Obrazem: Jedno z nejekologičtějších v Polsku. Lublin má nové autobusové nádraží

Nové autobusové nádraží v Lublinu. Zdroj: Facebook.com - Miasto LublinNové autobusové nádraží v Lublinu. Zdroj: Facebook.com - Miasto Lublin

Nádraží splňuje nejvyšší standardy v oblasti udržitelnosti.

61 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jarda

..u nás v Praze místo vlakového nádraží Al Prahía a v Polsku místo autobusového nádraží Al Lublía…se nedivím že si tady začínají běženci připadat jako doma a rodáci jako na návštěvě….

jokerspoker

Tohle ale vypadá famózně. Škoda, že jim nikdo nevysvětlil, že jim tam bude sněžit a foukat a bílá je taky špatná, protože se o to bude někdo muset starat.

Zbynek

Tak jsem čekal něco ekologického a nakonec 174 parkovacích míst pro auta.

Miloš

Ty stavby jsou podobné jako v muslimských státech. Sloupy jsou ve stylu stínících palem. Má to snad nějaký hlubší účel?

michal.s

Jistě, aby se pristěhovalci, když přijedou autobusem do města cítili jako doma. To dá rozum ne? Ne teď vážně…jedná se o moderní organickou architekturu, která je inspirována přírodou. Typickýmy prvky jsou kmeny a koruny stromů, stonky, buněčné struktury, tkáňové struktury, květy, vesmírná geometrie.

Vojta Svobodný

Jakoze, ta podoba s hlavakem snad nemůže byt jen náhoda, ne? :DD

Martin

Tohle je ale podstatne hezci a pouzite materialy trvanlivejsi

Jan Novák

Je jedno, jestli to je ze dřeva nebo kovu. Pokud se to bude udržovat, tak to může vydržet stejně dlouho. Pokud se to udržovat nebude, tak to spadne.

EM*

Bílé trubky na autobusovém nádraží. Pěkné. Prvních pár měsíců. Jestlipak to časem dopadne jako v Brně? Zespod bílé z vrchu černé.

Domovská stanice Bohumín

Zrovna jsem to chtěl také zmínit. V našich podmínkách, kde je smog, prach, obecně špinavé ovzduší… Jak dneska v Ostravě vypadá tzv. Fukušima, tedy obchodní centrum Karolina… bílá se změnila na šedo-černou.

jal

Šedočerná je dnes módní barva, takže je to v pořádku. 😜
Kdyby ji dostavěli dnes, natřeli by ji tak rovnou.

Gajda

Ony i ty sloupy ve tvaru kmene stromů jsou teď hezký, ale aby tam za dva roky nebyla jedna pavučina na druhé.
Ono něco navrhnout, aby to bylo hezký a pak to postavit je ta méně náročná část. Ale aby to i za 5 nebo 10 let vypadalo pořád hezky je ta druhá a složitější část. A mimo letišť to většinou zrovna nedopadne.

Márty

Ale vždyť ta pergola v našich podmínkách je úplně k ničemu, tam bude pršet, sněžit, foukat… 🙃

Honza R.

A co holubi, mají si kde hrát?

MaT

No nejdřív jsem to poslední slovo četl nějak trochu jinak… 🙂

Petr

Zlikvidovali kvuli ty pergole existujici funkcni reseni?

Jakub

Funkcni reseni? Jako 40 let nefunkcni hlavak?

Petr

Jsou tam veci co fungujou a jsou tam veci co nefungujou. Resenim je nechat co funguje a nahradit to co nefunguje. Misto toho se tady „pergolisti“ tvari, ze muze existovat budto soucasny reseni nebo pergola a jina moznost neni.

Caracas

V čem je hlavák nefunkční?

Martin

Muzete rikat ze hlavak je hnusna dira do ktere zateka, coz je sice pravda. Ale taky je tam teplo a da se v ni cekat na vlak, ktery ma v zime pravidelne zpozdeni. Takze ta budova celkem funguje

O.K.

Přes den se tam čekat dá, v noci je to za trest. Všude zavřeno, na lavičkách leží bůh ví kdo a člověk stejně celou dobu tráví hypnotizováním tý odjezdový cedule, na který nástupiště mu to teda přistaví (pět minut před plánovaným odjezdem). Ne, hlavák není nijak zvlášť funkční nádraží.

Leštění

Nemůžu si pomoct ale já na fotkách nic ekologického nevidím.

Kubrt

Přečtěte si ten linkovaný originální článek, tam je to vyjmenované.

Leštění

Překládat se mne to nechce, škoda že to nevyfotili

Kubrt

Fotovoltaika, tepelná čerpadla, šedá voda, zeleň. Dnes u novostaveb standard, ale proti klasickým nádražím jistě pokrok.

Low cost

Nemysleli tím počet spojů? Tedy, že z města většího než Ostrava odjíždí směšný počet naftových autobusů a chrání tak planetu?

Vectron

tak to je ovšem nádhera.No Poláci nás předehnali ve všem

Luboš Beneš

Bohužel už dávno…

Martas

S tímhle moc nesouhlasím. Polsko se určitě zvedá, ale už se tu opakuji, tam kde není cedule dotováno z EU, to vypadá jak před 40 lety. A protože byli chudší, tak dostávají z EU na hlavu víc než my.
To že jsme se vybodli budovat infrastrukturu, hlavně dálnice, to nepopírám, ale z celkového hlediska se musí ještě hodně snažit.

Petr

Tak ve vsem nas nepredehnali, to je fakt. Zatim. Ale hlavne maji vuli budovat infrastrukturu a delat to poradne. To my nemame a za penize se to koupit neda.

Daniel Jablonecký

To jste tedy hodně naivní. Jezdíte do Polska?

Michal82

Tak vidíme jak bude cca vypadat nový hlavák. Z jakého je to materiálu?

Kubrt

Ocel.

Michal82

Ocel proti dřevu potřebuje minimální údržbu. Nový hlavák z oceli by se mi docela líbil a po pár letech by mohl vypadat pořád dobře a čistě.

Luboš Beneš

Zrovna teď se Vávra vyjadřoval v tom smyslu že údržba dřevěné stavby je jednodušší než ocelové.

Nose Peak

Kontrolní otázka, souzi: co udělá ocelový autobusák vz. 23, ponecháme-li jej nekrytý na větru a dešti?

abc

Ale ťo hlavně… ? Vy tupči!

EkologzBrna

Z hlediska udržitelnosti bych nic nestavěl. Proč nevyužít holý plac, jen tam udělat hlíněné cesty a to je vše? Nějaká cedule ze dřeva, kde by na papíru bylo vidět číslo linky? nebylo by toto řešení nejlepší pro ekologii?

M19

To byste musel napřed o ekologii něco vědět. A to si tím, že si dáte takový nick, nezajistíte.

Jackub

V naší civilizaci, založené na konzumu (který zároveň i zajišťuje pracovní místa), není (a ani nemůže být) udržitelného vůbec nic. To jde proti sobě. 🤷‍♂️ Holt je to další módní slovo obsahu, zato skvělé do prezentací…, 🙄

M19

A které slovo to je? 😁

Karel IV.

udržitelnost

M19

Vy jste nick Jakub, že přesně víte… 😉

Karel IV.

Vzhledem k tomu, že EkologzBrna začal toto vlákno „Z hlediska udržitelnosti…“ a Jackub končí první větu „udržitelného vůbec nic.“, tak jsem si jist, že píší o udržitelnosti. O čem jiném podle vás píší, když ne o udržitelnosti?

Karel IV.

To, co si pod tím slovem vy i oni představují, je věc další.

M19

Vytrhnout z kontextu avpak dělat závěry…Demagogie se tomu říká.

Karel IV.

Ptal jste se na slovo, tak jsem vám jej napsal. Proč se vám nyní nelíbí to, o co jste sám žádal?

Jackub

Ne, nejsme jeden a týž nick a Karel Iv. má pravdu – opravdu jsem myslel slovo „udržitelnost“. Nenapadlo mě, že to nebude pro každého i tak srozumitelné…

Jaaa

Naopak, trvalá udržitelnost je něco úplně jiného, než život bez dopadů (externalit).

Spotřeba je něco, co odlišuje živé od neživých. Ale jde o to, aby tahle spotřeba všechno nezdevastovala.

Jackub

A co a jak chcete „trvale“ udržovat, když ubývá volné půdy (obytné čtvrtě, sklady, infrastrukturní stavby všeho druhu, atd.), tím pádem se snižuje možnost udržení vody v krajině, což má dopad na místní/ globální klima a zemědělství. Ale i na kvalitu života. A to je jen jeden problém. Další jsou například odpady, narůstající spotřeba a tím i doprava, atd. Já opravdu nevím, jak v tomto systému můžeme hovořit o nějaké udržitelnosti, tím spíše trvalé. Opravdu netuším, co a jak tedy udržujeme…

M19

Už jen, že dáváte rovnítko mezi pojmy ekologie a trvalá udržitelnost je chyba. Ekologie je věda, to druhé koncept.

Jackub

Já jsem slovo „ekologie“ ani jednou nezmínil, tudíž nedávám nikam ani rovnítko. 😉 Vycházím z významu slova „udržitelnost“ a v tomto ohledu na nastavení naší civilizace opravdu nic „udržitelného“ nevidím. Ano, můžeme si na „udržitelnost“ hrát, ale to na věci nic nemění – budeme si i nadále líbivě lhát do kapsy…

Jiří Kocurek

Kdybyste někdy v žiovotě třeba vzal motyku a šel okopávat brambory na pole, tak po čase zjistíte, že i ta motyka se časem opotřebuje a budete potřebovat novou. To znamená vyrobit železo, což znamená natěžit uhlí, vápenec a železnou rudu. Protože není místo, kde by byly všecky 3 zdroje pohromadě, tak to znamená dopravu.

A protože se venku zima přežít nedá, tak i tehdy museli kácet stromy pro dřevo. O sekeře platít totéž, co o motyce.

Jiří Kocurek

A víte, proč jsou prázdiny v létě? Tak si představte, že byste na pole musel už od 8 let a makat o sklizni.

Jackub

To máte pravdu. Ale my těch motyk vyrábíme čím dál víc, vozíme je ke kompletaci z jednoho místa na druhé, potřebujeme víc a víc skladů, abychom je měli odkud distribuovat a lidé jezdí dlouhé km do výroben motyk za prací. To vytváří tlak na další infrastrukturální stavby. Ty naopak umožňují vznik cest, které by bez nich nebyly (ekonomicky) možné, což nadále zatěžuje životní prostředí. Nebojuji tady za návrat na stromy, o co mi jde, je to, že „udržitelného“ na tomto nic není a je to jen další plevelné slovo bez obsahu, či, ještě hůř, s obsahem pokrouceným, až lživým. Jinými… Číst vice »

EkologzBrna

Tak pane M19 nás poučte !

M19

Vy máte pocit, že máte více osobností?

abc

Naopak, nick ekolog uhodil hřebík na hlavičku. Nedělat nic je nejekologičtější, vsakovaly by se tam krásně srážky a ještě by tím vznikla nejedna ekologická nika.

M19

A co je podle vás ekologická nika? 😉Když by tamvznikla nejedna.

bifidus

Přeci louže s žábami nebo hnízdo obtížných hlodavců :-).