Obrazem: Vlaky se vrací na jedinou českou zubačku. Prošli jsme úsek, kde vyjedou už zítra
Úpravy dopravny Dolní Polubný byly v samostatné zakázce, kterou ale stejně jako celou modernizaci zubačky získal stejný zhotovitel: Chládek & Tintěra Litoměřice. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Oprava se neobešla bez komplikací.
Vypadá to pěkně, jenom mi přijde jako velká škoda, že perón na Riedlově vile zůstal krátký, takže se 2 Stadlery nevezou
Stadlery žádnou zubačku nepotřebují…jen frajeřina.
Ten styk na fotce c.14 na to, že to je nová trať? No, nevim, nevím..
Ono to chce číst i popisek: „A téměř stejné místo před rekonstrukcí.“
Sorry, to jsem přehlédl..
Tak takovýhle zuby bych potřeboval taky…jako pila.
Škoda, že nezbylo pár korun na prodloužení peronu v Desné Riedlově vile, aby se tam vešli dva stadlery. Ale at´ to hlídá vlakoš, až se tam něco stane, májí viníka, ty dva metry peronu se tam přece nevejdou.
To mě při pohledu na fotku také napadlo. Vím že je to tam s terénem trochu složité, ale opravdu to nešlo nijak udělat? Jinak líbí se mi i ve stanici Desná ta levá rampa, kde musím hned nahoře zahnout přímo do lampy, abych nespadl zase do kolejiště. Nekomentuju to nádražácké číslování kolejí, kdy jednička je úplně vzadu, také nevím proč jedna kolej musí mít sektory a druhá ne, ale budiž.
Taky hlavně že lejeme miliardy do ETCS, ale tady necháme provoz dle D3.
„Pokrok“ nezastavíš. V „devadesátkách“ železní zlatokopové odnesli ozuby do šrotu. Jen co stoupne cena šrotu, se historie bude opakovat.
Tak ten uzub neni pro provoz potřeba…je to horký kandidát
Co všechno je na těch ozubniocvých výhybkách přestavitelné? Ozubnice se v místě křížení s kolejí propojí nebo ozubené kolo přeskočí po koleji?
Konce ozubnice se posouvají, ale k úplnému propojení nedojde. Je to vidět na titulní fotce.
Nástupiště v Dolním Polubným jsou 550 mm? To mě příjemně překvapilo, sice jsou úzká, ale tady to asi tolik nevadí. Ale bojím se zeptat, ve stanici Kořenov to asi nevyšlo, co?
V Kořenově budou různé výšky:) https://zdopravy.cz/spor-o-nastupiste-na-zubacce-sprava-zeleznic-soutezi-opravu-korenovskeho-nadrazi-znovu-224216/
Zajímavé, že každé je jinak vysoké, ale pořád to vypadá lépe, než aby tam byla půlmetrová hrana.
Má to dobře vypadat nebo fungovat?
Jen to u budovy je vysoké, což pro běžný provoz stačí. Dvě vysoká by se tam prostorově nevešla (pokud tam mají zůstat dvě dopravní koleje) a TSI tohle dovoluje.
Člověk by řekl že když už je to na půl roku zavřený tak by ten debilní přejezd na vjezdu do Desný mohli zabezpečit ale tak nic no 😀
Co byste za pul miliardy jako nechtěl?
Investici s pozitivním dopadem na bezpečnost provozu a zkrácení jízdních dob? 😉
K čemu ozubnice, když už se jezdí běžně bez nich?
Jízdy historických vozidel. A pak ať nikdo neříká, že jsme chudá země.
Ano, třeba cena za nákup polních kuchyní ukazuje, jak jsme bohatý stát. Nebo pokuta od ÚOHS uložená Ministerstvu obrany z roku 2021 za nákup vrtulníků byla 550 mio, to je v podstatě cena rekonstrukce této tratě. Věřte, že cena za ozubnici jsou drobné.
Proboha, vždyť náklady na ozubnici jsou obrazně řečeno drobné a hlavně je otázka, zda ozubnice ano či ne, předem zodpovězena tím, že jde o kulturní památku.
Nevím, proč se rozčilujete. Jen poukazuju na to, že ČR je bohatá země (když si může tuhle akci dovolit, lhostejno z jakého důvodu), navzdory mínění části společnosti.
Takže jiné řešení by bylo jaké?!? Vzepřít se objednateli a kapacitu trati nepřidělit vybranému dopravci z důvodu výluky pro špatný stav trati a zároveň na odstranění špatného stavu nic nedělat?!? Vždyť je to protiprávní jednání.
Mám pocit, že mi pořád podsouváte něco, co si nemyslím.
Mimochodem, opravdu by mě zajímalo, jakou částkou se na opravě té trati podílely právě náklady spojené s ozubnicí. Jak moc drobné to jsou.
Památkově chráněno.
Jasný, já si to hned neuvědomil – Skanzen Železnic. 😄
A co je špatného na tom, že jde o kulturní památku?!?
vůbec nic, však most pod Vyšehradem zapíšou do UNESCO, ten se má asi nejlíp 😉 A mnoho nádražních budov budeme udržovat jako krásné památné stavby, abychom v nich mohli zadržovat vzduch a za dalších 20let do toho opět nasypeme penízky, takový koloběh. PS. co trať Praha – Liberec ta by taky mohla být zapsána na seznam památek, aby se ji náhodou někdo nasnažil zásadně předělat 😀
Na rozdíl od toho zrezlého mostu se tady ozubnice vyrobila komplet znova a ještě s použitím nového materiálu, který má stejné vlastnosti jako ten původní. Přitom pražce, kde je ozubnice upevněná, jsou zase moderní technologie. Důležitá je funkce památky, nikoliv její konkrétní provedení.
Spíš v tomto konkrétním případě bude technologie pražce pro rozlišovací schopností příslušného památkáře. Napopak často se setkáváme v praxi s požadavkem, že si pamákář přeje „uchovat původní hmotu“ která nese „historickou paměť“. Termíny v úvozovkách jsou brány přímo ze stanoviska NPŮ. Vždy je ale nutno posoudit konkrétní situaci, a jsem rád, že tady to dopadlo docela rozumným komromisem.
naopak, je dobře že to zůstane zachováno !