Obrazem: V ukrajinském Lvově vyjely vyřazené tramvaje z Basileje
Tramvaj Schindler Be 4/8 ve Lvově. Foto: Lvivelektrotrans

Švýcarské tramvaje umožní vyřazení vozů z československé produkce.
Švýcarské tramvaje umožní vyřazení vozů z československé produkce.
Náhrada místních KT4 německými KT4? V tom tedy velký pokrok nevidím. Jen to svědčí o neschopné údržbě ukrajinských dopravních podniků.
to je psychiatrický…. ve válkou zasaženým Lvově mají novější tramvaje, než v Liberci….
Úzkorozchodný k tomu 🙂
V čem jsou staré ojeté švýcarské tramvaje novější, než nízkopodlažní novostavby T3R.SLF pro Liberec?
máte ,ale lanovku a televizní vysílač
Tak ať slouží a najednou spousty km bez nehod a technických potíží.
Ten pocit když to na zastávkách v Lvově vypadá místa civilizovaněji než v Praze 🥲 a ještě ty vídeňské zastávky s cyklopásy.
Lvov není hlavní město. A ukrajinskou tramvajovou síť bych za vzor nedával. Navíc zrovna tento prostor byl nedávno zrekonstruován.
Ty tramvaje, co dostali, vypadají jak z dob krále Klacka s tím jedním reflektorem. Hlavně (myšleno ironicky), že vyřazují tramvaje ČKD. Ty byly ve své době mnohem dál, než všechny ostatní tramvaje na světě.
Designově to není žádný zázrak, ale jsou to solidní a udržované tramvaje a ještě dobře poslouží.
Mohl byste specifikovat období a parametry, v němž byly tramvaje ČKD „mnohem dál, než všechny ostatní“?
Asi tak v době vzniku, čili v šedesátkách. Jenže Němci se právě proto nepouštěli do překomplikovaných PCC a preferovali své jednoduché modulární Düwagy.
Tramvaje ČKD v 60. letech možná, ale nevím jestli zrovna KT4, hlavně s odporovou výzbrojí, byly nějak napřed oproti Düwagům nebo těmto Schindlerům. Jinak z článku jsem pochopil, že berlínské KT4DM si ještě nechají, takže není úplně pravda, že československé tramvaje zmizí.
Čím víc světel, tím víc šalina?
U dvoustopých silničních motorových vozidel je to celkem odedávna standard mít vepředu dva reflektory. Je zajímavá otázka, jestli na tom trvat.
Švýcaři posílají tramvaje a rusové rakety. Být rusem tak se teda hodně stydím.
Tuto emoci nemají v repertoáru. Pro ně je nejvíc, že se jich někdo bojí.
Omlouvám se všem slušným obyvatelům Ruska za tuto paušalizaci.
Žádní slušní rusové neexistují.
Slušní lidé z této zločinné země dávno emigrovali.
Jednotlivci docela jo. Rusové jako národ jsou hodně pohostinný, bojí se aby je nějaký host nepromluvil (i když sami nic nemaj)
Jiná věc je kdo a proč vyhraje volby. Jestli by referendum s otázkou „zastřelit Ukrajinského civilistu“ vážně dopadlo stejně jako dopadají volby.
Ruští politici zařadili Švýcarsko na seznam nepřátel krátce po začátku války – když padlo rozhodnutí, že Švýcarsko nebude vyvážet zbraně ani jedné straně.
Stav veřejného prostoru, zastávek a jejich vybavenosti u hl.n. ve Lvově vypadá podle fotek o dost lépe než okolí stanice Praha hl.n., kde u tram ve směru dc není ani přistřešek pro cestující.
Přednádražní prostor tam procházel v roce 2019 rekonstrukcí. Jinak stav sítě katastrofa.
V roce 2010 byl přednádražní prostor takový ten klasický chaotický plácek, tramvajová trať pak vedla podél ulice naboso na hlíně. Jedna ulice v centru byla pro tramvaje zavřená, koleje v dlažbě byly tak zprohýbané, že by se to mohlo převrátit. V dobrém stavu byly koleje na hlavním náměstí (viz foto 4).
Slušný člověk jde z vlaku rovnou do metra…
Spíš bych řekl Rozumný člověk…
Taky se šervůdu vyhybám jak to jen jde, i kdybych měl ject metrem jenom na Muzeum.
Stav okolí hln v Praze je opravdu příšerný.
Zrovna na Muzeum to jde mimo Šervůd, z prvního nástupiště chodníkem po magistrále. Jenom nesmím mít štěstí na čipnuté oktávky bez filtru, to je horší než rozjezd Sergeje z Hlaváku Vinohradským tunelem.
Doporučuju vám navštívit prostory před hlavními nádražími v Mnichově, Frankfurtu, Lucernu apod. Potom vám pražský Šervůd už nesnesitelný připadat rozhodně nebude.
A já vžýdycky chodil na Václavák pěšky, a vy byste jel rovnou metrem…
No nevím kde by se v Lvově vzalo metro. Mám za to že nejbližší metro by mohlo být ve Varšavě.
Já na těch fotkách tedy vidím několik míst s rozpadlou dlažbou a silně zvětralé a zkorodované BKV panely s hlubokými propady. Rozpadlá dlažba je daň za posedlost odpornými dlažebními kostičkami, to je pravidelný jev ve všech městech, kde se takto dláždí. Tratě takto rozbité v Praze nenajdete.
Asi proto, že se bude stavět trať přímo kolem Prahlaváku a DPP už do toho nechce šahat.