dkv_obrazok

Obrazem: V ukrajinském Lvově vyjely vyřazené tramvaje z Basileje

Tramvaj Schindler Be 4/8 ve Lvově. Foto: LvivelektrotransTramvaj Schindler Be 4/8 ve Lvově. Foto: Lvivelektrotrans

Švýcarské tramvaje umožní vyřazení vozů z československé produkce.

31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
KrM

Náhrada místních KT4 německými KT4? V tom tedy velký pokrok nevidím. Jen to svědčí o neschopné údržbě ukrajinských dopravních podniků.

Milan

to je psychiatrický…. ve válkou zasaženým Lvově mají novější tramvaje, než v Liberci….

Nose Peak

Úzkorozchodný k tomu 🙂

KrM

V čem jsou staré ojeté švýcarské tramvaje novější, než nízkopodlažní novostavby T3R.SLF pro Liberec?

Tom

máte ,ale lanovku a televizní vysílač

Abc

Tak ať slouží a najednou spousty km bez nehod a technických potíží.

Martin

Ten pocit když to na zastávkách v Lvově vypadá místa civilizovaněji než v Praze 🥲 a ještě ty vídeňské zastávky s cyklopásy.

M K

Lvov není hlavní město. A ukrajinskou tramvajovou síť bych za vzor nedával. Navíc zrovna tento prostor byl nedávno zrekonstruován.

Adam

Ty tramvaje, co dostali, vypadají jak z dob krále Klacka s tím jedním reflektorem. Hlavně (myšleno ironicky), že vyřazují tramvaje ČKD. Ty byly ve své době mnohem dál, než všechny ostatní tramvaje na světě.

Kubrt

Designově to není žádný zázrak, ale jsou to solidní a udržované tramvaje a ještě dobře poslouží.
Mohl byste specifikovat období a parametry, v němž byly tramvaje ČKD „mnohem dál, než všechny ostatní“?

A. Mikulka

Asi tak v době vzniku, čili v šedesátkách. Jenže Němci se právě proto nepouštěli do překomplikovaných PCC a preferovali své jednoduché modulární Düwagy.

Twix

Tramvaje ČKD v 60. letech možná, ale nevím jestli zrovna KT4, hlavně s odporovou výzbrojí, byly nějak napřed oproti Düwagům nebo těmto Schindlerům. Jinak z článku jsem pochopil, že berlínské KT4DM si ještě nechají, takže není úplně pravda, že československé tramvaje zmizí.

Nose Peak

Čím víc světel, tím víc šalina?

Stepan

U dvoustopých silničních motorových vozidel je to celkem odedávna standard mít vepředu dva reflektory. Je zajímavá otázka, jestli na tom trvat.

Jan

Švýcaři posílají tramvaje a rusové rakety. Být rusem tak se teda hodně stydím.

Kubrt

Tuto emoci nemají v repertoáru. Pro ně je nejvíc, že se jich někdo bojí.

Kubrt

Omlouvám se všem slušným obyvatelům Ruska za tuto paušalizaci.

To by se jeden po....

Žádní slušní rusové neexistují.
Slušní lidé z této zločinné země dávno emigrovali.

Leinad

Jednotlivci docela jo. Rusové jako národ jsou hodně pohostinný, bojí se aby je nějaký host nepromluvil (i když sami nic nemaj)
Jiná věc je kdo a proč vyhraje volby. Jestli by referendum s otázkou „zastřelit Ukrajinského civilistu“ vážně dopadlo stejně jako dopadají volby.

Leinad

Ruští politici zařadili Švýcarsko na seznam nepřátel krátce po začátku války – když padlo rozhodnutí, že Švýcarsko nebude vyvážet zbraně ani jedné straně.

Pavel

Stav veřejného prostoru, zastávek a jejich vybavenosti u hl.n. ve Lvově vypadá podle fotek o dost lépe než okolí stanice Praha hl.n., kde u tram ve směru dc není ani přistřešek pro cestující.

Martin

Přednádražní prostor tam procházel v roce 2019 rekonstrukcí. Jinak stav sítě katastrofa.

Twix

V roce 2010 byl přednádražní prostor takový ten klasický chaotický plácek, tramvajová trať pak vedla podél ulice naboso na hlíně. Jedna ulice v centru byla pro tramvaje zavřená, koleje v dlažbě byly tak zprohýbané, že by se to mohlo převrátit. V dobrém stavu byly koleje na hlavním náměstí (viz foto 4).

Radek

Slušný člověk jde z vlaku rovnou do metra…

Petr

Spíš bych řekl Rozumný člověk…

Taky se šervůdu vyhybám jak to jen jde, i kdybych měl ject metrem jenom na Muzeum.
Stav okolí hln v Praze je opravdu příšerný.

Leinad

Zrovna na Muzeum to jde mimo Šervůd, z prvního nástupiště chodníkem po magistrále. Jenom nesmím mít štěstí na čipnuté oktávky bez filtru, to je horší než rozjezd Sergeje z Hlaváku Vinohradským tunelem.

Zahn

Doporučuju vám navštívit prostory před hlavními nádražími v Mnichově, Frankfurtu, Lucernu apod. Potom vám pražský Šervůd už nesnesitelný připadat rozhodně nebude.

Jméno

A já vžýdycky chodil na Václavák pěšky, a vy byste jel rovnou metrem…

Abc

No nevím kde by se v Lvově vzalo metro. Mám za to že nejbližší metro by mohlo být ve Varšavě.

Zahn

Já na těch fotkách tedy vidím několik míst s rozpadlou dlažbou a silně zvětralé a zkorodované BKV panely s hlubokými propady. Rozpadlá dlažba je daň za posedlost odpornými dlažebními kostičkami, to je pravidelný jev ve všech městech, kde se takto dláždí. Tratě takto rozbité v Praze nenajdete.

To by se jeden po....

Asi proto, že se bude stavět trať přímo kolem Prahlaváku a DPP už do toho nechce šahat.