jednoznačné. Všechny sedačky prodává Evobus jak v holé podobě, tak s příplatkovými moduly.Sedadla Tranzit, která Arriva nakoupila nejsou v té nejzákladnější podobě.Mají příplatkové područky a příplatková madla na držení. (a to také ne ta nejmenší z nabídky) Stejně jako příplatkové bezpečnostní pásy. Je otázkou o kolik více stojí v holé podobě sedalo typ Route (druhé nejlacinější v nabídce) oproti sedačkám typu Transit s doplňky. Také čalounění dle katalogu výrobce nezvolila Arriva v té nejnižší cenové hladině. Nyní zvolený typ čalounění sedaček má zvýšenou schopnost odolávat oděru. Jistě jsou i dražší a odolnější čalounění, ale… Číst vice »

LiborV

Jedná se o základní typ sedadel pro cestující,který Evobu dodává. V Německu je v příměstské dopravě celkem rozšířený. A je opravdu nepohodlný. Na cestu 10 km mezi městem a 10km vzdáleno vesnicí to může
být přijatelné. Při cestě nad 15 – 20 minut rozhodně ne.

LiborV

Arriva objednala do svých vozů sedadla Setra Tranzit. Jedná se o úmyslně tvrdá sedadla pro velmi krátké trasy. Sedadlo bylo zkonstruováno pro co nejrychlejší výměnu cestujících na příměstských linkách s velkým obratem cestujících. Na delší regionální linky jsou určena sedadla Setra Traveler. Jsou pohodlnější, ale usednutí a vstávání z nich trvá o trochu déle.

LiborV

Oprava: místo Setra Traveler má být Setra Route.