Obrazem: V Hloubětíně se po deseti měsících výstavby rýsuje nová tramvajová hala

Stavba vozovny Hloubětín (červenec 2023). Pramen: DPPStavba vozovny Hloubětín (červenec 2023). Pramen: DPP

Podle DPP jde o nejrozsáhlejší stavební zakázku v pražské tramvajové síti minimálně za uplynulých 30 let.

12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

Kdyz uz jsme u toho myti tramvaji, uvital bych, aby byly ciste i uvnitr, mam na mysli vsudypritomny prach na okennich „parapetech“, hornich tyci na kterych je take vrstva prachu neotirane snad uz od dodani, apod….
Byl by takovy problem vybavit vozy desinfekcnim cisticim prostredkem a na konecne tramvaj projit a otrit mastne tyce?

Pavel

Akorát ta střecha hupsla dolů celá a vůbec se nerozbila.
A bytový dům vedle už stojí zatím co vozovna je ještě vlastně v začátku. Inu, soukromník.

Jiří Kocurek

Jak blízko jste se té střeše po odstřelu dostal? Já jen že na 50 metrů centinetrovou trhlinu neuvidíte.

Avoda

V porovnání se současně budovanou vozovnou Annopol ve Varšavě vypadá ta pražská jako….

https://www.zajezdniaannopol.pl/
https://www.youtube.com/watch?v=2qucj8zKhBg

Pavel

Jako co?

MHD

Na pěknou architekturu dopravních staveb bych doporučil Rakousko.

SYN

Konečně někdo začíná na novostavbách velkých budov osazovat solární panely… to je přece mnohem logičtější než je doplňovat dodatečně, celý projekt tomu může být přizpůsoben hen od počátku… a větší plocha instalace má lepší ekonomiku (jednorázové „věci okolo“ fungují/se rozpočítají do citelně větší instalace než typická instalace na RD).
Zatím se začaly na veřejných budovách objevovat „zelené střechy“ což sice je hezké a užitečné, ale panely jsou IMO důležitější (a nejspíš jde obojí i spojit!).

Frantisek

Hlavně je dobré mít tu zeleň v ulicích, kde zastíní chodníky a zčásti i vozovky, aby tam lidé mohli ve zdraví existovat. Umístění na neveřejné střechy možná trochu ochladí celek, ale 1) to nebudou mohutnější stromy, 2) se to zčásti vylučuje s panely (leda by byl záhon v jejich stínu) a 3) bude na chodník furt pražit slunce.

Radek

Bohužel jich tam má být jen velmi málo. Ale třeba se povede je doplnit.

Jiří Kocurek

Není tady nějaké legislativní omezení výkonu, od kterého už se to musí schvalovat zcela jinak než na rodinném domku?

SYN

Určitě jsou nějaké stupně, nicméně ze zkušenosti víme že když byla dostatečná motivace, „dařilo“ se naprojektovat a schválit solární elektrárny o výkonu megawattů jako na běžícím páse… (mluvím samozřejmě o době kdy trvala/končila dotační politika na OZE). Opakovaně se mluví o dodatečné instalaci na věřejné/městské budovy, já viděl třeba plány co přezentovaly brněnské teplárny, tam se jednalo řádově o 10 kotelen a každá z těchto instalací byla větší než typických 10kWp pro rodinný dům (výkon do kterého je povolování zjednodušeno).
Ale hlavně se jednalo o DODATEČNÉ instalování, nikdo mě nepřesvědčí že přímo v rámci návrhu/stavby nové budovy to není jednodušší!

Frantík

No hlavně nechápu, proč u takových staveb se „čeká“ na dotace. Samozřejmě nebrat dotaci když je, tak je blbost, ale pokud se bez ní nenainstalují, tak je něco podezřelého.