Vyústění podchodu na Žižkov je téměř hotové, bude zatravněné
Stavba podchodu na Hlavním nádraží v Praze. Pramen: Správa železnic
Správa železnic finišuje se stavbou podchodu z pražského Hlavního nádraží na Žižkov. Na straně k žižkovské Seifertově ulici už se
Hlavně, že se konečně otevřel podchod ve Vršovicích.
Čekal jsem na něj, jak na smilování.
Škoda, že za tolik peněz bude ten nelegální přechod stále víc atraktivní, protože neústí bůhví kde.
no nevim, ale myslím že legálně to bude cca o 20 metrů delší. to mě osobně za to asi stojí, když vezmu v úvahu i opravdový zvýšení pozornosti při přecházení kolejí proti „duševnímu volnoběhu“ v podchodu. že to tam mělo stát už 20 let je věc jiná no….
Takže na sté výročí vzniku Velké Prahy budou obce Žižkov a Vinohrady připojeny pěším vstupem na pražské Hlavní nádraží. Obec Karlín si bude muset v přístupu na nejbližší velké nádraží bez zacházky přes Prahu ještě počkat.
Obec Karlín? Nechtěl byste pěší přístup na Hlavní i z Proseka? Ale když už jsme u toho, nyní ho Karlín bude mít v nejkratší stopě a sice právě novým podchodem. Jen spojka mezi cyklostezkou a divadlem Ponec je nyní mimořádně nevábná, šel jsem tam minulý týden a kam se hrabe Sherwood.
A co nástupiště 9 a 3/4?
Potom v budoucnu se vybuduje 8.nástupiště, které bude vyhrazeno pro
Takže to 9.nástupiště bude autorampa…(na autovozy).
Pardon. 8.nástupiště vyhrazeno pro všechny MV.
Zkuste poposednout.
Zase ošklivá šedivina :-(. To nemůžou zavolat Korase, aby jim ukázal, jak se pracuje s barvami a vytváří krásné město?
Kotas už dělá jen Hradec. Zbytek republiky už pochopil.
Joaha, takže ro, co narvali do té rezervy pro další koleje a nástupiště je tenhle podchod?
To jsou idioti, fakt už.
Žádné další koleje a nástupiště nejsou potřeba. Ať se konečně naučí efektivně používat to, co mají.
Tak tenhle příspěvek / názor jako vyšitý k odsunu HLN v Brně …. které je „provozně“ na hraně kapacit, přestože je nedostatečně využívané ….
Tak ta fantasmagorie Šalingrab Hbf. bude hotová ve stejné době jako hyperloop a vlakové spojení na LKPR. 😉
Myslím, že tenhle jedinec sem chodí akorát prudit. Módně se tomu dneska říká „trolling“ a je to prej strašně kchůl.
Spíš je to ale smutná vizitka těch lidí…
To píšete o sobě? Ta charakteristika sedí přesně.
Jj, realita se nelíbí, uliční výbor už zasedá. ;-P
„Jj, realita se nelíbí, “
To o sobě nemusíte psát – to ví o vás dávno každý.
Má pravdu, předsedo! 😉 Jsme v Praze na hlavním dost často a vídám spoustu souprav blokovat staniční koleje po velmi dlouhou dobu. Eska by měly být striktně průjezdné linky, s krátkým pobytem. Vlaky, které na hlaváku končí, by měly po výstupu cestujících ihned odjet. Obdobné platí i pro vlaky výchozí. Když to jde na velkých nádražích v cizině, musí to jít i u nás. Mimochodem – i tak málokdy vídám všechny koleje obsazené. Jen se to chce zbavit paragrafu 1…
Je vidět, že HLN neznáte vyústění podchodu je za kolejí „Autovlak“, to 8. nástupiště se stále dá dodělat, sic spíše s vyústěním směrem na jih, na sever bych to viděl pouze na jednu kolej ….
No právĕ. :-/
Ne, nejsou vy.
A kdo půjde po otevření podchodu přes koleje a nebude mít bumážku, dostane deset ran holí.
Ne, nástrojem vozmistrovým…
Moc pěkné, ale chtělo by to začít budovat v Praze na hl.n. 8. nástupiště, o kterém jsem také dříve četl možná snad i na tomto webu. Ideální by bylo, kdyby na každém velkém dopravním uzlu u nás byla i v nejvyšší špičce vždy volná alespoň 1 nástupištní hrana pro případ mimořádností.
Na dalsi nastupiste neni misto. Jedine pod zem.
Ach jo. Místo tam je. Bude jen kratší.
S polovicni delkou, mozna ani to ne.
A kdyby se tam další nástupiště postavilo a jezdily k němu další vlaky, budou to pobírat zhlaví? Ty jsou podle mě už teď největším omezením kapacity.
Toť otázka.
Ale je vůbec nějaká možnost to zhlaví prodloužit?
Na 8. nástupiště při prodloužení severního podchodu zůstala rezerva včetně připraveného vstupu na něj. Jen to není vidět, protože je to v zemi
Pod zemí bude taky nástupiště (1 s 2 hranami), na které bude přeložena trať 120 z Rakovníka a Hostivice.
Takže to Fleisch-Krawall-Bahnhof bude pro pravidelnou dopravu osob uzavřeno. Přestěhuje se na něj pak část expozice z NTM a z Lužné (všechna vozidla elektrické a dieselové trakce).
Jojo, 8. perón pro šukafony směr Dobříš.
Na Dobříš už dávno šukafony nejezdí
A ještě 9. peron pro přímé vlaky do Mochova. Je přece nemyslitené, aby na jedné staniční koleji stály dva vlaky.
Tady asi nikdo nikdy nebyl v Praze na Hlaváku.
Proč by to nešlo?
Prostě se koleje v polovině rozdělí návěstidly…
Tak se to nikdy nedělalo a tyhle zahraniční nesmysly nechceme. Vždyť na té železnici nezůstane nic českého.
Sarkasmus.
Hmm. Zkuste si pro to pořadí načrtnout jak jsou jednotlivé trati trasovány.
Takže vlaky do Zadní Třebaně a do Berouna vždy z 1. a 2.nástupiště, stejně jako ty do Kolína, do Benešova a Děčína od 6. nebo 7.nástupiště…atd.
Bylo by to na úkor autovlaků, nebo ty se zachovají?
Není někde rozkres nových nastupišť?
Jistě pane ministře!
Tak s tou reklamou nacpanou hore dole jste klesli hodně hluboko, chápu potřebu vydělat drobný ale s 23-ti odkazy kdo ví kam na jedné stránce brzo spadnete do kategorie čtenářský „odpad“ a zcela chápu že se dnes nic „uživatelsky přívětivé“ už dávno nedělá napříč spektrem různých činností, rád si čtu na tabletu a ten reklamy moc nemusí a pak v tomto množství vecpané hore dole kde už ani nevím kde je fotka ke článku jde už o otravný obrazový smog, takže sbohem a šáteček…
Tady je nějaká reklama? (používám prohlížeč Brave)
…a lidi by výsledky tvé práce taky měli měli dostávat zadarmo 😵
Ona asi byla vždycky, ale jelikož používám uBlock, tak mě nějak nerušila. Ale je to asi týden, co se neukáže text článku, když má člověk blokování reklam aktivované. Tak jsem si ho tedy vypnul a… To je fakt otřes. Já chápu, že weby musí z něčeho žít, ale čeho je moc, toho je příliš. Víc reklam, než obsahu. Já jsem ochotný si i něco za verzi bez reklam platit. Ale tuhle možnost tu zatím pořád nikde nevidím. Buď ať ji zavedou, nebo se tady na to asi brzy vykašlu…
Zapni si annoyances blocklisty a budeš mít zas klid.
Nechápu ty mínusy…já jsem prostě jen netušil, že tady někdy nějaká reklama vůbec kdy byla. Neblokuju reklamy záměrně, ale blokuju servery třetích stran, což u některých serverů dopadá i na reklamy.
A zaplatil by jsi za obsah bez reklamy? Ne? Tak vidis…
Já třeba jo. Mám tu někde tu možnost? Zatím jsem jí neobjevil…
Na placené verzi bez reklam pracujeme, vydržte, prosím
To mělo být dřív než mi to začalo ukazovat ať si vypnu blokátor.
Přeháníte to. Na mobilu už se nedá číst vůbec. Jasně, generuje to hodně prokliků, když se člověk při zcela mechanickém zavírání reklamních oheň uklikne.
Přesně! To mě taky štve! Chci si text posunout, jenže v ten okamžik se donačte reklama a já klepnu do místa, které nově pár milisekund zabírá a hned mě to přesměruje… 🙁
Navíc – troufnu si tvrdit, že drtivá většina čtenářů se i tak hned vrátí zpět na článek a inzerentovi žádný „kšeft“ neudělá. Já být zadavatelem, tak o takovouto reklamu stát nebudu. To, že se mi na moje stránky dostane jen pár lidí, a to ještě omylem, je naprosto k ničemu. Samotný počet prokliků a přístupů na stránky přece o ničem nevypovídá…
Mně reklamy na mobilu často zakrývají celou stránku, když chci psát. Musím uklidit klávesnici na displeji a pak se teprv můžu dostat k zavření té reklamy. Někdy mne to místo zavření na ni přesměruje…
Ale prostě to beru jak to je. Bez té reklamy byste neměl server žádný a mohl byste číst leda prdlajs. Autoři odvádí záslužnou práci a zaplatit za ni si zaslouží. Tenhle server je živí. Reklamy je tady přehršel, ale holt je to něco za něco. Věcně ji ignoruju, je mi úplně jedno, co tam je.
Ha! Tak nejsem jediný, komu tu reklamu tlačítko zavřít často otevírá. To že je tu strašně moc reklam je jedna věc, ale když tlačítko zavřít tu reklamu naopak otevírá, to už je hodně na hraně. A když se tedy spodní reklama zavře, tak za 20-30 vteřin vyskočí znovu. Reklamní hell, byl bych za placené členství.
Pořád žiju v tom, že je to technická chyba, ktera nepočítá s mým slabým mobilem.
Občas se mi totiž taky stane, že kliknu na nadpis článku, ale otevře se mi článek uvedený pod ním. Řekl bych, že to dělá ten krám sledování uživatele. To bych na webech snad i zakázal, zvyšuje to nutný výpočetní výkon klientského zařízení k práci s webem snad 10 x, a úplně zbytečně.
To nejste…
Mám stejný problém a přistupuji k němu stejně. Pak je ovšem opravdu překvapující, proč si inzerenti za takovou reklamu platí, když jim z ní žádný profit neplyne…
rád si čtu na tabletu a ten reklamy moc nemusí a pak v tomto množství vecpané hore dole kde už ani nevím kde je fotka ke článku jde už o otravný obrazový smog
A interpunkce je kde??
Jinak nazdar, nikdo tě tady nedrží.
Asi by bylo užitečnější podchod vyústit až v úrovni Churchill Square. Vedlejší výhodou by bylo i to, že by se vchod nenacházel uprostřed ničeho, ale aspoň trochu v civilizaci.
Tam je infrastruktura pro novostavbu, navíc byste musel šikmo … tady prostě vyhloubila stavební jáma, vybetonovala základová deska, udělalo šalování, armování, zalilo betonem, udělat strop, napojilo na stávající severní příjezdový tunel a je vymalováno ….
No uvidíme jak přívětivě bude to místo vypadat v noci…
Když ČD prodaly ty první pozemky (zastavěno byty už snad 20 let), mluvilo se o eskalátorech napojených na Italskou, se kterými novostavba měla počítat.
Pak se nějak na dvě dekády mluvit přestalo, vznikla druhá etapa a úplně nakonec se udělalo tohle jako minimalistická nouzovka, protože s výstavbou to nikdo včas nezkoordinoval…
No kdyby šlo vylézt nějak rovnou do Italské, byl bych ještě raději, takhle to bude trochu obcházení, ale pořád je toto dost velký pokrok. Asi je problém v tom, že by to tam bylo dost do kopce. Asi by tam musely být další eskalátory, výtahy… A ten provoz by asi taky spolknul dost…
Pozemky na nichž se dělala první výstavba – blok pod Kunětickou – tam sídlila Správa přestavby železničního uzlu Praha, pod tím byly garáže – tuším podniku Potraviny …. Na části pozemků „Chrchilll …“ byl původně svah, pak se zbourala bývalá provozní budova se sklady JLV co stála do Seifertky, z Italské byl udělán sjezd na HLN ….
Podívejte se na mapy.cz – fotomapa 03, 06 atd ….
V části, kde je dnešní výstavba byly sklady MTZ, kotelna apod ….
Chodíval jsem tam někdy na nádraží z Italské přes plaňkový plot a strmý svah porostlý akáty. V rovině nádraží byl takový neurčitý bordel (v řečí ČD/SŽDC „provoní zázemí“) a menší drážní stavby a dal se trefit onen nelegální přechod.
Aneb proč něco udělat pořádně, když to jde udělat levně a za 20 let se zase předělávat. 🙂
Tak proto ta příprava trvala 50 let… O Přeloužce kabelovodu vím, ale jinak tomu bránila jen lidská hloupost. Stejně jako se zavírála přístup u pošty na Masaryčce, aby náhodou nechodili lidi v centru na osobní nádraží…