Obrazem: Vyhořelé vagony dál leží u trati. Hasiči čerpající toxickou chemikálii prochází dekontaminací
Třetí den likvidace požáru cisternového vlaku u Hustopečí nad Bečvou. Foto: Hasiči SŽ

Předpokládané zprovoznění tratě u Hustopečí nad Bečvou se posunulo až na 15. března.
Dnes jsem se tam propašoval přes pískovnu a mrkl, jak to probíhá. Správa železnic zatím s infrastrukturou nemůže nic dělat. Pořád tam něco intenzivně kutí požárníci. Část vlaku leží na cyklostezce zcela vyhořelá, část je v kolejišti taky zcela vyhořelá, pár vozů není úplně na popel, z těch se vyčerpal zbylý benzen. Konec vlaku, který neshořel, je už zpátky v Deze. V pískáči sousedícím s nehodou je ve směru od kolejiště umístěna norná stěna. Jinak, v Bečvě se spokojeně plaví vodní ptactvo a v pískáčích západně od nádraží vesele chytají rybáři. Na traťové koleji u zastávky Milotice prováděli mandelinkáři spokojeně… Číst vice »
Opět prodlouženo, na webu čd mimořádnosti zatím až do 31.3. 2025…. uvidíme jestli se svezem aspoň na Valašsko na velikonoce
Tak je to komplet obnova cca 200m trati a v tom 4 výhybky, ty někdo musí vyrobit, zadat výběrové řízení… takže to bude určitě déle, řádově několik (jednotky) měsíců, bych tipnul.
Bylo zaslechnuto v blafárně, takže JPP :
Na Vectronu byli dva, strojvedoucí instruktorn a strojvedoucí, který měl svou první samostatnou směnu na Vectronu, ale necítil se, tak si vyžádal přítomost instruktora. Strojvedoucím D i E byl ale už déle.
No uz to pomalu leze. Hospodarky spekuluji, ze vlak jel pres vyhybky vic nez povolenych 40. Osobne mi skutecne nedodrzena max. rychlost ve vyhybkach pripada nejpravdepodobnejsi duvod havarie.
Doslova tam píšou, že vlak pospíchal :o)
ČTK k tomu dodává: „Podobná nehoda se stala v červenci 2019 u Mariánských Lázní. Poté, co nákladní vlak vjel na přeložku trati s maximální povolenou rychlostí 30 kilometrů za hodinu třikrát rychleji, vykolejilo 13 ze 17 vagonů převážejících vápenec. Příčinou nehody byla tehdy podle spisu vysoká rychlost, strojvedoucího obžalovaného z obecného ohrožení však soudy osvobodily. Na vině bylo podle soudů systémové selhání na železnici.“
Denně dojíždím vlakem do práce, tudíž čekávám na nádraží v Lysé nad Labem. Často projíždí stanicí nákladní vlaky a to takovou rychlostí, že se až divím, že z těch kolejí nevyletí. Nemívám v těch chvílích dobrý pocit. Nákladní vozy nemají tak kvalitní odpružení jako osobní, je tam všechno tak nějak natvrdo. Zřejmě a zejména plné cisterny by měly jezdit podstatně pomaleji a v noci, kdy není takový provoz.
Ona je ta „maximální povolená“ rychlost vždy nižší, než kolik by bylo bezpečně zvládnutelné, viz před lety motorák 843, který se na trati z Harrachova kvůli ledu na kotoučích rozjel až na cca 100 km/h, přičemž povoleno je tam 40. Ty rychlosti, kterými vlaky mohou jezdit, opravdu neurčuje někdo jen tak bez znalostí. Mimo to přes Lysou máte 120 a ložené náklady jezdí zpravidla 80-100.
Všichni jezdí jako blázni a pak to takhle dopadá. To říkala už moje babička.
Byla to moudrá žena…
Vozy mají konstrukční rychlost na kterou jsou konstruovány. Obvykle je to 100km/hod, ale jsou i na 120km/hod.
Ložený vlak tak může jet i 100km/hod, ale obyčejně jede méně 80-90km/hod protože mu nevychází procenta na dostatečné brzdění z této rychlosti.
Odpružené mají standardní, tedy primární (mezi kolem a rámem podvozku) a sekundární (mezi podvozkem a rámem vozu) vinutými pružinami.
Obrovský dík a podpora hasičům při jejich těžké práci. Obrovské pokárání MD : Tohle je výsledek vaší „skvělé“ práce a utracených miliard? Místo na Západ jsme se propadli někam do Indie,nebo tak podobně.
Propadli jsme se dokonce na úroveň USA, tam jsou v poslední době vykolejení nákladních vlaků běžné.
Nějaká data?
https://usafacts.org/articles/are-train-derailments-becoming-more-common/ Překvailo mě jednak, že v průměru to jsou skoro tři denně, ale také, že dlouhodobě tam dochází ke zlepšení a ne ke zhoršení.
Díky, takže pan Plecháč vytváří nějakou virtuální realitu.
Což při velikosti USA a počtu nákladních vlaků není zas takové závratné číslo… Kolik vychází vykolejení denně na celou Evropu?..
Jenže je to vzhledem k jejich hmotnosti a délce a množství přepravovaného pořád plivnutí do Stromovky
Víte kolik km kolejí je v USA?
Hodně.
Ono už bylo uzavřeno vyšetřování, že víte, že nehodu způsobila práce MD?
No nejvice pobavil ten prvni odhad SZ ze provoz bude prerusen do 16 hod dne pozaru. To je videt, kdo tam v tech kancelarich sedi. Uz z prvnich fotek bylo jasne, ze pujde minimalne o tydny preruseni provozu. A stejne blaboly plynou od SZ v pripade jakekoliv mimoradnosti a vubec se nedivim frustraci cestujicich ale mnohdy i personalu vlaku, ktery ty blaboly tlumoci cestujicim a pak je za uplne blbce.
Neviem, či vôbec mali fotky keď to písali, ak bolo hlásenie len „požiar na trati, zásah hasičov,“ tak zrejme predpokladali (celkom pochopiteľne) buď požiar koša na záchode osobného vozňa od špaku, ktorý nejaký debil hodil, alebo požiar lokomotívy, v takom prípade by bol odhad v poriadku.
Jo, 15.3. to určitě. Jenom mlží a posouvají termín už ne po hodinách, ani po dnech ale po týdnech. 5 min před tím sem tudy projížděl, potkal jsem ho když vyjížděl ze Lhotky, nechci vědět co by bylo mít 5-10 min zpožděn. Os 93215.
no, vypadá to opravdu hrozivě, nicméně bych pokud dovolíte, poděkoval hasičům a ostatním, kteří se snaží co nejdříve obnovit a zprůjezdnit místo nehody.Držte se a velký dík!
Kterého roku má být 15. března zprovozněná trať? 2026 nebo až 2027?
V tom případě by měly uvažovat zrovna přepnutí na 25kV, ať se nezdržují, když bude příští rok hotovo po Vsetín.
Dekontaminace spodnich vod asi nebude takova trivialni vec hlavne i s ohledem na blizkost reky. Taky se tam muze nechat odtezit kde co a klidne tam muze byt vyluka na 1-2 roky.
Dúfam, že váš minister dopravy (alebo kto o tom v ČR rozhoduje) vezme rozum do hrsti a nariadi urýchlené obnovenie prevádzky s ponechaním kontaminovanej pôdy pod traťou tak, ako to bolo urobené po nehode v Trnovci nad Váhom v roku 2019. V Trnovci bola doprava obnovená 3 dni po nehode, síce 1 koľaj, 30 km/h cez miesto nehody, nezávislá trakcia a telefonické dorozumievanie, ale jazdilo sa. Úplne bola prevádzka obnovená 5 týždňov po nehode.
Bych byl radši, kdyby prioritou byla správná likvidace ekologické zátěže a ne to, aby Deza neměla nějaké prostoje. Nejsem někde na Balkáně.
Bečva dává Deza teda pěkně zabrat.
Místo nehody je od Bečvy vzdáleno cca 600 metrů, to je docela daleko.
Jak u blbejch, pořád dokola. Ano, byl to produkt Dezy, ale nikoliv selhání Dezy. Kdyby benzen nejel z Dezy, jel by odjinud a možná by se vysypal jiný vlak, někde jinde. Všechno je to dílo náhody.
Ale copak někdo se dotknul Bureše tak tu brečíme…??
Konstatování faktů není brečení. Tu postavu, které Deza patří, je celkem logické nemít rád, ale od jeho voličů se dá odlišit například tím, že respektujete realitu a fakta.
Přesně tak. Taky Babiše nesnáším, ale tu fabriku stavěl děda ještě když ten tahal někde kačera. Takže byla před ním, a bude i dávno po něm.
Ta fabrika stála dávno před Burešem. Podruhé, vykolejil vlak přepravující zboží z ní, ale ta fabrika přepravy negarantuje, to dělá dopravce. Takže tahat sem jakéhokoliv politika, je prostě hlupácké
Ne, Bureše fakt rád nemám. Ale taky nemám rád, když někdo dává do souvislosti věci, které v ní nejsou.
Já zase nemám rád, když někdo někomu záměrně komolí příjmení. To dělají děcka na základní škole – opravdu se snižujete na úroveň vašich žáků?
Čistě fakticky: Bureš není zkomolenina Babišova příjmení.
Jestli si myslíte, že Bureš je zkomolenina příjmení pana Babiše, tak toho o tom člověku víte dost málo.
A mimochodem, nevím, proč si myslíte, že jsem učitel ZŠ, ale nejsem 🙂
Od kdy je krycí jméno agenta StB komolení?
To není komolení příjmení, to je jeho krycí jméno u Stb
No tak samozřejmě Deza za tohle nemůže, nicméně tohle vláčení Dezy veřejným míněním jsou evidentně Boží mlýny za ty ryby.
2 ekologická havárie za 5 let na Bečva, která rozhodně nijak nesouvisí s Dezou? Ok.
Infrastrukturu ani dopravce nevlastní Deza.
Ale vozy jsou v majetku či minimálně pronájmu Dezy, a dokud někdo podloženě nevyvrátí, že k vykolejení a roztržení toho vlaku od lokomotivy nedošlo technickou závadou na voze(ch), tak by to mělo být jednou z vyšetřovacích verzí příčiny této vážné události.
Ja Burese nemuzu ani citit, kdyz se objevi v televizi, prepinam ci odchazim, mrsknul bych jinak kvetinacem do obrazovky, ale nechovejme se jako svedkove Buresovi. Pravdepodobnost, ze Bures prikazal setrit na udrzbe vozu, ktere nejspis vlastmi treti strana, je konspirace odpovidajici prave jeho fanatickym priznivcum.
Musí sa technická závada na vozoch podložene vyvracať aj keď sa (napríklad) z rýchlomeru lokomotívy zistí, že vlak vošiel do výhybky postavenej do odbočky (a teda 40 km/h) rýchlosťou napr. 80 km/h a to preto, že fíra začal neskoro brzdiť (a keď už brzdiť začal, tak priebeh brzdiaceho účinku a spomaľovania bol podľa očakávania pre daný typ a hmotnosť vlaku)? Tzn. Porucha na niektorom z vozňov sa zatiaľ ako príčina udalosti vylúčiť nedá, ale to neznamená, že je možné používať argument „môže za to DEZA, pretože zatiaľ nikto nedokázal, že za to môže niekto iný“. (Zabil ho Milan, pretože zatiaľ… Číst vice »
Kto žiješ bez výrobkov chemičiek, hoď kameňom. (To bude tak námatkovo: Lieky, kozmetika, plasty, hnojivá a tým pádom sprostredkovane všetky vo veľkom produkované potraviny, palivá a tým pádom všetko, čo sa aspoň kúsok viezlo po ceste, farby a laky…)
Druhá věc je, komu to tak vyhovuje, kdo to tak propaguje a proč vázne směrování k celkově šetrnějším způsobům, které by nás nestály ty dodatečné náklady (a teď nemyslím ani tak likvidaci ojedinělé havárie).
Vyhovuje to de facto všem. V opačném případě by byl nutný návrat do jeskyní, k lovu a sběru.
No dobre, keď si to budeme vykladať v zmysle „keby DEZA nestále v údolí Bečvy, tak by ani tie cisterny nejazdili po tejto trati“, tak sa to dá pokladať za pravdu, ale aj tak je to úplne zbytočný príspevok.
Odkud resp. kam vlak jel? Vezl benzol nebo benzen?
V textu je uvedeno, že „v cisternách byla vysoce hořlavá látka benzen vyrobená z benzolu v chemičce DEZA“. Jiná média uvádí, že vlak vezl benzol z Ostravy do DEZY. Obojí může být pravda. Podle wikipedie Benzol (též BTX nebo BTEX) je směs chemických látek vznikajících při koksování. Skládá se z benzenu, toluenu, xylenů a ostatních sloučenin. Získává se vypíráním koksárenského plynu pracím olejem. Následnou destilací se z oleje odděluje surový benzol. https://cs.wikipedia.org/wiki/Benzol
Už se to tady psalo x-krát. Vlak Pn 52690 společnosti ODOD Cargo a.s. jel ze stanice Lhotka nad Bečvou, vlečka Deza do stanice Ostrava hlavní nádraží do Borsodchemu. Vezl čistý benzen. Každý trouba snad dokáže dešifrovat označení vozů oranžovou tabulkou na které je kód 33/1114 (Benzen).
Ovšem kdyby ten vlak opravdu vezl benzol, měl by na těch tabulkách taky 33/1114 🙂
Ale jasně, z hlediska odkud kam jel dává samozřejmě smysl, že to byl benzen.
Nesouhlasím, že to bylo jasné. V pátek tu někdo vehementně popíral, že by vlak měl cokoliv společného s Dezou.
Úplně každý ne
Vlak jel z DEZY – takže tam bude opravdu už nejspíše benzen.
Vlak vykolejil na spojce na zhlaví v Hustopečích nad Bečvou ve směru od Lhotky nad Bečvou.
Viz tato fotografie – je to konec vlaku, vpravo v popředí je vidět měnírna …
https://zdopravy.cz/obrazem-160-hasicu-v-akci-stomilionova-skoda-a-znicena-trat-podivejte-se-na-zkazu-u-becvy-237866/
https://mapy.cz/s/hevetebeba
Stačí se podívat do mapy a porovnat polohu lokomotivy a vagónů. Trať vede přibližně ve směru východ – západ a z fotek je jasné, že slunce svítí z jihu (ze severu jaksi nemůže). Kdyby vlak jel z Ostravy do DEZY, tak by lokomotiva byla na opačné straně vlaku.
V textu je uvedeno, že „se podařilo odsát 145 000 litrů benzenu ze tří tanků“. Nejde zde spíše o kotle (kotlové vozy). Cisternový vůz nebo také kotlový vůz je nákladní železniční vůz určený pro přepravu kapalných produktů. A doplním, že v restauraci dostanu pivo z tanku (z cisterny). https://cs.wikipedia.org/wiki/Tankov%C3%A9_pivo
evidetně jsi ve vzdělání udělal mezeru ne?
Trochu víc mimoň
Hodně víc Mimoň
Říká ze jim kotle to mate pravdu
Cisterna, kotel, tank… Nakonec stejně popisujete totéž (ovšem, nikoli už tank jako bojové vozidlo :)). Také se vyskytuje (podle údajů na internetu tomuto ještě nadřazený) pojem nádržkový vůz…
Dokážete si představit, že by se tohle stalo mezi Prahou a Třebovou (ideálně přímo v Kolíně ve stanici)? To by byl totální kolaps železniční dopravy. Tady bylo štěstí v neštěstí, že k tomu došlo na relativně málo významné trati.
Tak by se holt jezdilo přes Brod a přes Hradec, svět by kvůli tomu neskončil.
Byla by celkem hlína dostat se třeba z Nymburka do Č. Třebové. Přes HK to trvá skoro dvojnásobnou dobu, přes HB trojnásobnou dobu. Místo jednoho přestupu 4. Svět by neskončil, ale průšvih by to byl ohromný
Ještě že těch lidí, co jezdí Nymburk-Třebová je..
Vypadá to, že strojvedoucí překročil při vjezdu nařízenou rychlost 40 km/h a tomu by na koridoru zabránilo ETCS.
Když vezmu v potaz zdroj, který tuto fámu šíří, tak bych to rozhodně bral s velkou rezervou.
Byl jsem na místě a opravdu to tak vypadá. Vlak jel přes první kolejovou spojku odbočkou a kotle vyskákaly až na cyklostezku.
Pritom je nejblíže pravděpodobnosti.
Dojelo se na zcela hloupou past SŽ, která tam návěstí dvousvětlovou návěst pro jízdu přímým směrem, která byla nejspíš příčinou omylu strojvedoucího.
Pokud to takhle je, tak sorry, obecne ohrozeni.
Ano z nedbalosti (273) ne úmyslné (272)
PaneZdendo…. zalumpačíme tedy.
Ano ETCS by tomu zabránilo(ta pastička návěštění od Lhotice je fakt na 💩),jestli jeli jak měli,ví jen fíra a Vectron(který své tajemství vydá,že)
Vyloučit technickou závadu taky nelze,ale …..( svršek je nově udělán a pravidelně kontrolován,vozy má DEZA vcelku cajk,ono si to už dneska moc nikdo nedovolí provozovat šrot a zvlášť na RIDku,ERA je fakt svinstvo)
Takže bych to nechal na vyšetřujících.Výsledky se zajisté dozvíme😉
Konec konců mu to nemuselo ani brzdit, když byl výchozí z vedlejší stanice… U vyšetřování nejsem, ale nikde se o tom nikdo nezmiňuje.. 🙂
Presne tak, alebo tam mohlo byť nejaké cudzie teleso (spadnutý náklad apod.) ako v roku 2019 v Trnovci nad Váhom, tam na kuse metrového dreva spadnutom z nákladného auta na priecestí vykoľajili 1. vozeň 2 nápravami a 2. vozeň 1 nápravou, boli vlečené ešte 2,5 km a na 1. výhybke stanice v Trnovci vykoľajilo úplne 9 vozňov.
„Relativně málo významné“. Stačí se podívat kolik se nákladních vlaků snaží procpat mezi ValMezem a Hulínem po trati zasekané osobkou.
Takovéto soudy jako Vesper většinou dělají jedinci, kteří o důležitosti nějaké vzdálenější entity (lhostejno zda trati, města, státu) nic netuší 🙂 Tento bude asi z Prahééé nebo někdo poblíž ní na koridoru, takže samozřejmě to by se podle něj zbořil svět 😀 Kdesi v prd… na Moravě to až tak neva, no, jemu.
Dnes v noci jela loženka, vepředu 2*749 na postrku 2*742 hukot, škoda, že to jezdí za tmy, protože ve dne se tam nic nehne
Představili jsme si, že se totéž stalo v Poříčanech, jenom to nevybuchlo…
https://di.gov.cz/files/uploads/Zpravy/MU/DI_Poricany_221010.pdf
Asi před 40-45 lety spadlo u zastávky Ústí nad Orlicí město z náspu několik nákladních vozů (vše zkroucené na odpis). První dva vozy, které zůstaly nahoře, byly cisterny s chlórem. Kdyby spadly i ty, bylo by město stoprocentně odlidněno.
Už jen fakt, že po trati jel nákladní vlak, jezdí tam mezinárodní expres a osobáky napovídá, že to zas tak málo významná trať není. Jasně, oproti nepřetíženější trati Praha – Kolín to je méně významné, ale to jsou všechny tratě
Ano, trať na Valašsku mimo koridor nemůže konkurovat vytíženosti trati Česká Třebová – Praha. Je však velmi významná pro náš region.