Obrazem: Výšková budova nádraží v Pardubicích se otevírá. Oprava stála přes půl miliardy
Nově zrekonstruovaná výšková budova pardubického hlavního nádraží. Foto: Jan Nevyhoštěný, Zdopravy.cz
Oprava stála téměř stejně, jako rekonstrukce Fantovy budovy. "Nezbývá než důvěřovat, že vybraná nabídka nebyla nadsazená," řekl ministr.
Je to peněz jako želez, ale výsledek je pěkný. Krásná multifunkční budova. Má ten funkcionalismus něco do sebe.
Kolik tam bude těch pracovníků? Jsou „navíc“ tzn. předtím v prostoru nádraží nebyli?
Ač to zní možná divně, část z nich nejspíš dojíždí z okolních vesnic a tudíž to vyžaduje parkovací místa u nádraží, co u jednoho z největších nádraží s potenciálem P+R je trochu problém obecně.
Sice bude snad někdy parkovací dům na Dukle,, ale stejně si nemyslím, že parkování je u nádraží vyřešeno dobře.
K argumentům, že parkování není právo, bavme se o ceně přiměřené, řekněme do 200 Kč za den, okolí nádraží směrem k mimoúrovňové křižovatce je spíš průmyslová periferie Pardubic.
V původních plánech bylo podzemní parkoviště pro zaměstnance v nevyužívaném podzemním podlaží nádražní budovy. Ale samozřejmě nevím, zda v mezidobí nedošlo k změně plánů.
Oni to nejsou noví zaměstnanci navíc, ale přesune se tam více složek SŽ. 1) Účtárna – asi jsou současné prostory nevyhovující 2) Školící místnosti – trenažér ETCS není nikde žádný, a na ostatní školy chodí zaměstnanci buď do prostor vedle doktorů do prvního patra, nebo jezdí do HK, ale co si budeme povídat, oba případy, mají své nejlepší už dávno za sebou, a obzvláště v letních měsících, to nebylo nic úžasného. 3) a ubytovací kapacity? Úplně nevím přesně k čemu, ale předpokládám, že k různým konferencím, předpisovým poradám, atd… čehož se v Pardubicích nepořádá zrovna málo. Co se týče parkování,… Číst vice »
Se dívám na detaily oken zevnitř a … opravdu je to plast imitující dřevo? Tloušǩa rámů by plastu odpovídala, dřevo bych čekal štíhlejší.
A já si naivně myslel, že rekonstrukce odbavovací haly proběhne koordinovaně spolu s rekonstrukcí podchodů a nástupišť. Cestující v podchodech třetím rokem procházejí staveništěm se všemi průvodními negativními jevy (hluk, prach, omezený prostor) a až to za pár měsíců skončí, začne to začátkem příštího roku nanovo v hale…
A navíc je po dobu stavby vždy jeden podchod dlouhodobě uzavřený, takže kdyby se souběžně uzavřela i navazující část haly, tak by to cestujícím ani příliš nevadilo.
Nejsem odborník na stavby. Ale zdá se mi to docela dost za rekonstrukci. Za půl miliardy bych se dalo postavit něco o dost lepšího. Nebo se pletu?
Za půl miliardy? Tak možná udělat plán, zbourat a udělat zaklad…. Nová Palmovka v Praze za 1,5 miliard…. Takže těžko.
Rekonstrukce na stavbě o kterou se 60 let nikdo nestaral a pořad stojí a bude minimálně možné využívat dalších 60 let. Nechte dnešní levné postavení betonový skleník tak dlouho chátrat…vlastně stačí se v Praze podívat na terminál Černý most nebo na terminál Fügnerova s roku 1996…
tohle ale opravdu není podlahová plocha Nové Palmovky.
Až na ten Polský „nábytek“
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2023/09/P9074011.jpg
https://www.sg-nabytek.cz/ver/20221125045931/variant/eshop/s-product-detail/edeeshop/product/hlavni-motiv/070-0225/070-0005_5-1.webp
https://www.sg-nabytek.cz/cs/rozkladaci-pohovka-etna-ii-model-2-cerna?gclid=CjwKCAjw6eWnBhAKEiwADpnw9q1Oev7gOjdm3L7oeMY34pRbPb44p-QbuGPApht6zCl82-OiapgxchoC7_QQAvD_BwE
Teda když už investovali takový majlant do opravy funkcionalistického skvostu, tak si mohli odpustit ten nábytek z Ikey! 🤦♂️😭
A ty ošklivé ramecky, např. jako označení místnosti (foto 28).
To máte pravdu, také nevypadají na fotce dobře. Ale teoreticky by naživo mohly působit lépe, což se o nábytku z Ikey říct nedá.
Já nevim ale proč je v téhle zemi taková snaha furt všechno zachovávat? Proč se tolik bojíme bourat a stavět nové,moderní a funkční budovy, než donekonečna rekonstruovat tyhle přežitky z dávné doby, kdy měly svoje opodstatnění?Celá železnice je jeden velkej skanzen a moderních nádraží je tu zoufale málo, jen se do toho nalejvají obrovské peníze k ničemu.
Nepochopím že tohle napíšete zrovna u rekonstrukce kvalitní funkcionalistické stavby která je navíc památkově chráněná.
Nevím co je na té budově kvalitní. Přijde mi to jako obyčejný nevzhledný a nepříliš vysoký panelák. Pokud je ta budova chráněná tak chápu že nešla k zemi.
Přesně tak. Proč nemůžeme mít v ČR nádraží jako ve Vídni a pořád se oprašují tyhle staré barabizny? Nádraží navíc vůbec nefuguje jako hub, je tam krásných 12 parkovacích míst s mizerným příjezdem.
Přesně. Podívejte se,jak předělali nádraží v Linci, Innsbrucku, Feldkirchu, Salcburku, v Polsku… u nás se udržuje skanzen a není odvaha udělat něco moderního. Snad to teď prolomí Bubny či Smíchov.
Nechci vám tu představu kazit, ale když se v Česku dělá moderní nádraží, dopadne to v lepším případě jako Česká Lípa, v horším jako Karlovy Vary nebo Ústí. Na Rakousko potřebujete Rakušany. Když neumíme dobře stavět nové, tak radši udržovat kvalitní minulé.
Proč? Celá stavba nádraží stala původně 27.000.000 Kčs.. 60 let se stavba vlastně neudržovala a stále stojí. Stará stavba je funkční a kvalitní. Splňuje účel.
Takže zbourány je jako zapálení peněz. Levná novostavba bude za minimálně 2-3 miliardy Kč a bude potřebovat po 20 let mimořádně opravy. Novostavba bez zbourány z nejlevnějších materiálu (betonový skleník) jak Nová Palmovka v Praze.
O tý kvalite se dá s úspěchem pochybovat.
Nedá.
Tvl tak jestli je u nás fungování státu založeno na doufání, tak jsme nadobro ztraceni…
Jak je možné, že nový ministr s tím Burešovým pohunkem Svobodou nezametl hned první den po nástupu do funkce? On na ně na všechny něco ví, nebo jak si to mám vysvětlit?
Jistě, Ferdo. Jak je možné, že takový Ferda se ještě nestal ředitelem zeměkoule? 😂😂😂
Interiér bufetu na repliky moc nevypadá, tam přece byly umakartové pulty na stojáka, které tam zčásti zůstaly až do úplného konce provozu, kdy tam měl restauraci minipivovar Bahno.
A stánek pro chudé lidi co tam byl zrušili a nastaly tam samy fastfudy hnusny to nádraží ve vestibulu bylo před dvaceti lety hezčí než dnes
Stánek řečený též Hladové okno byl uzavřen kvůli rekonstrukci a paní bohužel oznámila, že se do něj už nevrátí.
Tak to je škoda muslim si že se do něj nevrátí kvůli visí nájmu a kolem svítících hnusný h fastvodu který ji vyhnali 🙂tak to u nás funguje
Ty se nauč nejdřív česky, fastfude 😂😂
Malá poznámka – tihle kulturní omezenci jsou skutečné neštěstí. Jestli je tohle obrázek našeho národa, tak jsme ztraceni.
Před časem jsem viděl v jednom severočeském městě vývěsní štít „Fast foot“. Možná ten provoz vedl Rychlonožka. Obchodnictvo v psaném projevu obecně dost vyniká.
Konkurence takový problém nebyl, místní dál chodili k hladovému oknu, protože byl velký rozdíl mezi gumovou bagetou nacpanou konzervanty z obchodního řetězce a čerstvou bagetou od Frencla. Nemluvě o tom, že Frenclova stála výrazně méně. Hlavní problém byl podle mě v tom, že hladové okno přišlo o všechny noční zákazníky, kterých dřív bývalo hodně a kromě piva, limonády nebo kafe pro ukrácení čekání tam taky hojně nakupovali svačiny na cestu. Jenže noční vlaky a houfy čekajících cestujících jsou dávno pryč (zbylo jen brněnské IC v jednu ráno) a zmizeli i návštěvníci z dnes již zbourané diskotéky v lihovaru, kteří si… Číst vice »
Bufet bude sloužit jako jídelna pro Dobrou správu a přece by nikdo nechtěl, aby její zaměstnanci seděli na starých nepohodlných sedačkách (model „Rychle to sněz a vypadni“) nebo dokonce stáli u pultů podél stěn a sloupů. Je jasné, že tady musela jít snaha o historickou věrnost stranou. 🙂
Přitom celá řada lidí na dané období stále s láskou vzpomíná a blokuje tak celou SŽ.
Tak děkujeme, že nezbývá než důvěřovat!