obrazok-zdopravy

Obrazem: V Halle ukázali poprvé novou tramvaj Stadler TINA, postupně jich vyjede 56

Nová tramvaj Stadler TINA pro Halle. Foto: Michal ChrástNová tramvaj Stadler TINA pro Halle. Foto: Michal Chrást

Halle je jedním z největších zákazníků Stadleru na nové tramvaje TINA.

Odebírat
Upozornit na
guest
7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
automatic

jak Stadler úplně nemusím v případě tramvají, tak zrovna tahle se povedla a trochu mě i mrzí, že nebude v Praze, protože pokud vím, tak s podobnou konstrukcí se Stadler hlásil do výběrka i v Praze pod názvem Stadler Tina Prague. Tudíž předpokládám, že design i řešení podvozků by bylo podobné, místo toho máme nevýraznou a koncepčně ne úplně ideální 52T bez nápadu.

automatic

a všimněte si zajímavého řešení krytu podvozku a jeho chování v oblouku. Nikde jinde jsem nic podobného neviděl.

Ares

To je odrážedlo na hloupé cestující kteří se vlaku cpou do cesty.

Márty

Stadler se hlásil pod názvem Stadler Tango Prague, zadání soutěže by ale s klasickým Tangem nesplnil. Docela by mě tedy zajímalo, s čím by přišel, pravděpodobně by to Tina byla.
S 52T jsme zatím nikdo nejel, ale koncepčně je podle vás neideální v čem?

automatic

máte pravdu, koukám že to byla Stadler Tango NG (NG asi jako neue generation?). S 52T jsme sice nikdo z nás jako cestující ještě nejel, ale v jejich bratislavských sestrách ano. Pořád to má druhý a čtvrtý podvozek pevný, má pět článků místo tří, tudíž zbytečně moc přechodů mezi nimi atd. no a samozřejmě design který je subjektivní. Nemocniční interiér je v obou případech. Jen si říkám, že Stadler mohl být zajímavý. V Halle super, v Darmstadtu mi vadí schod nad každým podvozkem alá Solaris/Stadler v Lipsku.

Ondra K.

Počet článků vychází z požadavků na délku tramvaje a průjezdný profil. Dá se říct, že při splnění požadavků na tuzemský průjezdný profil je nejdelší možný tříčlánek brněnská 45T. Pražská 52T je ještě přibližně o metr delší.

vlachjan

Určitý kompromis je umístění první řady sedaček za budkou řidiče koukajcí „doblba“ směrem do dělící příčky, ale chápu, že to vzhledem k řešení podvozků asi nešlo vyřešit jiným způsobem. Jinak je pražská tramvaj celem hezká, ikdyž oproti vizualizaci vypadá její čelo o dost širší. Co jsem ji zatím 2-3x potkal, tak mi přijde, že je i výrazně tišší, než 15T