Obrazem: Trilex ukázal první Siemens Desiro po modernizaci. Přibyly zásuvky i velká mapa na toaletě
První jednotka Siemens Desiro po modernizaci pro provoz v síti Trilex. Foto: Die Länderbahn
Jednotky po modernizaci budou jezdit v česko-německo-polském pohraničí do roku 2031.
Proč to nebude jezdit vůbec do Rybniště kde je přestupní uzel? Seifhennersdorf samotný je nanic když to nemá pokračování do Ebersbachu! Jinak kde to zajíždí do Polska? Ve Zgorzelci jsem Trilex neviděl!
Porajów
Tam to nestaví!
Trilex prohrál výběrové řízení a na trať vyrazí od 12.12.2020.ČD
Tak tohle je něco jinýho než ty desira, co s nima jezdila Arriva na S49 – ty zjevně žádnou modernizací neprošly a podle všeho sem byly poslaný jen na doježdění. Jednou jsem dokonce zažil, jak se fíra domlouval s výpravčím, jestli by ho na Holešovicích nemoh hodit na jinou kolej, že na týhle straně nemá vlak jediný funkční dveře.
Včera jsem se svezl dle slov průvodčího čerstvě modernizovaným regiosprinterem na trase Žatec-Chomutov, kterou taktéž provozuje Die Landerbahn a oproti tomuhle je to nebe a dudy, na tom Sprinteru udělali jen nové lino a záchod, který po většinou je mimo provoz ponechali.. Vlastně jsem nepoznal rozdíl oproti vlaku, který je před modernizací, jediné co přidali jsou 4 televize s informačním systémem. Ale jak vidno lidem na severu to musí stačit, kdežto vlaky co jezdí do Německa musí trošku vypadat. Připadá mi to dosti komické, ale je vidět jak si váží českých a německých cestujících z tohodle přístupu je mi blivno.
Stejně mluví i Němci o jízdě s Regiojetem a porovnávají to s Flixtrainem… Možná jde spíš o to, že tyto Desira jsou dost vytížené turisty na přeshraničním úseku?
Pořád nechápete že je to věc objednatele co si objedná, koho na to vybere a jak ho případně sankcionuje? Píšete, že vám „to připadá dosti komické, ale je vidět jak si váží českých a německých cestujících“. Mě zase připadá komické, že čekáte stejný vlak za české dotace a české jízdné, jako je za německé dotace a německé jízdné.
To chci, místo všech Regin a Šukafonů. Páni objednavatelé, objednávejte.
Mám s tím zkušenosti z léta a musím říct, že klimatizace tam je nastavená na úroveň sněžné dělo. Musel jsem si normálně vzít bundu. „Výkon“ hodný těch nejhorších Elefantů 🙁
Teeedy to sluší 😋😋😋
Drážďany hl.n.
Seriously?
V Drážďanech nemají hlavní nádraží ?
Jasne ze tam je hlavak, druhy nadrazi je Novy Mesto.
A Drazdany stred a Drazdany letiste a spousta dalsich….
No nicmene, kdyz uz je to psano cesky, tak bych prelozil i Gorlitz nebo naopak psal vsechno v originale
Hmm strojvedoucí ve vitríně a za ním místa, že by se tam dal pořádat čajoví dýchánek o 10lidech.
Muzete nejak rozvest proc vam tak vadi ze vas nekdo pozoruje pri praci? V ostatnich dopravnich prostredcich je docela bezne ze cestujici sedi doslova na delku paze od ridice a vidi doslova na ruce a pedaly.
Tak vam tam budou maly decka cumet pres rameno pokud vam to tak vadi tak staci povesit za sebe kabat.
BTW. jeden strojvedouci jezdi s otevrenyma dverma a ve stanicich klabosi s pruvodci nebo cestujicima.
Z hlediska bezpecnosti je stejne lepsi kdyz cestujici vedi jestli strojvedouci nechytl infarkt nebo jestli tam vubec je.
Nahodou je to super divat se dopredu a obzvlast v ICE3. Jednou jsem dokonce jel s otevrenyma dverma do kabiny v useku Frankfurt – Koln
Ale jo, vypadá to dobře. Škoda, že s tím DLB nejezdí na těch tratích, které převzal v Ústeckém kraji.
Škoda, že se o vlaky na R14 nehlásí něco takového, ale jen uřvaný a vysloužilý ošuntělý šunky… Aspoň by se zkrátily jízdní doby
Taky záleží co poptává obědnavatel že???
Povětšinou vlak . Tím že to objednávají na hned a časově na krátko výrazně podporují ČD. Teď se do toho primotala Arriva ale s těmi stroji to je krok ne dopředu ale spíš jen bokem . Nedokázali udělat úředníci výběrové řízení dopředu , včas a řádně tak povyhazovat a novým to snad půjde líp .to To stejný s dopravci . Nabídne li 810 na trať kde pravidelne jezdí více jak pět lidí na spoji tak to brát jako provokaci a vyřadit z daného řízení a i následujícího ať si to pamatuje . Dávat smlouvy na dvacet let a požadovat nové… Číst vice »
Přibyla „velká mapa na toaletě“ … 😀 Na začátek jsem se docela vyděsil, kde že to jako přibylo a bude instalováno. Ale každopádně hajzl polepený mapou je celkem cool v týhle poee- době.
I tento bizarní nápad, který teoreticky může usnadnit defekaci, má smysl vyzkoušet.
Normalni regionalni vlak – v cem je pointa?
V zásuvkách a veľkej mape na WC.
V tom, že takových vlaků je v ČR jako šafránu, bohužel. Přitom je to opravdu normální vlak, první Desira mají dnes už cca 20 let života za sebou.
Pohyboval jsem se teď nějaký čas okolo Boskovic; tam tedy „normální“ znamená něco jiného…
Nebo se někdy svezte na „horním“ Pacifiku (atd atd atd)
Jaky si to vobjednaj – tahkovy to tam maj… U nas uz roky jezdi GWTR .. proste normalni vlacek
…velka mapa na toalete… predstavil jsem si upl,e neco jineho… :-D…
Taky jsem se lekl a představil jsem si: „paní nezlobte se vyruším vás, potřebuji se podívat kdy budu vystupovat…“
Pěkný motorák, lepší než u DB a nebo u Arrivy.
Co víte, třeba ty Desira Arriva taky prožene Parsem a bude mapka na buňce hajzlu 😅
Máte tam chybu, mají ještě Stadlery RegioShuttle ne RegioAhuttle 😀
Mezi Rybništěm a Varnsdorfem bude jezdit kdo? Nebo tam bude zastaven provoz?
Budou tam jezdit ČD, pravděpodobně s 810.
810 tobrý forévr!
Mezi Rybništěm a Varnsdorfem od nového JŘ nasadí ČD svůj nejmodernější park – motorový vůz M 131.1. 😀
Opraví ho napřed v prasu jako regioshitte , minimálně z venku do najbrtu
Jo, dají mu místo kamínek na uhlí radiátor a hodí ho laku Najbrt … Chudák Hurvajs. 😀
no myslím, že u ČD by řekli „časem prověřený“
Konečně tam bude jezdit kvalitní, moderní a hlavně nízkopodlažní vozidlo s klimatizací a vakuovým WC, žádný ojetý německý šrot!
Teď je otázkou co je lepší, jestli aspoň ta 810, nebo nic. Samo zřejmě kvalita půjde dolů.
ČD
Pěkný vlak , několik alternativních dopravců a viditelný pokrok za standartní peníze .
Ejhle, u této jednotky zjevně není problém modernizovat a zároveň nechat opěradla sedadel vystředěná na sloupky mezi okny.
Asi to nedělá DPOV nebo Pars..
Kdyby to ČD nechtěly, tak to takhle u Regín Pars neudělá 😉
Pokud je požadovaná rozteč sedadel stejná jako rozteč sedadel, pro níž bylo vozidlo původně navrhováno, pak to nebývá problém (obzvláště v případě sedadel proti sobě). Pokud ale chcete rozteč změnit (např. chcete cestujícím dopřát více komfortu – typické pro různé modernizace 810), pak to většinou nevychází.
Ono stopětka taky nejde kloudně předělat na SUV . Vždy to vypadá jak navoněná bída nebi vtip .
Jenom USB porty? Jako vážně? Dneska výrobci od USB-A ustupují a využívají modernější technologie USB-C…
Chcete se s tím přepravit odněkud někam, nebo si tam hodláte zřídit kancelář?
Spíše než USB (ať už jakékoliv) bych ocenil i samotné zásuvky.
Uvědomte si, že USB je také datový port, což ve veřejném prostoru vhodné nepoužívat (protože nevíte kdo tam co kdy strkal a instaloval).
Tak si ho tam holt nestrkejte nebo si vemte charging only kabel…
To už není normální, jak tady furt někdo nad něčím fňuká, buďte rád, že tam jsou alespoň USB….
V 810 je přece USB-C a ještě navíc klimatizace a platí tam režijka!
Jste si jist, že v 810 dopravce AŽD platí režijka?
V 842 jsou třeba i dokonce zásuvky, ale nic si v nich na druhou stranu nedobijete 🙂
tak to jsou i v první třídě v Elefantu ne (ze kterých si nic nedobijete) 🙂

tak tohle bych fakt neřešil. Usb A na cokoliv jinýho má každej a je „zadarmo“ v každým krámu…
Ten konektor na strane nabijecky je prece stejny.
Existují obě varianty, teoreticky ideální implementace je USB-C na obou koncích, aby skutečně u všeho bylo jedno, jak to zapojíte. Tak jsou řešené třeba nabíječky u Google Pixelů. Nicméně souhlasím, že ve vlaku to je vážně jedno. Navíc jsem nikdy nepochopil, proč se tam vlastně ty USB zásuvky dávají. Pokud mám u sebe kabel, mám u sebe většinou i adaptér a můžu to dát do zásuvky na 230 V.
Z hlediska konstrukce je jednodušší roztahat tam 5V než 230V, ne?
Ještě k tomu z nějakýho měniče s nějakou zprzněnou rádoby sinusovkou.
Ono pak záleží kolik to zvládne A.
To ano, ale většinou to bývá kombinované, tedy ve vlacích, o busech nemluvím. Tj. tam je předpokládám dovedených jen 230 V a v té krabičce se zásuvkama pod sedadlem je nějaké trafo, co to zase mění na těch 5 V. Přičemž ten proud, který to dává z USB, je zpravidla velmi nízký.
Jako nic proti tomu nemám, jen mi přijde, že je to oproti obyčejné 230 V zásuvce bez USB konektorů zbytečně komplikované, předpokládám drahé a zřejmě i náchylnější na rozbití a tedy údržbu. Přeci jen na obyčejné zásuvce se toho moc nemá co rozbít.
Proč USB-C, když je ta zásuvka stejně jen zdroj napětí 5V, žádná data z ní nevytáhnete?
No já než USB-A zásuvku mám přeci jen raději ty klasické. Protože pokud už někde potřebuju nouzově nabíjet, tak bych ocenil rychlé nabíjení. A mám jednu celkem minimalistickou, ale rychlou nabíječku. Můj telefon si z ní umí brát třeba 1,5 A. Pokud jsem ale někde viděl na „dobíjení“ tyhle klasické USB zásuvky, tak z toho šlo obvykle 300-500 mA, někdy spíš ještě méně… Takže dost naprd. Prostě s klasickou zásuvkou mám šanci si ten svůj telefon dobít mnohem rychleji…
Úpravou prošla i klimatizace a upravena bude i klimatizace. Jen aby nebylo překlimatizováno.
Ptal jsem strojvůdce, zda se dá klimatizace regulovat a odpověděl mi, ve své kabině ano, ale ve prostoru pro cestujících se dá regulovat jenom větrání, teplota nikoliv.