Obrazem: Ve Švýcarsku zprovoznili nový typ lanovky, má být odolnější proti silnému větru
Lanová dráha Weglosen – Seebli. Foto: Garaventa

Lanovka umožňuje již plně automatický provoz.

Lanovka umožňuje již plně automatický provoz.
Lanovka má pilíře? 😀 A mohla bych je vidět?
Fotky číslo 7 a 8.
Něco takového měli dát na Ještěd. Stejná vzdálenost a kapacita by byla trojnásobná. Nyní bude na Ještěd pouze jedna velká kabina, která když se naplní, tak z ní bude špatně vidět.
Není potřeba vyšší kapacita, Ještěd byl přelidněn i s bývalou lanovkou.
Tak ta technologie na Ještědu nepotřebuje prakticky žádné zázemí stanice. Oproti tomu tohle chce aspoň tak 30 metrů. Ne že by to bylo neřešitelné, ale je potřeba to zohlednit.
Navíc je otázka, jestli tam někdo takovou kapacitu vůbec chce. Přece jen i ten Funifor může mít 2 kabiny, ne jen jednu.
Ale jako lanovkový šotouš bych skákal radosti, kdyby se TRI-line v Česku postavil 😀
Nějak nechápu v čem je ten systém nový. Podobné lanovky přece běžně jezdí. Pokud to chápu dobře je to systém dvou lan na kterých kabina jede a jedno tažné lano. To není určitě novinka. Možná ta automatizace ale to asi čeká všechny lanovky.
Není nová samotná technologie 3 lan, ale spíš konfigurace gripu (=ten díl, který se chytá lana) a kabiny. Doposud měl Doppelmayr na 3S poměrně velký grip, kdy lano přijíždělo shora. Leitner má na 3S podobně chycené lano z boku (pod nosnými lany), ale má ten grip docela heavy-duty (pro velké kabiny). Tohle je taková odpověď Doppelmayru na systém 2S od Leitneru (kompaktní grip, lano chycené z boku, ale stále větruvzdorné) a s důrazem na maximální kapacitu. Teoreticky tenhle typ zvládne 1 kabinu každých 10 sekund, což je nesrovnatelně více než klasické 3S sytémy. A kabiny jsou oproti jim jen cca… Číst vice »
Diky za vysvetleni, koukal jsem na fotky a rikal si co je na tom noveho vzdyt 3S vypada velmi podobne…
Stejně je fascinující, že téměř zkopírování grip Leitneru, který používají oni na svých 3s systémech, trochu to zminiaturizovali, dali k tomu svoje Stella kabiny a je z toho nový (a dost možná nejlepší) typ lanovky.
Už se těším, až někde bude instalace dosahující teoretických 8000 osob/h/směr. To bude něco.
Asi se najdou kritická propojení ve velkých střediskách, kde se to využije, v praxi mi ale přijde, že když je v Alpách tak narváno, že se u klasických 6,8 sedaček (3200,4000 os./h) nebo různých oběžných kabin okolo 3-4 tis os./h udělá fronta, pustí to max rychlost, tak pak na svahu neni absolutně k hnutí.
Paradoxně co zdražila energie, tak mi přijde ze to často nechávají jet zpomaleně, i když je fronta (Stubai, Schladming, Flachau, Sella Ronda), takže se sice víc čeká, ale na svahu je volněji .
Ty kráso, 8000/h/směr je fakt dost, to je třeba polovina plné kapacity (8 lidí na m²) tramvajové trati v Praze.
Co se bere jako plná kapacita? Jedna tramvaj za minutu?
A to nemluvě o tom, že 8 lidí na m² je hrozný nesmysl. Za rozumný maximum beru tak 4-6.
jako představa, že taková věc někde vyplivne 133 lidí za minutu je docela masakr. tam se někdo na minutu zakouká, nějakej zpomalenej myslitel si začne obouvat lyže hned jak vystoupí a ten dav je ušlape 😀