Obrazem: V Brně se představily nové vlaky Moravia, dvouvozové jednotky vyjedou v září
Elektrická jednotka Moravia. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Nové vlaky budou pro Jihomoravský kraj zatím provozovat České dráhy, od roku 2025 pak dopravce, který vzejde z výběrového řízení.
Je matoucí, že vlaky Moravia se jmenují stejně jako konkrétní spoj z Břeclavi EC 100 Moravia
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=OeBB&kategorie=EC&cislo=100&nazev=&rok=2022
Oni budou někde na nádraží hlásit „Nastupujte do osobního vlaku 1234 Moravia do Kuřimi“?
Myslíte, že v Praze hlásí „Nastupujte do osobního vlaku 9313 City Elefant do Kolína“ nebo „Nastupujte do spěšného vlaku 1215 RegioNova do Kladna a Kralup“?
Přesnější by bylo, kdyby v článku místo o nových vlacích Moravia psali o nových elektrických jednotkách Moravia.
EC 100 Moravia je konkrétní vlak.
Nový panter pro jižní Moravu pojmenovaný Moravia může být nasazen na vlaku, který se může jmenovat třeba Macocha.
Ten logotyp dělal osmiletý vnuk úřednice magistátu ve Wordu? Pestrá to strava pro grafickyodpad.cz
Souhlasím, 3 barevná pímenka napsaná základním fontem ve wordu, která jsou jen tak poházená.
Toliko slávy pro (vývojově) 15 let starý Panter po maličkým faceliftu …
Spíš je to oslava toho, že zmizí Honeckery, které jsou dobré tak do kovožrotu a pro lososové tabulky, kde se odškrtne „160 km/h, splněno“.
Facelift je na místě. Asi jako jistá „česká“ automobilka, která dokázala (dnes už ne) vyrobit krásná auta a jejich faceliftem to pak totálně pohnojila, čest některým modelům.
Proč není ta rampa vysunutá až těsně k nástupišti ale je tam pořád docela velká mezera? Jsou ty rampy takto krátké nebo je to jen špatně seštelované?
Aby měly kudy padat žabky, kroksy a podobné pantofle.
Mít sdílené místo pro kola a vozíčkáře není moc důstojné ani praktické, zvlášť ne na jižní Moravě, kde se předpokládá velký nápor cyklistů. A ta tlačítka SOS a zastávka na znamení v úrovni řídítek menších kol už vůbec ne…
A co teprve velký nápor vozíčkářů!
Koukám, že jsme asi bohatší než Švýcaři a můžeme si tak dovolit takové nesmysly jako 9ti tlačítkové ovládání záchodu:
1) Tlačítko na otevření dveří
2) Tlačítko na zavření dveří
3) Tlačítko na zamknutí
4) Tlačítko na spláchnutí
5) Tlačítko na spuštění vody
6) Tlačítko na mýdlo
7) Tlačítko na zamknutí
8) Tlačítko na otevření dveří
9) Tlačítko na zavření dveří
Švýcaři jsou chudáci, co i do nových FLIRTů montují jen jedno tlačítko a to na spláchnutí. Na zavření a otevření dveří mají kliku a na zámek mají otočnou kličku. Voda a mýdlo je na fotobuňku. Žabaři….
Mate predstavu kolik cely modul, vcetne vakuoveho WC a jimky na odpad stoji? Jakou cast z toho delaji tlacitka? Jste si jisty, ze ty 2 kliky nestoji vic nez tlacitka?
Nejde jen o ta tlačítka, ale i o to, že tam musí být elektricky posuvné dveře a taky o to, že s tím ovládáním téměř každý zápasí (to samé u nových InterJetů), není to vůbec intuitivní.
Elektricky posuvne dvera tam jsou, protože je chtěl zákazník, rozdíl v ceně bude minimální, navíc takto zajistíte, že dveře budou trvale zavřené. Jinak voda je na fotobuňku, mýdlo vypadá mechanické. Venku je jedno tlačítko na otevírání, uvnitř jedno na ot./zavírání, jedno na zamykání (přijde mi že u nás ho nikdo neumí používat) a poslední na splachování. Takže 4 celkem, oproti vašim 9.
Pravda, můj příspěvek byl ke starším panterům. U těchto novějších je již tedy o 3 fyzická tlačítka méně (zavírání a otevírání je nově spojeno do jednoho a voda je na fotobuňku). Nicméně pořád musíte stisknout 7x tlačítko + mýdlo.
Nepřipadá vám, že stisk tlačítka je hygieničtější než lomcování klikou a otáčení zámkem?
Chytnu vnější kliku, stisknu, otevřu dveře.
Chytnu vnitřní kliku, stisknu, zavřu dveře.
Chytnu kličku zámku a otočím.
atd.
Přijde mi to (co do kontaktu s elementem) daleko méně hygienické než postupně stisknout (jedním prstem) tři tlačítka.
Však já kritizují jak zákazníka tak výrobce. Právě zákazník si vymínil takové podmínky, že je existující spolehlivé vlaky, jako třeba FLIRT, nemohou splnit.
A co teprve kolik tlačítek je na stanovišti…tam by se taky daly ušetřit…no…desítky korun : – D
4) Tlačítko na spláchnutí
– U vás doma visí špagát od horní nádržky? Obojí je běžná věc.
5) Tlačítko na spuštění vody
– Pákovka se sama nezavře a už vidím prvního ***da, který bude mít na několik hodin zábavu z vypuštění vody, jak to jiným podělal. Baterie s IR čidlem obnáší také trafo a je o dost dražší. Při výpadku napájení nefunguje.
6) Tlačítko na mýdlo
– Naprosto běžné na veřejných záchodech. Vybavení IR čidlem viz bod 5.
5, 6 se dá udělat na fotobuňku a nemyslím si že je to takový problém, dělá se to dnes téměř všude. Pákovou baterii ani kohoutek tam nikdo nechce. Cenový rozdíl mezi elektrickým tlačítkem a fotobuňkou je zanedbatelný. U mýdla mě to zas tak nepálí, ale bral bych to jako vylepšení, které v podstatě nic nestojí. Můj příspěvek však byl o tom, že se návštěva záchodu dá zvládnout intuitivně s jedním zmáčknutím tlačítka (+ mýdlem) a běžně to ve vlacích na západě tak mají zatímco u nás musíte nějaké tlačítko zmáčknout 8x (+ mýdlo). V případě tohoto nového pantera, co už… Číst vice »
Vy máte ale starosti …
Tak to jste Vy,co po vykonání potřeby mačkáte pokaždé tlačítkoSOS
ad 5) Něco takového s tlačítkem, elektřinu to nepotřebuje vůbec, narozdíl od fotobuňky (IR čidla), odkaz vede na technický list v .pdf
http://www.roca.cz/servlet/getProductPdf?productId=4901&designlineId=299
Myslíte jako u aut?: „Knoflajz nenahradíš“. Nevím jaké počty cyklů vydrží toto nové řešení, ale jestli tam není pisoár zvlášť a s opěrkama na ramena/ruce po stranách, tak dávám 3 bludišťáky dolů….
Je toto ještě pořád WC, nebo už kokpit raketoplánu Columbia? Zlatý pedál na podlaze!
Možná byste se divil, co bylo v kokpitu Columbie. Když chtěli udělat upgrade procesoru z Intel 386 na 486 (výš už by to nebylo kompatibilní), nemohli ho koupit v krámě, protože se už neprodával ani ten, takže se museli obrátit na bazoš.
K čemu je v Brně 2 vozová jednotka 🙂
Na linku S1 místo toho žlutého krámu, co na ní kdysi jezdil, než to pro nezájem zrušili.
Ne, na S51.
Příkladů se najde víc.
mj. také jako posila ve špičce ke 4-voz. jednotce
Interiér ve stylu šedého moru. Staré rudé koženky mezitím zestárly do krásy.
Ten interiér je skutečně nevkusný a vypadá jak v 90. letech. To ti páprdové na kraji fakt nemají vkus. Ale jak říkáme u nás v Praze: „Na Brno dobrý!“
V září sice nové vlaky vyjedou, ale jak dlouho budou jezdit, kdo ví … v trolejích zatím v roce 2023 nemusí být trakční proud, není dosud vysoutěžený dodavatel energie a uzavřený příslušný kontrakt. A pokud se kontrakt uzavře, je otázkou, zda se elektrický vlak při přemrštěné ceně elektřiny v ČR vůbec vyplatí a uživí.
Opravdu převratný příspěvek…informovat tady o něčem o cem tu včera vyšel článek to je skutečně progresivní : – D
Ano, příspěvek zde vyšel včera, také jsem z něj i částečně čerpal … V souvislosti s jednáním pana Boreckéhho a současné výše cen energie na burze v Lipsku se nabízí tento chmurný scénář, kdy provoz elektrické trakce v osobní dopravě bude silně v červených číslech. Elektřina může být brzo tak drahá, že provoz Panterů či City Elefantů bude z ekonomického pohledu silně nevýhodný … a objednavatelé dopravy se budou snažit přejít na levnější varianty přepravy – busy. Tolik k mému příspěvku, Pajoši … i když se mi můj názor vůbec nezamlouvá, tato varianta bohužel možná je.
Lipska burza? Ceny elektřiny? … nějak netuším o čem je řeč a předpokládám že ostatní v diskuzi taky ne. Asi jde o nějaké téma, které se tady ani jinde v médiích neřeší.
Můžete k tomu napsat něco bližšího? Děkuji
: – D
Je to smutné psaní … začnu citací : ˝Mluvčí energetické firmy ČEZ Ladislav Kříž pro ČTK dokonce řekl : … Primárně prodává ČEZ elektřinu koncovým zákazníkům a ostatním českým obchodníkům jako je PRE či E.ON přímo bilaterálně nebo přes elektronickou obchodní platformu,“ upřesnil mluvčí. I tato domácí cena je však odvozena od ceny na burze. ˝ … tudíž ČEZ prodává levně vyrobenou elektřinu v ČR za přemrštěné ceny našim subjektům, jejíž výši stanovuje energetická burza v Lipsku ( vznikla v roce 2002 ) a jež tvrdě dopadá pozvolna na ekonomiku i občany. O to jde. U nás vyprodukujeme relativně levně… Číst vice »
§6 Elektrika v drátech prostě je, že ?
Jasně, kraj měl před pěti roky přesně vědět, že SŽ nebude mít 01/2023 elektřinu v trolejích a raději ponechat Plecháče s Honeckerama, protože ty může tahat i brejlovec, ikdyž jich bude jenom 5 ze 30 potřebných.
A Kupku poslat dělat štíplíska, ikdyž tohle je agenda pro něj a ministra průmyslu.
Jo vypadá to dobře lepší než ty starý komunistický šroty od ČSD.Jména bych dal jiný třeba Hašek,Grolich atd..
Politiky ne. Kdo to pak má číst a případně přepisovat.
Tak Honecker docela vydržel…
Tady vážně někdo kňučí, že vyřadí staré soupravy? Někteří spoluobčané už se opravdu definitivně zbláznili…
Aktuálně 60 příspěvků a ani v jednom nikdo neknuci. Dokonce nikdo ani náznakem nelituje, že přijdou nové soupravy.
Takže to má být nějaký rádoby chytrácký výkřik do tmy?
Škoda Plzeň má s výrobou kolejových vozidel mnohaleté zkušenosti. Za vozidla pro Moravu se nikdo nemusí stydět. Tak jak vypadají, jaké mají parametry je výsledek zkušeností z regionální dopravy. To,že vlaky vypadají podobně i od jiných výrobců je logické, protože normy pro železniční dopravu jsou velmi náročné. Moc místa na improvizaci není.
Cesty do zaměstnání, nebo okolí budou s novými vlaky jistě daleko snazší než v minulosti. A také je to vyrobené v ČR.
je dobre se bejdriv svezt a az pak basnit.
Proč?
Protože pantery v Česku jsou jedna velká neznámá?
Známý pracoval v brněnském depu a předpoklad o podobnosti tenkrát nových „rypáků“ (rychlý Panter – InterPanter) se staršíma „kočkama“ (RegioPanter) se jim příliš nepotvrdil, spíše naopak, jak z hlediska ovládání, vlastností, dynamiky jízdy, tak kvality zpracování (znatelně horší v příp. novějších souprav). Byl bych tedy opatrný…
Až na to, že toto je Škoda Vagonka a nikoliv Škoda Plzeň (která už ani neexistuje), takže zase vedle, Miloši.
Tak Škoda Plzeň vyrábí pohon,podvozky,Vagonka ve Vítkovicích vyrábí skříně z velkoplošných hliníkových panelů, Žos Trnava montuje interiér.
Montované jsou ty jednotky na Slovensku (ŽOS Trnava).
To je pro mě nová informace. Hned zajdu chlapům na dílně v Plzni říct, že asi pracují na jiném projektu.
Projekt to pochopitelně je škodovácký, ale pro ŽSR a JMK se mají Pantery montovat v Trnavě.
Sedím osm hodin v budově hned vedle haly montáže. Vidím z okna na zkušební koleje. Každý týden chodím do výroby na kontroly dalších projektů. Vážně myslíte, že nevím kde se vozy pro JMK vyrábí?
Naopak škoda, že nejsou výrobky Škodovky těm západnějším podobnější. Hlavně ve spolehlivosti, ale také v hlučnosti aj. Je vidět, že toho normy pro železniční dopravu snesou ještě hodně.
Tak to by na nich chtělo ještě hooodně zapracovat. Pak se nebude za co stydět. Hlavně na hlučnosti.
Proč mám pocit, že ty potahy na sedadlech už teď vypadají 10 let osezené ….
Protože to vybíral nějakej páprda z krajského úřadu podle sedačky, kterou koupil manželce v 90. letech do obejváku. 🙂
Tak Slováci mají podobné čtyřvozovky, uvnitř se příliš neliší, jen pár detaily. Bavili jsme se o rozdílech s lidma od Škodovky, ale o jaké rozdíly přesně šlo, už si nevzpomenu. Asi ty sedačky pro cyklisty, vozíčkáře a věci jako světlost interiéru a ladění osvětlení.
Neví někdo, kam půjdou původní modří panteři? Zůstanou jezdit pod JMK nebo je ČD předá někam jinam?
zustanou
Upřímně lituji všech cestujících, kteří dnes a denně musí a budou muset cestovat těmito nadpozemsky špatnými vlaky. Tímto nikoho do veřejné dopravy nepřitáhnete, leda tak násilím. Pro skutečně pohodlné sedačky a jejich rozmístění v interiéru bych místo papírových nereálných předpokladů zavedl fyzikální jednotku, konkrétně by se jmenovala JEDEN Bednárik, tzm. jedna čtveřice čtyři Bednáriky.
Zároveň z bezpečnostních důvodů snížit maximální rychlost všech jednotek Panther na 120km/h, to je ještě rychlost, kdy jednotka nechce opustit koleje.
Vzhledem k tomu, že se jedná o vlaky pro regionální dopravu, tak se stane jen v minimu případech (možná ani to ne) , že by vlak dosáhl své maximální povolené rychlosti. Tak se nemusíte bát, že by se s vámi vlak vznesl a odletěl až třeba na severní pól. 😁 A trochu té radosti, že dojde k tak významné obnově vozového parku, pořád významný posun oproti aktuálnímu.
K žádné významné obnově parku nedošlo. Maximálně tak v jeho stáří, nikoliv však v kvalitativnímu posunu železničního vozidla jako takového. S tou 120 jste mě trochu uklidnil, nicméně na mnoha tratích tyto jednotky těch 160 dosahují a co u toho předvádí nenechává víc a víc cestujících v klidu.
Mimochodem aktuálně se v ČR zkouší podobné jednotky ze země největších lhářů a podvodníků východního bloku a ty mají tendence opustit koleje jíž při 80 km/h, až se sami firemní pracovníci chytají za hlavu jak špatné vozidlo vyrobili.
A nebude to náhodou i stavem tratě?Jezdím každý den Moravský Písek-Otrokovice.Ráno Os,takže klasika,rychlost 120.Večer zpět R,takže InterPanter,rychlost 160.Cesta je klidná,jen jsou tři místa kde se houpe jak klasický vagón,tak jednotka.První míň,druhý víc.Ale to je dáno stavbou vozů a rychlostí.Takže ne vše bych sváděl jen na Pantery.
Stav železniční sítě je bez komentáře.
Jak jste napsal to, že je dáno stavbou vozidla, že se chová „nebezpečně“, to je minimálně námět na zamyšlení.
Tak vidím že jízdní vlastnosti umíte lépe vyhodnotit než lidí z VUZ : – D
Uplně nejlepší je, když o jízdních vlastnostech píše někdo, kdo v tom nikdy neseděl.
Tady na Ústecku máme první Pantery a než dali dohromady stav trati z CV do Ústí tak to házelo, klepalo a nic moc svezení. Dnes jsem jel a naprosto klidná jízda bez skřipání a drnčení. Je to hlavně o stavu trati.
Stav trati dělá hodně. Na dobré jede skvěle i 810, bez legrace.
přesně tak, 810 na koridoru jede jedna báseň
Mně tam násilím nikdo tahat nemusí. Svezu se tím rád a dobrovolně. Že to nesedí tobě neznamená, že takhle smýšlí všichni cestující.
Napsal jsi, že jsou špatné, ale co přesně je na nich špatného, už napsat neumíš. Tak jsem zvědavý, co si vymyslíš. 😀
Já jsem s pantery co jezdí mezi PCE a HK spokojený, a to asi ještě nejsou ty nejnovější jako třeba v Plzni.
Těch 120 je snad při tažením něčím externím? Já ten mezitext nějak (mezi 160 a 120) nemůžu nějak rozluštit.
Pokud jde o text na fotce, je to sice špatně čitelné, ale asi to bude „s vyřazeným vzduchovým vypružením“. Takže snížení rychlost při poruše.
Dík za upřesnění.
Co to tam je za tu poznámku omezující max. rychlost na 120 km/h?
To by mohlo být při nefunkčním vzduchovém vypružení… možná.
Ano to je možné.
Je to jisté.
Ano, při zvětšení je to jakš takš čitelné.
Co je to za nuly s tím šampaňským na poslední fotce?
Loutky!!!
Sám jste nula
Asi jako 98% užitečných idiotů této kolonie.
Že mě nikdo nezná, tak jsem nula? Dobrý, beru. Ale na rozdíl od těch šašků něco umím a z veřejných peněz si neplatím svoje osobní zájmy. Vždycky jen za svý.
Takže by bylo dobré, kdyby tím šampaňským bouchali spíš cestující nebo ti, kdo tyhle vlaky vyrobili. Ne ti, kteří se o nic nezasloužili. (Chtělo by to nějak vymýtit tyhle komoušské manýry, kdy jeden něco vyrobí, ale smetanu slízne někdo jiný.)
Máte naprostou pravdu.
A vzhledem k tomu že příští rok, možná ještě tento, nebude šťáva v troleji a když bude, bude nezaplatitelná, je provoz těchto jednotek v podstatě vyřešen.
Je celkem jedno, jestli to jsou elektrické nebo motorové jednotky. Jde o princip.
Nejednalo se o šampaňské, ale o víno. Konkrétně v bílé Pálava a v červené Fratava. A to proto, že všechny jednotky ponesou jména odrůd moravského vína. Pálava je ta 4vozová a Fratava je dnes představená 2vozová jednotka.
No a pokud byste přišel, tak jste si také mohl okoštovat víno.
Nepiju to, nechutná mi.
Děcka, byl jsem nemile překvapen počtem míst pro kola. Jestliže v sobotu v létě jezdí na S3 vlak s 4 honeckerama a všech 8 dveří je zaskladano kolama, tak ten čtyřvozovej Ibalgin má tu kapacitu fakt třeba cca poloviční. A největší rozdíl je to když to porovnate s petivozovym Interpanterem.
Prostorů pro kola mi přišlo dostatek, spíše mě nemile překvapily chybějící háky. Až na jednu výjimku nikde nebyly.
V sobotu na S3 jezdí jen 3 vozy, pokud vím.
To bylo přesně to, čeho jsem si také všiml. Velmi málo místa na kola, jen tři držáky na výšku (u 2vozové jednotky).
Pokud je v lete takova frekvence kolaru, nebylo by lepsi pripojit nejaky specialni vuz na kola? Nez vyblokovat treba desitky % kapacity pro kola, kde 1/2 – 3/4 roku pak nic nebude?
U míst pro kola se obvykle dělají sklopné sedačky, takže to není tak, že by tam jinak „nic nebylo“.
Icelaco: Zkoušeli jsme to s kamarádem HB, který měří okolo metr devadesát a jeho psem, sezení na čtyřce pod schody naprosto v pohodě, nic nezavazí, dokonce ani police ne. Jen teda vodicí pes se tam vleze jen jeden, protože na straně u schodů mají obě dvojsedačky pod sebou ještě bednu, ve které je integrovaná mimo jiné i ta zásuvka a USB. Interiér super, jen ve čtyřvozovce chybí ještě instalace automatu a validátorů. Vážně spokojenost. Jo a i s velkým vodicím psem se člověk umístní fakt všude, i na ty jednodílné sedačky uspořádané těsně za sebou. Bohužel ty sedačky na rozdíl… Číst vice »
Ale zato mají tlačítko zastávka na znamení:-)))
Mám pocit, že ty Panteři, co jezděj okolo Pardubic maj tohle tlačítko taky, ale nevím, jestli se využívá? Budu se muset podívat do JŘ.
Mají je i děčínské Pantery a využívá se . Všechny zastávky na U1 (Děčín-Kadaň) jsou na znamení (kromě Jirkov a Chomutov město).
Ano využívá (Semtín, Stéblová, Čeperka, Opatovice nad Labem jsou na znamení).
Že to nevím bude tím, že jezdím až do HK.
Mně spíš iritují ty LCD-panely v interiéru…to nemůže být větší a čitelnější ? Fakt musí člověk s brýlema si jít stoupnout až pod panel aby zjistil,co je tam napsané ? Nebo má místo toho čumět do mobilu a nějakého interního vlakového portálu ?
OK, len to na prvý pohľad vyzeralo tak divne…
Jako hezké, ale ta růžová uvnitř, to je jak z vozů Bee273
Devadesátky forever.
Vyzerá to super, akurát fotka č.13 je taká zaujímavá. Som zvedavý, ako sa bude sedieť vysokému človeku na sedadlách pri schodoch. Vyzerá to tak nemotorne ….
Ono to má zajíždět i na Slovensko?
To nie, ale Slováci budú iste cestovať do Brna, takže môžu využiť aj regionálnu dopravu, kde budú nasadené tieto vlaky. Ja to mám v pláne urobiť ….
Máme své vlastní kritiky, nepotřebujeme ještě slovenské.
A povedzte mi Kefalín, čo vy si predstavujete pod takým slovom „vlastní“?
V ČR totiž žije hodně přes 100 tis. Slováků-cizinců a pak ještě mraky českých občanů mluvících běžně slovensky. Obě tyto skupiny jsou „vlastní“.
Nicméně, kdyby protáhli S51, aspoň do Lanžhota, ideálně až do Kútů, tak by to bylo super. (netuším, jestli by výcházel oběh, ale z obou těch městeček se do Břeclavi hodně jezdí. A vlastně mi přijde trochu škoda dělat obrat v Břeclavi.
Taky bych byl rád, kdyby to zajíždělo až za hranice.
Pěkné nové vlaky. Držím palce, ať dobře slouží a dělají radost strojvedoucím i cestujícím.👍
Hezká je fotka č.4 všichni si fotí páru a na novou jednotku se nikdo ani ne podívá.
Pára je vzácnější. Jednotky ač jsou nové a hezké bídou standart.
Jak se to liší od klasického Pantera?
Nelze s nima jezdit na stejnosměru.
Barevným provedením. Stejně, jako tyto:
http://www.vladanfoto.cz/clanky-regiopanter-pro-plzensky-kraj.html
Jsou to vlaky druhé kategorie. Ty LEDky jsou hnusné. Jízdní vlastnosti nic moc. Když se tam vecpou cyklokašpaři, tak vpodstatě neprojdete na WC.
Pro pravidelné cestující je to konečně záchrana od „Tornád“ a „Honeckerovy pomsty“. A ten nátěr je krásný, oproti starším Panterum i příjemnější interiér.
Dokážou Češi dnes ještě něco alespoň trochu pochválit, když už je to změna k lepšímu. Mám pocit, že vlastnost každého druhého či třetího občana této země je si povinně do něčeho rýpnout. 🙂
Kdyby rýpali do toho, či by si to zasloužilo. Ale tam drží pusinku a krok a pak si léčí frustraci…
Ano, dokážou. Například to, co jezdí v Plzni, je perfektní vlak. Tohle je nevkus na kolejích.
To myslíte vážně? Víte, kolik lidí by bylo rádo, kdyby na tratích jezdilo něco aspoň z poloviny tak kvalitního a ne ty šroty, které jsou ČD někde schopny provozovat.
A Vy jste kašpar jakého druhu?
Koukám taky odborník co všemu rozumí vše zná nejlépe a jak to není podle něj tak je to špatné.
Ps co by jste chtěl aby tu jezdilo…
Co se týče LED světel na čele, tak si taky myslím, že na první sérii vypadaly líp. Ohledně jízdních vlastností, jsem měl příležitost jet jak panterem, tak 560 i honeckerem po stejné trati. Svislé vypružení má panter dobré, příčné vypružení je citelně tužší než u starších vozů. To je důsledek vysoko umístěného těžiště a snahy omezit pohyby skříně (aby se vešla do kinematického profilu a nemusela být velmi úzká). Za mě přijatelný kompromis, nízkopodlažnost a rychlý nástup je u regionální jednotky důležitější než jízdní komfort. Co se týče cyklistů, tak proti honeckerům lepší (ty nemají místa pro kola vůbec). Řada… Číst vice »
Už zase blbnete? Koukejte mazat na nádraží připravit marškumpačku.
Máte spoustu mínusů, ale ve srovnání s FLIRTy, klidně i 10let starými jsou to opravdu vlaky druhé kategorie. To že u nás jezdí mnohem horší vlaky je smutný fakt, ale za stejnou cenu jsme mohli mít FLIRTy (ty byly ze soutěže vyřazeny). Namísto toho tak jsou vlaky, které sice splnily zadání, ale použitelnost bude dobrá, ale mnohem horší než mohla být. a) nejsou nízkopodlažní pro průchod b) ve vyšších rychlostech jsou skákavé (nebo alespoň starší generace byly) d) z venku (při odstavení) jsou hlučné c) pro použití záchodu musíte stisknout 9 tlačítek ve správném pořadí d) sdílená místa pro kola… Číst vice »
IBALGIN 😀
Durex
CYBERPUNK
Moravský panter -> Montér