Obrazem: V nizozemské loděnici svařili první část tankovací lodě pro Prahu
Stavba nové servisní a tankovací lodě pro Prahu. Pramen: ŘVC
Loď bude plnit řadu funkcí, mimo jiné bude sloužit jako plovoucí čerpací stanice.
Loď bude plnit řadu funkcí, mimo jiné bude sloužit jako plovoucí čerpací stanice.
já myslel že tohle jsme uměli vyrobit ve Chvaleticích, vždyť se kvůli tomu zvedal železniční most v Nymburce a vyměňoval v Poděbradech, aby se ty velké lodě ze Chvaletických loděnic nemusely napouštět vodou
Už to probírali níže. Loď nestačí svařit v loděnici. Musí se nejprve zkonstruovat a následně také umět vybavit různými komponentami, které nejsou dostupné každému a hned. To nese obrovské jednorázové náklady. Pokud nemáte naplánovanou výrobní sérii, ve které je rozpustíte, je to ekonomicky neřešitelné. V tom případě se vyplatí loď koupit od někoho, kdo něco takového už má ve svém výrobním programu zavedeno.
Plovoucí benzínka se vším všudy, palivo ven, fekálie dovnitř. Vnucuje se otázka, kam ty fekálie vylévají dnes a v minulosti…
Poslední odstavec, ten je třeba číst.
Já ale nehovořím o tom kam je mohli nebo měli vylévat, ale kam je opravdu vylévali…
A když se ta loď z roku 1998 vymění za novou, tak …?
Se toho asi moc nezmění…
Žádná naše firma by takovou loď nezvládla? (chybí zkušenosti?)
Nikdo jiný se do výběrového řízení nepřihlásil.
Jak je to s chvaletickou loděnicí?
Nelze tam přijít a poručit, nelze je nutit dělat něco, co nechtějí.
Spíše není vůle dělát Atypickou konstrukci.
Možnost výroby by byla. Ale firmy co dělaji lodě, by musely řešit podpůrné systémy na lodí. A když by do toho investovaly, tak těch lodí musely postavit asi více (zajistit export do zahraniči)
Takové kokotiny. Už by to ŘVC měli zrušit bez náhrady. Na ty naše říčky stačí kajak…
Pokud jsem to správně pochopil, ta loď si na sebe vydělá. Takže se jedná o racionální věc.
Jasně, odpadní vody vypouštět do řeky a naftu nalévat do nádrží z kanystrů…