Obrazem: V Ostravě dojezdily tramvaje T6A5, zamíří na Ukrajinu

Poslední den provozu tramvají T6A5 v Ostravě. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýPoslední den provozu tramvají T6A5 v Ostravě. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Po Ostravě jezdily tramvaje T6A5 dlouhých 29 let, jedna zůstane ve sbírce historických vozidel DPO.

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zbyněk

Včera jsem jednu X3 s T6A5 viděl. A i když jsem o tom posledním dni provozu nevěděl, hned mi bylo jasné, že se něco děje. X3 přveáží v Porubě většinou vzduch a tak dva cestující, včera ale byla plná a cestující bych tipoval na odhadem na šotouše.

vesos

Trojčata normálně v Ostravě nejezdí, vyjma Colorsů. Takže o tom vzduchu kecáte. Když potkáte trojče v Ostravě, tak si můžete být jist, že je to manipulační jízda a ani u nás v Ostravě manipulsační jízda nevozí kaštany.

král j

Není to vyřazení předčasné? Když jezdí starší T3?

Graylag

Není, protože to co ještě jezdí nejsou T3, ale modernizované T3R.P s (relativně) moderní výzbrojí TV Progress, které se dají opravovat, zatímco T6A5 používají dnes už obstarožní tyristorovou TV3, kterou už dnes nikdo neopraví. Ostatně není náhoda, že Ostravské T3G s rovněž tyrystorovou TV8 skončily dříve než archaické T3SUCS se zrychlovačem.

Zjednodušeně řečeno, zbývající T3 jsou pod podlahou modernější než vyřazované T6A5 a tak je o pár let přežijí.

MK Šotouš

Proč se dodnes modernizují T3 místo T6, když T6 mají větší pohodlí, prostornost, modernější vybavení (kromě techniky samozřejmě) a celkově jsou to pocitově mnohem modernější tramvaje?

Permonik

Protože T6 jsou jen ve třech městech a v Ostravě místo modernizace se rozhodly pro nové tramwaje.

Graylag

Hlavní vlna modernizací T3 byla tak před 15 lety, kdy byly T6 stále ještě v podstatě zánovní stroje a stárnoucí T3 představovaly pro města mnohem větší problém. A než došlo na modernizace T6, tak provozy konečně pochopily, že je lepší prostě koupit tramvaje nové.
Tím pádem hlubší modernizace T6 narozdíl od T3 nikdy ani nebyla vyvinutá a dnes už se do ní nikdo pouštět nebude.

No a jak kolega správně podotkl, T6A5 jezdí pouze v Praze, Brně a Ostravě, takže i poptávka po modernizacích je menší než u T3

Daniel

Tuším, že T6 už v Praze také dojezdily.

Graylag

Je to tak, dnes už tedy býhradně Brno.

Ondra K.

Dost podstatný důvod je v tom, že karoserie T3 je mnohem jednodušší na opravy po nehodách. Opláštění čela je laminátová skořepina, která vyrábí jako náhradní díl, takže při opravě se „jenom“ porovná rám pod čelem a nalepí se nový čelo. T6/KT8 jsou celokovový a opravy čel jsou podstatně složitější.

vesos

T6 nazapadaly do Ostravské koncepce rychlotramvaje. Při 70km/hod byl poměrně nestabilní a hrozilo vykolejení, nnové tramvaje jezdí 80km/hod, varia, astry a tria zvládnou 70km/hod. V Ostrvě jezdí posledních cca 19 T3 vozů a pokud vím, tak v podstatě už dojíždějí kilometry a zůstanou užje na linky se solo vozy, gro ostravské flotily dělají kloubové vozy, kterých je 74.

vesos

Za co ty mínusy? Je to tak, prostě se s tím smiřte, že T6 nebyly ty nejlepší vozy a poměrně rychle zastaraly.

Anonym03

V Gepard expresu jsou prostě ****. To se jinak říct nedá.

Avlaky

Proč?

Erms

Plne podporujem. Ja by som bol ešte radšej, keby sa obmedzili rozpočty dopravných podnikov a tie zvyšné peniaze išli na Ukrajinu. Radšej budem mať 20 rokov neopravovanú trať než mať za suseda Rusko!

BR 01 512

Bohnice mají volno tak jestli chceš…

David

Vidím to stejně, já bych klidně i předělal větší část lokálek na cyklostezky, než tu mít russaky

PetrN

Sic jste to asi myslel bohužel ironicky, tak přesto částečně souhlas. Rusko je zlo a Ukrajinu je třeba podporovat jak to jen jde, tzn tohle je krásný pripad-Vozidla, která u nás už nepouzijeme tam mohou krásně sloužit dal svému účelu. Rusku naopak můžeme poslat kopanec do pr**ke, stejně jako všem stupidním dezolatum, kteří jsou schopni Ukrajincům závidět i starou tramvaj, na kterou den zpátky cestou z hospody nadávali, že má schody a blbě se do ní leze 🤦

VojtaDrevik

Já bych tu myšlenku poupravil na to, že nám by EU dávala peníze na obnovu vozů starých i třeba jen 15 let a ty by pak šly na Ukajinu