Obrazem: Trať mezi Brnem a Blanskem je dva měsíce před zprovozněním

Na stavbě pracuje i pluh pro úpravu kolejového lože USP 2000-C2. Pramen: Správa železnicNa stavbě pracuje i pluh pro úpravu kolejového lože USP 2000-C2. Pramen: Správa železnic

Dálková doprava mezi Brnem a Prahou se z odklonu přes Vysočinu vrátí na koridorovou trať od poloviny příštího roku.

60 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

A chápu to správně, že se dřív všechno natíralo na modro, že jako ta modrá armáda a tak a teď jsme přešli na oranžovou?

Ondřej

#cringe

Karl vB.

Image barvy SŽ jsou oranžová RAL 2009 a modrá RAL 5003.
Podle toho ty nové mosty taky vypadají.
https://www.spravazeleznic.cz/stavby-zakazky/podklady-pro-zhotovitele/graficke-podklady
Jen jsem zvědav, jak dlouho ta oranžová podlaha na lávce v Adamově vydrží být oranžová a nezačne se měnit v univerzální „maskovací špinavošedou“ s oranžovými pozůstatky na okrajích.

Dan

Pro grafické materiály a kolejová vozidla aplikace korporátních barev dává smysl, ale opravdu je potřeba cpát to všude? Oranžové fasády, okenní rámy, mosty… to jsou nápady jak od toho, co má na svědomí podobu školy v Kamenných Žehrovicích.

Karl vB.

Já tu zvrhlost v žádném případě neobhajuju, jen poukazuju na možný zdroj přechodu od kanárově modré. Za 2 roky to příroda sama uvede do normálu.
První oranžová vlaštovka SŽ přilétla už před dvěma roky do Hustopečí.
https://www.hustopece.cz/file/64783/img-0749.jpg
Osobně bych dal přednost, kdyby umělé stavby v krajině pohledově nerušily a byly natřeny např. na „neutrální“ šedo – zelenou, nebo šedo – modrou.

Dan

Ano, vidím to stejně. Neutrální barvy v odstínech šedé, zelené, případně mírně do modra do krajiny zapadnou nejvíce a pokud není most nějaké vysloveně architektonické dílo, je to ideální možnost. U stavitelských skvostů (jako Golden Gate, Forth Rail Bridge nebo Garabit) klidně i tu červenou, protože pozornost poutají právem a je co obdivovat. Ale dávat oranžovou na nějaký vcelku obyčejný oblouk u Adamova?

Karl vB.

Necháme se překvapit, co bude silnější – jestli nátěrové hmoty pro SŽ, nebo UV záření.
Za dva roky to tu třeba posoudíme.

bkv

A že se ta oranžová v rámci informačního sytému hodně používá :-). V odkazovaném manuálu jsem našel jen jednu oranžovou ceduli – „Náhradní doprava“

Dan

Vypadá to tak. Např. na zastávce Žďár nad Metují jsou nově oranžové okenní rámy. A vzhledem k tomu, že oblasti použití korporátních barev pro SŽ asi nemají hranice, nabízí se otázka, zda se i pan Manekýn ukáže v oranžovo-modrém obleku 🙂

Karl vB.
Tukan

Toto bude ještě zajímavé sledovat. Most v Blansku viditelně nebude do prosince hotovej a pokud SŽ 30. listopadu zruší přejezd, tak se lidé ze Starého Blanska vpodstatě nedostanou autem do města. Pokud budou potřebovat za koleje autem, tak pojedou o 10km delší trasou přes Olešnou

Georg

moc me bavi lidi, co maji hovno na praci, tak chodi na internet a vymysleji tam nesmyslne kombinace.
jak vite, ze most nebude hotovy? (nikde o tom neni zadna zminka). a jak vite, ze pokud nebude hotovy, dojde k uzavreni prejezdu?

Roman G.

Může mi tady někdo zasvěcený vysvětlit, jak si mám po této výluce představit poznání trati? A jak to asi dělají ostatní firmy, hlavně ČD. Čistě teoreticky, výluka zkončí 10.12. ve 24.00 a 11.12 v 00.01 pojede první vlak. Řeším toto už delší dobu a nikdo mi není schopen odpovědět.

Jano

Trať vede pořád stejně, případné změny budou v TTP… Strojvedoucí zřejmě dostane po určenou dobu poměrně dlouhý cár papíru (rozkaz) s novinkami (stavební úpravy, nová umístění návěstidel apod.) a „ať se stará““…

Georg

ta aktivita se jmenuje „seznani trati“ a u podobnych staveb se resi shlednutim videa, ktere pripravi dopravce. vypada to treba takto: https://www.youtube.com/watch?v=G3Z-GIv_Sac&ab_channel=%C4%8CDCargo
kdyby nebylo video, tak se to da projet nejakym sukafonem v rezimu stavebniho vlaku.
preju mnoho uspechu v reseni dalsich zasadnich problemu lidstva a drzim palce k uspesnemu absolvovani zakladni skoly.

Roman G.

A Vy děláte seznání u počítače? Zajímavé. Potom to tak vypadá, projetá návěstidla, zarážedla atd. Statut seznání je podle mně, jízda dvakrát v každém směru, o videu není nikde žádná zmínka. Pokud se pletu, tak prosím napsat odkaz na předpis nebo vyhlášku, které to řeší. Díky.

Georg

prvni seznani se dela spolujizdou, videem se dela aktualizace pro ty, co na trat seznani uz maji.

Leinad

Na novostavbě by ta „spolujízda“ byla s kým?

Georg

jestli si dobre pamatuju, tak na novem useku vrsovice-hostivar byla nejaka skupinova jizda v sukafonu. na stanovisti asi 5 osob, takze hodnota seznani taky zadna vyhra.
ale trend je asi k videu, sudomerice-votice jsou cele funglovka.

Ferda Vomáčka

Každý správný fira musí umět pořádně vysí*at s velmi důležitými problémy.

FP1

Proč vy*írat? Jen jde o předpisy, a seznání je důležité, tak je logické, že někdo řeší, jak proběhne. Že jsou střelci, co jsou ochotni podepsat poznání, i když tam nikdy nebyli, neznamená, že to tak musí dělat všichni.

Roman G.

A panu Georgovi došly argumenty. Další adept na křest nové trati.

Georg

ptal jste se jak to bude, mate odpoved (kterou bych oznacil spis jako informaci nez jako argument).
nic vic nebude, uz to vypnete a jdete si hrat s legem.

Tom

Chce to čistou hlavu a klidnou mysl.

Rudolf Tuček

Ideální by bylo kdyby to bylo postavené tak aby žádné seznani trati nebylo potřeba.

Karl vB.

Pokud jsou předělané stanice/ zastávky, jako Adamov – kolejiště jinak, perony jinak, tak si naivně myslím, že je seznání potřebné.

van houten

Před otevřením natočí video z MUV a udělají video poznání.

FP1

Nevím, jak u ČD, ale třeba u Carga žádný předpis, nic jako videoseznání nezná, tudíž takový druh seznání nelze uskutečnit.

Vendelin

Tak vzhledem k tomu, že MÚ u mariánských lázní ukázala, že NEJdůležitější na poznáni je znalost TTP tabulku po tabulce, řádek po řádku, tak sedněte k tabletu, nebo počitači a začněte studovat. Pak Vám jízda po rekontruovaném úseku nebude činit žádné obtížně….

To žeru tohle vy*irání, prostě dostaneš 21 dnů rozkaz a pojedeš, jaké poznávání.

FP1

To není vy*írání, strojvedoucí má, podle předpisů, mít poznání. To je spíš oj.bávání ze strany nadřízených (však tam nic není, apod…).
A nějaký rozkaz nemůže nahradit poznání, s tím jděte někam. Doba flašky za průser, je dávno pryč. Navíc, co když tam pohledu poprvé až 25. den? Znalost TTP je jednou z podmínek poznání, ne jedinou.

Roman G.

Děkuji za reakce i mínusy. Jen nechápu proč je někdo (ty mínusy) dává. Je to hlavně o bezpečnosti provozu. A je, podle mně, rozdíl, zda je trať opravovaná za provozu, nebo je rok zavřená. Chráň nás Všechny bůh před takovými, jak někteří z Vás. Doufám, že tam dlouho, pro jistotu, nepojedu vlakem.

Georg

velke v se pise ve slove buh, ne ve slove vsechny.

Karl vB.

Možná by to byl kvalifikovaný dotaz pro náměstkyni generálního ředitele ČD pro lidské zdroje Blanku Havelkovou.
https://twitter.com/Blanka24999391

Péťa

Můj pohled, kouknu na video poznání, udělám si poznámky a první jízda bude hold opatrná se zpožděním a prodlužováním jízdních dob.
Bezpečnost především, konat podle nejlepšího vědomí a svědomí.

Ketchup1970

Omlouvám se za nevyžádané . Hold je projev úcty , castice kterou jste myslel je holt

Paja

Těch 24:00 to je takovej zajímavej údaj, to se snad vidí jen na dráze 🙂
Já bych se třeba jevama, který nástávají jen ve 24:00 vůbec nezabýval 😉

mgr.pavel

Proč prosím dálkové spoje budou vráceny zpět na tuto trať až od léta? Kvůli jiným výlukám (Bezpráví či Pardubice), anebo dokončovací práce na této trati ještě nějaká omezení způsobí?

Vlakoš

Přesně jak říkáte, až skončí výluka v Bezpráví, vrátí se i spoje, které jezdí aktuálně odklonem přes Vysočinu.

zdenek

Takže rok a půl v podstatě nekonkurenceschopné vlaky.

Bobodej

I někteří lidé jsou nekonkurenceschopní a přesto normálně žijou.

Dachs

Ale tak lidi tím přes Vysočinu jezdí, jenom za trochu jiného vytížení vlaků a tu a tam se nadává, že je to pomalé a dlouhé (ony výluky). (Kromě šotoušů a těch, kteří tomu rozkladu dělají advokacii, samozřejmě.) Bylo by zajímavé vyčíslení (a již musí existovat), kolik lidí kvůli dlouhodobě omezené, zredukované, někdy zcela paralyzované železniční dopravě na hlavních tratích uteklo, a nenajde se marketing, který by je do vlaků vrátil. Reálná zkušenost ze čtvrtka: Brno – Praha (railjet) 3 hod. 16 min. A to z Brna se vyjelo téměř na čas. Sorry jako. Prý je to nevyjezditelné, …jsem zaslechnul od… Číst vice »

Ondra L.

Nedavno jsem v jednom rozhovoru cetl, ze i v tuhle dobu na ceske zeleznici chybi asi pětina lidi, ktery jezdili v roce 2019.

Tomáš Záruba

Ono by to taky bylo jiné, kdyby zároveň nebyl stav trati Praha – Kolín, jaký je. Kdyby šlo o to čistě jet to 3 hodiny, tak to do značné míry kompenzuje KrPole. Blbé je, že se běžně jezdí ještě ke všemu Praha – Kolín hodinu, co dřív šlo i za nějakých 35 min.

Vtvt

Jak to bude s nákladními vlaky? Přes Adamov od léta?

Tukan

Mezi Brnem a Blanskem se nějak vlezou, ale záleží co Bezpráví..

Georg

dulezita je moznost jet od brna do ceske trebove kde je terminal metransu.

František Plášek

A ??? V čem jsou vlaky Metransu důležitější, než jiných dopravců? Kde je pointa?

Georg

pointa je v tom, ze me tohle napadlo jako nejvetsi uzitek pro naklady – odpadne objizdka a v tomto pripade je jim omezeni u bezpravi jedno.
pokud mate relace dalsich dopravcu, kterym toto pomuze, sem s nimi…

zwi

Je zajimave, jak se sprave zeleznic podarilo vyfotit adamov zastavku vzdy tak, aby nebyl videt ten krakorec umisteny mezi kolejemi s vjezdovym navestidlem pro prvni kolej. Takze navestidlo pro prvni kolej bude na krakorci a pro druhou kolej hadam na stozaru. Opet reseni za vsechny prachy. Neni nad to kdyz je to 1000x a pokazde jinak. Bud maji byt obe na krakorci, ci lavce. Nebo oba na stozaru. Pripadne se zde mohl pouzit krakorec ve tvaru T, jestli po stranach neni misto…

jzms

a ještě je mohli na tom krakorci umístit vlevo , tak jak v Dluhonicích nebo Lhotce nad Bečvou, ale podle SŽ je to vše podle normy. Kdo to neviděl neuvěří ….

Georg

navestidla se davaji tak, aby byly videt. u klikate trati to bohuzel muze zpusobovat podobne neesteticke vysledky.

zwi

Tady ale vubec nejde o estetiku, ta je mi uplne ukradena, jde mi o prakticnost a prehlednost. Aby to bylo u koleji, co jsou vedle sebe, stejne.

zwi

Opravdu by me zajimala vase obhajoba tohoto reseni. Kdy mam krakorec mezi kolejemi, ktere jsou znacne od sebe, diky oboustranemu ostrovnimu nastupisti. A misto toho abych krakorec vyvazil na obe strany a na ty umistil navestidla, nacez strojvedouci nasledne vi, ze u obou koleji je navestidlo nad koleji. A nemusim resit zadnou dalsi patku, stozar, krakorec je krasne vyvazeny, takze jeho drzeni na miste je efektivni. Zatimco vy obhajujete postavit krakorec pro jednu kolej a pro druhou dalsi stozar, nekde u PHS. Prijde mi to jako horsi reseni v kazdem moznem i nemoznem ohledu. Drazsi, mene prehledne, neefektivni a nesmyslne.… Číst vice »

jzms

Vlevo ? V D1 je to napsáno jak se umísťují navestidla, asi nejste strojvedoucí,estetika s tím nemá nic společného, vůbec se nedivím že může fira který tam jedenkrát za rok, vzít navest z jine koleje a je průser….

Georg

jak vlevo, na krakorci se navestidla umistuji nad kolej, ne?
jestli se bavime o tomhle: https://bit.ly/3EMBttu, tak kombinace krakorce a klasickeho navestidla neni nijak ojedinela, vsechno vychazi z rozhledu.
mimochodem, na adamovske zastavce doted nevisi ani trakce, takze poustet se do nejake zasadni kritiky viditelnosti nebo zmatecnosti navestidel mi prijde trochu odvazne.

Bobodej

Ano to je naprosto zásadní věc, která železnici připraví o desítky tisíc cestujících.

Roman G.

Od 2025 to bude jedno a doteď, pokud máte seznání, tak víte, kde jsou návěstidla. Ale jak píše pan Georg, podívejte se na youtube, tam bude video z MUVky, ideální pro jízdu vlaku o 1000 tunách a z něho si udělejte fotky, abyste věděli, kde jsou.

Georg

a ona ta trat vypada jinak z muvky a jinak z vectronu?