Obrazem: V Halle ukázali poprvé novou tramvaj Stadler TINA, postupně jich vyjede 56
Nová tramvaj Stadler TINA pro Halle. Foto: Michal Chrást

Halle je jedním z největších zákazníků Stadleru na nové tramvaje TINA.
Halle je jedním z největších zákazníků Stadleru na nové tramvaje TINA.
jak Stadler úplně nemusím v případě tramvají, tak zrovna tahle se povedla a trochu mě i mrzí, že nebude v Praze, protože pokud vím, tak s podobnou konstrukcí se Stadler hlásil do výběrka i v Praze pod názvem Stadler Tina Prague. Tudíž předpokládám, že design i řešení podvozků by bylo podobné, místo toho máme nevýraznou a koncepčně ne úplně ideální 52T bez nápadu.
a všimněte si zajímavého řešení krytu podvozku a jeho chování v oblouku. Nikde jinde jsem nic podobného neviděl.
To je odrážedlo na hloupé cestující kteří se vlaku cpou do cesty.
Stadler se hlásil pod názvem Stadler Tango Prague, zadání soutěže by ale s klasickým Tangem nesplnil. Docela by mě tedy zajímalo, s čím by přišel, pravděpodobně by to Tina byla.
S 52T jsme zatím nikdo nejel, ale koncepčně je podle vás neideální v čem?
máte pravdu, koukám že to byla Stadler Tango NG (NG asi jako neue generation?). S 52T jsme sice nikdo z nás jako cestující ještě nejel, ale v jejich bratislavských sestrách ano. Pořád to má druhý a čtvrtý podvozek pevný, má pět článků místo tří, tudíž zbytečně moc přechodů mezi nimi atd. no a samozřejmě design který je subjektivní. Nemocniční interiér je v obou případech. Jen si říkám, že Stadler mohl být zajímavý. V Halle super, v Darmstadtu mi vadí schod nad každým podvozkem alá Solaris/Stadler v Lipsku.
Počet článků vychází z požadavků na délku tramvaje a průjezdný profil. Dá se říct, že při splnění požadavků na tuzemský průjezdný profil je nejdelší možný tříčlánek brněnská 45T. Pražská 52T je ještě přibližně o metr delší.
Určitý kompromis je umístění první řady sedaček za budkou řidiče koukajcí „doblba“ směrem do dělící příčky, ale chápu, že to vzhledem k řešení podvozků asi nešlo vyřešit jiným způsobem. Jinak je pražská tramvaj celem hezká, ikdyž oproti vizualizaci vypadá její čelo o dost širší. Co jsem ji zatím 2-3x potkal, tak mi přijde, že je i výrazně tišší, než 15T