Obrazem: Stavbaři dokončují základy oblouku přes Orlík, zdvihat se začne za měsíc

Stavba železničního mostu přes Orlík (únor 2023). Pramen: Správa železnicStavba železničního mostu přes Orlík (únor 2023). Pramen: Správa železnic

Oblouk mostu bude hotový na konci roku, stejně jako krajní část mostovky.

20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vendelin

To je nápad, postavíme nové patky ve Vltavě, přesunem na něj starý Výtoňský most a ve stávající stopě, žel na starých patkach, postavíme most nový, tříkolejný, a „všichni“ budou spokojení 🤣

Facepalm

Jo, to je jedna z možností, o keré se uvažuje.

Karl vB.

To pak teprve budou „“panoramata“….
Klub za starou Prahu se z toho asi opupínkuje.

Pavel

Bude to krásný most.
Doufám, že ve výhledu nebude bránit ta nýtovaná konstrukce.

Klabavátor

Tady se zrovna nedávno psalo, že o přístupech zatím spolek nejednal, ale „věří, že tam nějaká dohoda bude možná“. Taky věří v dotační titul (tj. peníze z jiné hromady).
https://www.jcted.cz/milevske-noviny/71333-spolek-viadukt-potvrdil-zajem-o-prevzeti-zeleznicniho-mostu-na-cervene/

Gejza

Tak snad to s provozem nedopadne jako v Lužci nad Vltavou.

Jiří Kocurek

Tohle opravdu není lokálka o jediné zastávce připomínající vlečku. A Milevsko má cca 8 tisíc obyvatel. Navíc by se tady mohl objevit nákladní vlak se dřevem, cemuž v Lužci moc nevěřím.

standa

Lubomír to zařazení mostu mezi památky zařídil určitě za Orálek …. jinak si neumím vysvětlit že by mu mělo záležet na ocelovém šrotu co se může každou chvíli zřítit

Ladislav

Tyhle kecy o šrotu mě vždycky dojmou, v prvé řadě bych pozavíral ty co se měli o ten most řádně starat, minimálně by měli zaplatit ten nový.

https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/2884433-most-urceny-pro-vozidla-do-13-tun-unesl-k-prekvapeni-odborniku-460-tun-zateze

Standa

Bože.. vy snad ještě používáte Nokii 3210? Tak odkud jste asi autobusy nezajíždí co? I kdyby se o něj starali tak nebude vyhovovat novým potřebám a požadavkům..

Frantisek

Hm, kéž by i na tuto trať jednou dorazily alespoň ty nové potřeby. Na druhé straně, není třeba neustále vše vyhánět až do nekonečna.

Honza

Máte něco proti Nokii3210? Jestli ano, jste duševní chudák. Pořád je lepší než ty chytre telefony

BND 30

Ale tak má jisté výhody. Dá se s ní podložit lokomotiva proti ujetí, rozbít led v sudu, hrát hada…

mates

Jeho použitelnost bude asi rychle klesat, jelikož doba je zlá (pro N3210 a spol.) a frekvence se postupně přesouvají na LTE, které tyhle staré telefony neumějí. A jednoho ne příliš vzdáleného krásného dne poskytovatelé usoudí, že nadšenci pro telefony-veterány pro ně nejsou důležití a legacy GSM vypnou. Frekvencí je málo a většina chce hlavně rychlá data. Jinak uznávám kvality přístroje.

bkv

A to, že na mostě zkoušeli novou technologii SMA, tj. nejdříve most opravili a pak zatěžovali, vynecháváte záměrně nebo z neznalosti?

Ryk Mat

Ano. Ten mostek unesl 450 tun. Poté ale byla zahájena jeho demolice, protože jen naprostý šílenec by povolil provoz na konstrukci, která byla takto brutálně přetížená. Řekněte, prosím, jak takový ocelový nýtovaný železniční most udržovat, aby nedocházelo k únavovým poruchám ve struktuře oceli. Vystudovaní metalurgové se shodnou, že něco takového je ve výjimečných případech možné zahříváním a ochlazováním oceli na vysoké teploty. Štětka s barvou ale nemá vůbec schopnost proniknout do oceli samotné (ocel jaksi nesákne jako dřevo). Četl jste někdy zprávu o stavu toho mostu? Zcela jistě ne. Protože jinak byste věděl, že vámi uctívané mršiny předků za svých… Číst vice »

Jiří Kocurek

450 tun je lokomotiva a 5 ložených vozů. Ale nesmí být ložené na plné zatížení, ani když to potáhne 742. Vzhledem k délce mostu to znamená půlit vlaky, v horším případě je rozčtvrtit. Bez výheldu na zlepšení.

Řečnická: Jak udržovat antuku, aby se opět stala cihlou?

libor

Ladislave, vraťte se do 19. století. takže bez netu! jasný?

David

Osobne se domnivam, ze pojem ruznych pamatek by mel byt upraven. Dostat se na seznam znamena jen spoustu ruznych povinnosti, kde za kazdym razitkem nekdo ceka na uplatek … by se mi libilo, kdyby podle typu pamatky pak bylo mozne od statu/kraje jednoduse narokovat treba 80% nakladu na udrzbu/rekonstrukci.

Narodnich kulturnich pamatek neni zase tolik 362 (dle wiki), ale tech technickych je 2.5k objektu!

Pak si takovy ucelovky nic jinyho nez spadnout nezaslouzi.

Frantisek

Proč 80 %? Nestačil by rozdíl v ceně?