kmax

Obrazem: Unikátní parní vůz Komarek po letech znovu zadýmal, dostal nový kotel

Parnímu vozu Komarek se po čtyřech letech zakouřilo z komína. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářParnímu vozu Komarek se po čtyřech letech zakouřilo z komína. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Cílem je znovu rozpohybovat historický železniční unikát z roku 1903 vlastní silou.

Odebírat
Upozornit na
guest
15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
martin-2630

Určitě dobře, že tento unikát je opět provozuschopný. Jedné věci nerozumím: přístupu NTM. Muzeum argumentuje, že s unikátními vozidly se nemá jezdit kvůli nebezpečí poškození nebo zničení a také potřebnému nahrazování původních dílů novými. Z toho důvodu se neopravují a nebudou opravovat lokomotivy 378.043, 498.106, 475.1142 nebo 411.019 (tam dokonce z důvodu výměny nýtovaných dílů svařovanými opravy muzeum zastavilo a spolku v Jaroměři stroj odebralo). A nyní se dozvídám, že u komárka byl nýtovaný kotel z roku 1905 nahrazen kotlem svařovaným a vůz bude příležitostně jezdit, přičemž riziko zkázy i při lehké srážce je nesrovnatelně vyšší než při srážce parní… Číst vice »

petr

ale jo,je to pěkný kousek!dobře,že už je zase provozní.palec nahoru

Vrabec na střeše

Za mě pohodlnější než Hurvínek. Rozhodně co se týká hluku a vibrací motoru a i ten smrad z uhlí je takovej lepší než spálená nafta.

M 474 003

Měl by se zachovat, a hlavně technická dokumentace, bude se hodit, až dojde na zeměkouli ropa. Dříví bude vždycky.

M19

To si mysleli v Řecku taky ve starověku… No a pak zjistili, že se mýlili. Jenže to bylo pozdě. 😉

N.N.

Uhlí mělo dojít někdy v 70 letech. Předpovědi ze 30. let ale nepočítaly s využitím zemního plynu, atomové energie ani se zvýšením účinnosti strojů. Podle těchto předpovědí nemáme na čem vařit.

Jozef

Viete o tom, že kvapalné palivá sa dajú vurobiť aj umelo Fischer-Tropschovým procesom?

N.N.

Elektrický pohon bez ropy nefunguje?

Miroslav

Úžasná technika, víc než stoletá, ale vlastně věčná!

Oldřich Kupec

„Parní motoráky“ nevím jestli tento typ měly jezdit na trati Česká Lípa-Kamenický Šenov.

PetrP

Je to zmiňováno v některé z knih Zdeňka Šindlauera. Včetně toho, že se personál snažil aby to moc nefungovalo.

petr

zkoušel se tam…jako Dobruška -opočno…

Kokodak8

Pamatuji si, že třeba 20 let zpět se na nějakou jeho opravu vybíralo skrz výherní losy. Byly sběratelské a na každém byla jiná mašinka a z každého šlo asi koruna na opravu. Jako dítě jsem rodiče na pár kousků uprosil. Tak ať mu to opět jezdí 🙂

55p

Ten je za posledních 15 let zprovozněný už alespoň po páté, ne? Pokaždé pár jízd pro papaláše, jedna pro veřejnost a ende.

Lolookie

V článku je to všechno napsané. Zprovozněn byl roku 2006, po čemž dojezdil v roce 2011. Pak byl zase zprovozněn roku 2017 a v roce 2021 pak znovu konec.