Obrazem: Vlak RegioJetu byl poprvé v Plzni, testoval nové trakční vedení
Nezvyklou podívanou dnes zaznamenali cestující v Plzni, kam zavítala souprava společnosti RegioJet v čele s lokomotivou Bombardier TRAXX. Soukromý dopravce
Nezvyklou podívanou dnes zaznamenali cestující v Plzni, kam zavítala souprava společnosti RegioJet v čele s lokomotivou Bombardier TRAXX. Soukromý dopravce v Plzni neprezentoval své služby, ale pro prováděl zkoušku trakčního vedení.
RegioJet do Plzně běžně nejezdí, oficiálně se dnes v Plzni objevil pod licencí společnosti MBM Rail i s jejím strojvedoucím. Na zkoušku RegioJet zapůjčil nejen lokomotivu Bombardier TRAXX (číslo 386.202), ale také pět osobních vozů. Soupravu doplnil na místě ještě měřicí vůz Správy železnic. Zkušební vlak bude dnes jezdit mezi plzeňským hlavním nádražím a Křimicemi.
Podle mluvčí Správy železnic Nely Friebové je pronájem soupravy věcí zhotovitele stavby, který si pro vykonání zkoušky zajišťuje dopravce. Nejde o první případ, kdy RegioJet sloužil ke zkouškám: v minulosti byla jeho souprava nasazena v rámci přestavby uzlu Olomouc.
Při zkoušce se podle ní měří geometrická poloha trolejového vodiče (GPT), což představuje měření výšky trolejového vodiče nad temenem kolejnice, sklonu (míra stoupání a klesání trolejového vodiče) a boční výchylky trolejového vodiče (klikatost) a dále dynamická interakce mezi trolejovým vedením a sběračem (měří se přítlak sběrače a jeho změny, které signalizují případné závady v regulaci trolejového vedení). Spolu s měřícím vozem trakčního vedení (TÚDC) jsou do soupravy zařazeny i osobní vozy (obvykle 5 až 6) z důvodu ověření trolejového vedení pro spolupráci se dvěma sběrači podle TSI ENE, dosažení předepsané vzdálenosti mezi sběrači a zajištění potřebných brzdících procent vlaku.
RegioJet už v minulosti uvedl, že zvažuje možnost zavedení komerčních spojů do Plzně, aktuálně ale žádné takové neplánuje. „Jsme rádi, že můžeme zatím alespoň takto představit naše vlaky na tratích v Plzeňském kraji,“ uvedl mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.