Obrazem: V Praze ukázali CityElefant v nových barvách PID, ostatním zůstane původní lak

CityElefant po opravě a v nových barvách. Autor: Zdopravy.cz/Jan SůraCityElefant po opravě a v nových barvách. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra

Nové barevné schéma se objeví v případě vlaků až u nových souprav.

49 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
samík1

Zrovna teď v neděly jsme byly v Škodě vagonce na exkurzi a zaměstnanec co nás prováděl říkal, že se dělá jen základní nátěr na základovou barvu a zbytek jsou polepy jelikož zákazníci často mění své původní návrhy. A je to tak výhodnější pro obě strany.

samík1

No koukám že Slávie ovládla celou Prahu 😀

Vašek

Dnes ráno jsem ho potkal, už ho nějaký sprejerský dobytek stačil počmárat.

Karl vB.

Z textu:
„Modernizace jednotek CityElefant bude dál pokračovat, ale zůstane jim stávající lak. Je v dobrém stavu a nemá smysl ho měnit.“
Pokud si tento ušlechtilý text přeložím pro vlastní potřebu, bude výsledek znít asi takto:
– Výstavka je putovní. Na přelakování dalších souprav nejsou prachy.
– Na lak to nejezdí a nový lak přijde až s novými soupravami.

Vašek

Vždy se nechává původní lak dosloužit a je to tak dobře, neb je to ekonomické.

Tukan

Jsem zvědavej na tu ochranu

David

„Splachovač WC“ jako nálepka pod tlačítkem, co vykradli z nějaký elektrický skříně. Tomu říkám interiér 21. století.

Air Traveller

strasna tragedie.

Anonym03

Starý lak že je v dobrém stavu? Tak to mám asi vidiny, když vidím ty rejhy po rejžáku a barvu rozedřenou na základ.

Jan Kavan

Nevíte, jak vypadá ten nový informační systém? Něco jako v Pusu And Pull, co jezdí na S7?

SaulGoodman

Stejně jako v těch novějších Elefantech (aspoň na první pohled), prostě místo červených terčíků oranžové LEDky (možná s trochu hustším rastrem). Žádné LCD jako v syslografech.

PepaM

Žádné červené terčíky nikde nebyly. První elefanty měly červené vnitřní LED panely, ale novější – tedy včetně 471.060 – měly rovnou oranžové. Vyměněny byly vnější panely, které původně byly zelené terčíkové a nyní jsou oranžové LED.

SaulGoodman

Ach, pardon, tak to jsem si to nějak spojil do jednoho.

leCamra

Nevíte někdo, jaký bude oběh této jednotky na příští dny?

Oce

Ať víte kde čekat se spreji? 😀

leCamra

Původně jsem se chtěl projet a pokochat se, ale sprejování zní taky dobře 😀

None

Před chvílí jsme kolem projeli v Libni. Myslel jsem si, že to je něco z ciziny. Vypadá pěkně

Majkl

Haha…lak v dobrém stavu to se tak o třetině těch souprav říci opravdu, ale opravdu nedá. Virtuálně si budeme přes média mazat med okolo huby, ale v reálu je ten stav mnohdy již velmi nedostačující. Škrty v rozpočtu na tyhle srandy se daly čekat.

Majkl

Aneb na lak to nejezdí to musí pár let počkat.

Mrc

Čistě technicky to má lak v pořádku, neboť to pod tím lakem nerezne….

Jakub

Ani nemůže, je to hliník.

Peet

Nerezne ale oxiduje stejne.

Mrc

No právě proto to má lak v pořádku… To jak vypadá je věc druhá

Petr K.

Ještě než jednotka dojela první jízdu do Podbaby, tak se na ni u Stromovky vyřádila tlupa vandalů a 6x ji trefila barvou.

dopravak

Nové schéma špatné není, bohužel ta první varianta na vlaku nesplňovala TSI (kontrast dveří), tak to dodatečně „vylepšili“ tou šílenou černou a je z toho dost šílená slátanina. Tak to dopadá, když se designové studio pustí do designu vlaku a neobtěžuje se načíst si platné normy 🙁

Bert

Mě přijde, že se na ty dveře nějak zapomíná. Pokud vím, tak jak první vozy se zeleným pruhem přes okna v devadesátých letech, tak první najbrty měly dveře neodlišené.
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/200903/B-691-sokol-vh-1.jpg

tarten

Kde by se také v devadesátkách vzalo TSI, že. A i červené dveře v žabotlamech byly poměrně pozdní.

radim

tjo dopravaku, zrejme mate jen zamlzeny brejle, ta cerna je tam prave super! 🙂

Tom

Co to je proboha za kravinu? 😱😱 1 jednotka? Udělat v tom teda akorát další bordel? A že je stávající lak OK? Viděli jste ty Elefanty v poslední době někdy v reálu?

DavidV

Catry se taky v začátcích najbrtu lakovaly červeně, přitom dnes už jich je velká část modrá

tarten

Svou uječenost nemusíte tolik prezentovat. Každý ví, že nové schéma se bude aplikovat podle toho, jak bude nový lak nutný. A že to dopadne jako vždy.

SaulGoodman

„Modernizace jednotek CityElefant bude dál pokračovat, ale zůstane jim stávající lak. Je v dobrém stavu a nemá smysl ho měnit.“ Tedy, já nejsem odborník na technickou životnost laku, ale jezdím těmi vlaky dost často a minimálně esteticky jich hodně v dobrém stavu není. Barva už je mnohdy matná a vybledlá, červená je taková narůžovělá, polepy se loupou, celé je to takové zašedlé a olezlé. O graffiti a zbytcích z odstraňování ani nemluvě. Jako ano, netýká se to všech jednotek, ale ty starší už by opravdu nový lak zasloužily. Interiér se renovuje a vypadá poměrně pěkně (byť tagy se najdou i… Číst vice »

Tomtur

To Ropidu vypálili rybník, když v jejich laku bude jen 1 471. 😉

Rozčílenej Jarda

Ropidu ne, magistrátu.

Ondra

Většina elefantů je posprejovaná, bere se to také jako dobrý stav laku nebo se to graffiti aspoň odstraní ?

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

To je prý ochranná vrstva.

Barnye

To ropidu vypálili rybník, když v jejich laku bude jen 1 471. 🙂

Osasco

Lak stávajících jednotek je v dobrém stavu?? To snad je už lepší přiznat, že chybí peníze. Jenomže pak by se mohli lidé ptát, zda neušetřit neobjednáváním některých proložených vlaků v sedle a dát více peněz na údržbu.

tarten

Tak asi je to horší stav než chvalitebný ale ne tak špatný jako dostatečný.

Air Traveller

to to maj prelakovat po prvni ryze od kaminku?

Zlámalík

Já tedy chápu finanční hledisko, ale k čemu taková aktivita je? takže bude jezdit šestibarevnej kočkopes, Elefanty původní (2 verze) Najbrt 1, Najbrt 2…
lak je drahý, ale přece nemůže být zásadní problém vozidla přelepit? V Anglii se to taky dělá a při převzetí franšízy se hned všechno přelepí.

Kamui

I polep stojí peníze. A současně ČD nebudují svoji značku nátěrem. A všem kromě šotoušů je barva vozidla beztak jedno.

tarten

No tak mě sice není tak úplně jedno, jestli to co mi jezdí po městě je zvnějšku v zásadě estetické nebo ošklivé, ale uvnitř mi to jedno je. Hlavně aby to bylo funkční. A to se obávám, že hlavně na tramvajích, co jim každou kvůli něco vjede pod kola, moc funkční není, protože to roztříštěné schéma nevydává dost zřetelný signál „jede tramvaj, nelez jí na koleje“.

Jakub

je to velka skoda, ten PID tomu elefantu podle mne dost slusi. Tak si pockame na novy jednotky.. a mezi tim treba prelakujou jeste dalsi Elefanty. PID jako objednatel by to mel pozadovat

Lektor

Nejen požadovat, ale především zaplatit.

Y.K.

Proč by to měl platit? Udržovat vozidla v dobrém stavu patří k tomu za co je ROPID platí. DPP také nedostává extra bakšiš za přelakování tramvají při velké prohlídce, to je v ceně výkonů.

PetrH

No jo. Tak až budou lidé platit.

Honza

Nezapomněl jste na výroční 471.011 – 20 let PID?

Anonym03

Přelepení by výrazně zkomplikovalo čištění graffiti.