dpp

Obrazem: Velmoc rychlovlaků. Ve Španělsku vyjely nové jednotky Avril, nabídnou 85 000 míst týdně navíc

Vysokorychlostní jednotka Avril S-106 v barvách Avlo. Foto: RenfeVysokorychlostní jednotka Avril S-106 v barvách Avlo. Foto: Renfe

Počet vysokorychlostních souprav na španělské železnici poprvé přesáhl tři stovky.

Španělské státní dráhy Renfe dnes poprvé nasadily do provozu nové vysokorychlostní jednotky S-106 od společnosti Talgo. Jde o vlaky s dosud největší kapacitou: ve verzi pro nízkonákladovou značku Avlo budou jezdit s 589 sedačkami. Zvládnou rychlost až 330 km/h.

Dnešek se tak stal důležitým okamžikem pro španělskou vysokorychlostní železnici i z jiného důvodu: poprvé počet vysokorychlostních vlaků v zemi přesáhl hranici tří stovek, konkrétně jezdí 306 jednotek. Jde o vlaky všech dopravců, kteří v zemi působí. Na sociální síti X to uvedl španělský ministr dopravy Óscar Puente. Nové vlaky nabídnou více než 85 000 míst týdně navíc. Od dnešního dne je v provozu 22 nových jednotek.

Jednotky dodalo s tříletým zpožděním Talgo. Aktuálně nejmodernější vysokorychlostní jednotka v Evropě bude zpočátku jezdit na tratích z Madridu na sever do Galicie a Asturias pod tradiční značkou Renfe AVE a také na tratích mezi Madridem a Barcelonou nebo Valencií v barvách nízkonákladové značky Renfe Avlo. Do konce roku roku se mají také objevit na trati z Barcelony do Paříže. V případě AVE bude nasazení nového vlaku znamenat poprvé vysokorychlostní spojení Ovieda a Gijónu, druhá linka povede do Viga, La Coruni, Santiaga de Compostela, Pontevedry a Vilagarcía de Arousa.

Verze pro AVE a Avlo se liší nejen barvami, ale hlavně počtem míst. Do „nízkonákladového“ konceptu se vešlo do 12 vozů 589 míst, v 1. třídě v konfiguraci 2 + 2, v ekonomické 3 + 2. V dražší verzi pro vlaky AVE je 507 míst.

Renfe si objednalo třicet jednotek ve dvou verzích. S pevným rozchodem 1435 mm a s možností změny rozchodu z 1435 na širší iberijský. To umožní zajíždění na konvenční španělské tratě. Dvě stě metrů dlouhá souprava bude v běžném provozu jezdit rychlostí 330 km/h. Výrobce dostal zatím penále 166 milionů eur za zpoždění.

Vysokorychlostní jednotka Avril S-106 v barvách Avlo. Foto: RenfeVysokorychlostní jednotka Avril S-106 v barvách Avlo. Foto: RenfeNové rychlovlaky Avril Talgo S-106. Foto: RenfeVysokorychlostní jednotka Avril S-106 v barvách Avlo. Foto: RenfeNové rychlovlaky Avril Talgo S-106. Foto: RenfeInteriér jednotky Talgo Avril S-106. Foto: RenfeInteriér jednotky Talgo Avril S-106. Foto: RenfeInteriér jednotky Talgo Avril S-106. Foto: RenfeInteriér jednotky Talgo Avril S-106. Foto: RenfeInteriér jednotky Talgo Avril S-106. Foto: RenfeInteriér jednotky Talgo Avril S-106. Foto: RenfeInteriér jednotky Talgo Avril S-106. Foto: RenfeInteriér jednotky Talgo Avril S-106. Foto: RenfeInteriér jednotky Talgo Avril S-106. Foto: RenfeInteriér jednotky Talgo Avril S-106. Foto: RenfeInteriér jednotky Talgo Avril S-106. Foto: RenfeVysokorychlostní jednotka Talgo Avril. Foto: TalgoVysokorychlostní jednotka Talgo Avril. Foto: TalgoVysokorychlostní jednotka Talgo Avril. Foto: TalgoVysokorychlostní jednotka Talgo Avril. Foto: TalgoVysokorychlostní jednotka Talgo Avril. Foto: TalgoVysokorychlostní jednotka Talgo Avril. Foto: TalgoVysokorychlostní jednotka Talgo Avril. Foto: TalgoVysokorychlostní jednotka S-106 Avril v barvách Avlo. Foto: RenfeVysokorychlostní jednotka S-106 Avril v barvách Avlo. Foto: RenfeVysokorychlostní jednotka S-106 Avril v barvách AVE. Foto: RenfeVysokorychlostní jednotka S-106 Avril v barvách AVE. Foto: RenfeVysokorychlostní jednotka S-106 Avril v barvách AVE. Foto: RenfeVysokorychlostní jednotka S-106 Avril v barvách AVE. Foto: RenfeVysokorychlostní jednotka S-106 Avril v barvách AVE. Foto: Renfe
Tagy ave AVLO renfe S-106 Talgo Talgo Avril VRT vysokorychlostní železnice ve Španělsku
51 komentářů