Obrazem: Vlak RegioJetu dorazil do Čopu. Ukrajina získala první nedotované železniční spojení s EU
Vlak RegioJetu dorazil poprvné do ukrajinského Čopu. Foto: Ukrzaliznytsia
Ukrajinské dráhy upravily jízdní řády, aby mohli cestující pokračovat dál do Zakarpatí a na Bukovinu.
Supr
Haha.
Kdy bude znovu RegioJet bojovat o linku Praha-Berlín se zastavením v Ústí,Děčíně,Drážďanech a dál do Berlína? RegioJet a to tu nikdo nepíše, začíná s offline odbavením pomocí jízdenkovích kiosků, software je stejné jako v mobilu. České dráhy jaksi jízdenkomaty nepreferují ty jedou pokladnový socialismus….. Mobil jak tady píší lidé se vybije, ale RJ_kiosky jsou do budoucnosti také IT-řešení……. RegioJet by měl vybojovat více rychlíků v ČR na linkách R/Ex+ komerční spoje. Kéž by RegioJet obnovil i jízdní vozy jako tomu bylo ze začátku… Může také zavést RJ linku do Rumunska,Bulharska, Polska do Varšavy, ale nejvíce jsem pro RJ linky do… Číst vice »
Їхали якраз цим першим потягом до Чопу з Жиліни (Словаччина), потяг дуже зручний, комфортабельний, і ціна квитків дуже приємна!
Taky můžeš zůstat a už se nevracet
Hulváte. 😝
jsi na slusnem webu..tak se podle toho chovej…kopat do zeny „hrdino“
To bude zřejmě Harry Mi-Kota, žlutá bestie. 😆
Smazáno pro vulgárnost a nesnášenlivost. Uživatel trvale zablokován.
Kdo se má po… z občanů United Kingdom? 🙂
Je to podnikatelský projekt. Jediný, kdo se jde po*, jsou tví mentální souputníci.
Prosim, vi nekdo znaly, co je potreba technicky upravit, aby vlak jezdil az do Mukaceva? A co Regiojet upravoval v Čopu?
Do Mukačeva se dá dojet – s motorovou lokomotivou.
Jak probíhá v Čopu obrat lokomotivy? Je tam ta splítka na více kolejích, aby mohla lokomotiva přejet na začátek vlaku? Na všech fotkách jsem splítku zatím viděl jen na první koleji u nástupiště..
Vlak musí popojet kousek dál na východ, tam je převazovna podvozků a dá se tam souprava objet i normálněrozchodnou lokomotivou. Ostatně normální rozchod pokračuje z Čopu až do Mukačeva, respektive z Batěva do Rumunska.
Takže je normální rozchod až do Tjačiva?
Ne. Viz openrailwaymap.
Tam až ne. Normální rozchod mine stanici Korolevo a vede do Rumunska směr Halmeu.
Reálně asi obrat probíhá tak, jak píše Kubrt. Ale pokud jsem se správně díval, tak okolo nástupišť vedou ty normálněrozchodné koleje dvě, jedna v té splítce na první kolejí od staniční budovy a pak ještě třetí kolej od budovy je pouze normální rozchod. Takže technicky lze asi objet soupravu i u nástupiště.
ta 162.118 stále pendluje jen Košice – Čop ? jen 162 má povolení na UZ ? S ničím jiným tam nemůže ?
Nechápu proč furt některé lidi tolik drásá slovíčkaření kolem lůžek a lehátek. Pokud to chce Jančura takto nabízet, nechal bych plně na jeho klientele, jestli vyhodnotí poměr cena/kvalita jako vyhovující a pojede s ním přes noc znovu…
U většiny to nemusí být slovíčkaření, ale jen skutečnost, že chleba je chleba a rohlík je rohlík, i když obojí je pečivo. A jen proto, že někdo začne rohlíku říkat chléb, se rohlík v chléb nezmění 😁.
Je snad sdílené kolo z půjčovny sdílené kolo?
Stejná unifikační blbost jako válka o pomazánkové máslo. Spletete se při koupi maximálně jednou, život je risk…
Lépe bych to nenapsal.
Na lůžko se člvoek vejde, na lehátko taky. Zkuste sníst celý chleba.
Asi jako máslový a grahamový rohlík.
Střídají se po cestě strojvedoucí? Jak vůbec v tomto případě probíhá prvotní seznání? A co vyškolení na tamní předpisy? Ví někdo znalý?
Tak Cop je PPS. Cili od hranice do Copu zadny problem.
Regiojet bude používat lokomotivy rady 162 v úseku Košice – Čop nebo tam bude jezdit jina lokomotiva?
Bude muset tam jezdit upravená 162. Na Ukrajině je jiná výška troleje a musí se u lokomotiv co zajíždějí na Ukrajinu upravit zdvih pantografu.
A ta upravená 162 to vždycky potáhne už z Prahy, nebo bude pendlovat jen mezi Košicemi a Čopem?
Z Prahy jel podle fotek Traxx MS2.
To se týká jen 162? S 140 jsem na Ukrajinu dojel bez úprav, jen se sběrač vytáhl trochu výš než je obvyklé.
Loko 182.168 tam bude jezdit
162 je dočasná
182.168 určitě ne 😉 jiná 181/2 ale ano
Docela by mě zajímalo kdyby nebyla válka tak jestli by ukrajinská byrokracie pustila RJ na své koleje.
Bez problémů ano. Ostatně soukromí dopravci na Ukrajinu od Čopu jezdí.
Čop / Zahony to je asi tak jako České Velenice / Gmund, takže odtamtud je snad válka daleko, doufejme.
Proč by nepustila. Je to kousek od hranic a naopak, pokud by tam byl klid, bylo to zrovna místo, kam už dřív vozily autobusy turisty a nebo pendlující domácí po přestupu z Košic. Jak pro RegioJet, tak pro LeoExpress. Takže todle by byl logický další krok. Navíc ten vlak přejede hranici a doveze lidi na vlak UZ. Takže jim nic neberou a ani za normálního stavu by nebrali.
Jsem zvědavý, jakou to bude mít úspěšnost.
Jinak k těm názvům: Ukrzaliznytsia – nebylo by lepší používat českou transkripci místo anglické?
„Anglická“ transliterace je oficiální přepis stanovený ukrajinskou stranou. Ze stejného důvodu je na směrových tabulích na Slovensku nápis Uzhhorod.
Tak to je celkem jasné, že nemají „oficiální“ variantu názvu v každém jazyce, stejně jako lidé mají v pasu kromě národního zápisu jen anglickou transliteraci. Ale přesto se standardně používá česká transkripce, resp. měla by se používat, ne vždy se to dodržuje. Tzn. ano, v nějaké smlouvě či oficiální komunikaci s úřady atd. bych asi použil tu „oficiální“ verzi, tedy anglickou transliteraci, ale v běžném textu mi přijde logičtější použít českou transkripci. Už jen proto, že zrovna u ukrajinštiny dost slov zní českému posluchači docela přirozeně a pochopitelně, zatímco při anglickém přepisu ne až tolik, a lidé co neumí anglicky… Číst vice »
Kde jste viděl ve Slovensku na směrových tabulích nápis „Uzhorod“?
Sobrance
https://www.google.com/maps/@48.7446747,22.1827832,3a,24.6y,126.43h,85.94t/data=!3m6!1e1!3m4!1s3GSMA8KZi3saY2pPTKh9Jg!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu
Michalovce
https://www.google.com/maps/@48.750065,21.9037681,3a,15y,136.7h,94.25t/data=!3m6!1e1!3m4!1sAgx5xH2GWp-rnWz2xH7_uw!2e0!7i13312!8i6656?entry=ttu
Fotky na Google Street View jsou z roku 2019, tedy 5 let staré. Možná je to dnes jinak?
fotka ze září 2021
https://www.google.com/maps/@48.6680647,22.2575558,3a,39.5y,199.58h,82.8t/data=!3m6!1e1!3m4!1saLtjr4Q5nCq_SqBpfr569A!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu
Ten návazný vlak do Černovců vypadá perfektně, bere to přes nepříliš užívanou trať ze Stryje do Ivano-Frankivska a jede pouze přes den. Musí to být „dizélpajézd“, copak na tom asi jezdí….
Teď už by to chtělo jen ten mír 🙁
Taky mě to zaujalo, hádám že to bude klasická souprava se stodolami na sezení, ale kdo ví. Jako tip na výlet mimo období války je to dobrý, ideálně s pokračováním dále do rumunské části Bukoviny. Ale obávám se že tam teď přes hranice po kolejích nic nejezdí (býval to rychlík Moskva – Bukurešť – možná Sofie, ale to bylo ještě před anexí Krymu).
Když jsem tam byl naposled, tak na rychliku ze Stryje do IF jela motorová jednotka, označení teď přesně nevím.
Nechci rýpat, ale nevidím důvod používat ruský název u města, které má ustálený český název Černovice a ukrajinský Černivci.
Kromě toho, že je tam drtivá většina obyvatel ukrajinskojazyčná, tak do roku 1940 nemělo město s Ruskem ani vůbec nic společného. Což je také důvod, proč se až do roku 1944 i v ruštině používal název Černovicy, než byl spolu s řadou dalších názvů ukrajinských měst uměle poruštěn výnosem nejvyššího sovětu SSSR. Typický příklad ruského imperialismu a snahy prohlašovat za ruské vše, co se jim zrovna zlíbí.
To je zajímavé, já jsem na Bukovině v životě nebyl, ale Černovice jsem nikdy neslyšel, myslel jsem že ten „správný a ustálený“ český název jsou ty Černovci, bez ohledu na nějaký ruský imperialismus. Opravdu se Černovice používají, není to už archaická čeština, jako třeba ten oblíbený Bělák?
Já jsem tedy zase v životě neslyšel Černovci, nemůžu říct, že bych se setkával s názvem toho města v češtině nějak často, ale např. právě RegioJet používá Černovice. Rychlé googlení ukázalo, že Booking, Idnes či Radiožurnál také. Upřímně, já obecně u méně známých měst preferuji originální názvy, protože ty české varianty ne každý zná. Takže bych použil Černivci, nicméně beru, že někdo to má jinak. Ale ruský název mi přijde tedy docela mimo. A s tou Bukovinou to za lepších časů napravte, Černivci jsou pěkné město. Doporučuji navštívit tamní univerzitu od českého architekta Josefa Hlávka, dá se tam jít i… Číst vice »
neni to divný posílat svoje zaměstnance a vlaky do země kde zuří válka, probíhá všobecná mobilizace a všichni se musej schovávat v krytech?
Za to, že jste si spletl stránky, patrně nikdo z přítomných nemůže.
Zeptejte se vašich prarodičů, jestli celou válku museli prožít v krytu.
Místo psaní blbostí si raději kupte jízdenku a podívejte se do „válkou zničené země“.
Jděte do háje s tím že všude na Ukrajině zuří válka a všichni se tam zabíjejí, to se fakticky děje pouze na Východních hranic s Ruskem a poblíž Kyjeva.
Užhorod je velmi krásné město a cítil jsem se tam bezpečněji než kdekoliv v Česku, jediné co tam fakticky vadilo byla siréna v noci…
Jasně, v noci Vám tam houká siréna, ale Vy se cítíte bezpečněji než kdekoliv v ČR.
Zase to nepřehánějte, západní část Ukrajiny je relativně bezpečná, ale pořád je to bohužel země ve válečném stavu.
No kvůli vám natruc to asi nebude 🙂
Jj pohoda, v jeden den 20 raket na Lvov a jedna to vzala 40sekund přes Polsko.
Však zaměstnanců Regioejtu se mobilizace netýká a fronta je přes 500 km daleko.
Je to stejně nebezpečně jak v Čopu, tak v Čierné nad Tisou, které jsou ani ne 10 km od sebe. Co to je proti pěti stovkám. A ne, neválčí tam ukrajinci mezi sebou, aby se to mlelo všude stejně.
Nebojte,ono to není tak horké…
Ne.