Obrazem z budějovického depa: Raritní sestry Dáša a Máša, první Laminátka nebo Kafemlejnek
ČD Cargo se pochlubilo i prvními Plecháči ve firemních barvách.
V českobudějovickém depu v sobotu pokračovala zářijová série železničářských oslav. V Budějovicích tradiční akce, které se rovněž nevyhnula covidová přestávka, přilákala stovky lidí. Ti měli možnost nahlédnout do zázemí ČD Cargo, spatřit netradiční stroje a svézt se parním vlakem.
Parní vlak s místní lokomotivou Kafemlejnek (310.093) z roku 1901 pendloval mezi nádražím a depem. K vidění byla například i inspektorská drezína Varšava z roku 1969 od výrobce PHZP Kolmex Warzsawa s maximální rychlostí 60 kilometrů v hodině nebo vůbec první Laminátka (pův. S489.0001) v původních barvách (max. 110 km/h), která byla drahám dodána v květnu 1966.
Chloubou depa je i posunovací lokomotiva řady 218, která vznikla přímo v Budějovicích přestavbou starší Žehličky (210). Lokomotiva je hybridní s možností elektrického pohonu z trolejí nebo dieselelektrického díky motoru Caterpillar. Představily se například i lokomotivy Vectron od Siemensu nebo Škoda řady 380.
Tuzemskou raritou jsou dvě lokomotivy 263 (S 499.2) pojmenované Dáša a Máša. Jde o prototypy jednosystémových lokomotiv pro střídavou soustavu. České dráhy mají v majetku pouze dva tyto stroje, zbylých deset vyrobených skončilo po rozdělení federace na Slovensku. Dáša a Máša jsou v Budějovicích zhruba dva roky, obsluhují tratě do Plzně a Jihlavy.
ČD Cargo se pochlubilo i prvními Plecháči ve firemních barvách. Tyto stroje převzalo od mateřských Českých drah, v provozu mají nahradit Laminátky.