Obrazem: Tvary SOR míří poprvé do Budějovic. Vyjel první trolejbus z největší zakázky

Po dodání nových trolejbusů bude trolejbusový vozový park DPMCB kompletně nízkopodlažní. Vyřazeny budou hlavně Škody 15Tr(M).
Plzeňská Škoda Group dokončila první trolejbus 33Tr z pětatřicetikusové série pro českobudějovickou MHD. Na Facebooku to oznámil Dopravní podnik města České Budějovice (DPMCB). Trolejbus vyrazil do zkušebního provozu v Plzni, zatím ujel zhruba 130 kilometrů.
DPMCB zaplatí za 35 kloubových vozidel s baterií téměř 686 milionů korun. Jde o dosud největší zakázku v českobudějovické MHD. Předpokládaná hodnota zakázky byla 665 milionů korun bez DPH. Levnější než Škoda byla turecká Bozankaya (563 mil.), pro nesplnění podmínek byla ale z tendru vyřazena.
Objednané trolejbusy mají karoserii od společnosti SOR Libchavy. Půjde o vůbec první „sorky“, které budou v budějovické MHD jezdit. Dosud jsou zde k vidění především tvary Solarisu. Prvních 14 trolejbusů bude dopravnímu podniku předáno v první polovině roku 2025, poslední vozidlo bude doručeno v polovině roku 2026.
DPMCB má aktuálně 56 trolejbusů, z toho devět nejstarších škodovek 15Tr (včetně modernizovaných 15TrM). Dva trolejbusy přitom pamatují spuštění trolejbusového provozu (historicky už třetí) v Budějovicích v roce 1991. Po dodání nových trolejbusů má být trolejbusový vozový park DPMCB složený kompletně z nízkopodlažních bezbariérově přístupných vozidel. Vyřazeny budou hlavně Škody 15Tr(M).