Obrazem: Těžká dřina na Muzeu. Jak se mění pražce v metru
Výměna pražců. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Že nejde o práci pro každého, je jasné hned na první pohled.

Že nejde o práci pro každého, je jasné hned na první pohled.
Proč tam v jednom tom místě už byly některé, ob jeden pražec, vyměněné a některé ještě původní? Přijde mi to, vzhledem k pracnosti demontáže kolejnice, jako zbytečně zdvojená práce.
Jinak před chlapama klobouk dolů.
Prosím pěkně, jak mohou být napuštěné pražce v suchu a průvanu ztrouchnivělé? Navíc ty dřevěné měly také tlumící efekt. To bude rambajs….
Ty betonové nevydrží ani polovinu, pokud je vyráběl někdo tady v Česku. Zato jsou třikrát tak drahé, než ty německé.
Frajeři. Maj za to nějaký prémie?
Jejich nadřízení v kancelářích určitě.
Osobně považuji za naprosté selhání projektantů, že jaksi nepočítali s tím, že se tohle bude muset někdy dělat. Stačilo by, aby byly kolejové spojky na lince tak, aby se při vyloučení jakékoli traťové koleje v jakémkoli úseku mezi spojkami dal vyjezdit 10 minutový interval obousměrně.
Zvlášť v místech jako Muzeum – Hlavní nádraží nebo předpolí Nuselského mostu by to ani nebyl větší problém, a ta výluková série mohla před cca 10 lety alespoň začít jejich doplněním. 🙁
Což ale znamená úplně překopat i zab.zař., protože víc stanic s rozvětvením, plus všude jednosměrný autoblok.
Chápu, že nikdo nemá rád XC, ale zase lidi, buďte trochu normální. Ještě den a zas je na pár měsíců od pražců klid (jen se bude měnit SZZ).
Takže projektanti s nulovými zkušenostmi s návrhem metra, nachytřeni tak možná návštěvou Moskvy, na vůbec prvním úseku, měli dopředu počítat s tím, že a. Pražce budou vystaveny zcela specifickým podmínkám, kdy někde hnijí, a někde naopak vysychají, a b. O dvacet let později tam někdo nainstaluje vlakový zabezpečovač, který se musí celý odmontovat, aby se k pražcům dalo dostat. Asi těžko, že? Mezi námi, nějakých 14 dní ročně po 50 letech fungování je poznámka pod čarou a ne dopravní apokalypsa. Stavět spojky v každém mezistaničním úseku? To jako fakt?! Ukažte mi systém metra, který toto má. Fakt luxusní opatření kvůli… Číst vice »
Honolulu Skyline má spojky mezi všemi stanicemi, ale není to úplně srovnatelný systém metra.
No spíš je škoda, že tu matru nevyměnili za příčetnější zabezpečovač, který by umožnil měnit pražce po nocích jako na trase A.
Mohl by jste vstoupit do služeb DPP a všem to předvést…