pruvodce

Obrazem: Úzkokolejka po dlouhé odmlce ožila, podívejte se na první den provozu

Před odjezdem bylo třeba ještě vyčistit trubky. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářPřed odjezdem bylo třeba ještě vyčistit trubky. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Zatím se dle rozhodnutí Drážního úřadu jezdí jen na necelých šesti kilometrech mezi Novou Bystřicí a Hůrkami.

34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

To jsem rád že to tam začlo jezdit byl jsem tam letos na dovolené v kempu Osika a bylo tam smutno bez mašinky…

Přelepkář

Na http://prelepky.wz.cz naleznete jízdní řád aktuálního provozu společně s dalšími změnami JŘ.

atram

Smutné, tak dlouho čeklai na den D, že ani neposekali trávu.

Avlaky

Fikáček si nechal jednu mašinku už znova natřít, foto bylo někde na instagramu

Inženýr

Skvělá zpráva. Udělalo mi to velkou radost. Je vidět, že nadšení pro správnou věc nezlomí žádné překážky. Tleskám, ať žijou úzkokolejky.

Robert Pražák

No, snad dostanou brzo „glejt“ na celou trať. Trasa Nová Bystřice-Albeř-Hurky je dost málo. Pamatuju když ve Střížovicích ještě existovala nákladní doprava. A z Jindřiše taky vedla vlečka.

udavač

Ano, výborná zpráva – jen je trochu škoda (smutné), že i tento pseudoprovoz musela zahajovat polská parní lokomotiva, jaká v ČR historicky nikdy nikde nejezdila (samozřejmě nic jinak proti ní). Ale snad i v tom se časem situace zlepší …

Mysel

Ja bych naopak rekl, ze to cele bylo o to zajimavejsi. Neobvykla lokomotiva zvysila atraktivitu cele akce.

MilanSima

Jako kloboukto dolů. Celý ten příběh nezačal dobře a opravdu tovypadalo to na likvidaci. A že se zatím jezdi jen vvtakto krátkém úseku? V tomto případě asi nutno říct: nemusí pršet, stačí když kape. A držím palce, ať má příběh další šťastné pokračování.

Jan

Je to dobrá turistická atrakce, ale provoz jen na 6 km úseku za pětikilo to zabije.

Vojta

Rozumím tomu, že zakoupením jízdenky za uvedené ceny bych podpořil záchranu trati.
Za malinko víc peněz je však o pár kilometrů dál na Waldviertelbahnu mnohem více muziky.

Michal M

Dobrý, jen remíza je podle vzoru žena (popisky obrázků).

Marek

Ale žije. Žije (sice jen na malém kousku) ale žije. Nezanikla. Teď už jen udělat propagaci, nalákat lidi, udělat jim program jehož součástí může být i jízda úzkokolejkou. Rekreační oblast, v okolí je určitě něco zajímavého apod.

Martin

Nakonec si pánové Šatava a Čajánek dají panáka, řeknou: co jsme si, to jsme si..
. předají to nové, mladé generaci a svůj životní příběh prodají jedné zkrachovalé televizi jako scénář nové tisícidílné telenovely pro šotouše….

Antos

To by ale bohužel nebyl úplný a určite ani správný postup. Zločin má být potrestán, nikoliv „zahlazen“ panákem…

Martin

Pokud víte o zločinu, je vaší povinností jít ho nahlásit na PČR. Pan Čajánek veřejně obviňuje pana Šatavu z cíleného poškození společnosti uzavřením nevýhodných smluv s kraji. Pan Šatava pana Čajánka neobviňuje (kromě neschopnosti) asi z ničeho, ale mnoho tzv. šotoušů ho obviňuje z tunelování.
Pokud máte jakýkoliv důkaz pro vinu kteréhokoliv z těchto dvou pánů, je vaší povinností jít to oznámit. Jinak váš postup není ani správný ani zákonný.

Antos

Obávam se, že zločiny podobného typu jaké spáchal mistr Čajánek soudit v ČR neumíme. To zvládne bohužel až *vyšší princip“. Nicméne fakt, že za Honzika vytáhli JHMD nadšenci zubaté, z papule – zachránili a rozvijeli je, zatimco za Borise nedokázali ani udrzet nastavený system, je jaksi neodiskutovatelný. Naše právo tohle trestať bohužel neumí, což ale neznamená, že svinstvo potrestané být nemá…

Kolemjdoucí

Tak spáchal nějaký zločin? I za tunelování se chodí do vězení… Ono dle vyjádření i v insolvenčním rejstříku, už za Šatavy byla ZDO ztrátová (bez dostatečné kompenzace od krajů), takže se tento „nastavený systém“ asi těžko dá udržet. Notabene podívejte se , za jakou cenu nyní bude jezdit nový dopravce a za jakou cenu jezdilo JHMD, ten rozdíl tam je násobný.

Josef Král

Konečně dobrá zpráva. Nevím, kolik lidí žije v Hůrkách, ale je fajn, že mohou opět jezdit vlakem na úřady, k lékaři či děti od září do škol\, V tomto směru potřebnější bude samozřejmě obnovení provozu do okresního města.

Marana_CZE

Tohle není spojení pro normální dojíždění 🤓. Zvlášť když hůrky jsou jeden dům a nádraží…

M19

Hůrky nejsou jeden dům a nádraží. Tak leda to nádraží. Obec, respektive osada je trochu bokem. https://mapy.cz/turisticka?source=ward&id=3360&ds=1&x=15.1381583&y=49.0474408&z=15

M19

Ma úřady, do škol atp., potřebují právě do Nové Bystřice. Ovšem tam se to řeší auty.

Lxxxx

Vy si myslíte, že z obce Hůrky půjde někdo dva kiláky pěšky na nádraží na vlak, a tam vyklopí téměř pětikilo za jízdné, aby dojel asi pět kiláků do Bystřice k doktorovi nebo na úřad? To snad kdyby jel k psychiatrovi. Pane, vy jste úplně mimo.

Josef Král

Jedná se o základní dopravní obslužnost. Službu, kterou železnice provádí pro občany.

Karl vB.

Tu pohádku o ZDO jste vyčetl kde?
Jedná se o komerční provoz soukromých investorů.
Jedna zpáteční jízdenka na 6 km vás přijde na 490 Kč.
https://uzkokolejky.cz/jizdenky/

Scotty

O ježdění v ZDO se bude dát mluvit až bude zprovozněná celá trať. Což trochu pochybuji že bude v letošní sezóně.

svojsin

NB – JH není o ZDO, tu tam dělá autobus.

Josef Král

Základním úkolem železnice je doprava osob a nákladů. Výl

Antos

A to je „agiom“ z kterého století?

Jirka z UL

Tak jsem zvědavý kdo by za to jízdné jezdil.
I včerejší výlet s rodinou mě vyšel levněji než tahle komedie.

Antos

Základní dopravní obslužnost musí být objednaná a PLACENÁ objednávateľom. To opravdu není tento provoz…

Vašek

No, a tohle nikdo nezablokuje!!!

Jirka z UL

Dobrý pokus o vtip. Zase jsem se hned ráno zasmál….

Michal M

To je skvělé, že ani nevíš kolik lidí tam žije, ale už se chystáš je zachraňovat vlakem co jede 25 km/h…
https://cs.wikipedia.org/wiki/H%C5%AFrky_(Nov%C3%A1_Byst%C5%99ice)