Obrazem: U Pirny už Češi vysunuli většinu extrémně štíhlého mostu. Spor se vyřešil
Most v Pirně překonává údolí říčky Gottleuba ve výšce 70 metrů a bude dlouhý 912 metrů. Foto: Metrostav
Stavba mostu dohromady spolyká sedm tisíc tun konstrukční oceli a 12 tisíc kubíků betonu.
Neprofilujeme se jako odborné médium. Jsme server o dopravě pro širokou veřejnost.
Dobře, ale ani to vám snad nebrání nazývat věci správně, viz např. zatěžkávací zkouška, trakt a podobně…
Čekal bych mírně obsáhlejší informace. Například, ten most není tak docela „u saské Pirny“, ale že prochází skrze jižní část tohoto města. Také, že se jedná o silniční most, kde budou 2+1 jízdní pruhy. A vede po něm silnice B172n, která přechází v B172 a táhne se až k českým hranicím.
…to tam ale bylo doplněno až později
Nikoliv, doplněno bylo jen číslo silnice a trasa
Sorry, ale to fakt není pravda. Škoda, že nemám screenshot.
děkuji za fotky, není vždy čas studovat specializované stránky. na 3/15 je pěkně vidět prohnutí mostovky k předchozímu pilíři (a patrně i dále), WOW
OT:Jakpak pokračují u Červeně? Reportáž IMO chystáte…
Když tak doplňuji odkaz na Google mapy, jde o propojení silnic 172 od Bad Schandau (tedy pokračování I/62 z ČR) a 172a, což je přivaděč na dálnici A17, mimo centrum Pirny, je to označeno jako silnice 172n:
https://goo.gl/maps/WQLb1eYQbdimP1am9
Díky za odkaz. Zajímavá stavba, ale z článku se kromě toho, že vede přes potok v Pirně nic jiného nedozvíte, zda jde o silnici a kterou. Na obrázku je vidět pouze tunel. Pak aby člověk pátral.
Metrostav tady udělal dobrý dojem. Předchozí firma(německá) žalostně selhala- v projektu i realizaci..a byla vykopnuta.Projekt byl na čas zastaven a poté přepracován a osloven Metrostav..
Sdružení ARGE Gottleubatalbrücke společností BeMo Tunnelling a Metrostav staví most od samého počátku.
Kolik se asi protocilo krabic s vinem?
Z doslechu vím, že se jedná o větší množství beden šampusu po dosažení nějakého milníku v hmg stavby.
To spadne.
A proč? Jestli je to dobře spočítáno, což pravděpodobně je, tak není důvod a jelikož je to Německo, tak když se tam má dát materiál „A“, tak se dá „A“, ne „B“, jako u nás, protože je to levnější, nebo si někdo „namastí kapsu“, či snad stavebník tomů rozumí lépe než projektant – třeba podklad dálnice, která se za pár dnů po otevření začala vlnit.
Budete se divit, ale Němci jsou taky pěkní střelci. Nemusíme chodit daleko, stačí subtilní konstrukce Lochkovského mostu na obchvatu Prahy.
Především to není jediný takhle vysoký most ve světě s vysouvanou mostovkou. Millau je mnohem vyšší. Jen to možná někdo vidí prvně v životě a už „víme nejlíp“.
Na výšce nezáleží.
Vzpěrný tlak zcela jistě ano, vodorovné síly v uložení při vysouvání vozovky pak vytvářejí ohybový moment úměrný výšce sloupu. Taktéž vítr zatěžuje sloupy ohybem.
Každopádně bych jim věřil, že to spočítali dobře, vč. omezení vlastních frekvencí. Tacoma stačila jednou.
U Tacomy to byly plné bočnice, do kterých se opřel vítr a rozhoupal most do stran, po znovuvybudování tam už jsou příhradové, vítr jimi projde a stojí už skoro 80 let.
To jsem netušil, že u Pirny staví visutý most.
Z článku nevyplývá, jakou komunikaci most přenáší. Předpokládám, že to ještě nebude VRT Dresden – Ústí n. L. …
silniční
Jj, tuto: https://en.mapy.cz/s/kudezozeba
To už je lepší odkaz. Díky Stačilo v článku napsat číslo silnice.
předpokládáte velmi správně
Pirna-Vorstadt / Pirna- Sonnenstein. Prakticky je to vyvedení dopravy z centra města..
ale napsat článek o mostě a nenapsat jestli je silniční nebo železniční je celkem umění. Jsem celou dobu předpokládal, že jde o železniční, až v diskusi jsem našel opak.
Jde o jižní část silničního obchvatu Pirny (z B172 od hraničního přechodu Hřensko). Na obchvat Pirny je napojen přivaděč k dálnici A17 (E55) označený B172a.