Obrazem: Trilex ukázal první Siemens Desiro po modernizaci. Přibyly zásuvky i velká mapa na toaletě

První jednotka Siemens Desiro po modernizaci pro provoz v síti Trilex. Foto: Die LänderbahnPrvní jednotka Siemens Desiro po modernizaci pro provoz v síti Trilex. Foto: Die Länderbahn

Jednotky po modernizaci budou jezdit v česko-německo-polském pohraničí do roku 2031.

Společnost Die Länderbahn (DLB) představila první z 26 jednotek Siemens Desiro, s kterými jezdí v česko-německo-polském pohraničí pod značkou Trilex, po rozsáhlé modernizaci. S jednotkami se budou cestující potkávat nejméně do roku 2031.

Jednotky prošly velkou změnou v interiéru, mají i nový lak zvenčí. Cestující se dočkali nového polstrování sedaček, současně došlo k výměně podlahy. Na oknech jsou instalovány speciální fólie, které mají v horkých měsících zamezit přehřívání. V jednotkách jsou USB dobíječky (nikoliv zásuvky na 230V), novinkou je palubní wifi. Mezi změnami upoutá i velká nástěnná mapa celé sítě Trilex, která pokrývá celou stěnu toalety. Součástí změn bude i vnější a vnitřní informační systém.

Výměnou prošlo také osvětlení, nově je interiér osvícen LED technologií. Úpravou prošla i klimatizace. Při modernizaci dostanou jednotky i novou barevnou podobu: zmizí z nich zcela zelená barva, místo ní bude více oranžové barvy.

Všechny jednotky s novým interiérem budou do dvou let

Modernizace proběhne během příštích dvou let, týká se i osmi motorových jednotek Stadler RegioShuttle. Aktuálně v síti Trilex jezdí 22 jednotek Desiro, později přijdou ještě další čtyři z jiných provozů, které nahradí Stadlery. Modernizace probíhá v saském Neumarku. Celkové náklady jsou čtyři miliony eur.

Úpravy jsou podmínkou nového kontraktu pro provozní soubor Ostsachsennetz II. Ten zahrnuje vlaky ze saských Drážďan směrem na východ k české a polské hranici a také provoz vlaků z Liberce do Varnsdorfu či Drážďan. Nová smlouva začne platit od příštího jízdního řádu až do roku 2031.

Linky Trilexu

RE 1 Drážďany  – Bischofswerda – Görlitz
RE 1 Bischofswerda – Görlitz
RE 2 Drážďany  – Bischofswerda – Žitava – Liberec
RE 60 Drážďany – Bischofswerda – Görlitz
RB 61 Drážďany – Bischofswerda – Žitava
L 7 Liberec – Hrádek nad Nisou – Žitava – Varnsdorf – Seifhennersdorf (od 12/2020)
(od prosince 2020 nebudou vlaky zajíždět až do Rybniště)

První jednotka Siemens Desiro po modernizaci pro provoz v síti Trilex. Foto: Die LänderbahnPrvní jednotka Siemens Desiro po modernizaci pro provoz v síti Trilex. Foto: Die LänderbahnPrvní jednotka Siemens Desiro po modernizaci pro provoz v síti Trilex. Foto: Die LänderbahnPrvní jednotka Siemens Desiro po modernizaci pro provoz v síti Trilex. Foto: Die LänderbahnPrvní jednotka Siemens Desiro po modernizaci pro provoz v síti Trilex. Foto: Die LänderbahnPrvní jednotka Siemens Desiro po modernizaci pro provoz v síti Trilex. Foto: Die LänderbahnPrvní jednotka Siemens Desiro po modernizaci pro provoz v síti Trilex. Foto: Die LänderbahnPrvní jednotka Siemens Desiro po modernizaci pro provoz v síti Trilex. Foto: Die LänderbahnPrvní jednotka Siemens Desiro po modernizaci pro provoz v síti Trilex. Foto: Die LänderbahnPrvní jednotka Siemens Desiro po modernizaci pro provoz v síti Trilex. Foto: Die LänderbahnPrvní jednotka Siemens Desiro po modernizaci pro provoz v síti Trilex. Foto: Die LänderbahnPrvní jednotka Siemens Desiro po modernizaci pro provoz v síti Trilex. Foto: Die LänderbahnPrvní jednotka Siemens Desiro po modernizaci pro provoz v síti Trilex. Foto: Die LänderbahnPrvní jednotka Siemens Desiro po modernizaci pro provoz v síti Trilex. Foto: Die LänderbahnPrvní jednotka Siemens Desiro po modernizaci pro provoz v síti Trilex. Foto: Die Länderbahn
Tagy Die Länderbahn Siemens Desiro Top Trilex
70 komentářů