Obrazem: V ukrajinském Lvově vyjely vyřazené tramvaje z Basileje
Tramvaj Schindler Be 4/8 ve Lvově. Foto: Lvivelektrotrans

Švýcarské tramvaje umožní vyřazení vozů z československé produkce.
Švýcarské tramvaje umožní vyřazení vozů z československé produkce.
Ten pocit když to na zastávkách v Lvově vypadá místa civilizovaněji než v Praze 🥲 a ještě ty vídeňské zastávky s cyklopásy.
Ty tramvaje, co dostali, vypadají jak z dob krále Klacka s tím jedním reflektorem. Hlavně (myšleno ironicky), že vyřazují tramvaje ČKD. Ty byly ve své době mnohem dál, než všechny ostatní tramvaje na světě.
Designově to není žádný zázrak, ale jsou to solidní a udržované tramvaje a ještě dobře poslouží.
Mohl byste specifikovat období a parametry, v němž byly tramvaje ČKD „mnohem dál, než všechny ostatní“?
Tramvaje ČKD v 60. letech možná, ale nevím jestli zrovna KT4, hlavně s odporovou výzbrojí, byly nějak napřed oproti Düwagům nebo těmto Schindlerům. Jinak z článku jsem pochopil, že berlínské KT4DM si ještě nechají, takže není úplně pravda, že československé tramvaje zmizí.
Čím víc světel, tím víc šalina?
Švýcaři posílají tramvaje a rusové rakety. Být rusem tak se teda hodně stydím.
Tuto emoci nemají v repertoáru. Pro ně je nejvíc, že se jich někdo bojí.
Omlouvám se všem slušným obyvatelům Ruska za tuto paušalizaci.
Stav veřejného prostoru, zastávek a jejich vybavenosti u hl.n. ve Lvově vypadá podle fotek o dost lépe než okolí stanice Praha hl.n., kde u tram ve směru dc není ani přistřešek pro cestující.
Přednádražní prostor tam procházel v roce 2019 rekonstrukcí. Jinak stav sítě katastrofa.
V roce 2010 byl přednádražní prostor takový ten klasický chaotický plácek, tramvajová trať pak vedla podél ulice naboso na hlíně. Jedna ulice v centru byla pro tramvaje zavřená, koleje v dlažbě byly tak zprohýbané, že by se to mohlo převrátit. V dobrém stavu byly koleje na hlavním náměstí (viz foto 4).
Slušný člověk jde z vlaku rovnou do metra…