Obrazem: V Bubnech se finišuje, kvůli počasí nahradil při testech páru diesel
Zatěžovací testy na malé i velké estakádě u nádraží Praha Bubny. Foto: Zdopravy.cz, Jan Nevyhoštěný

Za měsíc musí být budova spolu s navazujícími estakádami hotova.
Předpokládám že to bude opět fraška a že po tom co bylo strašně dlouho zavřený Negreliho viadukt a teď pro změnu to bylo zavřené kvůli stavbě nádraží Bubny pak bude zase celé nádrže uzavřené kvůli stavbě kolejí po nádraží Dejvice
Ale než se do Dejvic kopne, může se už dlouho využívat zastávka Výstaviště, stanice Bubny blíže k metru, dvoukolejný úsek pro snazší křižování, a hlavně pro vlaky na Kralupy je hotovo a opustila se ta hrůza Holešovice zastávka.
Ten tunel nemá ani územko.
Jasně, experte. Mohlo se to začít stavět od Masny po Kladno všecko naráz od roku 2028.
Kolik staveb této velikosti jsi koordinoval, že jseš tak chytrej?
Škoda jen, že tam není jediná obratová kolej. IMO by dávala smysl jedna umístěná uprostřed mezi traťovými kolejemi směr Výstaviště. To to úzké hrdlo jižního zhlaví Bubnů bude limitovat využitelnost celé trati Bubny – Veleslavín. (Ta přitom má být nejvýznamnější příměstskou tratí a nabídne i zajímavá vnitroměstská spojení, která jsou ale hodně citlivá na interval)
Vnitroměstská spojení jsou citlivá hlavně na přesnost. Máte jet 10 minut a pravidelné zpoždění je 5-15 minut. Bohužel v Praze je potenciál absolutně nevyužitý a kapacita asi stejně nic nedovolí
Kde v Praze je potenciál nevyužitý? IMO se všude kde to dává smysl jezdí co trať dá, jen tady to tak nebude, protože trať (velmi drahá) bude limitovaná nádražím.
A zpoždění nejsou moc velký problém pokud je takt cca 8 minut.
Právě naopak, když je takt 8 minut, tak potom 8minutové zpoždění znamená, že na ten vlak čeká 2x víc lidí, tedy se nastupuje i vystupuje 2x déle, nabírá se další zpoždění a nabírají zpoždění i vlaky za ním.
Železnice na Kladno a na letiště má konkurovat metru A?
Tož snad tak teplo dnes nebylo…
Ne, má jednak nabízet expresní variantu spojení (Veleslavín – centrum) a jednak (hlavně) nabízet tangenciální spojení Hradčanská – Vltavská.
Hradčanská-Vltavská? Nejezdí tam něco jako 2-3 linky tramvají?
A jezdí poměrně dlouho a poměrně plné.
Především má ten vlak distribuovat své cestující postupně na všechny linky metra, a tak zamezit hrozícímu přetížení přestupních stanic metra. Zpožďující se tunel pod Dejvicema tomu bohužel nepomáhá.
jak je velky problem soucasne pocasi pro testovani konstrukce? vadi to? nevadi to?
nechtějí riskovat, že jim parní lokomotiva něco podpálí 🙂 . V Bubnech asi nemá co, ale cestou by mohlo.
mne spis slo o to, jestli tam jsou nejaka specifika vzhledem k roztanosti, pripadne jestli ten teplotni rozdil oproti minusovym nezpusobuje nejakou vetsi aktivitu smerem k vypoctum apod.
Určitě existuje nějaký teplotní interval, při němž se má měření provádět, dělá se to dle normy. S teplotou se bude měnit délka konstrukce a její napětí.
Bude se při otevření nádraží hrát na buben?
Alespoň na dva… Bubny…
V tom případě bych nechtěl být u otevírání zastávky Hrdlořezy.
Sabráž? Nebo to už by byly Hrdloseky?
To asi nikdo. Ale na Štěrboholech bych očekával narváno. V Ďáblicích by byl při otvírače vestibul plný deathmetalistů.
Ještě že např. obec Kouřim už stanici má, tam si to otevření vubec neumím představit.
Jaké to bylo pěkné velké nádraží… Stejný příběh jako Smichov🤨
No jo, zemní plyn nepřítel pěkných velkých nádraží. Se s tím smiř…
Fabriky taky zrušily parní stroj a transmisi, stroje jedou na elektřinu. Parostrojní pivovar již stěží najdete.
Hauskrecht v Brně údajně vaří na páru. A v Lobči to samé.
V Lobči byl na páru ten původní pivovar, ale používá ji i ten nový? J8 si myslel, že zachovali pouze ten název.
Stížnosti směřovat k ČD. Ovšem z toho ansámblu který o věci rozhodoval, už tam nejspíš nikdo není. Je to už asi dvacet let…
A k čemu by to pěkné velké nádraží bylo? K pěstování břízek?
Třeba na odstavy a lehké opravy EMU400. Ale jde to i jinak, nová čtvrť má také svoji důležitost. Že se ale nenašlo místo ani pro jednu obratovou kolej je celkem chyba. SP ŽUP tam počítá s obratem R44, protože na Negrellák se už nevejde.
A na druhou stranu budou ČD a RegioJetu rušit vlaky v centru. Fištrón, rušit velké pěkné nádraží a vlaky ukončovat za hranicemi města. Opravdu, fakt že jo.
To nádraží bylo pro osobní dopravu k ničemu a komerčním vlakům ČD a RJ by nijak nepomohlo. Vždyť tam vlaky z viaduktu na Stomovku ani neměly perony ….
Krásné nádraží, radost pohledět! A budu z něj smět od 1. 8. 2025 také cesovat dále než 500 metrů? Velký palec nahoru!
Vrátí se tam osobní vlaky na Ústí, nebo ne?
Pan Aleš M má spíše na mysli asi vlaky na Kladno 🙂
Co je přesně účelem malé estakády? Z fotek to vypadá, že pod tím ani neprojde člověk
Jakmile se začne s úpravou okolí (výstavbou nové čtvrti), bude veškerá zemina odvezena a podle plánů minimálně pod některými oblouky vzniknou různé prostory, podobně jako pod Negrelliho viaduktem
Myslím, že účelem je, že v rámci developmentu Bubnů bude zemina odtěžena a pod tratí bude průchod
Pod tratí už průchod je – z Veletržní do Dělnické. Jmenuje se to Třída N. Wintona.
Podle mě se během výstavby https://iprpraha.cz/projekt/4/bubny-zatory
odtěží materiál tak, aby se pod tou estakádou dalo procházet. SŽ to asi řešit nechtěla, to si vyřeší stavebníci nové čtvrti. Ale pilíře estakády jsou na odtěžení připraveny.
Stejně tam je asi nějaká navážka nebo naplaveniny v nivě Vltavy a pilíře mostu stejně musíte založit až na skalní podloží, které bude klidně 10 metrů pod současným terénem…
Ve štérku vám most držet moc nebude.
To je tak schválně, budou tam bydlet trpaslíci.
Tak „parní trance“ bych si docela rád pustil do beden, to musí být hudební masakr 🙂
Lze i do sluchátek.
https://music.apple.com/ng/song/steam-trance/1665653614