Obrazem: Ve Švýcarsku zprovoznili nový typ lanovky, má být odolnější proti silnému větru
Lanová dráha Weglosen – Seebli. Foto: Garaventa

Lanovka umožňuje již plně automatický provoz.

Lanovka umožňuje již plně automatický provoz.
Něco takového měli dát na Ještěd. Stejná vzdálenost a kapacita by byla trojnásobná. Nyní bude na Ještěd pouze jedna velká kabina, která když se naplní, tak z ní bude špatně vidět.
Nějak nechápu v čem je ten systém nový. Podobné lanovky přece běžně jezdí. Pokud to chápu dobře je to systém dvou lan na kterých kabina jede a jedno tažné lano. To není určitě novinka. Možná ta automatizace ale to asi čeká všechny lanovky.
Není nová samotná technologie 3 lan, ale spíš konfigurace gripu (=ten díl, který se chytá lana) a kabiny. Doposud měl Doppelmayr na 3S poměrně velký grip, kdy lano přijíždělo shora. Leitner má na 3S podobně chycené lano z boku (pod nosnými lany), ale má ten grip docela heavy-duty (pro velké kabiny). Tohle je taková odpověď Doppelmayru na systém 2S od Leitneru (kompaktní grip, lano chycené z boku, ale stále větruvzdorné) a s důrazem na maximální kapacitu. Teoreticky tenhle typ zvládne 1 kabinu každých 10 sekund, což je nesrovnatelně více než klasické 3S sytémy. A kabiny jsou oproti jim jen cca… Číst vice »
Stejně je fascinující, že téměř zkopírování grip Leitneru, který používají oni na svých 3s systémech, trochu to zminiaturizovali, dali k tomu svoje Stella kabiny a je z toho nový (a dost možná nejlepší) typ lanovky.
Už se těším, až někde bude instalace dosahující teoretických 8000 osob/h/směr. To bude něco.