Obrazem: Úprava Smetanova nábřeží prošla kolaudací, přibyl prostor pro chodce a cyklisty
Úpravy reagovaly na velký počet chodců a cestujících v tramvajích.
Praha završila proměnu Smetanova nábřeží na pravém břehu Vltavy. Došlo k jeho rozšíření především ve prospěch chodců a cyklistů, nově zde bylo vysazeno 17 stromů.
„Nové tramvajové zastávky, vysazené stromořadí, široká pěší promenáda v pražské mozaice a bezpečný oddělený cyklopás. Tak má vypadat jedno z nejkrásnějších míst v Praze s výhledem na Hradčany,“ popsal proměnu náměstek primátor pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě).
Proměna Smetanova nábřeží je podle něj největší úpravou centra Prahy za posledních několik desítek let. Změnila se oblast od Klementina přes Křižovnické náměstí po Národní divadlo. Na Křižovnickém náměstí se doprava kříží s Královskou cestou, po které v letních měsících proudí až 100 tisíc chodců denně. „Zároveň oblast nejvíce využívají lidé v MHD. Těmto druhům dopravy jsme díky studii IPRu zlepšili podmínky a pro auta se nic nezměnilo,“ dodal Scheinherr. Nově musí auta jezdit po kolejovém pásu.
Proměnou prošlo i rozložení tramvajových zastávek. Nástupní ostrůvky zastávky Národní divadlo u Žofína pro směr do Podskalí a na Smetanově nábřeží pro směr na Staroměstskou byly od sebe dosud vzdáleny zhruba 200 metrů a lidé museli navíc přejít křižovatku nábřeží s Národní třídou a mostem Legií. Nově jsou ostrůvky pro oba směry naproti sobě.
Zastávka Karlovy lázně zase fungovala pouze pro směr ze Staroměstské k Národnímu divadlu. V opačném směru chyběla a lidé tak museli od divadla dojet až na Staroměstskou. Obě nové zastávky, jak Karlovy lázně, tak Národní divadlo, jsou bezbariérové.