Obrazem: SŽ ukázala podobu chystaného terminálu Dlouhá Míle na trati na letiště
Terminál Dlouhá Míla, vizualizace. Autor: AFRY a Pavlíček Hulín architekti
Stavba tohoto úseku trati by měla začít v roce 2024, hotovo by mělo být o čtyři roky později.
Zdá se, že příprava staveb A-47 (Ruzyně-letiště) a A-46 (Veleslavín-Ruzyně) běží celkem dobře, na rozdíl od jiných relevantních staveb (hlavně „prokleté“ A-36 Dejvice-Veleslavín). Netuší někdo, nakolik je reálné samostatné provozování (tj. třeba A-47+A-46, tedy vlak na letiště od metra z Veleslavína)?
Původně to mělo být hrana-hrana a teď jsou tam eskalátory a mega střecha. Vždyť je to zastávka, na které nastoupí 2000 lidí z aut a možná několik tisíc z autobusů, dopoledne, vlak tam pojede jednou za 20 minut. Pres den prázdno a po páté zase přesednou na cestě zpět. Mimo špičku tam bude pusto. Normálně zastřešené nástupiště pro vlak a autobus, světlo odpadkový koš a automat na jízdenky nic víc netřeba. Zbytek bide provozně strašně dráhý.
Přesně tak. Ať je to co nejjednodušší, když už to neumíme udržovat…
I kdyby se Spržel zítra naučila udržovat, proč to dělat slozitě? I když co říká cargo na sklon trati?
Je to vysledek ryzi megalomanie.
Zase obrovské prosklené plochy a obrovské prostory… To vůbec do naší situace není vhodné, vždyť jak to bude za chvíli vypadat? Podívejte se na jiné stavby, které (ne)udržuje naše SŽ. Takové investice a za rok už je to většinou zašlé, špinavé, pocintané, ne-li přímo popraskané, okolí zarostlé. Vždycky přemrštěná megalomanská a předražená stavba, velká sláva při otevření a pak už nezájem… Údržba nula. Chápu, že projektant dostane výši odměny podle toho, jak moc je ten projekt drahý, ale ty důsledky v podobě následné minimální, či žádné údržby těchto na údržbu naopak hodně náročných řešení by se měly brát do úvahy,… Číst vice »
Přesně, nikdo od projektu neřeší údržbu, která je zbytečně nákladná, pokud se vůbec dělá…
No a chápu teda správně, že na Veleslavín přijedu metrem a pak pojedu vlakem na letiště?
Nebo tam bude přestup z 814 hrana-hrana?
Ne, tou 814 pojedete až na letiště…
Na runway 🙂
Interval na nové trati teda nic moc, když ve čtvrt na pět pojede příští vlak do města až ve 14:07…
Hákovnice v Bubnech, stržený sběrač, to je hned.
Opravte si koridory a potom se starejte o vaše megalomanské plány.
„Dlouhá Míla“ v popiscích obrázků je roztomilá. A jinak „Dlouhá míle“ je dosud v názvu zastávky s malým „m“ jakožto pomístní název. Zatím to není název žádné čtvrti ani obce. Pokud si autor vizualice či projektu nezjistí faktografii nebo nezná základy pravopisu, není to dobrou vizitkou.
Vzhledem k tomu, že jsou to pracovní názvy, tak je to zatím úplně jedno. Důležité je, aby neuděli chybu ve výpočtech. Stanice i letiště se dají přejmenovat vcelku jednoduše. Ale znova postavit, když se to během stavby zřítí? … Bögl s Kryslem pravopisnou chybu neudělali.
Ale je to určitá indicie, jestli firma dokáže jednotlivé činnosti svěřovat takovým lidem, kteří je kvalifikovaně a profesionálně zvládnou.
Zapomínáte na takovou drobnost že dnes lidi běžně ovládají 2-3 jazyky, zejména na kvalifikovaných pozicích a vzhledem k tomu že člověk není stroj, tak k jakési kontaminaci mezi nimi dochází. Takže pokud někdo kdo je tam spíš od technické než jazykové stánky věci někde dá špatně velké písmeno, nemusí znamenat vůbec nic. Druhá věc je že zrovna psaní velkých a malých písmen v názvech se v češtině tak moc nepodařilo.
Ve vysvětlení příčin s vámi plně souhlasím, na druhou stranu si stále myslím, že pokud někdo nezvládl triviální učivo cca 5. třídy ZŠ, není to moc dobrá vizitka, stejně jako to, pokud v té projekční kanceláři nefunguje dělba práce tak, aby textové výstupy měl pod kontrolou někdo gramotný.
Jsem venkovan a tak se ptám, dostanu se MHD bez přestupu z Praha hl. n. na letiště Praha Ruzyně už dnes ? Poraďte prosím.
Z Hlaváku jezdí přímý autobus AE za zvláštní jízdné
Ano, dostanete. Jezdí přímý autobus Airport Express.
Bez přestupu snad jen linkou Airport Express, kterou provozuje DPP v intervalu 30 min. Platí na ní ale zvláštní tarif (dospělí 100 Kč) a je tak dražší než klasickou MHD. Více info je třeba na stránkách DPP.
Ano, dostanete – autobusem linky AE.
Oproti původní vizualizaci určitě zlepšení. A zajímavě vypadá i ta ilustrační EMU.
Je vtipné že ta jednotka nerespektuje barvy PID, střecha má být „bílá/šedivá“ a tady jsou i na střeše červené pruhy…
Mnohem lepší, v porovnání s předchozím návrhem. Teď už to “jen” postavit.
No jiste..hotovo bude 2082..2092
Ta vizualizace je nádherná! Nejlepší je obraz pracovně nazvaný „Po dešti“, kde už se od začátku počítá s popraskaným asfaltem. To je prostě vtipné a tak nějak to o našich dopravních stavbách říká všechno.
Myslíte ten přiznaný asfalt s pohledovými loužemi?
Tak to aby začali s modernizací od Prahy -Bubny hned, jinak to na letíště nestihnou udělat.
O Bubnech se v článku nic nepíše. Asi vědí proč.
Jsem to četl na stránkách SŽ že mají to realizovat 2022 až 2025 a další useky až 2029.
Trochu megalomanie, ne? Nevypada to zle, ale na obycejnou zastavku mi to prijde trochu pretunene.
Hlavne, at nezapomenou na eskalatory, strechy to ma nerozdil od Veleslavina az moc.
Docela by mne zajimalo, jestli nekdy doplni strisku nad vylez eskalatory na Veleslavine, aby clovek nemusel moknout na tech 10 metrech:/
Stříšku? Nevěřím, psal jsem Scheinerrovi a banda jeho poskoků to bohužel přeposlala na DPP. 1,5 stránky proč to nejde. Stejně jako doplnění eskalátorů na fotobuňku ke schodům do vestibulů. Např. až s radostí mo bylo oznámeno, že Náměstí Míru o pár cm splňuje normu proto, že tam být eskalátor nemusí. Takže stříšky proti dešti a kluzkým schodům ani tuning bezbariérovosti ne e.
Nezapomněli na eskalátory, jsou na těch vizualizacích vidět.
Tady třeba ne, ale všude jinde problém.
Další díl nekonečného seriálu? 😇😁
Žejo, kdyby raději nic neprojektovali a začali stavět. Plánovali snad v Rakousku koleje na letište? No tak vidíte! O žádném projektu se v novinách nepsalo a jsou tam.
Tempem kterým SZ pracuje je i slimák rychlejší.
Však projektování jim jde na jedničku! 😁
Ano je před volbami a to vždy slibuje…. již od roku 2000…
Tak snad ty přestupy vyjdou inteligentněji než na Zahradním Městě, kde se to fakt nepovedlo.
Co vlastně prodloužení tramvaje? Škoda, že se rovnou nenaváže na Dědinu.
Ono je dneska prvního dubna ?
To parkoviste bude jen povrchove, nebo je to pripravene na to, ze by vyhledove rostlo i nekolik pater do vysky?
Tak do výšky vzhledem k poloze u runwaye asi neporoste.
Proč ne? Vedle je Šestka a ta ničemu nevadí.
Pár pater se tam vejde úplně v klidu. Nikdo asi nebude stavět 15 patrovou věž.
Podoba terminálu je úchvatná. Ale nemůžu si prostě pomoci. Metro na letiště by bylo mnohem lepší. Navíc, i díky intervalům, by bylo vhodnější. Na druhou stranu je lepší, když tam povede aspoň „něco“. A to „něco“ vypadá moderně; a těším se až to bude.
Metro na letiste by nebylo ani lepsi, ani vhodnejsi.
Podívejte se třeba na Barcelonu. V posledních letech dotáhli na letiště jak vlak, tak metro. A oboje si najde své zákazníky. Metro se tam do města pěkně kroutí a cesta není zrovna nejkratší. I přesto jezdí velmi solidně obsazené. Je to velmi přesná paralela pro Prahu, akorát tedy že Barcelona je “krapet” větší ohledně počtu obyvatel. To se dá řešit intervaly mezi soupravami. Nemusí jezdit po 4 minutách, ale třeba po 10-15.
V Barceloně je to metro na letiště doplňkem vlaku, který je mnohem rychlejší a neobsluhuje ta místa co metro. Tím jezdí hlavně lidi co bydlí na trase, v mnohém jde o posádky letadel. V Praze by to metro bylo téměř stejně rychlé jako vlak a stavělo na podobných místech, takže přesně proto není potřeba, protože vlak se rovnou sfoukne s modernizací tratě na Kladno.
Ne, nemůžu si pomoci, ale nebylo. Sice kratší intervaly, ale to letiště prostě metro počtem pasažérů „neuživí“. Kapacita metra je asi 20 tisíc přepravených pasažérů za HODINu, letiště vygeneruje asi 50 tisíc za DEN (nebo tak jsem aspoň četl, že to bylo ještě v dobách největší slávy před COVIDem). Moc jiných cílů, které by si zasloužili tak kapacitní dopravu, jako je metro tam jinak po trase není. Zatočit to na letiště z Motola, to by fakt byla „Chalupoida“ jak z těch starých vtipů. Vlak bude mít sice delší intervaly (ale když bude přepravní poptávka, mohly by být třeba 15 minut,… Číst vice »
Myslíte že by bylo metro pomalejší? Momentálně má mezi Muzeem a Nádražím Veleslavín dobu jízdy 13 minut, když přidáme 10 minut pro cestu na letiště, jsme na 23 min. To je +/- 2 minuty stejně jako odhad pro “rychlodráhu” mezi letištěm a Masaryčkou.
Ale nakonec, je úplně jedno co tam pojede, hlavně ať je to co nejdřív. I ten trolejbus je krok dopředu.
Postavi metro a nakonec bude jezdit jako vlak kazdou pulhodinu a jenom pres den.
Odbočka metra na Veleslavíně směr letiště je nyní poměrně dost zazděná.
Nevytíženost v koncovém úseku bych za takový problém neviděl. Spíš je tedy otázka jestli v okrajových oblastech nemít přípojené stanice a linku metra prostě rozdělit. Pokud by taková stanice byla na Motole, tak A1 může na letiště, A2 pod Řepy, žst. Zličín (uzel) a na depo. Nebo by se dal udělat MeS-Bahn co tu navrhuji, což by potřebovalo tedy i nová vozidla pro toto.
Interval 10-15 minut pro letiště ok, ale pro autobusový terminál na okraji Prahy dost dlouhý. Při přestupu z autobusu na vlak na Dlouhé míli budete čekat průměrně tak dlouho jak byste jeli autobusem k metru do Veleslavína
Je hezké, že víme jak bude vypadat terminál.
Jen tak nějak furt nevíme kdy k němu povedou koleje
Až bude terminál, budou i koleje.
V nejakych materialech jsem pokracovani videl.
Myslím, že být na to architektonická soutěž, mohl bych teď, podobně jako u VRT terminálů, udělat wow! Soutěž nebyla, tak je výsledek takový nemastný neslaný, ale rozhodně mě neuráží. Jsem rád, že kotasovým časům (snad) odzvonilo.
Třeba hlavní nádraží se mu povedlo.
Myslíte hlavní nádraží v Praze? Vždyť ten diletant tam nevyprojektoval ani jedny hodiny. Nějaké se tam pak snad octly později. Zvrácené plýtvání místem okolo travelátorů a nemožnost je obejít pěšky v podstatě znemožnila doběhnout vlak středním podchodem neb na travelátoru leží bágly. Vizuální devastace celé haly je obludná. Ten netvor tu budovu úplně zničil.
Proč jsem čekal, že na letiště povede trať která bude někam dále pokračovat? Tzn, vlaky které po ní pojedou budou moci přímo zastavit.. Tak třeba příště.
Sakra vedle.
V nejakych materialech jsem pokracovani videl.
coz je pravda, ale je to jina stavba
Podoba chystaného terminálu Dlouhá Míle se mi líbí a trpělivě vyhlížím rok 2028.
Tak to já tedy dost netrpělivě… 🙂 Tohle se mělo začít stavět už dávno…
Koukám, že trakční vedení bylo jako nedůležité zanedbáno 🙂
Už Křížík se snažil o jeho eliminaci.
Budou tam jezdit 810 na svítiplyn
Pche, vodíkový vlak, o tom jste ještě nečetl? 🙂
No nebo třeba nemají koupené 3D modely na stožáry a ty dráty a ručně se jim to tvořit nechtělo. 🙂
Vždyť na těch vizualizacích je.
Ještě bych to doplnit nějakou výtvarnou soutěží… jinak ten asfalt bych si představoval kvalitnější.
Oceňuji, že se v článku ani jednou nevyskytuje „rychlodráha“. Už jsem na ten termín začal být alergický.
Pravda, není to v pravém slova smyslu žádná rychlodráha, nýbrž vylepšená Buštěhradka.
Takže skoro na úrovni koridorizace tratí stavěných za císaře pána, které stále vedou téměř v původní stopě, akorát se občas narovnal oblouk nebo přibyl tunel.
Přesně tak, tenhle termín jsem taky nechápal. Trať pro příměstskou železnici. Prostě něco elektrifikovaného a dvoukolejného. Kdyby ještě jezdili žabotlamy, tak tam jezdí ty. Když to postaví dřív než za 10 let, tak tam úplně s klidem můžou jezdit Elefanty. Ty mám pocit umí tak 140 km/hod. To snad není žádná „rychlodráha“, to by měl být pro vlak takový slušný standard…
Pro zpestření – pojmem rychlodráha se označuje třeba také tramvajové spojení mezi městy Most a Litvínov, kde soupravy dosahovaly i před rekonstrukcí až závratných 70 km/h, pokud mě paměť neklame. Označit proto jako rychlodráhu něco, co jede až 140 km/h, není asi zase tolik mimo. 🙂
Aj v Košiciach sa električková trať do U. S. Steel označujeako rýchlodráha
No jasně, ale to je tramvajová trať po které se běžně jezdí 50 a v Mostě 70, teď i v Ostravě. Takže rychlodráha pro vlak by byla dle tohoto modelu něco z 80 na 12O-:)
Rozhodující je, zda je dráha na samostatném tělese a buď mimoúrovňově křížená nebo s absolutní předností na přejezdech. „Rychlá“ je ve srovnání s městskou pouliční dráhou.
Do poloviny 90. let patřila dráha slangově nazývaná „metro“ do kategorie městských rychlodrah, takže označovat tímto názvem něco na způsob S-Bahnu není úplně od věci – „rychlá“ je především ve srovnání s městskou pouliční dráhou.