Obrazem: Svezli jsme se prvním renovovaným RegioSpiderem z druhé ruky v barvách PID
Motorový vůz Regio-Shuttle RS1 po renovaci v DPOV v barvách PID. Foto: Zdopravy.cz

První modernizovaný motorový vůz Regio-Shuttle RS1 v barvách PID bude jezdit na Benešovsku.
Jsem (celkem nemile) překvapen, že zůstaly původní žárovkové světla…
Více svítící LED diody nebudou?
Já nevím, pořád se ještě nemůžu úplně přenést přes ten PID nátěr a halogenové světla, interiér to má relativně v pořádku za mě.
A kde to jako má područky ta sedadla?!
Co stoleček, má to stoleček? A vyklápěcí okna?
Modrá toaleta místo rudé, co se stalo? Reklama na návštěvu proktologa zde nebude?
Už je to tady, Benešov
„S nyní renomovanými vozy “ 😀
Ta nálepka pid na předním skle je designový majstrštyk.
ČD si grafický manuál PID často vykládá po svém. Tohle je samozřejmě špatně.
jednotka je polepena přesně dle grafického manálu PID. Grafický manuál PID počítá že na levé straně čela je mřížka proto je nálepka na okně. Každé vozidlo PID prochází kontrolou a certifikací zda jsou všechny nálepky dle manuálu tak buďte laskav a přestaňte lhát!
Nevím, kdo za to může, ale na jednotkách ČD, které jezdí pro PID, tuhle vychytávku snad nikde nemají.
Čím jsou tyto RS1 nahrazovány v Německu?
U SWEG Linty, u NEB Mirei.
Za mě vypadají hezky, ne jako ty plešáky v Ústeckém kraji, které vlastně spíš nejezdi než jezdí, když je plný depo Stadleru a jezdí místo nich Regionovy. A že se neprovedla oprava interiéru chápu tak, že to zřejmě kraj nepotřeboval. Škoda.
Jakou budou mít oproti 814 jízdní dobu na Benešov-Tábor?
Kratší
Benešov-Tábor se s výjimkou okrajových spojů nejezdí.
To vím, číst umím, ale na to jsem se neptal. Mě zajímá rozdíl jízdní doby 840 vedle 814 na koridoru.
K namalování lepších JD je potřeba, aby jednotek měli v prosinci dostatečné množství a nehrozila náhrada regiošukem.
Šukafon jezdí Olbramovice-Benešov 16 minut, spěšňák 12, tenhle stroj (s rizikem zastavení v „Tomicích“) by to mohl dát za 14.
Mezi Olbramovicemi a Táborem jede spěšňák (s méně zastávkami) 29 minut, regiošuk 39 minut, u RS čekám 34 minut.
Vmax to až tolik nevyužije kvůli možné nutnosti stavět na polních zastávkách, ale má to lepší rozjezdy a kratší pobyty. Pro exaktnější výpočty to chce software na konstrukci GVD.
Je fajn, že se z nich modernizací staly renomované vozy. 🙂
modernizace spíš udělá renovaci 😀
ale renomované například pro cestující v libereckém kraji určitě jsou, o tom žádná.
Modernizace udělá také renesanci. Nebo retardaci a poté recyklaci (hlavně ale nejen u Honeckerů).
Jsem Libor Had, mám starý autobusek RTO a hledám životní lásku, která by sdílela mé životní hodnoty, tedy ideálně záporné IQ a psaní nesmyslných komentářů do diskuzí. Napiš mi, lásko na liborhad706@gmail.com.
Tento příspěvek se líbí uživateli Duševní žumpa
Čekal jsem zas zpackanou rekonstrukci jako pro Pardubický kraj (kde se jen dosadily infopanely a změnil lak a VZ), ale tohle mě příjemně překvapilo. Už se těším na další kusy.
hlavně záleží jak rekonstruovala i technika, nejen vizuál..ty vozy jsou už solidně vylítané..tak aby to víc nestálo než jezdilo
Co si představujete pod pojmem „solidně vylítané“? Já tedy třeba ježdění do Harrachova po kopcích, ale NEB se to spíše ploužilo po rovinatých lokálkách a jen sem tam to zajelo opět po rovině do Berlína.
Proč to sakra nejde zase na spodní Posázavský Pacifik? Tak do Vlašimi je skoro nevyužívaná a není to tam potřeba
Chystají se tam BEMU. Dolní Pacifik potřebuje kapacitnější jednotky. Tohle by jako ropovod jezdilo o víkendu ve čtveřici? To nedává smysl. Ten motorák je stavěnej na solo jízdu.
Ten motorák je stavěnej na jízdu v 7(nebo 8) kusech a je mu úplně jedno kolik jich skutečně jede, v trakci to ani v brzdě to poznat není.
To je blábol – povezete náklad 12 tun na jedné tatře, nebo ve 100 osobácích? Už chápete?
Ne, nechápu, prostě u RS1(nebo třeba Desir) se ten vlak chová úplně stejně a je jedno kolik jich je, jediné co se liší je délka soupravy.
RS1 umí jezdit maximálně v pěti, nebo šesti kusech podle série. Samozřejmě je ale naprostý nesmysl vozit 8 nebo 10 zbytečných stanovišť.
Ok, díky za opravu. Měl jsem zafixovaný vyšší číslo. Ale každopádně je to víc než bylo(je) u ČD, kdy byly (jsou) povoleny tuším max 3 ks (u 840).
Bude zajímavé sledovat, zda budou podobně (ne)spolehlivé, jako ty zelené pro Ústecký kraj. Protože jinak je to opravdu skvělé vozidlo a třeba ty, co také jako ojetiny z Německa dovezlo GWTR a které provozuje v celku Jihozápad v Plzeňském kraji, tak ty slouží cestujícím k plné spokojenosti a v nesrovnatelně lepší kvalitě, než co tam dříve předváděli ČD.
Tie zelene pre ustecky kraj robilo ŽOS Zvolen, tieto DPOV
a co tam dříve ČD předváděly? To by mě opravdu zajímalo.
ČD tam nasazovala směsku všeho možného, počínaje 810 v různých stupních úprav na škále od prakticky původního stavu až po kompletní přestavbu interiéru, co kus to unikát, 814, 842, tedy nehomogenní jak z hlediska komfortu, tak i jízdních vlastností. Teď díky unifikaci vozidel jsou na všech spojích stejné kvalitativní standardy (nízkopodlažnost na 100 % spojů) a unifikace provozu jen s RS1 má vliv i na provoz, neboť bylo možno přistoupit ke zkrácení jízdních dob na rameni Horažďovice-Klatovy, resp. se podstatně zvýšila stabilita provozu na obou ramenech (Domažlice i Horažďovice). Při porovnání stavu před a po nenacházím nic, kde by příchod… Číst vice »
a porušovalo to nějak smlouvu s krajem? Nebo si jen kraj nebyl schopný definovat co tam chce a vy to teď házíte na vrub dopravce? 🙂
Ty polepy na WC jsou dobře schizofrenní, portál bych ještě něco blikajícího pro epileptiky
a ani orchidej tam není 🙂
Vozidla jsou super a jsem za ně rád, jen už někdo hoďte deku na markeťáky ČD, RegioSpider je hnus, stejně jako RegioFox/Mouse,…
Nechme veselý názvy někam na cyklohráček
Tento název nesou 840 a 841.0 už od roku 2013.
Ano, vím. To ale nebyla pointa
důvod?
Proč se český národní dopravce , který se tím pyšní, zahazuje pojmenováváním svých vnitrostátních vozů anglicky taky nechápu… Dříve přezdívky vždy vznikly od personálu vozidel dle vlastností a vzhledu.. nyní někdo žvatlá anglicky a chce být světový…
Přezdívka užívaná personálem a (snaha o) marketingový název vytvořený dopravcem jsou dvě rozdílné věci. Mám dojem, že kromě elefantu a možná panteru tyhle zvířecí názvy moc do (nešoto) veřejnosti nepronikly.
foxům se to asi povede, je jich docela dost.
Žádný strach, některé z nich jsou hodně Czenglish, takže národní hrdosti je učiněno zadost.
Tak CityElefant je spíš Denglish, nebo v jakém jazyce ten Elefant je. Anglicky to je Elephant.
Prostě zmatlanost na entou. Lepší by bylo pojmenovat a dodržovat kvalitativní standardy (jako např. Pendolino) než si infantilně hrát s názvy vozidel.
Takže když sečteme náklady na pořízení Regionovy+ cena za ojetinu RS1+ cena za modernizaci RS1, tak to čísílko, které nám vyjde, tak trošku naznačuje, že projekt RN byl chujovina i po ekonomické stránce. A to ve výsledku máme stále starší vozidla než byly ty nové pro Vysočinu a Liberec…
Jen otázka. Byly v té době ojeté RS1 na prodej a za jakou cenu a v potřebném množství? Prvním reginam je letos 20 let a těm nejmladším 13. Takže ty udělaly svou práci, je potřeba si uvědomit co všechno je nahrazuje a kolik jich ještě je a bude v provozu.
v tu dobu se rs1 daly koupit jako nové…předpokládám, že na to poukazuje.. v roce 2010 tedy později než se rekonstruovaly první regionovy vyšel jeden nový RS1 na 39 milionů, regionovy v té době 26 milionů, rozdíl tedy 13milionů za kus, regionovy se teď vyřazují, kdežto 15ti leté RS1 by ještě dále sloužily a byly téměř zánovní..k tomu si teď přidejte nákup těchto RS1 a jejich modernizaci a jste na částce převyšující reginovy s přehledem..a místo RS1 z let cca 2010, máte RS1 z let cca 97/98 s dvounásobným nájezdem..
cíl nebyl mít nové vlaky, ale nabagrovat zakázku českým výrobcům železničních vozidel, socdem se tím snad tenkrát ani netajili.
Bohužel i to je fakt, který se ve výsledku dost prodražil.
Ano přesně tak jsem to myslel.
Zapomněl jste, že „reginy“ jsou původně M 152, tak jim nějaký rok ještě přidejte.
A pár desetiletí na životnosti uberte.
První cca polovina regín dávala smysl. Ta druhá se už cenou začala blížit novému vlaku, přitom z hlediska jízdních a jiných vlastností nestála za moc a ze zoufalství byla nasazovaná na výkony, kde se ani moc nehodila.
Akorát při tom nezohledňujete časovou cenu peněz. Navíc už by se rovněž blížily potřebě obdobné modernizace.
I po započtení inflace to nevyjde smysluplně pro RN
To ovšem ani pohodlí pro lidi během těch let…
Otázka jestli těch 210 štadlérů bylo k dispozici místo 210 RegioNov mezi léty 2005-2010 nebo kdy přesně probíhala modernizace.
Sériová výroba RS1 běžela 1996 – 2013.
No jasný, jenže cena byla zhruba dvojnásobná, proti RegioNově.
Jasně. Happy se ale snaží (zřejmě) říct, že kdyby se tehdy koupily dražší RS1 místo RN, vyšlo by to na podobný peníze, jako thedy RN + dnes ojetý RS1 + jeho modernizace. Já nevím, jestli je to pravda, každopádbě vý´ždycky je důležité jakoé jsou aktuální možnosti financování. Ono taky postavení ČD tehdy a dnes (+ dnes i další osobní dopravci) a železnice vůbec bylo v nultých letech a dnes velmi odlišné.
nové RS1 by byly levnější ve výsledku..rozdíl byl 13 milionů za kus.. 814.0 vs 841.. 814 za 26 milionů, nákup ojetých RS1 za 15 milionů a reko 12 milionů…tedy výsledek dohromady 53 milionů a máme vylítané RS1 z let 97/98..místo koupených RS1 v cca roce 2010 za 39 milionů, ty by teď měly cca poloviční nájezd a i kdyby se u nich udělala stejná reko, tak sme pořád na stejné ceně jako regionovy…
Ještě je ale potřeba připočítat inflaci. 13 milionů v roce 2010 není 13 milionů v roce 2025
Která činní 60 % od roku 2011, nebo 82 % od roku 2006.
Tak jí započtěte, ovšem výsledek efektivity zůstane stejný….
Přesně. Tak jsem to myslel. Možnosti ufinancování byly. Viz Vysočina a Lbc sice později, ale nakonec to šlo. Ve výsledku tu upravujeme a provozujeme značně jeté motory z DE…
Obě z EU dotací, na Vysočině pár kousků.
39 nevypada uplne jako dvojnasobek 26.
Dobrá poznámka, nevím, odkud předřečník cenu vzal, vysočinské stály tehdy 52 milionů.
Ano bylo to přes 50. Lbc myslím ještě o něco dražší. Ale i tak je zjevné, že se nákup nových RS1 vyplatil oproti systému, kdy RN za 26 mil nahradím ojetinou za 15 s rekonstrukcí za 12 a ve výsledku mám horší a starší vozidlo než byly nově kupované RS1.
A užitná hodnota taky.
Jenže v té době nebyly ojeté RS1 z Germánie k dispozici, byli jsme rádi za serii nových pro ČD ,když se ještě vyráběly.814 bylo rychlé a relativně levné řešení zlepšení vozového parku i když s x nedostatky.
RS1 se tehdy vyráběly nové…a bylo by to levnější než regionvy a teď kupovat ojeté RS1…
Přesně tak.
A ještě mě zajímá, jak to zahýbe s jízdními řády Benešov – Sedlčany a Tábor – Olbramovice. Protože má ta jednotka celkem odpich a 120 km/h je pro takový koridorový kodrcák ideální. Pokud by měl někdo z prezentační jízdy poznatky, jak se v tom v takové rychlosti sedí, tak sem s nimi. Je smutné, že v těch polích nad Táborem skutečně nikdo nežije a elektrická kapacitnější jednotka by neměla význam, takže tady se to pálení nafty pod dráty dá se skřípotem zubů jakž takž přežít.
Na lokálkách nijak – o co lépe jede o to déle řeší schůdek. Benešov – Tábor, díky dlouhým mezistaničním vzdálenostem by to mělo sjet mezi R a Ex bez předjíždění = znatelné zlepšení.
Podobný zážitek lze zažít na Os Letovice-Č. Třebová, tam taky jezdí 841.2
Co taková trať Mladá Boleslav – Mladějov? Regionovy na věčné časy a nikdy jinak?
Tam jezdí i 810 ne? Minimálně v sezóně až do Lomnice
Letos žádné 810, maximálně výjimečně náhrada. Stačí si přečíst veřejnou smlouvu, kde je tato trať uvedena od 12/26, resp. nejpozději 4/27.
Nymburk – MB – Mladějov mají být RS1, musíte počkat, ne vše jde najednou. V celém kraji bude 34 RS1
Je to ČD, takže v tomto případě jde obzvláště o moderní zánovní vozidlo:-)
Kolik to má míst k sezení?
Jinak na Vlašim – Benešov po posílení linky 406 další výborná věc.
406 obsluhuje jiné obce, než vlak. Dokonce jsou tam i obce, do kterých autobusy (kromě školních) nejezdí vůbec. Nikdo nepochybuje o tom, že tam vlak smysl má, navíc je mnohem spolehlivější a pohodlnější.
Ráčil si všimnout, že nezpochybňuji smysl vlaku Vlašim – Benešov.
Pohodlnější než Setry LE 14,5 m dle mého názoru nejsou , dejme tomu srovnatelné, ale to je věc názoru.
Těžké si ten článek přečíst, že?
To byla ironie vy článku.
A taky tady nevadí diesel pod dráty. 🙂
Konkrétně Vlašimka pod dráty moc není….
A jezdí tam i více cestujících, než na Sedlčanech.
Asi poctivě nečtete Obzor. K vynesení připomínky „diesel pod dráty“ stačí i kousíček trolejí v rámci vozebního ramene.
Četba těchto plátků škodí duševnímu zdraví…
Není, i od čd je to šrot, RS Zero lepší. Jinak je tam 76 míst k sezení.
Vy už jste ho viděl? A schválené? A v pravidelném provozu? Možná jednou bude lepší, ale nikoliv ekonomicky.
Ne, neviděl, ale na stránkách Stadleru je něco o něm.
RS zerro se ještě nenabízí a zejména, sice nevíme, kolik bude stát, ale bude to výrazně víc, než tyto ojetiny.
RS Zero zatím není=nemá papíry a ta cenovka bude dost úděsná, tipuji 100 mega, takže scifi…
63 míst k sezení. 76 míst pouze ve variantě bez WC.
Díky za info.
Něco co nikdo nikdy neviděl 😂
Viděn byl – na Innotransu. Zkušební provoz na trati se očekává od léta 2026 🙂
Takže možná tak 28, 29 to vstoupí na německý trh, který rozhodně je pro něj zajímavější než Češi s pár kusy pro vyfocení s politiky, jak myslí zeleně, ale ne ekonomicky.
Já si myslím, že to bude dost drahý špás i pro německý trh regionální dopravy 🙂
Tak co, Jaroslave, je to šrot? S logem ČD. ( Reakce a vítěze soutěže Arr v PK)
Ano, RS Zero lepší
Odpověděl jsem za Jaroslava.
Vy mínusáři, podívejte se tady: https://www.stadlerrail.com/de/loesungen/schienenfahrzeuge/vollbahnen-rs-zero S tím, že kupujeme ojetiny z Německa, tak jednou můžeme být největším odkladištěm Evropy.
Říkejte si co chcete, ale RS1 je perfektní vozidlo pro české lokálky. A v dlouhodobém horizontu se stane jedno z vůbec nejoblíbenějších.
Nene,810 nepřekoná nic 😁😁😁
Je pravda, že co skutečně ještě potřebuju vidět, tak je to RS1 s klasickým spřáhlem v pravidelném provozu s vyblitým BDtaxem z čerčanského depa. Pak už můžu umřít. 😁
Sukafon do Sedlčan, to je něco jako FC Barcelona ve fotbale, to nemůžete jen tak s něčím srovnávat.
Co říkáte na RS Zero? RS Zero je moderní, ekologické, dá se koupit nové, prostě nejlepší malé vozidlo pro lokálky. Ale bateriová technologie není u nás rozšířena.
To úplně nejde srovnávat, RS Zero je prototyp, který se ještě sériově nevyrábí a kdo ví kdy se vyrábět začne a za kolik se bude prodávat.
Zatím se koupit nedá.
§7 Cestující by to zneužili
Za mě ne. Sedali by do toho lidi a bylo by to potom celý oježděný.
Za mě super skok od 810 a regionov. A tady ten PID nátěr vypadá asi nejlíp ze všech
Skok zpět, neb tento šrot je o 10-15 let starší, než moderní vozidlo Regionova, které nahrazuje 🙂
Na Vlašimce RegioNovy nejezdí
Nakonec to tedy je rada 841.3
Do Sedlčan? Těžko když tam je výluka. Jelo to do Vlašimi.
A ještě se mi nezdá informace, že se jedná o stejný kus, který byl vystaven na dni PID minulý rok. Ten byl koupený od DB, měl jiná spřáhla a světla. Což mě přivádí k obecné otázce, podle čeho se určuje, na kterou trasu půjdou kusy s automatickými spřáhly a kam s klasickými. Možná, že se v rámci Benešovska vycházelo z toho, že se budou přetahovat z Tábora do Bene v rámci Sv po více kusech.
logicky bude snaha dát soupravy se stejným spřáhlem k sobě.
Což potvrzuje i poměrně výrazný nápis VLAŠIM na budově vlašimského nádraží 🙂
No tak ona ta linka (ne trať) jezdí Benešov-Sedlčany a co šlo projet, to projeli, aby ukázali jízdní vlastnosti na rovné a rychlé trati – dvojkolejka a tunel je u Olbramovic.