Obrazem: Trať na Václavském náměstí je rozkopaná, tramvají však už lze dojet do Jindřišské
Dočasné obratiště a zastávka v Jindřišské ulici. Foto: DPP - Dominika Brabcová
Ve směru od Žižkova jezdí do provizorní zastávky tramvajová linka 35.
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/projekt-zahloubeni-magistraly-pod-zem-se-odklada-nejdriv-se-musi-dostavet-okruh.A110214_1532257_praha-zpravy_sfo
škoda že se to neudělalo v tom roce 2009, už to mohlo dávno být hotové a pro stavbu tramvajových tratí na Vaclavské náměstí a k hlavnímu nádraží by to bylo významné plus z hlediska provozu na magistrále
Nemůžu se dočkat až bude hotovo. ☺️
Na te xastavce vznikaji dost zajimave strety mezi ridici a cestujicimi. Vystupni zastavka ke zaroven i nastupni a tak pri prijezdu nekteri ridici celkem nevybirave nastupujici vyhazuji aby jim po drobnem popojeti umoznil nastup.
To drobné popojetí je něco jako ověření zapnutí správného směru.
Me nejde o to popojeti, ale o to, ze nedovoli lidem nastoupit,… ale tyka se to jen nekterych ridicu…
To popojeti take nedela kazdy ridic…
Ale to vyhazovani opravdu malokdo chape, neni to obvykle…
Protože papír, úřad a kdejaký zastánce tvrdých pořádků by mu sebral papíry za posun s lidmi: Nedovolená přeprava osob, je to řidič!
Co blbnou? V Plzni se takhle točí tramvaje u pošty teď přes léto, a nikdo nikam nepopojíždí…
Ano, to je v Praze taková tradice. Dělají to skoro všichni řidiči na každé úvraťové zastávce, i na trvalých jako byla na Pankráci (a obávám se, že problém by měl naopak ten řidič, který to neudělá). Vyhnat cestující, zavřít dveře – pak se rozjet, aby to vypadalo, že tramvaj odjíždí bez cestujících. To je prozákaznický přístup. Ani nemusíte navštěvovat nějaký dům hrůzy, tady to máte v ceně jízdného.
ale nadruhou stranu je to smysluplné bezpečnostní opatření, že TRAM:
1.) má správně tzv. přetaženo řízení do zadní kabiny proti směru příjezdu – myslím, že to není zrovna dlouho, kdy na Libuši se některým řidičům nedařilo rozjet – tzv. jim padaly kolejnicové brzdy doprovázené zvoněním tramvaje, protože zřejmě v původní čelní kabině příjezdu nechali páku ručního řadiče v nesprávné poloze – https://youtu.be/K0NipLj89B8?si=90NE7fEv96CDBNey&t=324
2.) zkouška, že TRAM po změně směru jízdy se dokáže nejen rozjet, ale zejména bezpečně zastavit, a vzít do vozidla cestujícího před touto zkouškou je dost riskantní krok!
Pokud by se mohlo stát, že ta tramvaj nepůjde zastavit, nemá co dělat v provozu. Pokud by nevykolejila nebo nenabourala dřív, pokračovala by pod Centrotexem dál na Vyšehrad, což by také nedopadlo dobře.
A ten první bod – cestující v tramvaji by nějak bránili „opravě“?
Ale ona půjde zastavit vždycky. Jen při nesprávné manipulaci při změně směru nepojede.
Mají nechat na transparentu „Nenastupujte“ pokud nechtějí aby jim tam kaštani lezli.
To nepomůže. V zastávce, kde jezdí jenom jedna linka jedním směrem opravdu nikdo nepotřebuje číst transparenty. Řešením by bylo zrušit předpis, který tohle popojíždění vyžaduje (pokud takový je).
Tak ať si to řidič ověřuje jak chce, ale nemusí cestující se pařit venku 😀
Jak tu to někdo íříkal, ve Švýcarsku nepotřebují nějak extra odstavy, mají jeden označník pro příjezd a odjezd, no problem.
Fotky jsou asi týden staré, ve Vodičkově už leží koleje, práce postupují svižně. Osobně jsem točil video procházky kolem rekonstruované tratě ve středu: https://youtu.be/kr8W0Y2p14s?si=OKfO9EjLwCJFBG4N&t=52
Moc pěkné, děkuji. W-tram na mě pořád působí jako zjevení z jiné planety….
Na téma rozkopaného středu Václaváku. Absolutně nechápu proč se vkládají výhybky ve středu náměstí na začátku stavby/obnovy tramvajové tratě na horní polovině Václaváku a ne až na konci stavby/obnovy? Nevidím v tom žádnou logiku. Přece nejdřív postavím novou trať a pak jí teprve napojuji do stávající tratě, tak abych s dokončením nové tratě mohl začít rovnou z provozem a ne že se tam tři roky bude kodrcat po výhybkách a čekat až se trať dostaví– je to nelogické. To není jediný případ úplně stejná situace je u dvoreckého mostu kde jsou na obou budoucích koncích vložený výhybky a 3,5 roku… Číst vice »
Blbost. Opravy a rekonstrukce se plánují nejlépe když se dělá i něco jiného. Na náměstí probíhá celková rekonstrukce, nikoliv jen položení nových kolejí, proto to trvá tři sezóny. Takže v září už bude trať hotová a bude se moct využívat, zatímco práce se přesunou dál a nebude se muset znova zavírat (doufám). Kromě toho po výhybkách se přímém směru jezdí třicet, 15 je do odbočky, v místě je stejně pěší zóna, takže se jezdí pomalu a opatrně a nakonec výhybka v přímém směru se opotřebovává minimálně, ty dva roky tam vydrží v pohodě. Dvorecký most je jiná situace, tam jsou… Číst vice »
“Když už existuje část trati tak se lépe prosazuje její dokončení namísto u nás věčných průtahů a odkladů”
— kdo je z Brna, ví čemu se směju :-DDD
Ja se ale priklanik k rychle obnove trati i v souvislosti tekonstrukce vodovodu, stropu, atd. nemelo by tomu nic branit. Ale je mi jasne, ze to nejakou chvili trva.
Mj. zajimavosti jsou syale payrne koleje puvodni trati…
Viděl jsem právě kompromis že výhybky se udělají ale nedá se na nich odbočit, díky čemuž je i práce směr rovně rychlejší.
Proti hrotům (do rozjezdové výhybky) se jezdí do 15 km/h jak do odbočky tak i v přímém směru, do 30 km/h v přímém směru po hrotech (sjezdová). Přes křížení do 15 km/h, Pokud není povolena vyšší rychlost jako u Dvoreckého mostu.
Je vidět že o tom vůbec nic nevíte. Zjevně jste nikdy nejel tramvají. Po výhybkách v přímé se rozhodně nejezdí 30. Na Václaváku je pěší zóna kde je povoleno 20 km/h a po výhybkách se bude jezdit 15 km/h. A nakonec Argument výhybka v přímé se opotřebovává minimálně a dva roky vydrží je absolutní fantasmagorie. výhybka se prostě opotřebovává a jaký dva roky vydrží? Ta stavba se dělá tři roky a jaký vydrží? Prostě se čtvrtina životnosti výhybky opotřebujeme bezdůvodně. A s tím dvoreckým mostem nemáte pravdu už vůbec. Je vidět že jste nikdy nejel tramvají na Podolí. Ty tramvaje… Číst vice »
Tramvaje tam projíždí pěší zónou, takže jedou max. 20 km/h, spíše méně
Logika je hrozně jednoduchá. Teď je Vodičkova i Jindřišská rozkopaná, nemůžou tam jezdit tramvaje, takže se ten čas, kdy je to stejně bez provozu, využije i k vložení výhybek. A až bude hotová ta horní část, tak tam ty výhybky najednou najdete, jenom se na ně napojíte a nemusíte tu trať uzavírat znovu. Takže to má podstatnou výhodu pro cestující, protože čas, kdy je ten úsek vyloučen, bude celkově kratší (bude jen jedna výluka místo dvou). Navíc výhybka má více částí. Teď se vkládá celá výhybka a musí se udělat i stavba pod ní. To, co se pak mění nejčastěji,… Číst vice »
Zajímavé. Srdcovky jsou skutečně „falešné“. Pokud se žlábek do oblouku dodatečně profrézuje, pak by se v přímém směru musel do žlábku naopak navařit materiál, aby se pak v přímém směru jelo po okolku a nedocházelo k propadnutí nákolku… Výměny (část výhybky s jazykem) ale vypadají jako kompletní.
Pokud křižovaná větev je v srdcovce pod dosatečně tupým úhlem, tak není třeba jízdy TRAM kola po okolku – kolo žlábek křižované větve přejede nákolkem bez propadnutí okolku do žlábku – https://maps.app.goo.gl/nJZNMVgedvM63NJ56 či – https://maps.app.goo.gl/WXa1sZYkvXWY8ypR7
Výhybky na Dvorecký most jsou kompletní, jsou zajištěné proti přestavění. Od Zlíchova jsou už za semaforem a přes most je splítka. Stačí proříznout žlábek a odemknout přestavník….
Aha, proto to na té panoramě vypadalo divně poskládané. Ona je to splítka 🙂
A stačilo posunout panorama trochu bokem k železniční trati a připomnělo mi to to esíčko a křížení s vlečkou 😀 už bych si na to po letech ani nevzpomněl, že jsem přes to musel přejíždět
Jo jo, ten opačný směr z roku 2019 s panely zalepenými asfaltem by měl být na mapách zakonzervován na věky, jako memento pražských magistrátů 1990–2018. Na ampy.cz je sice možné přepínat mezi historickými panoramaty, ale tohle by tam mělo být vidět na první zobrazení.
Ano je tam splítka protože výhybka nemůže být na mostě. Díky dynamickým účinkům by to most zničilo. Proto je přes most splítka a výhybka je před mostem.
To platí jen pro Dvorecký most?
Pane Jirsák jak si vás vážím že jste stejný nadšenec do veřejné dopravy jako já, tak tady nemáte pravdu. Zaměňujete příčinu a následek. Tramvajová trať se nestaví protože je ulice rozkopaná ale ulice je rozkopaná protože se staví tramvajová trať. Tyto stavby se koordinují aby byly prováděny současně. Žádný argument proč se na tři měsíce uzavře Vodičkova a Jindřišská na začátku stavby a nikoliv na konci stavby jste nepodal. K informacím o výhybce – jsem dopravní inženýr a znám dokonale součásti výhybky, to je stejný jako říkat knězi o desateru. Žádný diskutující odpověď na důvod proč se nesmyslně vkládají výhybky… Číst vice »
Jestli se nemýlím, v Jindřišské se opravoval kolektor. A opravuje se celá tramvajová trať od zastávky Vodičkova až po Jindřišskou. Rekonstruuje se teď, protože potřebuje rekonstrukci. Kdyby ta oprava vydržela ještě tři roky, počkalo by se na dokončení stavby na horním Václaváku, vložila by se výhybka, a pak by se udělala rekonstrukce nejprve Vodičkovy (a zůstal by zachován provoz přes Václavák Jindřišskou a nahoru) a jezdilo by se Vodičkovou a nahoru. Nebo v opačném pořadí. Takže ten důvod je: Nyní je potřeba opravit tramvajovou trať ve Vodičkově a Jindřišské, další tři roky už by to nevydrželo. No a když už… Číst vice »