Obrazem: Uplynulo 120 let a Elinka stále zdobí trať do Bechyně. Bude jezdit každou sobotu

120 let od zprovoznění trati přišel oslavit i František Křižík. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář120 let od zprovoznění trati přišel oslavit i František Křižík. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Jízda Elinkou je odlišný druh železniční nostalgie, než jaký znají cestující z parních nebo dieselových jízd. Obejde se bez velkého rámusu a zplodin. 

12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
MPik

Pro ty, co se diví absenci inovací: Ta trať sama je muzeální kousek, má zákruty a stoupání, které vylučují rychlejší jízdu. A stavěna byla pro krátké motorové soupravy bez lokomotivy. Modernizovat ji na dnešní parametry nelze, to by se musela celá přestavět. Z toho důvodu také není nutná konverze na 25kV, byl by velmi omezený výběr toho, co tam může jezdit a jezdilo by to stejně pomalu. Navíc je celkem relativně nová měnírna v Malšicích. Takže ano, Bechyňka je turistická trať a snad taková i zůstane. S tím, že se dá použít i pro normální dopravu. Snahy o zrychlení a… Číst vice »

zdeněk

krása, doufám že ještě dlouho vydrží a budou dělat radost !

Petr Herbrik

Jen do doby, než bude v Bechyni ETCS.

Joe

Bude, minimálně na nástěnce.

Jiří Kocurek

„Obejde se bez velkého rámusu a zplodin.“

Hmm… mě to prostě nedá a chci se zeptat, kde udělali soudruzi chybu při konstrukci a výrobě EM 488.0, zvaných Tornádo.

Erik85

Nezeptali se Kocurka. Mohl poradit…

Jiří Kocurek

Nemohli, nebyl jsem na světě. Ale mohli se poučit z historie, když se tichý elektrický vlak dal vyrobit dávno před tím a najednou to nešlo?

Jan

Zastaralá koncepce, primitvní regulace výkonu i stavba skříně, nulová inovace kvůli absenci moderních technologií. To je stejné jako s výrobou zrychlovačových T3 ještě na konci 80. let pro hlavní město. A přitom se soudruzi chlubili zhruba o 30 let dříve moderním použitím křemíkových usměrňovačů ve střídavé trakci.

vbb

Při konstrukci a výrobě nikde, protože se počítalo s tím, že odporová regulace bude brzy vyměněna za pulsní.
Jinak uchladit 200 kW a 1000 kW je taky poněkud odlišný úkol, zvlášť pokud ten 1000 kW odporník nemůže být 5x větší než ten 200 kW (aby se do toho vozu vůbec vešel)…

Martin

Ať to Elince pěkně jezdí:-)

Joe

Je nějak určené, kdy bude nasazena 100.001 a kdy 100.003? Nebo to bude věc náhody?

Pavel

Diky za ucelené informace!