Obrazem: Švédské dráhy po dvaceti letech modernizují dvoupodlažní jednotky, úpravy proběhly ve Finsku
Jednotka X40 po modernizaci. Foto: SJ

Dopravce slibuje po modernizaci cestujícím větší komfort.
Dopravce slibuje po modernizaci cestujícím větší komfort.
Takto má vypadat interiér vozidla a ne jako u ČD dle Najbrtu.
Interiér vypadá moc útulně.
To je pravda, už v té původní verzi byl moc pěkný, když jsem s tím před mnoha lety párkrát jel právě mezi Stockholmem a Västerås a smutně to srovnával s tehdy vyráběnými 471 (ano, je to určené pro trochu jiné vlaky). A líbí se mi i jak to vytunili zvenku, sice ve Švédsku není černé nikdy dost, ale tohle omládlo.
Ty zásuvky po ruce jsou fajn. Není nic horšího než šmátrat pod sedadlem a hledat tu díru u nohou spolucestujícího, jak je u nás zvykem. A nabíječka tam sedí hůř, přičemž se snadno vykopne, pokud sedící u okna jde ven.
Proč jen 27 ze 43, ty ostatní jsou neperspektivní nebo nějak vadné?
Zatím je uzavřena smlouva na 27 – třívozovek. O modernizaci těch ostatních – dvouvozovek – se ještě rozhodne, zatím jsou v rámci opce.