Obrazem: V Ostravě dojezdily tramvaje T6A5, zamíří na Ukrajinu
Po Ostravě jezdily tramvaje T6A5 dlouhých 29 let, jedna zůstane ve sbírce historických vozidel DPO.
Velký zájem vzbudil u nadšenců do MHD v Ostravě poslední den provozu tramvají T6A5 vyrobených pražskou ČKD Tatra. Vypraven byl jeden sólo vůz a jedná souprava. Vozy vyrazily na své závěrečné jízdy s cestujícími po městě několikrát v rámci dvou dělených kurzů linky X3 z konečných zastávek Poruba vozovna a Dubina.
V podvečer si pak mohli ještě zájemci na památku vyfotit „TéŠestky“ ve smyčce Nádraží Vítkovice, odkud vyrazily na krátkou jízdu ke smyčce Zábřeh a zpět.
Po Ostravě jezdily tramvaje T6A5 dlouhých 29 let. Před začátkem vyřazování tramvají T6A5 měl Dopravní podnik Ostrava (DPO) k dispozici 38 vozů. Jak jsme již dříve informovali, všechny byly deponovány ve vozovně Poruba a vypravovány tak na její linky. Jejich definitivní vyřazování začalo minulý rok, v návaznosti na dodávky tramvají Škoda 39T ForCity Smart.
Život tramvají bude pokračovat na Ukrajině
Většina vyřazených ostravských tramvají T6A5 zamíří do ukrajinského Konotopu. Jedna tramvaj rozšíří sbírku historických vozidel DPO. Konotop získá od moravskoslezské metropole také další autobusy Solaris. Nedávno o tom rozhodla městská rada. První obdržel i s humanitární pomocí loni v říjnu. Město přečkalo tříměsíční ruské obléhání a ostřelování, tamní veřejné dopravě hrozilo během invaze zhroucení. Řadu vozidel totiž okupanti zničili, jiná pak musela začít sloužit válečným účelům.
Několik vyřazených „TéŠestek“ mělo zamířit z Ostravy na pomoc Ukrajině už dříve, DPO je však nakonec prodal ve veřejné soutěži. Za dva a čtvrt milionu korun je koupila společnost Gepard Express, která je chtěla dostat na Ukrajinu navzdory faktu, že za ně musela zaplatit. Jednání s Mykolajivem, který je měl původně dostat, však kvůli blízkosti bojových linií ztroskotala, a tak muselo všech 26 odkoupených tramvají zamířit do šrotu.