Obrazem: Vyprázdněná Ruzyně. Letiště v době koronavirové
Airbus A330-300 registrace OK-YBA Českých aerolinií je odstaven od února po zastavení dálkových letů do Soulu. Foto: Rosťa Kopecký / FlyRosta.com
Letecká doprava zažívá po celém světě své nejhorší chvilky v historii. Projevuje se to i na jediném aktuálně otevřeném mezinárodním
Tak aspoň by mohlo Letiště Praha využít momentálního poklesu provozu k hladkému průběhu nutných rekonstrukcí (třídírna zavazadel, křižovatka pojížděcích drah). V letech 2012 a 2013 se jim povedlo trefit se s rekonstrukcí hlavní ranveje do období minimálního provozu (a navíc krize ve stavebnictví, čímž docela ušetřili). Pokud kromě zmíněných již plánovaných akcí stihnou ještě něco dalšího, tak se jim to v následujících letech může hodit.
Trochu problém by teď mohl být v nedostatku jinak obvyklých Gastarbeiterů ve stavebnictví.
Tak jediné,co teď podle insiderů v Ruzyni jakž takž žije jsou úlety ruskojazyčníků do Moskvy.Sedačka á 450$.
Před převratem se v prostoru centroplánu vyházelo pár řad sedaček do kolejnic nasadily zábrany a prostor se naložil zbožím.
To je smutný pohled, u nás ve Frankfurtu je taky méně pasažérů. Odstavena letadla. Nic moc 🙁
Já bych to tak černě neviděl, když Bavorská vláda vyhlásila stav katastrofy a nechala otevřené hospody aspoň do 15:00.
Mnohem smutnější pohled je do očí pozůstalých. Zkuste se někoho kdo v Itálii ztratil svého blízkého. Asi by Vám řekl svoje…
Dopady této situace do letectví se zřejmě promítnou navždy, svět se zcela nevrátí do svých vyjetých kolejí. Viz citace z dnešního textu. Koronavirus změní svět Jak to myslíte, že se svět změní a Západ nebude vítězem? Převálcuje podle vás osobitá čínská politická kultura západní liberální demokracii? Tak zlé to snad nebude, asijský model společnosti je naštěstí do Evropy a obecně na západ nepřenosný. Konfuciánství, na kterém stojí Čína, není naše křesťanství. Naše tradice, zkušenost či hodnoty jsou úplně jiné než v Číně. Ale když se podíváte na dějiny, tak je zřejmé, že po šokových událostech se společnost nějakým způsobem vždy… Číst vice »
Když někoho cituju, tak bývá slušností uvést, koho.
Vše je ve zrychleném tempu, tak člověk něco opomene, ale ve vteřině to přece pro všechny řeší ctl v a ctrl c.
Ale když jinak nedáte, viz seznam zprávy.
Koronavirus změní svět
Jak to myslíte, že se svět změní a Západ nebude vítězem? Převálcuje podle vás osobitá čínská politická kultura západní liberální demokracii?
Nejde o to, že bych si to neuměl najít, ale o prostou slušnost. Ale chápu, že na to na farmě není čas a je třeba to nakopírovat ještě na fóra pěstitelů růží a sběratelů sýrových nálepek a sem pro jistotu dvakrát.
Potrefená husa se vždy ozve. Vaše až přehnaně kreativní myšlení byste spíše uplatnil asi jinde.
Tohle mě baví. Jednou „začněte přemýšlet“, ale… ale ale tohle už je zase moc, přehnaně kreativní myšlení! To už tady bylo. Strana rozhodne co si smíme myslet. 😀
Ježíši kriste, Vy jste tedy výtvor. Mylně jsem se domnívala, že to zde má vysší úroveň. Tady je vše marné, proboha … Strana ?? Asi jste úplně kdesi jinde v jakési době kamenné a zapomenuté. Končím, tady ta úroveň je mi pod úroveň, brrr.
Děkujeme!
Tak se tak nebraňte, změny k horšímu nastanou ať se vám to líbí nebo ne. Jasně, že firmy z celého světa přehodnotí své byznys plány
s ohledem na nová rizika. Velcí akcionáři, a to vy tady nejspíše nikdo nejste, chtějí jen zisky a ne podstupovat pořád další a další rizika. Vy mravenečkové ať lépe či húře placení, je, přiznejte si to už konečně, opravdu nezajímáte.
A co, mám skočit z balkonu? Odjet do Ruska? Nebo co tím sledujete?
Nastartovat myšlení, pokud je to u někoho možné. Stačí občas přemýslet, jak pomoct zlepšit situaci, ale to je v poslední době nedostatkové zboží. A u těch s útočným podtónem je to asi i zbytečná námaha.
Aha, no já že vidím samé sýčkování a negativní na dojmech založené „předpovědi“, takže tak nějak marně přemýšlím, kde je ta pozitivní nóta a aktivní pomoc. „Začněte přemýšlet“ je typická fráze třeba jehovistů a co opravdu chtějí ne abyste přemýšleli, ale abyste začali akceptovat jejich vizi, protože kdo to nedělá je hlupák co nepřemýšlí.
Takže já na vás neutočím, tlačím vás cíleně do konkrétního a jasného vyjádření namísto plochých obecných floskulí. Takže co konkrétně mám dělat, aby nenastalo to co popisujete tam nahoře?
Děkujeme za otevření oci, mravenecko💩
Mňa vždy baví, ako o premýšľaní najviac hovoria ľudia, ktorí tapetujú internetové debaty cudzími výrokmi a nikdy žiadny kritický názor sami neprejavia.
Ten rozhovor sú také obecné kecy, o všetkom a o ničom. Sotva sme trochu pochopili, čo momentálne treba robiť, tak už je na každom kroku tucet expertov, ktorí by to urobili lepšie a do všetkého vidia fakt hĺbkovo. Povieme si o rok.
Ale ano jsou tu i lidé, kteří jsou min. 5 tahů napřed před ostatními, ale pro ně jsou asi určené jiné servery, tím chci říci že tady vás bohužel za kreativitu a pokrokové myšlení nikdo neocení – mluvím obecně, ne o Vás, prostě tady nesmíte moc vykukovat z davu 🙂
Útlum letání celosvětově ještě zdaleka nedosáhl vrcholu. Stačí se podívat na flightradar, s jakou intenzitou se nákaza dál roznáší. Až se začnou uzavírat skutečně velká letiště typu Londýn, Frankfurt, Amsterdam, tak útlum teprv začne být pozorovatelný.
Lietadlo vo vzduchu nutne neznamená, že biznis pokračuje. Medzi Európou a Amerikou momentálne letí ten, kto sa vracia domov, alebo kto objektívne musí. I to je ale skupina, ktorá sa postupne vyčerpá.
Několik letadel Smartwings dnes odlétá do Číny pro ochranné pomůcky (i ten dar od PPF) a pro rychlotesty, tak se trochu proletí.
technicky dotaz: jak se vlastne vozi cargo v letadle se sedackami?
V boxech na zavazadla přeci. Proto tam letí celá flotila.
Nakládá se to do nákladového prostoru. Jako každý jiný naklad a kufry.
Kolik se tam toho vejde? To asi moc ekonomický převoz není, co?
Až moc, každý hold má maximální zatížení ( stačí dohledat na google). Ale záleží taky na velikosti nákladu apod… Dle mého to budou dávat jak na sedačky, tak i mezi ně, aby se využilo kompletně celé letadlo ( to se občas dělá… ), škoda že to nejsou Boeingy od Jet2, u některých jsou velké nákladové dveře vepředu, takže se dají otevřít, vytáhnout sedačky ( mají to na paletách ) a je to během 30min full cargo letadlo.
Dohledej si na googlu, co je to hold
boeing 737 cargo hold dimensions
Stačí toto tam dát a hodí to i obrázky apod…
Sorry, na první pohled, jsem myslel, že myslíš holt:-)
Diky, konecne odpoved k veci.
Ok, nenapadlo me, ze se nalozi jen spodek a prostor pro cestujici zustane nevyuzity. Je mi znamo, ze letadlo ma nakladovy prostor 🙂
Bude se nakládat i nahoru
To zase nie je úplne jednoduché, pretože náklad potrebuje napr. zaistenie, aby sa počas letu nemohol hýbať.
Ako to dopadá, keď sa posunie ťažisko, už vieme: https://www.youtube.com/watch?v=5fpxm0D46iQ
Tu-154, který havaroval s 18 tunami cigaret na cestě ze Švýcarska do Ruska v roce 1990 měl ty cigarety nacpané snad úplně všude (i v kuchyňce na vařiči, což se mu nakonec stalo osudným). Smí se to ještě dnes, nebo jsou bezpečnostní předpisy již přeci jen přísnější? https://www.planes.cz/cs/article/100008/pad-tupolevu-154 Když jsem se snažil představit, jak budou Smartwings přepravovat ty roušky a respirátory, tak se mi vybavily právě cigarety Winston.