Nevíte někdo, jestli se rekonstruuje i ul. U Výstaviště, která je v opravdu dezolátním stavu? Všude staré hlučné kostky, naprosto nevyhovující ostrůvky u zast. Výstaviště, kam je od přechodu poněkud partyzánsky přiveden přímý přístup… Doufám, že se s tím něco také něco udělalo a že se to zase za pár let nezavře kvůli nutné rekonstrukci..
To by mělo být rekonstruováno příští rok. Letos to prý bohužel nešlo…
Peobox
1 měsíc
Takže současná situace, kdy kvůli autům na semaforu mezi Veletržní a Oveneckou stojí tramvaje až dolů na Stross bude tímto „normalizována“… No, to je super nápad… Na ten kratičký úsek mezi Veletržní a M. Horákové se totiž vejde tak 5 aut a navíc mají na světlech dlouhý interval. Takže z jedné strany stojí fronta až k Technickému muzeu a z druhé dolů na Strossmayerák. Jezdit tudy tramvají nemá smysl, protože pěšky je to i do kopce cca 3x rychlejší. To bude fakt boží…
Erik
1 měsíc
Zase tolik zbytecnych sloupu 🙁 todle zacina byt opravdu velky nesvar a mel by zacit nekdo systemove resit.
IPR alespoň v posledních několika letech sloupy slučuje dohromady, protože se stále můžete setkat s tím, že jsou dva sloupy vedle sebe. Takže celkově bych řekl, že spíše mizí.
Ty sloupy nejsou zbytečné, jsou tam proto, aby nesly trakční vedení a osvětlení. Není to žádný nešvar poslední doby, tramvaje mají napájení z troleje odjakživa – akorát jste si toho asi dříve nevšímal. V poslední době se množství sloupů spíš zmenšuje tím, že se jeden sloup použije pro osvětlení, troleje a případně i dopravní značení – pokud to jde.
Na druhou stranu v takovýchto ulicích bývalo standardem zavěšování trolejí na fasády domů místo na sloupy, ostatně i to veřejné osvětlení se tak dá dělat a někde i dělá.
Toho bohužel u nás spíš ubývá (a tím pádem přibývají sloupy), protože čím dál méně majitelů domů to je ochotno schválit.
Hlavně nezapomínejte, že když něco znárodníte, tak se o to pak máte taky starat… Jinak to dopadne jako posledně. Tedy, ono to tak v důsledku dopadá vždycky a všude…
Kde v tom vidíte nějakej nápad, natož zase na znárodnění? Dělaj to tak i v zemích a městech, kde socialismus nezažili.
Je to čisté konstatování faktu, že to tak dělat jde a že se od toho ustupuje (a tím pádem překážející slopy přibývají) a proč. Bez jakýchkoli nápadů a návrhů, jak to vrátit.
A až se to urve, tak je to váš průšvih, že jste to blbě kotvil, nebo průšvih majitele domu, že má zvětralou zeď? Jak to budete řešit? Dělat odbornou expertizu na každý kotevní bod? A jak to budete udržovat, když budou muset být na různé domy použité různé způsoby kotvení? Jak o tom vůbec udržíte přehled? A jak budete se stovkami majitelů soukromých nemovitostí vůbec komunikovat? Založíte si na to zvláštní odbor?
Takže nakonec prostě postavíte unifikované sloupy a zkompletujete si dráhu jako stavebnici. Tak, jak se to dělá normálně.
No jo, když se ze soukromého vlastnictví stala nedotknutelná modla… Samozřejmě by bylo možné, aby majitel domu měl povinnost zavěšení troleje na baráku strpět a povinnost udržovat barák v takovém stavu, aby tam to zavěšení mohlo být a bylo bezpečné. Akorát by to neodpovídalo aktuálnímu pokřivenému pohledu na soukromé vlastnictví v ČR.
Přičemž ten současný stav nelze vytýkat Praze nebo DPP, to je problém celostátní legislativy.
Někdo
1 měsíc
Já vím že jsem mimo téma ale nevíte kdy začnou zase jezdit vlaky Dejvice- budbny ( – mas.n. a
Léto 2025, resp. GVD 2026 v případě zpoždění.
Tedy za předpokladu, že tam mezitím nebude výluka v navazujícím úseku, ale tam to zatím nemá projekt a povolení.
Chybí tam budky v obou směrech pro alespoň čtyřčlenné policejní hlídky přítomné 24/7, aby stíhaly každý den pokutovat tisíce řidičů , kteří nedodrží zákaz průjezdu přes náměstí.
9 z deseti Čechů se před náměstím změní na dopravní obsluhu (sebe a své domácnosti) a značky bude ignorovat.
Proč se na Strossmayerově náměstí v rámci rekonstrukce nepřesunou zastávky ve všech směrech za křižovatku, ať tam nemusejí lidé přebíhat? Nevím, co by tomu mohlo bránit.
Leda ve směru na Vltavskou by byla v levém oblouku (se špatným rozhledem na dveře). Hodily by se lepší tabule s odjezdy než nynější, které jsou čitelné jen v bezprostřední blízkosti označníku jedné ze zastávek.
S tím souvisí další nevýhoda, na zastávkách pro dva vlaky by v průměru člověk ušel o nevyužitou délku zastávky pro druhý vlak více. Takto vlaky zastavují častěji blíže středu křižovatky.
To je pravda, soupravy by zastavovaly daleko. Lepším řešením by byly odjezdové tabule, i mimo zastávky na strategických místech, aby člověk věděl na kterou zastávku jít.
Jen ještě doplním že v takových mnohoostrůvkových zastávkách by mělo být standardem, aby odjezdové tabule na každém stanovišti ukazovaly odjezdy ze všech stanovišť.
Ale to snad vyloženě nebrani postavit nová nástupiště podél tratě za křižovatkou ve všech smerech a po jejich současném zprovoznění zrušit ta dosavadní před křižovatkou za vše h směru.
JZ rameno (které tam až do nějakých 80. let bylo samo) je asi historicky nejvytíženější.
JV rameno bylo pravidelně využíváno v 80. a 90. létech (jezdil jsem jím do práce), i později. SZ rameno bylo pravidelně využíváno před cca 10 – 20 lety, viděl jsem tam na vlastní oči vykolejit tramvaj (v oblouku od Sparty směrem k Výstavišti). Před asi 10 lety tudy jezdívala třeba 12.
Jediné rameno, které nikdy nebylo v pravidelném provozu, je to SV. To se využívalo jen při výlukách či mimořádnostech typu X-C.
Na Strossu to naštěstí funguje tak, že do každého směru máte prolozene dvě linky že stejného nástupiště, takže rozděleny nástup nevadí (např. na Andělu nevadí, že 15 jede na MS odjinud než 12/20).
Vltavská a Letná: 1/25
Centrum: 8/26 od Letné
Výstaviště: 17/27 od centra
Na Strossmayerove nam. je to asi jedno, vejde se na zastavku jen jedna souprava.
U zastavek, ktere jsou na odjezdu pro dve soupravy, casteji zastavuji tramvaje dal od krizovatky a pri prestupu je to pak mnohem dal. Viz takova Palmovka, kde je to jeste neprijemnejsi diky velkym obloukum a prebihani napr. z tramvaje od Zizkova smerem na tramvaj do Karlina, je to diky tramvajim na odjezdu i 220m daleko. Pro srovnani, z Vystaviste je to na Veletrzni palac mezi zastavkami take cca 220m pesky.
Jedním argumentem by mohla být jízda podle jízdního řádu…. tedy pokud spoj dojede dřív, tak stojí v zastávce před křižovatkou a čeká na čas odjezdu a zároveň odbaví cestující. Pokud by na čas odjezdu čekal až za křižovatkou, tak bude zdržovat tramvaje z jiných směrů. To je právě často možné sledovat třeba na Andělu, když tramvaj u sloupku (častěji od Zborovské) čeká na čas odjezdu a za sebou má frontu čekajících tramvají (rekord mám, když mi kolega na střídání dovezl tramvaj s předjetím přes 2,5 minuty). Na Strossu bývá napřed tramvaj třeba od Dlouhé třídy nebo Čechova mostu, záleží na… Číst vice »
Jenže v tomto případě nebudete muset hlídat, kam máte přeběhnout. Prostě si přejdete na peron směrem k Vltavě a tam vám to přijede, ať už to na Stross přijede od Letné, od Výstaviště nebo od Vltavské.
Teď před lékárnou vyhlížíte do dvou, dříve i tří směrů, odkud to přijede nejdřív. Už chápete rozdíl?
Nevíte někdo, jestli se rekonstruuje i ul. U Výstaviště, která je v opravdu dezolátním stavu? Všude staré hlučné kostky, naprosto nevyhovující ostrůvky u zast. Výstaviště, kam je od přechodu poněkud partyzánsky přiveden přímý přístup… Doufám, že se s tím něco také něco udělalo a že se to zase za pár let nezavře kvůli nutné rekonstrukci..
To by mělo být rekonstruováno příští rok. Letos to prý bohužel nešlo…
Takže současná situace, kdy kvůli autům na semaforu mezi Veletržní a Oveneckou stojí tramvaje až dolů na Stross bude tímto „normalizována“… No, to je super nápad… Na ten kratičký úsek mezi Veletržní a M. Horákové se totiž vejde tak 5 aut a navíc mají na světlech dlouhý interval. Takže z jedné strany stojí fronta až k Technickému muzeu a z druhé dolů na Strossmayerák. Jezdit tudy tramvají nemá smysl, protože pěšky je to i do kopce cca 3x rychlejší. To bude fakt boží…
Zase tolik zbytecnych sloupu 🙁 todle zacina byt opravdu velky nesvar a mel by zacit nekdo systemove resit.
IPR alespoň v posledních několika letech sloupy slučuje dohromady, protože se stále můžete setkat s tím, že jsou dva sloupy vedle sebe. Takže celkově bych řekl, že spíše mizí.
IPR něco navrhuje, otázkou je, co se děje v realitě, tedy jak je slučují stavebníci.
Ty sloupy nejsou zbytečné, jsou tam proto, aby nesly trakční vedení a osvětlení. Není to žádný nešvar poslední doby, tramvaje mají napájení z troleje odjakživa – akorát jste si toho asi dříve nevšímal. V poslední době se množství sloupů spíš zmenšuje tím, že se jeden sloup použije pro osvětlení, troleje a případně i dopravní značení – pokud to jde.
Na druhou stranu v takovýchto ulicích bývalo standardem zavěšování trolejí na fasády domů místo na sloupy, ostatně i to veřejné osvětlení se tak dá dělat a někde i dělá.
Toho bohužel u nás spíš ubývá (a tím pádem přibývají sloupy), protože čím dál méně majitelů domů to je ochotno schválit.
Tak jste si sám odpověděl. Bez znárodnění pláště domů do ulice váš nápad zrealizovat nepůjde.
Hlavně nezapomínejte, že když něco znárodníte, tak se o to pak máte taky starat… Jinak to dopadne jako posledně. Tedy, ono to tak v důsledku dopadá vždycky a všude…
Kde v tom vidíte nějakej nápad, natož zase na znárodnění? Dělaj to tak i v zemích a městech, kde socialismus nezažili.
Je to čisté konstatování faktu, že to tak dělat jde a že se od toho ustupuje (a tím pádem překážející slopy přibývají) a proč. Bez jakýchkoli nápadů a návrhů, jak to vrátit.
A až se to urve, tak je to váš průšvih, že jste to blbě kotvil, nebo průšvih majitele domu, že má zvětralou zeď? Jak to budete řešit? Dělat odbornou expertizu na každý kotevní bod? A jak to budete udržovat, když budou muset být na různé domy použité různé způsoby kotvení? Jak o tom vůbec udržíte přehled? A jak budete se stovkami majitelů soukromých nemovitostí vůbec komunikovat? Založíte si na to zvláštní odbor?
Takže nakonec prostě postavíte unifikované sloupy a zkompletujete si dráhu jako stavebnici. Tak, jak se to dělá normálně.
Zvláštní je, že před sto lety to zorganizovat zvládli. A to měli jen papírové kartotéky a psací stroje.
No jo, když se ze soukromého vlastnictví stala nedotknutelná modla… Samozřejmě by bylo možné, aby majitel domu měl povinnost zavěšení troleje na baráku strpět a povinnost udržovat barák v takovém stavu, aby tam to zavěšení mohlo být a bylo bezpečné. Akorát by to neodpovídalo aktuálnímu pokřivenému pohledu na soukromé vlastnictví v ČR.
Přičemž ten současný stav nelze vytýkat Praze nebo DPP, to je problém celostátní legislativy.
Já vím že jsem mimo téma ale nevíte kdy začnou zase jezdit vlaky Dejvice- budbny ( – mas.n. a
Léto 2025, resp. GVD 2026 v případě zpoždění.
Tedy za předpokladu, že tam mezitím nebude výluka v navazujícím úseku, ale tam to zatím nemá projekt a povolení.
Dějuju.
To nemá ani ÚR…
Chybí tam budky v obou směrech pro alespoň čtyřčlenné policejní hlídky přítomné 24/7, aby stíhaly každý den pokutovat tisíce řidičů , kteří nedodrží zákaz průjezdu přes náměstí.
9 z deseti Čechů se před náměstím změní na dopravní obsluhu (sebe a své domácnosti) a značky bude ignorovat.
Ale nepřehánějte, už před rekonstrukcí tam byl automobilový provoz minimální.
Tak řidiče pokutovat, za tramvajáka bude mít Městská policie taky prémie?
Rozkaz zněl jasně: Pokutovat všecky řidiče!
Za ohrožení chodců při odbočování by mohli.
Dopravní obsluha na Strossmayerovo náměstí nebude smět. Jen zásobování. Je to v článku.
No, a diskutující dodává že tím okamžikem se naprostá většina začne považovat za zásobování…
Přesně to jsem chtěl napsat, jestli tam bude umístěna trvalá hlídka Policie. Jen to procento „obsluhujících“ jsem za sebe odhadoval na 95%…
9 z 10 Čechů žije mimo Prahu 💁♂️
Proč se na Strossmayerově náměstí v rámci rekonstrukce nepřesunou zastávky ve všech směrech za křižovatku, ať tam nemusejí lidé přebíhat? Nevím, co by tomu mohlo bránit.
Leda ve směru na Vltavskou by byla v levém oblouku (se špatným rozhledem na dveře). Hodily by se lepší tabule s odjezdy než nynější, které jsou čitelné jen v bezprostřední blízkosti označníku jedné ze zastávek.
S tím souvisí další nevýhoda, na zastávkách pro dva vlaky by v průměru člověk ušel o nevyužitou délku zastávky pro druhý vlak více. Takto vlaky zastavují častěji blíže středu křižovatky.
To je pravda, soupravy by zastavovaly daleko. Lepším řešením by byly odjezdové tabule, i mimo zastávky na strategických místech, aby člověk věděl na kterou zastávku jít.
Jen ještě doplním že v takových mnohoostrůvkových zastávkách by mělo být standardem, aby odjezdové tabule na každém stanovišti ukazovaly odjezdy ze všech stanovišť.
To ty na Strossu dělají. Akorát bohužel mám dojem, že podle jízdních řádů a ne podle aktuální polohy tramvají.
Ono to jde i blíže…
https://de.wikipedia.org/wiki/Central_(Z%C3%BCrich)#/media/Datei:7148_-_Z%C3%BCrich_-_Central.JPG
Ze Strossu se delalo jen jedno rameno ze 4, do zbylych 3 smeru tramvaje az na vyjimky jezdily.
Ale to snad vyloženě nebrani postavit nová nástupiště podél tratě za křižovatkou ve všech smerech a po jejich současném zprovoznění zrušit ta dosavadní před křižovatkou za vše h směru.
JZ rameno (které tam až do nějakých 80. let bylo samo) je asi historicky nejvytíženější.
JV rameno bylo pravidelně využíváno v 80. a 90. létech (jezdil jsem jím do práce), i později. SZ rameno bylo pravidelně využíváno před cca 10 – 20 lety, viděl jsem tam na vlastní oči vykolejit tramvaj (v oblouku od Sparty směrem k Výstavišti). Před asi 10 lety tudy jezdívala třeba 12.
Jediné rameno, které nikdy nebylo v pravidelném provozu, je to SV. To se využívalo jen při výlukách či mimořádnostech typu X-C.
Na Strossu to naštěstí funguje tak, že do každého směru máte prolozene dvě linky že stejného nástupiště, takže rozděleny nástup nevadí (např. na Andělu nevadí, že 15 jede na MS odjinud než 12/20).
Vltavská a Letná: 1/25
Centrum: 8/26 od Letné
Výstaviště: 17/27 od centra
Na Strossmayerove nam. je to asi jedno, vejde se na zastavku jen jedna souprava.
U zastavek, ktere jsou na odjezdu pro dve soupravy, casteji zastavuji tramvaje dal od krizovatky a pri prestupu je to pak mnohem dal. Viz takova Palmovka, kde je to jeste neprijemnejsi diky velkym obloukum a prebihani napr. z tramvaje od Zizkova smerem na tramvaj do Karlina, je to diky tramvajim na odjezdu i 220m daleko. Pro srovnani, z Vystaviste je to na Veletrzni palac mezi zastavkami take cca 220m pesky.
Jedním argumentem by mohla být jízda podle jízdního řádu…. tedy pokud spoj dojede dřív, tak stojí v zastávce před křižovatkou a čeká na čas odjezdu a zároveň odbaví cestující. Pokud by na čas odjezdu čekal až za křižovatkou, tak bude zdržovat tramvaje z jiných směrů. To je právě často možné sledovat třeba na Andělu, když tramvaj u sloupku (častěji od Zborovské) čeká na čas odjezdu a za sebou má frontu čekajících tramvají (rekord mám, když mi kolega na střídání dovezl tramvaj s předjetím přes 2,5 minuty). Na Strossu bývá napřed tramvaj třeba od Dlouhé třídy nebo Čechova mostu, záleží na… Číst vice »
>čekal až za křižovatkou, tak bude zdržovat tramvaje z jiných směrů.
Při čekání před křižovatkou zase zdržuje tramvaje DO jiných směrů.
Nevyberete si.
No ale…když přesunete zastávky ve všech směrech za křižovatku, tak přece také budete muset přebíhat…💁♂️
Asi je potřeba nejdřív pochopit, co se na tom Strossu přesně děje. 🙂
Nejen na Strossu.
Jenže v tomto případě nebudete muset hlídat, kam máte přeběhnout. Prostě si přejdete na peron směrem k Vltavě a tam vám to přijede, ať už to na Stross přijede od Letné, od Výstaviště nebo od Vltavské.
Teď před lékárnou vyhlížíte do dvou, dříve i tří směrů, odkud to přijede nejdřív. Už chápete rozdíl?
Rozdíl chápu, ale pokud jde jen o toto, tak jde o krásný příklad naší pražské zpovykanosti 🙂
Tak samozřejmě nemusíte vyhlížet vůbec nic a chodit třeba z Kobylis na Újezd pěšky 🙂
Tohle by bylo super…