Obrazem: Vyhořelé vagony dál leží u trati. Hasiči čerpající toxickou chemikálii prochází dekontaminací

Třetí den likvidace požáru cisternového vlaku u Hustopečí nad Bečvou. Foto: Hasiči SŽTřetí den likvidace požáru cisternového vlaku u Hustopečí nad Bečvou. Foto: Hasiči SŽ

Předpokládané zprovoznění tratě u Hustopečí nad Bečvou se posunulo až na 15. března.

137 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vemeno

Bohužel zde je jasné že past která v tomto úseku byla delší dobu nastražená sklapla a to poměrně dost brutálním způsobem. Vezmeme kupříkladu situaci kdy v 99% případě jedu v úseku Lhotka nad Bečvou ve směru Hranice na Moravě a na předvěstí hlavního vjezdového návěstidla jedu pokaždé na očekávej 100 a volno , tudíž kóduje mezikruží a očekávám jízdu dále na vexli rovně. Zde se udála situace že fíra zde zvyklý jezdit vždy na mezikruží a očekávej 100 a volno předpokládal stejnou situaci. Bohužel dle předpokladů se odehrála nestandardní situace a to že výpravčí chtěl vlak přestavit z 2TR na… Číst vice »

panZdenda

Základem je sledovat návěsti hlavních návěstidel, to dá rozum. Očekávěj rychlost 40 km/h na předvěsti se od očekávej rychlost 100 km/h poměrně značně liší a zaměnit se nedají.

Jeffer

Stačí dať chodcovi prednosť na prechode, prednosť zprava inému autu a podobne.
Podobne ako vlani v lete v Pardubicích, alebo predtým pri Plané sa dostávame k tomu, že „koľaje boli namazané“ a bezpečnosť závisela na jedinom stupni ochrany: absolútnej pozornosti a sústredenosti strojvodcu. Žiadne zohľadnenie ľudského faktoru.

Vemeno

To je samozřejmě pravda , zde nijak strojvedoucího záměrně nechci obhájit jen poukázat na to že z vlastní zkušenosti tyto situace jako strojvedoucí na trati zažívám a traťové úseky jsou plné takových pastí kdy opravdu stačí jen sebemenší nepozornost ať už z jakéhokoliv důvodu a problém je na světě. Zde mohlo hrát několik faktorů, ať už nepozornost z mnoha příčin , jak již zde někdo zmiňoval pro strojvedoucího nová lokomotiva nové jízdní návyky dále počasí. Stalo se to v poledne což bývá sluníčko vysoko a dokáže návěstidlo osvětlit natolik že barvu prostě přehlédnete avšak logicky když si nejsem jistý ,… Číst vice »

panZdenda

Možná si strojvedoucí z nepozornosti nebo jiného důvodu všiml snížené rychlosti až na návěsti vjezdového návěstidla a na předepsaných 40 km/h už nedobrzdil. Výpravčí ho bral křížem možná proto, že mezi Městem a Hranicemi byla výluka 2.TK a chtěl ho zatočit už v Hustopečích, aby ho nemuseli dávat křížem ve Městě na vjezdu, kde je před stanicí až 9 promile stoupání.

ČD krachgo

Ony na tom Městě spíš chybí ty správný spojky….

panZdenda

Na vjezdu se to ve Městě zatočit dá přes spojku V1/3, na odjezdu už nedá.

Petr Šimral

I za sluníčka by mělo jít rozeznat rychle blikavou zelenou od pomalu blikavé žluté…

Nicméně, zatím nikdo neřekl, co je příčinou kromě zcela jisté věci, že ten vlak jel prostě rychle.

ČD krachgo

Ano, to je za sluníčka jediný rozdíl, který stačilo přehlídnout a potom už ve stovce zpozorovali, že vexle stojí do boku a o nějakých 20 to ubrzdili a 80 vletěli do odbočky.

Radek

A není lepší zpomalit,když si nejsem jistý i za cenu toho,že způsobím malé zpoždění?

ČD krachgo

Ano, bez pochyby se liší, ale to, že jedete rovně na dvojsvětlovou návěst 100 a potom najednou na dvojsvětlovou návěst 40 do boku prostě dává prostor pro omyl. A v 11:39 máte návěstidlo spolehlivě nasvícený slunkem a zbyde vám jen ten opakovač, kde máte mezikruží, tak jako vždycky, když jedete rovně. Už chápete, co se stalo?

vladki

No, s tím sluníčkem bych si nebyl tak jistý. V poledne je slunce na jihu a nejvýš jak to jde. Vlak jel na západ, takže slunce svitilo z boku. To by nemělo zhoršit viditelnost návěsti. Přesvícení návěsti bych tam čekal krátce po východu slunce. Nebo naopak oslnění strojvedoucího večer při západu. Ale ne krátce před polednem.

Ale předpokládám že DI tohle zkontroluje.

ČD krachgo

Vlak jede na severozápad a téměř jistě pokud svítí od jihu, tak svítí do návěstidla

vladki

Tak jestli na začátku března svítí polední slunce do návěstidla, tak jsou ty stinitka (nebo jak se to odborně jmenuje) úplně na prd. To měli zůstat u toho ruského designu.

Kolvrat

V době vzniku nehody svítilo slunce zleva téměř kolmo ke kolejím, slunce bylo hodně vysoko. Takže oslnění slunce bych neočekával. Lze dohledat úhel slunce v různých aplikacích. Těžko najdete v tento datum „bezpečněji“ postavené slunce pro tento případ mimořádnosti.

ČD krachgo

Nesvítí kolmo, svítí vám přes levé rameno do pultu a tedy i z toho samého úhlu do návěstidla.

nowas

Slunce bylo 32°vysoko, do navestidla opravdu svítit nemohlo.

Pavel Skládaný

Psychologicky perfektní popis možné podstaty chyby.

Kolvrat

Pravděpodobně se stalo, že se pan strojvedoucí plně nevěnoval návěstidlům podél trati, přehlédl 2 návěsti za sebou (stejně jako v Pardubicích, kde mu navíc „prala“ červená ve „tmě“ do očí).

Kdyby to bylo, jak píšete, tak v této jízdní kombinaci na tomto místě vypadne vlak několikrát ročně; je to první případ v této stanici. Od Lhotky je dlouhá přímá, žádný oblouk. Výluky v navazujícím dlouhém úseku bývají dost často poslední roky, takže se v Hustopečích jezdí mnohokrát do odbočky.

Touhle argumentací děláte strojvedoucím trochu medvědí službu.

ČD krachgo

Od Lhotky je dlouhá přímá, žádný oblouk … No tak vaše znalost stojí za veliké kulové. Budete mě poučovat, kde je jaký oblouk a kde jak svítí slunce po 28 letech praxe strojvedoucího…

nowas

Takže celej slavnej lvz je na h… nic. Aspoň je to konečně vidět. Nemusela to být jen tahle stanice. Může to být i ve složitějších stanicích, kde lze stavět „do odbocky“ různými rychlostmi(podle toho jak rychlé výhybky budou v té cestě projížděné).

ČD krachgo

LVZ byl kontruován v době, kdy mezikruží znamenalo, že jedete do boku, ne rovně, nebo vlastně kamkoliv, protože z polohy vjezdového návěstidla nepoznáte nic, ani kam vlastně jedete.

nowas

Ne do boku, ale 40. Soustava je rychlostní, ne „směrová“. A právě když je teď možné návěstit i 60, 80, 100 nebo 120, tak je lvz s jedním kódem pro toto všechno na nic.

Leinad

A rychlost může být omezená i na jízdu rovně (když předjížděný nemá odvraty) Škoda, že se do LZV nedobastlily rychlosti a třeba i opakovací výstraha.

Pavel Skládaný

Jak by bývalo bylo užitečné, kdyby v této situaci někdo zvedl telefon a řekl, pozor, dnes jedeš jinak než obvykle, beru tě kvůli výluce bokem. Taková věta by měla hodnotu čtvrt miliardy, možná vic.

ČD krachgo

Přesně tak, někdy volají kvůli naprostým hovadinám, ale aby řekli, pokud stanici projíždíš jinak než rovně na volno, hele jdeš do boku, je výluka atp to ani náhodou

Leinad

Na to dlouhodobě říkám – nejezdit o moc víc než je povoleno.
Svítí mezikruží = brzdit na 40. Svítí výstraha = je tam stůj. Důvod prodloužení jízní doby = zabezpečovačka. Pokud avv chce zastavit u opakovací výstrahy, tak nechat zastavit a až pak opsat.

v

Jo když jsem napsal, že Škoda bude minimálně půl miliardy a ne nějakých trapných 40 milionů, tak jsem byl za hlupáka. No tak pokud započítáme i náklady za zastavení provozu, ušlé tržby, goodwill atd,, neboli tak jak počítali škodu na Gotthardu, tak je to hravě miliarda…

vladki

A to měli na Gotthardu kliku, že vezli pivo a špagety a ne nějaký hořlavý fujtajbl.

panZdenda

Dnes jsem se tam propašoval přes pískovnu a mrkl, jak to probíhá. Správa železnic zatím s infrastrukturou nemůže nic dělat. Pořád tam něco intenzivně kutí požárníci. Část vlaku leží na cyklostezce zcela vyhořelá, část je v kolejišti taky zcela vyhořelá, pár vozů není úplně na popel, z těch se vyčerpal zbylý benzen. Konec vlaku, který neshořel, je už zpátky v Deze. V pískáči sousedícím s nehodou je ve směru od kolejiště umístěna norná stěna. Jinak, v Bečvě se spokojeně plaví vodní ptactvo a v pískáčích západně od nádraží vesele chytají rybáři. Na traťové koleji u zastávky Milotice prováděli mandelinkáři spokojeně… Číst vice »

Pavel

Opět prodlouženo, na webu čd mimořádnosti zatím až do 31.3. 2025…. uvidíme jestli se svezem aspoň na Valašsko na velikonoce

ČD krachgo

Tak je to komplet obnova cca 200m trati a v tom 4 výhybky, ty někdo musí vyrobit, zadat výběrové řízení… takže to bude určitě déle, řádově několik (jednotky) měsíců, bych tipnul.

Petrovič

Ako núdzovka by snáď šlopoložiť koľajové polia (spojky nefunkčné) do doby, kým sa podarí zohnať výhybky. V Trnkvci v roku 2019 sa to urobilo tak isto, 2 týždne tam bola iba 1 koľajbez trakcie na rýchlosť max 30 km/h cez miesto nehody (tiež na spojkách). Pri pokládke druhej koľaje sa už položili výhybky spojok (ŽSR má bežne používané výhybky uskladnené v sklade vo Zvolene).

Pavel Skládaný

Nebo provizorně položit druhou kolej Valašské Meziříčí – Hulín :-).

vladki

Výběrové řízení kterého se kvůli podmínkám a certifikacím (od zadavatele) smí zúčastnit jen jeden výrobce pražců a jeden výrobce kolejnic? 😉

ČD krachgo

Zhotovitel, nebo víc zhotovitelů. A ty výhybky prostě nikde neleží, ale musí je vyrobit a někdo je musí objednat

zprávy z blafárny

Bylo zaslechnuto v blafárně, takže JPP :

Na Vectronu byli dva, strojvedoucí instruktorn a strojvedoucí, který měl svou první samostatnou směnu na Vectronu, ale necítil se, tak si vyžádal přítomost instruktora. Strojvedoucím D i E byl ale už déle.

Sycek

No uz to pomalu leze. Hospodarky spekuluji, ze vlak jel pres vyhybky vic nez povolenych 40. Osobne mi skutecne nedodrzena max. rychlost ve vyhybkach pripada nejpravdepodobnejsi duvod havarie.

Dave

Doslova tam píšou, že vlak pospíchal :o)

Pepa

ČTK k tomu dodává: „Podobná nehoda se stala v červenci 2019 u Mariánských Lázní. Poté, co nákladní vlak vjel na přeložku trati s maximální povolenou rychlostí 30 kilometrů za hodinu třikrát rychleji, vykolejilo 13 ze 17 vagonů převážejících vápenec. Příčinou nehody byla tehdy podle spisu vysoká rychlost, strojvedoucího obžalovaného z obecného ohrožení však soudy osvobodily. Na vině bylo podle soudů systémové selhání na železnici.“

Pavel Skládaný

Podobná nehoda se stala i 9.května 2022 u Münchendorfu nedaleko Vídně. Osobní vlak (Siemens Desiro ML) vjel do odbočky kolejové spojky, která byla na 60 km/h, rychlostí 145 km/h a několik vozů vyletělo do pole. Z důvodu špatné funkce počítače náprav v následujícím úseku byl vlak zcela výjimečně a neočekávaně přesměrován na sousední kolej, přičemž forma návěstění byla psychologicky na hranici a lišila se minimálně (čtyři zelená světýlka namísto obvyklých tří), telefonické varování též žádné. Jeden mrtvý, skoro třicet zraněných. Už je i závěrečná zpráva.

Jirka

Denně dojíždím vlakem do práce, tudíž čekávám na nádraží v Lysé nad Labem. Často projíždí stanicí nákladní vlaky a to takovou rychlostí, že se až divím, že z těch kolejí nevyletí. Nemívám v těch chvílích dobrý pocit. Nákladní vozy nemají tak kvalitní odpružení jako osobní, je tam všechno tak nějak natvrdo. Zřejmě a zejména plné cisterny by měly jezdit podstatně pomaleji a v noci, kdy není takový provoz.

El Barto

Ona je ta „maximální povolená“ rychlost vždy nižší, než kolik by bylo bezpečně zvládnutelné, viz před lety motorák 843, který se na trati z Harrachova kvůli ledu na kotoučích rozjel až na cca 100 km/h, přičemž povoleno je tam 40. Ty rychlosti, kterými vlaky mohou jezdit, opravdu neurčuje někdo jen tak bez znalostí. Mimo to přes Lysou máte 120 a ložené náklady jezdí zpravidla 80-100.

dujka.robert

843 má EDB. Proč by jí měl vadit led na kotoučích? JPP?

David

Zdravím,
co třeba náhle vzniknuvší závada a nefunkční EDB ?

David

Petr Šimral

Protože ta EDB při pokusu o zastavení na zastávka vypadla z činnosti z důvodu použití rychlobrzdy. EDB do nuly jaksi brzdit neumí.

Leinad

Vypadla, aby se nepřekročila mez adheze.
Pokud by se všemi brzdami brzdila i EDB, tak by to zrychlovalo ještě více.

hroch.obojzivelny

Všichni jezdí jako blázni a pak to takhle dopadá. To říkala už moje babička.

Motýl Emanuel

Byla to moudrá žena…

Jeffer

A hlavne lietaj iba pomaly a nízko!

ČD krachgo

Vozy mají konstrukční rychlost na kterou jsou konstruovány. Obvykle je to 100km/hod, ale jsou i na 120km/hod.
Ložený vlak tak může jet i 100km/hod, ale obyčejně jede méně 80-90km/hod protože mu nevychází procenta na dostatečné brzdění z této rychlosti.
Odpružené mají standardní, tedy primární (mezi kolem a rámem podvozku) a sekundární (mezi podvozkem a rámem vozu) vinutými pružinami.

dujka.robert

A to sekundární vypružení najdu například u nejrozšířenějšího nákladního podvozku Y25 kde? Jelikož se mi to nezdálo, prolezl jsem fotky i výkresy na netu a nikde jsem ho neobjevil. Mezi rámem podvozku a rámem vozu vidím jen čep a kluznice. Takže? Americké podvozky to mají naopak, ty mají jen sekundární, podobně jako tramvaje řady T (PCC).

Oldřich

Obrovský dík a podpora hasičům při jejich těžké práci. Obrovské pokárání MD : Tohle je výsledek vaší „skvělé“ práce a utracených miliard? Místo na Západ jsme se propadli někam do Indie,nebo tak podobně.

Plecháč

Propadli jsme se dokonce na úroveň USA, tam jsou v poslední době vykolejení nákladních vlaků běžné.

Kubrt

Nějaká data?

vlachjan

https://usafacts.org/articles/are-train-derailments-becoming-more-common/ Překvailo mě jednak, že v průměru to jsou skoro tři denně, ale také, že dlouhodobě tam dochází ke zlepšení a ne ke zhoršení.

Kubrt

Díky, takže pan Plecháč vytváří nějakou virtuální realitu.

MRC

Což při velikosti USA a počtu nákladních vlaků není zas takové závratné číslo… Kolik vychází vykolejení denně na celou Evropu?..

ČD krachgo

Jenže je to vzhledem k jejich hmotnosti a délce a množství přepravovaného pořád plivnutí do Stromovky

Flek

Víte kolik km kolejí je v USA?

Motýl Emanuel

Hodně.

Rudolf Tuček

V severní Americe se uvádí 275 tisic kilometrů.

El Barto

Ono už bylo uzavřeno vyšetřování, že víte, že nehodu způsobila práce MD?

JiP

No nejvice pobavil ten prvni odhad SZ ze provoz bude prerusen do 16 hod dne pozaru. To je videt, kdo tam v tech kancelarich sedi. Uz z prvnich fotek bylo jasne, ze pujde minimalne o tydny preruseni provozu. A stejne blaboly plynou od SZ v pripade jakekoliv mimoradnosti a vubec se nedivim frustraci cestujicich ale mnohdy i personalu vlaku, ktery ty blaboly tlumoci cestujicim a pak je za uplne blbce.

Petrovič

Neviem, či vôbec mali fotky keď to písali, ak bolo hlásenie len „požiar na trati, zásah hasičov,“ tak zrejme predpokladali (celkom pochopiteľne) buď požiar koša na záchode osobného vozňa od špaku, ktorý nejaký debil hodil, alebo požiar lokomotívy, v takom prípade by bol odhad v poriadku.

v

Tak třeba umí postavit nový koridor za 48 hodin…. No v Číně možná ano…

rrrrrr

Jo, 15.3. to určitě. Jenom mlží a posouvají termín už ne po hodinách, ani po dnech ale po týdnech. 5 min před tím sem tudy projížděl, potkal jsem ho když vyjížděl ze Lhotky, nechci vědět co by bylo mít 5-10 min zpožděn. Os 93215.

Vectron

no, vypadá to opravdu hrozivě, nicméně bych pokud dovolíte, poděkoval hasičům a ostatním, kteří se snaží co nejdříve obnovit a zprůjezdnit místo nehody.Držte se a velký dík!

Stráťa

Kterého roku má být 15. března zprovozněná trať? 2026 nebo až 2027?

Jirka_M

V tom případě by měly uvažovat zrovna přepnutí na 25kV, ať se nezdržují, když bude příští rok hotovo po Vsetín.

David

Dekontaminace spodnich vod asi nebude takova trivialni vec hlavne i s ohledem na blizkost reky. Taky se tam muze nechat odtezit kde co a klidne tam muze byt vyluka na 1-2 roky.

Petrovič

Dúfam, že váš minister dopravy (alebo kto o tom v ČR rozhoduje) vezme rozum do hrsti a nariadi urýchlené obnovenie prevádzky s ponechaním kontaminovanej pôdy pod traťou tak, ako to bolo urobené po nehode v Trnovci nad Váhom v roku 2019. V Trnovci bola doprava obnovená 3 dni po nehode, síce 1 koľaj, 30 km/h cez miesto nehody, nezávislá trakcia a telefonické dorozumievanie, ale jazdilo sa. Úplne bola prevádzka obnovená 5 týždňov po nehode.

David

Bych byl radši, kdyby prioritou byla správná likvidace ekologické zátěže a ne to, aby Deza neměla nějaké prostoje. Nejsem někde na Balkáně.

Petrovič

Nejde o Dezu, ide o sprevádzkovanie medzinárodnej trate, duplom v situácií, kedy na oboch zvyšných dvojkoľajných tratiach medzi ČR a SR je jednokoľajný rozostavaný úsek (hranica Kúty resp. hranjca Čadca)a navyše jedna z nich (Čadca) vedie do rozostavanej Žiliny.

Petrovič

Tiež by som čakal (vzhľadom na preferencie), že od októbra (alebo kedy sa zostaví nová vláda) bude prioritou skutočne urýchlená obnova trate (aj vzhľadom k deze) (nehodnotím, či je to dobre, len konštatujem), takže by som sa nebál, že to bude trvať 2 roky.

Leinad

A kvůli tomu riskovat otravu studen v okolí? Nějaká obecní vodárna s čističkou asi bude pro, výrobci balených vod určitě.

nowas

Když jste si vy nechali svinstvo v zemi neznamená, že to bude i tady.

PvvS

Tady už je civilizovanej svět, ne východní manýry.

David

Bečva dává Deza teda pěkně zabrat.

panZdenda

Místo nehody je od Bečvy vzdáleno cca 600 metrů, to je docela daleko.

Kubrt

Jak u blbejch, pořád dokola. Ano, byl to produkt Dezy, ale nikoliv selhání Dezy. Kdyby benzen nejel z Dezy, jel by odjinud a možná by se vysypal jiný vlak, někde jinde. Všechno je to dílo náhody.

Tomas

Ale copak někdo se dotknul Bureše tak tu brečíme…??

Jan Sůra

Konstatování faktů není brečení. Tu postavu, které Deza patří, je celkem logické nemít rád, ale od jeho voličů se dá odlišit například tím, že respektujete realitu a fakta.

182-097

Přesně tak. Taky Babiše nesnáším, ale tu fabriku stavěl děda ještě když ten tahal někde kačera. Takže byla před ním, a bude i dávno po něm.

ČD krachgo

Ta fabrika stála dávno před Burešem. Podruhé, vykolejil vlak přepravující zboží z ní, ale ta fabrika přepravy negarantuje, to dělá dopravce. Takže tahat sem jakéhokoliv politika, je prostě hlupácké

Kubrt

Ne, Bureše fakt rád nemám. Ale taky nemám rád, když někdo dává do souvislosti věci, které v ní nejsou.

Hřebíček

Já zase nemám rád, když někdo někomu záměrně komolí příjmení. To dělají děcka na základní škole – opravdu se snižujete na úroveň vašich žáků?

El Barto

Čistě fakticky: Bureš není zkomolenina Babišova příjmení.

Kubrt

Jestli si myslíte, že Bureš je zkomolenina příjmení pana Babiše, tak toho o tom člověku víte dost málo.
A mimochodem, nevím, proč si myslíte, že jsem učitel ZŠ, ale nejsem 🙂

Jan Sůra

Od kdy je krycí jméno agenta StB komolení?

jmfjv

Miluji Andreje Babiše, umožňuje vyniknout nulám jako jsem já.

ČD krachgo

To není komolení příjmení, to je jeho krycí jméno u Stb

vjkm

No tak samozřejmě Deza za tohle nemůže, nicméně tohle vláčení Dezy veřejným míněním jsou evidentně Boží mlýny za ty ryby.

David

2 ekologická havárie za 5 let na Bečva, která rozhodně nijak nesouvisí s Dezou? Ok.

Milan

Ale vozy jsou v majetku či minimálně pronájmu Dezy, a dokud někdo podloženě nevyvrátí, že k vykolejení a roztržení toho vlaku od lokomotivy nedošlo technickou závadou na voze(ch), tak by to mělo být jednou z vyšetřovacích verzí příčiny této vážné události.

Gwann

Ja Burese nemuzu ani citit, kdyz se objevi v televizi, prepinam ci odchazim, mrsknul bych jinak kvetinacem do obrazovky, ale nechovejme se jako svedkove Buresovi. Pravdepodobnost, ze Bures prikazal setrit na udrzbe vozu, ktere nejspis vlastmi treti strana, je konspirace odpovidajici prave jeho fanatickym priznivcum.

Jeffer

Musí sa technická závada na vozoch podložene vyvracať aj keď sa (napríklad) z rýchlomeru lokomotívy zistí, že vlak vošiel do výhybky postavenej do odbočky (a teda 40 km/h) rýchlosťou napr. 80 km/h a to preto, že fíra začal neskoro brzdiť (a keď už brzdiť začal, tak priebeh brzdiaceho účinku a spomaľovania bol podľa očakávania pre daný typ a hmotnosť vlaku)? Tzn. Porucha na niektorom z vozňov sa zatiaľ ako príčina udalosti vylúčiť nedá, ale to neznamená, že je možné používať argument „môže za to DEZA, pretože zatiaľ nikto nedokázal, že za to môže niekto iný“. (Zabil ho Milan, pretože zatiaľ… Číst vice »

Jeffer

Kto žiješ bez výrobkov chemičiek, hoď kameňom. (To bude tak námatkovo: Lieky, kozmetika, plasty, hnojivá a tým pádom sprostredkovane všetky vo veľkom produkované potraviny, palivá a tým pádom všetko, čo sa aspoň kúsok viezlo po ceste, farby a laky…)

Frantisek X

Druhá věc je, komu to tak vyhovuje, kdo to tak propaguje a proč vázne směrování k celkově šetrnějším způsobům, které by nás nestály ty dodatečné náklady (a teď nemyslím ani tak likvidaci ojedinělé havárie).

panZdenda

Vyhovuje to de facto všem. V opačném případě by byl nutný návrat do jeskyní, k lovu a sběru.

Jeffer

No dobre, keď si to budeme vykladať v zmysle „keby DEZA nestále v údolí Bečvy, tak by ani tie cisterny nejazdili po tejto trati“, tak sa to dá pokladať za pravdu, ale aj tak je to úplne zbytočný príspevok.

mezera

Odkud resp. kam vlak jel? Vezl benzol nebo benzen?

V textu je uvedeno, že „v cisternách byla vysoce hořlavá látka benzen vyrobená z benzolu v chemičce DEZA“. Jiná média uvádí, že vlak vezl benzol z Ostravy do DEZY. Obojí může být pravda. Podle wikipedie Benzol (též BTX nebo BTEX) je směs chemických látek vznikajících při koksování. Skládá se z benzenu, toluenu, xylenů a ostatních sloučenin. Získává se vypíráním koksárenského plynu pracím olejem. Následnou destilací se z oleje odděluje surový benzol. https://cs.wikipedia.org/wiki/Benzol

panZdenda

Už se to tady psalo x-krát. Vlak Pn 52690 společnosti ODOD Cargo a.s. jel ze stanice Lhotka nad Bečvou, vlečka Deza do stanice Ostrava hlavní nádraží do Borsodchemu. Vezl čistý benzen. Každý trouba snad dokáže dešifrovat označení vozů oranžovou tabulkou na které je kód 33/1114 (Benzen).

Kubrt

Ovšem kdyby ten vlak opravdu vezl benzol, měl by na těch tabulkách taky 33/1114 🙂
Ale jasně, z hlediska odkud kam jel dává samozřejmě smysl, že to byl benzen.

Pepa

Nesouhlasím, že to bylo jasné. V pátek tu někdo vehementně popíral, že by vlak měl cokoliv společného s Dezou.

Marty

Úplně každý ne

Josef Novák

Vlak jel z DEZY – takže tam bude opravdu už nejspíše benzen.
Vlak vykolejil na spojce na zhlaví v Hustopečích nad Bečvou ve směru od Lhotky nad Bečvou.
Viz tato fotografie – je to konec vlaku, vpravo v popředí je vidět měnírna …

https://zdopravy.cz/obrazem-160-hasicu-v-akci-stomilionova-skoda-a-znicena-trat-podivejte-se-na-zkazu-u-becvy-237866/

https://mapy.cz/s/hevetebeba

Bob

Stačí se podívat do mapy a porovnat polohu lokomotivy a vagónů. Trať vede přibližně ve směru východ – západ a z fotek je jasné, že slunce svítí z jihu (ze severu jaksi nemůže). Kdyby vlak jel z Ostravy do DEZY, tak by lokomotiva byla na opačné straně vlaku.

mezera

V textu je uvedeno, že „se podařilo odsát 145 000 litrů benzenu ze tří tanků“. Nejde zde spíše o kotle (kotlové vozy). Cisternový vůz nebo také kotlový vůz je nákladní železniční vůz určený pro přepravu kapalných produktů. A doplním, že v restauraci dostanu pivo z tanku (z cisterny). https://cs.wikipedia.org/wiki/Tankov%C3%A9_pivo

Martin

evidetně jsi ve vzdělání udělal mezeru ne?

Jira.h

Trochu víc mimoň

Marty

Hodně víc Mimoň

M.M

Říká ze jim kotle to mate pravdu

Frantisek X

Cisterna, kotel, tank… Nakonec stejně popisujete totéž (ovšem, nikoli už tank jako bojové vozidlo :)). Také se vyskytuje (podle údajů na internetu tomuto ještě nadřazený) pojem nádržkový vůz…

Vesper

Dokážete si představit, že by se tohle stalo mezi Prahou a Třebovou (ideálně přímo v Kolíně ve stanici)? To by byl totální kolaps železniční dopravy. Tady bylo štěstí v neštěstí, že k tomu došlo na relativně málo významné trati.

Flek

Tak by se holt jezdilo přes Brod a přes Hradec, svět by kvůli tomu neskončil.

Milan

Byla by celkem hlína dostat se třeba z Nymburka do Č. Třebové. Přes HK to trvá skoro dvojnásobnou dobu, přes HB trojnásobnou dobu. Místo jednoho přestupu 4. Svět by neskončil, ale průšvih by to byl ohromný

Flek

Ještě že těch lidí, co jezdí Nymburk-Třebová je..

panZdenda

Vypadá to, že strojvedoucí překročil při vjezdu nařízenou rychlost 40 km/h a tomu by na koridoru zabránilo ETCS.

W14

Když vezmu v potaz zdroj, který tuto fámu šíří, tak bych to rozhodně bral s velkou rezervou.

panZdenda

Byl jsem na místě a opravdu to tak vypadá. Vlak jel přes první kolejovou spojku odbočkou a kotle vyskákaly až na cyklostezku.

Petr

Pritom je nejblíže pravděpodobnosti.

ČD krachgo

Dojelo se na zcela hloupou past SŽ, která tam návěstí dvousvětlovou návěst pro jízdu přímým směrem, která byla nejspíš příčinou omylu strojvedoucího.

Gwann

Pokud to takhle je, tak sorry, obecne ohrozeni.

ČD krachgo

Ano z nedbalosti (273) ne úmyslné (272)

Bubák2003

PaneZdendo…. zalumpačíme tedy.
Ano ETCS by tomu zabránilo(ta pastička návěštění od Lhotice je fakt na 💩),jestli jeli jak měli,ví jen fíra a Vectron(který své tajemství vydá,že)
Vyloučit technickou závadu taky nelze,ale …..( svršek je nově udělán a pravidelně kontrolován,vozy má DEZA vcelku cajk,ono si to už dneska moc nikdo nedovolí provozovat šrot a zvlášť na RIDku,ERA je fakt svinstvo)
Takže bych to nechal na vyšetřujících.Výsledky se zajisté dozvíme😉

MRC

Konec konců mu to nemuselo ani brzdit, když byl výchozí z vedlejší stanice… U vyšetřování nejsem, ale nikde se o tom nikdo nezmiňuje.. 🙂

Petrovič

Presne tak, alebo tam mohlo byť nejaké cudzie teleso (spadnutý náklad apod.) ako v roku 2019 v Trnovci nad Váhom, tam na kuse metrového dreva spadnutom z nákladného auta na priecestí vykoľajili 1. vozeň 2 nápravami a 2. vozeň 1 nápravou, boli vlečené ešte 2,5 km a na 1. výhybke stanice v Trnovci vykoľajilo úplne 9 vozňov.

182-097

„Relativně málo významné“. Stačí se podívat kolik se nákladních vlaků snaží procpat mezi ValMezem a Hulínem po trati zasekané osobkou.

Ddd

Takovéto soudy jako Vesper většinou dělají jedinci, kteří o důležitosti nějaké vzdálenější entity (lhostejno zda trati, města, státu) nic netuší 🙂 Tento bude asi z Prahééé nebo někdo poblíž ní na koridoru, takže samozřejmě to by se podle něj zbořil svět 😀 Kdesi v prd… na Moravě to až tak neva, no, jemu.

ČD krachgo

Dnes v noci jela loženka, vepředu 2*749 na postrku 2*742 hukot, škoda, že to jezdí za tmy, protože ve dne se tam nic nehne

Petr Šimral

Představili jsme si, že se totéž stalo v Poříčanech, jenom to nevybuchlo…
https://di.gov.cz/files/uploads/Zpravy/MU/DI_Poricany_221010.pdf

fous55

Asi před 40-45 lety spadlo u zastávky Ústí nad Orlicí město z náspu několik nákladních vozů (vše zkroucené na odpis). První dva vozy, které zůstaly nahoře, byly cisterny s chlórem. Kdyby spadly i ty, bylo by město stoprocentně odlidněno.

Rudolf Tuček
Adam Ř

Už jen fakt, že po trati jel nákladní vlak, jezdí tam mezinárodní expres a osobáky napovídá, že to zas tak málo významná trať není. Jasně, oproti nepřetíženější trati Praha – Kolín to je méně významné, ale to jsou všechny tratě

Pavel

Ano, trať na Valašsku mimo koridor nemůže konkurovat vytíženosti trati Česká Třebová – Praha. Je však velmi významná pro náš region.