Obrazem: V Londýně vyjely nové automatické vlaky, nabídnou větší kapacitu i náhradu nejstarších vozů

CAF Inneo pro DLR. Foto: TfLCAF Inneo pro DLR. Foto: TfL

Nové vlaky vyjíždí s více než ročním zpožděním.

8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
vlachjan

Na to, že se jedná o relativně nový systém, mě docela překvapuje, že mají vozy relativně malý průjezdný profil, navíc zužující se směrem nahoru.

Karl vB.

Neobvyklý čumák toho vagónu mi evokuje ilustrace z nějakých pohádek o vláčkách. CAF umí i hezčí design…

Juraj

Vypadá to, že i tato nová generace bude pořád na úrovni automatizace GoA 3, tedy automatické vedení, ale za přítomnosti zaměstnance někde ve vlaku (ne nutně na stanovišti).

Zažil jsem v DLR i případ, že operátor odklopil kryt a normálně vlak řídil manuálně, i když nedokáže posoudit, jak vzácné to je.

Pacicka

Když jsem celou síť DLR šotal letos v lednu, tak byl na „stanovišti“ ten operátor vždycky.

RS Zero

Já jsem v Londýně nikdy nezažil, aby se dalo sednout na volnou sedačku v přední části vozu a koukat na trať. Vždycky to bylo obsazené operátorem na jedné straně s odklopeným pultem, a jeho kolegou na straně druhé, ale asi mám akorát „štěstí“. Jinak je DLR asi jeden z nejzajímavějších a podle mého názoru nejpovedenějších systémů lehkého metra na světě. Proplétání se mezi domy v brutálních stoupáních kolem Poplar/Canary Wharf fakt nikdy nezestárne.

Samo

To potom máš veľmi veľkú smolu (alebo možno jazdíš v zlých úsekoch). Ja na prednej sedačke DLR sedávam dosť často a vyhodený som možno pri jednej z desať ciest. A už vôbec som nezažil dvoch PSA na jednom vlaku.

Danny

Já se najezdil DLR dost. Přítomnost operátora u ovládacího pultu bych velmi hrubě odhadl tak na 20% případů, většinou ale jen na část cesty a nevím, jestli bych použil slovo „řídil“. Většinou se to skládalo z vložení klíče a zmáčknutí pár tlačítek, zejména ve stanici.

Kubrt

Moje jediná zkušenost s DLR je asi 25 let stará a tehdy se operátor různě pohyboval po voze, sledoval výměnu cestujících, něco s pultem taky dělal, ale vlastní jízdu neovládal. Každopádně velmi zajímavý a živý systém, tehdy jsem z toho byl dost paf, jak jim to šlape.