Obrazem: V Praze ukázali CityElefant v nových barvách PID, ostatním zůstane původní lak
CityElefant po opravě a v nových barvách. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra
Nové barevné schéma se objeví v případě vlaků až u nových souprav.
Zrovna teď v neděly jsme byly v Škodě vagonce na exkurzi a zaměstnanec co nás prováděl říkal, že se dělá jen základní nátěr na základovou barvu a zbytek jsou polepy jelikož zákazníci často mění své původní návrhy. A je to tak výhodnější pro obě strany.
No koukám že Slávie ovládla celou Prahu 😀
Dnes ráno jsem ho potkal, už ho nějaký sprejerský dobytek stačil počmárat.
Z textu:
„Modernizace jednotek CityElefant bude dál pokračovat, ale zůstane jim stávající lak. Je v dobrém stavu a nemá smysl ho měnit.“
Pokud si tento ušlechtilý text přeložím pro vlastní potřebu, bude výsledek znít asi takto:
– Výstavka je putovní. Na přelakování dalších souprav nejsou prachy.
– Na lak to nejezdí a nový lak přijde až s novými soupravami.
Vždy se nechává původní lak dosloužit a je to tak dobře, neb je to ekonomické.
Jsem zvědavej na tu ochranu
„Splachovač WC“ jako nálepka pod tlačítkem, co vykradli z nějaký elektrický skříně. Tomu říkám interiér 21. století.
strasna tragedie.
Starý lak že je v dobrém stavu? Tak to mám asi vidiny, když vidím ty rejhy po rejžáku a barvu rozedřenou na základ.
Nevíte, jak vypadá ten nový informační systém? Něco jako v Pusu And Pull, co jezdí na S7?
Stejně jako v těch novějších Elefantech (aspoň na první pohled), prostě místo červených terčíků oranžové LEDky (možná s trochu hustším rastrem). Žádné LCD jako v syslografech.
Žádné červené terčíky nikde nebyly. První elefanty měly červené vnitřní LED panely, ale novější – tedy včetně 471.060 – měly rovnou oranžové. Vyměněny byly vnější panely, které původně byly zelené terčíkové a nyní jsou oranžové LED.
Ach, pardon, tak to jsem si to nějak spojil do jednoho.
Nevíte někdo, jaký bude oběh této jednotky na příští dny?
Ať víte kde čekat se spreji? 😀
Původně jsem se chtěl projet a pokochat se, ale sprejování zní taky dobře 😀
Před chvílí jsme kolem projeli v Libni. Myslel jsem si, že to je něco z ciziny. Vypadá pěkně
Haha…lak v dobrém stavu to se tak o třetině těch souprav říci opravdu, ale opravdu nedá. Virtuálně si budeme přes média mazat med okolo huby, ale v reálu je ten stav mnohdy již velmi nedostačující. Škrty v rozpočtu na tyhle srandy se daly čekat.
Aneb na lak to nejezdí to musí pár let počkat.
Čistě technicky to má lak v pořádku, neboť to pod tím lakem nerezne….
Ani nemůže, je to hliník.
Nerezne ale oxiduje stejne.
No právě proto to má lak v pořádku… To jak vypadá je věc druhá
Ještě než jednotka dojela první jízdu do Podbaby, tak se na ni u Stromovky vyřádila tlupa vandalů a 6x ji trefila barvou.
Nové schéma špatné není, bohužel ta první varianta na vlaku nesplňovala TSI (kontrast dveří), tak to dodatečně „vylepšili“ tou šílenou černou a je z toho dost šílená slátanina. Tak to dopadá, když se designové studio pustí do designu vlaku a neobtěžuje se načíst si platné normy 🙁
Mě přijde, že se na ty dveře nějak zapomíná. Pokud vím, tak jak první vozy se zeleným pruhem přes okna v devadesátých letech, tak první najbrty měly dveře neodlišené.
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/200903/B-691-sokol-vh-1.jpg
Kde by se také v devadesátkách vzalo TSI, že. A i červené dveře v žabotlamech byly poměrně pozdní.
tjo dopravaku, zrejme mate jen zamlzeny brejle, ta cerna je tam prave super! 🙂
Co to je proboha za kravinu? 😱😱 1 jednotka? Udělat v tom teda akorát další bordel? A že je stávající lak OK? Viděli jste ty Elefanty v poslední době někdy v reálu?
Catry se taky v začátcích najbrtu lakovaly červeně, přitom dnes už jich je velká část modrá
Svou uječenost nemusíte tolik prezentovat. Každý ví, že nové schéma se bude aplikovat podle toho, jak bude nový lak nutný. A že to dopadne jako vždy.
„Modernizace jednotek CityElefant bude dál pokračovat, ale zůstane jim stávající lak. Je v dobrém stavu a nemá smysl ho měnit.“ Tedy, já nejsem odborník na technickou životnost laku, ale jezdím těmi vlaky dost často a minimálně esteticky jich hodně v dobrém stavu není. Barva už je mnohdy matná a vybledlá, červená je taková narůžovělá, polepy se loupou, celé je to takové zašedlé a olezlé. O graffiti a zbytcích z odstraňování ani nemluvě. Jako ano, netýká se to všech jednotek, ale ty starší už by opravdu nový lak zasloužily. Interiér se renovuje a vypadá poměrně pěkně (byť tagy se najdou i… Číst vice »
To Ropidu vypálili rybník, když v jejich laku bude jen 1 471. 😉
Ropidu ne, magistrátu.
Většina elefantů je posprejovaná, bere se to také jako dobrý stav laku nebo se to graffiti aspoň odstraní ?
To je prý ochranná vrstva.
To ropidu vypálili rybník, když v jejich laku bude jen 1 471. 🙂
Lak stávajících jednotek je v dobrém stavu?? To snad je už lepší přiznat, že chybí peníze. Jenomže pak by se mohli lidé ptát, zda neušetřit neobjednáváním některých proložených vlaků v sedle a dát více peněz na údržbu.
Tak asi je to horší stav než chvalitebný ale ne tak špatný jako dostatečný.
to to maj prelakovat po prvni ryze od kaminku?
Já tedy chápu finanční hledisko, ale k čemu taková aktivita je? takže bude jezdit šestibarevnej kočkopes, Elefanty původní (2 verze) Najbrt 1, Najbrt 2…
lak je drahý, ale přece nemůže být zásadní problém vozidla přelepit? V Anglii se to taky dělá a při převzetí franšízy se hned všechno přelepí.
I polep stojí peníze. A současně ČD nebudují svoji značku nátěrem. A všem kromě šotoušů je barva vozidla beztak jedno.
No tak mě sice není tak úplně jedno, jestli to co mi jezdí po městě je zvnějšku v zásadě estetické nebo ošklivé, ale uvnitř mi to jedno je. Hlavně aby to bylo funkční. A to se obávám, že hlavně na tramvajích, co jim každou kvůli něco vjede pod kola, moc funkční není, protože to roztříštěné schéma nevydává dost zřetelný signál „jede tramvaj, nelez jí na koleje“.
je to velka skoda, ten PID tomu elefantu podle mne dost slusi. Tak si pockame na novy jednotky.. a mezi tim treba prelakujou jeste dalsi Elefanty. PID jako objednatel by to mel pozadovat
Nejen požadovat, ale především zaplatit.
Proč by to měl platit? Udržovat vozidla v dobrém stavu patří k tomu za co je ROPID platí. DPP také nedostává extra bakšiš za přelakování tramvají při velké prohlídce, to je v ceně výkonů.
No jo. Tak až budou lidé platit.
Nezapomněl jste na výroční 471.011 – 20 let PID?
Přelepení by výrazně zkomplikovalo čištění graffiti.