Obrazem: Vilémovský viadukt dostává novou konstrukci
Práce na mostě komplikuje vítr, výluka potrvá do léta.
Největší letošní rekonstrukce mostu na tuzemské síti dál pokročila. Na trati z Rumburku do Dolní Poustevny ve Šluknovském výběžku pokračuje náročná výměna ocelové konstrukce Vilémovského viaduktu.
Práce na mostě brzdil poslední dny silný vítr, vysouvání konstrukce začalo minulou neděli. Postupně dojde ke vložení pěti nosných konstrukcí. Výměna konstrukcí je nejnáročnější částí celé akce. Každá konstrukce váží přes 100 tun, kompletní výměna potrvá 90 dní.
Rozsáhlá oprava mostu začala loni na jaře, Správu železnic vyjde na 217 milionů korun. Hotovo mělo být původně loni, kvůli pandemii a zpoždění dodávek potřebného materiálu ze zahraničí se výměna ocelové konstrukce samotného mostu uskuteční až letos. „Vzhledem ke zpoždění dodávek materiálů ze zahraničí, jako jsou ocelové plechy pro výrobu nové ocelové konstrukce či kalotová ložiska z Itálie, bylo nutné stavbu zakonzervovat a přesunout její dokončení do letošního roku. V loňském roce se provedla například sanace základů pilířů či všech kamenných částí mostu,“ popsala mluvčí Správy železnic Nela Friebová.
Zakázku na celou opravu získalo sdružení firem FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby a Chládek a Tintěra Pardubice. Most je z roku 1904.