Obrazem: Stadlery v Pošumaví. GW Train hlásí připraveno, dnes povozil hosty

Nádraží Sušice, motorový vůz Stadler RS1 společnosti GW Train Regio. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářNádraží Sušice, motorový vůz Stadler RS1 společnosti GW Train Regio. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Zajímavostí jsou otvíráky na pivo zakomponované zespodu do stolečků. 

113 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
petr

ty otvíráky už tu jednou byly!v 93 roce na 842,moc tam nedržely a lidi to pak kradli…

Facepalm

Tak už chápu, co to znamená ta bohemizace.

Kamil Novotný

Hlavně aby fungovala údržba. Poslední cesta na Šumavě s GWTR byl skvělý zážitek.
Z Číčenic do Prachatic směr tam jednotka bez funkčního WC a zpět pro změnu s příšerným smradem z nafty, kdy se až dělalo špatně. Střepy, co jezdí z Číčenic jsou horší jak 814 a to je co říci.

Ivo

Zde zřejmě šlo o RegioSprinter RVT ř. 818, původně 654.

petr

a hlavně jak se k tomu budou chovat cestující!!ono,všechno co je nové je pěkné..

Jarda

Já v tom teda zas takovej rozdíl nevidim, „soudruzi“..
Starej krám po opravě nahrazuje jinej starej krám po opravě…
Už víte o kolik bude mít ten starej Stadler vyšší spotřebu než měla ta Regionova? Bude o 30 litrů nafty navíc na 100 km nebo to v tom horskym terénu bude ještě mnohem více???
Díky za upřesněná čísla od znalých..

Janjaj

Co je vám do toho kolik bude mít spotřebu ?

Jarda

Třeba kolik se díky té naprosto zbytečné strojové výměně naprosto zbytečně propálí nafty??? Jenom proto, že ta ojetá herka je z Německa to to neznamená, že je to lepší stroj – navíc musíte brát v potaz nejen tu šílenou spotřebu, ale i to, že pro Němce už to není dobré, ale češi po tom opět skočí „jak slepice po flusu“… A navíc to budeme jako cestující muset na zastávkách dýchat a naše příroda díky tomu dostane ještě více zabrat!!!!
Suma sumárum Janjaji . stačilo by se jednoduše zamyslet!!!! – ale to bolí..

PvvS

A nebude to možná naopak ? Protože to má víc výkonu, tak se ty motory nemusí vytáčet na plnej výkon ? Tam kde Regiohroba jede nonstop naplno, aby se vůbec rozjela, tak tady jsou rezervy ? Navíc to má víc hnaných náprav, takže šance na uvíznutí je menší.

Happy

Je zajimavé, že když tam jezdily rozchlastané loďáky, tak to nikomu divné nepřišlo…. A vliv na spotřebu má hmotnost vozidla, jeho zrychlení. Vše ostatní jsou už marginálie. Transverzála je navíc sklonově náročnější a až opadá listí, osliznou koleje, tak se zeptejte fírů s čim se jim líp pojede…. Ono totiž ona slavná RN, vyplod tuzemského strojírenství, nemá trakčně ani na ten obstarožní kredenc…

Škrpál

Ono je to trošku jinak. Regio-Shuttle byl náhradou Uerdingenů a VT2. Jeho zadáním bylo zatraktivnit železniční dopravu na tratích, odkud ty dvouosé, zoufale, pomalé skákavé a drncavé odpornosti cestující vyhnaly. A toto zadání RS-1 splnily tak dobře, že dnes již v Německu téměř neexistuje trať s tak malou poptávkou, že by ji bylo možno těmito vozidly zvládnout. A právě kapacitní nedostatečnost je důvodem masivních prodejů. Hustota osídlení ČR je nějakých 58 % té německé, což v podstatě znamená, že české území generuje o 42 % nižší dopravní poptávku než v Německu. A to znamená, že u nás tato lehce ojetá vozidla mohou… Číst vice »

Jarda

Vy byste si dobrovolně kopuil 25 lets tarý auto?
A dobrovolně v něm vozil svoje děti??
Takže a si tak….

JirkaM

Nedávno jsem 25 let staré auto kupoval a vozím v něm děti, absolutně nechápu co by to mělo být za problém.

Ares

Spotřeba je vaše zbytečná starost.

petr

spotřeba je starost těch nahoře…

Facepalm

Chcete rict, ze regionova se tam prohani se spotrebou 30 na 100?

Martin Hroch

Toho soudruha si pro příště strč tam kam světlo nesvítí.
A ten zbytek je taky dobrá snůška nesmyslů.

kix

dle jeho vyjadřování je sám kovanej..

petr

a co teprv dovoz náhradních dílů!!a taky to nebude hned!

Pat

Tak otvírák měly pod stolkem už i rakve.

petr

a 842…a jak se rychle ztrácely

Michael

Jsem jediný, koho opravdu děsí, jak česky a levně je ta rekonstrukce provedená? Jedna ubohá zásuvka z nejlevnějšího plastu na čtyřsedačku, elektrický kabel zalištovaný na povrchu jako v posledním socíkovským paneláku … to je vážně hrůzný pohled

Ares

Stejný typ zásuvek najdete i v Regiopanterech ČD, pravda, nejsou v liště. Problém v tom nevidím.

vlachjan

Mě přijde naopak dobré, že stolky jsou z masivního dřeva. Je to pěkný detail a určitě vydrží lépe než ty olištované v 810/regíně Zásuvku u regionálního vlaku považuji spíš za věc navíc, která vytrhne člověka v (energetické) nouzi. Jeden kus na sedačku by určitě měl bát standart u dálkových vlaků a rychlíků, tady mi to přijde zbytečné. Souhlasím ale že ty plastové lišty jsou celkem prohra a očekával bych, že s nimi budou jen problémy.

Václav Petrů

Prosím „standard“ pro příště…

Krachbumente

Máte doma pravé zlaté zásuvky? Jak jinak by měla vypadat zásuvka?

petr

no ono taky vrtat a složitě rozebírat bočnici je docela složitá pakárna!tohle je docela elegantní řešení a reko do už hotového zařízení.nicméně pochybuju že zrovna všichni čtyři pasažéři budou najednou nabíjet

Martin Hroch

No prosím i v RS1 může být bufet a obsluha 😀
Nové služby za příplatek 🙂

A teď vážně.
Povedlo se jim to pěkně opravit. Sedačky vypadají na první pohled velice pohodlně.
Tak přeji GW Train úspěšný start.

ydš

Ano občerstvení, které budou cestujícím nabízet vypadá dobře. Budu vždy volat domů „mamino nic nevař, už jsem se cestou nacpal, bylo toho dost a bylo to zadarmo“. A tady konec legrace.

noerf

Jak to vypadá s nasazením jednotek RS1 GWTR v Jihočeském kraji. Měli být jednání mezi GWTR a krajem ohledně možného navýšení kompenzací, aby se mohli tyto jednotky provozovat i v jižních Čechách.

Kamil Novotný

Tak to asi nebude tak jednoduché. Navýšit někomu, kdo vyhrál v soutěži platbu, by mohli poražení nejspíše napadnout a počítám že i vyhrát.

Ivo

V Dopravníchch novinách vyšlo letos několik článků, kde se psalo, že GWTR testuje na Šumavě 4 RS1. A že další RS1 chce ještě letos koupit. Platí ještě tento záměr?

Platí

Ivo

Omlouvám se, slovo „Platí“ bez interpunkčního do předchozího příspěvku nepatří, není to odpověď na předchozí otázku.

Otázkou je, jaká je naděje (v %), že se zamýšlené nasazení v Jihočeském kraji stane skutečností.

Lesan

Testovaly se přesně tyto, které budou nasazeny na plzeňské Šumavě. Jejich nákup proběhl vzhledem k okolnostem (použitá vozidla nebývají k dispozici trvale) již dříve, takže se zkušebně nasadily na jihočeské Šumavě a mezitím se postupně podrobily generálce.

Ivo

Ten nákup proběhl v roce 2021 a do Volary byly dovezeny postupně na sklonku onoho roku.
O prázdninách roku 2022 proběhly první zkušební jízdy s cestujícími s motorovým vozem, který tehdy nesl ještě původní německé označení 650.357 (dnes 841.267).
Tehdy se uvádělo, že bylo zakoupeno 7 vozů (pokud započítáme i vůz, který ještě v Německu vyhořel a slouží jako zdroj náhradních dílů). Nyní se uvádí počet 8 vozů, z toho u dvou není známé konkrétní inventární číslo. Anebo že by se přece jen podařilo zprovoznit i ten vyhořelý (který by neslo označení 841 264-5)?

Klima doufám samozrejmost

Nepíše se klimatizace ale ta je předpokládám samozřejmá

DCHDC

Asi…

kix

263 byl bez klimy, takže to samozřejmost možná není, myslím, že dokonce 2 kousky v plzeňském nátěru klimu neměly, jestli jí dodělai to aktuálně netuším. 265,267,268,269 klimu mají určitě

kix

tak bez klimy byla i 265, teď už klimu má a jiný tvar než originální, takže tam byla dodělaná, tak asi bude dosazena i na 263

Ivo

A taktéž by ji měl mít i 266, který přišel z dílen na jaře letošního roku.

Lesan

Ano, oba vozy ji mají. Každý trochu jinou – tyto dva vozy pocházejí každý z jiného roku.

suri

Klimatizace je samozřejmostí ve všech vozidlech určených pro soubor Jihozápad – Pošumaví včetně těch vozidel záložních. Vozy bez klimatizace by nesplňovaly podmínky smlouvy a tudíž by nemohly být nasazeny. Pro předejití dalších dotazů, co vozy mají nebo nemají mít, je nejlepší seznámit se s částí smlouvy, která ty specifikace určují a jsou uvedeny zde: https://www.plzensky-kraj.cz/Framework/Document.ashx?ID=265911

kix

ono co mají mít a co pak reálně jezdí, jsou často velké rozdíly..a dost krajů/md to pak vůbec netankuje, ale tady ty klimy asi dosazené budou úplně do všech

Mil

Klimatizace tam je. Ale otázkou zůstává jak si ji budou cestující chválit při absenci vnitřních dveří. Opačný problém pak při otevření vstupních dveří v zimě.

Pan průvodčí

Otvíráky na pivo bych čekal v osmdesátkách.
Obecně mi není sympatické, jak je tolerováno a bráno na lehkou váhu konzumání alkholu na veřejnosti, v dopravních prostředcích nevyjímaje.
Jsme národem alkoholiků a otvírák na lahváče to jen dokresluje. Nejsem pro obecný zákaz, to fakt ne. Jen bych osobně vyřadil alkoholické pivo z minibaru, tvrdý alkohol z jídeláků do Polska a na Slovensko a propagaci prodeje na nádražích a ve vlacích. V tomto směru máme jako ČR velké mezery.

ydš

Byl jsem nedávno na týden v Norsku. Kamarád si naříkal, že nemá kde si koupit cigarety. Až za dva dny jsme zjistili, že jak na benzínce, tak v obchodu jsou schovaný a tak si o ně musíte extra říci. Potom obsluha otevře černou „truhlu“ a vidá vám třeba ty camelky. Taky v černé krabičce. A i když si říkal o dvě krabičky, vždy mu vnucovali jen jednu.

Pan průvodčí

Paradoxně i Maďarsko je v tomto směru před námi a tvrdý alkohol s cigaretami koupíte jen ve speciálních prodejnách „nemzeti dohánybolt“.
Norsko je země, která se pohybuje v úplně jiné dimenzi. Lahev vodky vás tam vyjde v přepočtu zhruba na tisícovku a nekoupíte ji po šesté večer. Ona nějaká souvislost konzumace alkoholu ve vztahu k průměrnému vzdělání, produktivitě práce, kriminalitě a jeji recidivě prostě bude. Ale to už je na jinou debatu. 🙂

ydš

No jo. Norský ceny. Kamarádovi se křivila huba, když na té benzínce dával za ty dvě krabičky v přepočtu cca 700 Kč.
Slyšel jsem od známých, který tam by na zájezdu s busem, že si jeden pán někde na zastávce otevřel plechovku s pivem (přestože průvodce i řidiči varovali, že NE ať si to vypije v buse.), viděli ho policajti a bylo zle. „Vyšetřování“, prohlídka autobusu, bagáže…zdrželi je kvůli jednomu moulovy pět hodin. A víte jak se to nakonec vyřešilo? Řidiči těm dvou policajtům „nabídli“ dva balíky plzeňskýho bylo to.

Jiří Kocurek

Utíkej s tím domů, ať tě Ódin nevidí.

Ještě pořád se dělají limonády ve skle s úplně stejným „pivním“ uzávěrem.

JiVe

Pamatuji Klimo. Možná ještě dělají

ydš

Ještě k tomu alkoholu: nevím jestli si to nepletu se Švédskem. Ale slyšel jsem, že tam musíte být registrovaný, že si už můžete kupovat alkohol. No a když máte „větší“ spotřebu dostanete se automaticky do hledáčku státu, který si vás potom „zkontroluje“ jestli nejste už alkoholik. Je to tak, nebo jen kec?

Pan průvodčí

Je to skutečně tak. Při nákupu alkoholických nápojů předkládáte doklad totožnosti a při překročení hranice fyziologických možností se o vás začne zajímat policie, zda s ním například na černo nekšeftujete. Ze zákona lze zakoupit alkohol pouze pro svoji potřebu a je výslovně zakázáno nakoupit s úmyslem přeprodávat. Co se týče jakéhosi hledáčku státu, zda nejste alkoholik a když jo, tak přijde úřednice s pozvánkou na terapii – to bych řekl, že je spíš legenda, ale ruku do ohně za to nedám. Ono by to bylo spíš kontraproduktivní, poněvadž alkoholické nápoje na úrovni Cideru nebo výčepního piva tam stále v supermarketu… Číst vice »

Jarda

čtu tady jak norsko a švédskou jsou skoro země, kde se brzo bude snad lkohol a cigarety kriminalizovat jako drogy.
Naproti tomu třeba nizozemsko, kde si koupíte „drogy“ neboli trávu legálně. Holt někde můžete být feťakem a nic se nestane a jinde by vás pomalu pověsili za flašku.
ale podle mě by měla býtkonzumace chlastu ve vlaku zakázaná, třeba u nás na severu čech vás do busu obvykle s chlastem v ruce nepustí. Ono stačí, co pak takovej alkoholik předvádí ve vlaku když se tam ožerou.

Jiří Kocurek

Jedna věc je ožrat se z flašky levného a pochybného chlastu, druhá věc je otevřít si jedno lahvové.
Třetí věcí je militantní abstinent šílející z Birellu, protože nemá úplnou nulu.

Aby do vlaku museli policajti, protože si někdo otevřel ZONku a jiný v tom slyšel pivo a myslel si alkoholismus, tak ho šel „vyřešit“, to bychom došli do blázince.

ydš

Zákazy nic nevyřeší. Je to u lidech. Jedno pivo vypité cestou do Brna přece nehraje roli. A kdo se přesto bude chtít ožrat, udělá to s doneseným alkoholem a cigaretkou třeba na záchodě. Nedovedu si představit jak by to měl (a mohl) průvodčí vymáhat. Na každé zastávce čekat na policajty?

Jiří Kocurek

Přesně, kdo bude chtít, ten odpije kofolu a dolije ji tuzemákem. A muset mít flasku zabalenou v papírovém pytli není nic jiného než pokrytectví.

Plativalo, že trampové s kytarou do posledního vagonu.

jal

Tím říkáte, že Skandinávie je nevzdělaná atd?
Ne, tím to není, jen kdysi chlastali tak, že hrozil rozklad společnosti.
Proto ten restriktivní prodej alkoholu.

Proč myslíte, že jezdili třeba Finové na jednodenní zájezdy do Petrohradu?

Elb

Nejregulovanější prodej chlastu je třeba i ve Švédsku nebo Burtjasku, můžete úroveň nebo růst kriminality tam u nás…

Jiří Kocurek

V zaildněnejším prostředí je ke kriminalitě paradoxně více příležitostí. Myslím tu drobnou pouliční. A Švédsko? Christopher Johnson se odstěhoval na Maltu.

Granja

Hlavně v souvislosti s tím vzděláním. V mém okolí to opilství inteligence stále neumí skrýt, jsou to amatéři.

Petr

Tak otvírák měly už 842 v 93.

Olda_údržbář

Pan průvodčí by rád určoval jiným, co mají nebo nemají dělat. Co mi to jen ….

Pan průvodčí

Kde jste si všiml, že bych někomu něco určoval ? Já se zmiňuji jen o svých antipatiích k alkoholismu a subjektivního vnímání nabídky alkoholických nápojů. Pro mne za mne ať se kdo chce třeba uchlastá. 🙂

Olda_údržbář

„Jen bych osobně vyřadil alkoholické pivo z minibaru, tvrdý alkohol z jídeláků do Polska a na Slovensko a propagaci prodeje na nádražích a ve vlacích. „

Jiří Kocurek

Přitom se stačí držet pravidla: Podnapilým alkohol neprodáváme.

Olda_údržbář

Tak

kix

naopak to říká naprosto správně..nechce zakazovat, ale proč to vyloženě podporovat? nevidím moc důvod k tomu aby se ve vlaku chlastalo pivo..regionální vlak není hospoda..

Dejf

Celej svět je otvírák, otevření lahváče otvírákem je bráno jako znak nízké schopnosti improvizace.

Jiří Kocurek

Jenže pak se díváte jak je to okno dodřené, dveře do kupé stejně tak, police, cokoliv. Jak kdyby se tam zápasilo v plátové zbroji.

jal

Dnes, kdy 95% lidí pije z petky nebo plechu, nejen pivo?
Kde to jezdíte? : – )

Krachbumente

Očekával bych, že lidé budou vědět, že se jedná o otvírák na lahve. Nemůžete s ním jen tak otevírat láhve s pivem. Vy sám jste asi alkoholik? Pak vás samozřejmě nenapadne, že takovým otvírákem můžete otevřít i limonádu, kolu nebo jiné nealkoholické nápoje.

Roman Soudný

U nás i v Říši se ve skleněných lahvích prodávají i nealkoholické nápoje. Ale vy jste se prostě musel spravedlivě rozhořčit a zanadávat si na národní povahu.

svoboda

S tímhle si běžte třeba do Íránu, tam si ve vlaku pivo 100% nedáte a budete spokojený. Tady u nás je svoboda, tak si své teorie nechte a nezkoušejte někomu nařizovat, co bude konzumovat.

jal

Nevěděl jsem, že na severu sousedíme s Íránem.

Ondra K.

Současný systém není svoboda, ale spíš jakýsi „socialismus“, kdy člověk „svobodně“ jí a pije co chce, a erár ho pak léčí za peníze všech.

Caracas

Vážím si svobody Vaší i své. Překvapuje mne, kolik lidí už zase chce problémy společnosti řešit zákazem, dirigizmem, buzerací ostatních. Jsem starší ročník, pamatuji si dobu socialismu a rozhodně se nechci do té doby vracet. Važme si svobody, je to cenná věc a proto buďme se zakazováním velmi velmi opatrní.

DCHDC

Dej si panáka, to tě uklidní ⚠️

Dos22

Pane průvodčí, jenže pivo není jediný nápoj prodavaný ve skle, kdy je potřeba otvírák, například limonády ZÓN se takto běžně prodávají.

Jinak co se týče samotného alkoholu, v rozumné míře není problém. Takže než něco vyřazovat, tak třeba omezení na osobu, například 2 plechovky piva na osobu, při jedné cestě. Ono to pivo je kolikrát lepší, než nějaká přeslazená limonáda.
Žádné mezery nevidím, naopak mně spíš přijde zvláštní jak jinde sledují, kolik si lidé kupují alkoholu, či omezení prodeje jen na určité prodejny, či dokonce jen na určité časy.

Ondra K.

Léčba následků konzumace alkoholu je ve své podstatě úplně zbytečná zátěž pro zdravotnictví, takže snaha snížit spotřebu alkoholu je celkem logická. Omezení dostupnosti je jedna z možností.

Kamil Novotný

Tak si běž dát sojové latté k veganům a nech nám alkohol. Myslím že to, že si (samozřejmě decentně) mohu dát pivko ve vlaku, je jeden z posledních důvodů, proč nejet autem.
A to že se někdo chová po alkoholu hlučně a nezná hranice, nevyřeší zákaz prodeje v minibaru, protože takový člověk většinou leje Braníka z PET.

Ondřej

Tak ten otvírák nemusí být nutně jen na pivo, s korunkovým uzávěrem jsou i minerálky nebo limonády…

petr

oni tam dlouho nevydrží,to je jenom na chvíli,než to lidi rozkradou

Ivo

Jaké je inventární číslo druhého vozu, který je zde ve dvojici s 841 265-2? Předem děkuji za odpověď.

Šest vozů (inventární čísla 263 a 265 – 269) bylo odkoupeno od Bodensee-Oberschwaben-Bahn. Od koho byl odkoupen sedmý a osmý? Děkuji.

XPX

Ad 1) Jedná se o 841 268-6.

Happy

Jsem rád, že další úseky transverzálky dostanou důstojnější vozidla, která snad přitáhnou cestující. Ono to zase není tak dlouho, co na Sušici dýmil a duněl loďák.

Velký hektor

To je tak strašná novinka, že to měly bymaky z roku 1998.

jal

I Bdt poslední série, která zůstaly na Slovensku.
Brát to jako odznak modernosti je poněkud směšné.

Nechápu ty mínusy- pravda se mínusuje?

Granja

Nejen pravda, ale i dotaz.

Klabavátor

Říká se tomu Honeckerova pomsta, takže něco na té pravdě nehraje.

jal

Všem vozům, které ty otvíráky měly? To to tak musíte začít říkat i tomu motoráku.

Petr

Kdepak se nachází nyní dálkový reflektor na těchto RS1?
Čekal bych, že v těchto nových LED návěstních svetlech budou integrovány dálkové LEDky, ale nevidím je tam… Nebo je dálkový reflektor ještě postaru nahoře?

Michal M

Jo, proč si tu rekonstrukci krapet ještě neprodražit naprosto zbytečným přemisťováním světel.

Petr

A kde se tedy teď nachází dálkový reflektor? Je to stále to světlo nahoře???

Král Šumavy

Ne dálkové světlo je buď integrováno do pozičního nebo umístěno pod něj . To světlo nahoře je jen návěstní

Krachbumente

V Sušici si dnes myslí, že přistála kosmická loď. I stará německá vozidla jsou mnohonásobně lepší než česká Regionova.

Pepaa

Není pravda, kvarto je lepší a dneska jsem se na té trati ještě svezl 🤗🤗, ještě si to musím užít než odtud na dobro zmizí 😪😪😪😪😪😪😪😪

PvvS

Takhle brzy v pátek a a namol ? 🙂

Pepaa

Jen si užívám, každou chvíli 🤪

Happy

No před pár lety tam mohlo stát vedle sebe nové RS1 a vedle 831 s 020. To by bylo ještě zajímavější…

zdenek

Uvidíme, kolik na tu kosmickou loď bude za pár let stát lístek. A kolik pokladen a služeb bude.

PvvS

Že by podle stály přesně podle ceníku POVED ? Nezávisle na dopravci ?

Ares

Pokladny cestující zpravidla nezajímají a dopravce to navíc neurčuje

Twix

V roce 2011 visel v Liberci billboard s nápisem Budoucnost přijíždí a obrázkem toho devadesátkového čumáku RS1 🙂 Samozřejmě nedá se popřít že to tehdejší vozový park opravdu pozvedlo.

jal

Starostové jeli po mnoha letech vlakem.
Copak na to asi říkali.

Takže lepší dopravce, ale …
…modré a udržované ČD.
Když bude problém, bude za to moci dopravce nebo ČD?
A v opačném případě budou chválit koho?

Jinak nová kvalitativní doména. Když nebude mít vlak otvíráky na pivo, je horší než jiné. : – )

Michal M

Nebavíme se o lepších/horších dopravcích, ale o lepších vozidlech.
Otvírák na korunkové uzávěry byl požadavek Plzeňského kraje. A není to první vlak, co něco podobného má.

Laborec425

Tak ve starých vozech to bylo skoro všude. Navíc otevírací okno funguje jako otvírák stoprocentně 😀

Pepaa

Super názor

Liberalizace = rozklad železnice

Jiří Kocurek

A teď si představte, že by historické vlaky provozovaly buď ČD nebo nikdo. Fotovlak do xy? Ano, ale musí být ČD a na státní hranici změnit dopravce, papíry, četu. Na peáži zatemnit okna.

Jiří Kocurek

A taky by nemohl náklad jen tak jet přes 3 státy na 1 licenci a vztekat se, proč kamion může, že by se měl tahač na hranicích přepřahat na jediného správného kamionového dopravce v onom státě. A totéž u lodí na Labi a MHD v Těšíně – když hnědé, tak pro věchny.

jal

Vlak v Těšíně normálně přes hranice jezdí a na krajskou jízdenku. Kde vidíte problém?

jal

Nic o liberalizaci nebylo psáno. Jen je to úvaha, jak mohou lemplové ze státního podniku dobře opravovat tak sofistikovaný stroj soukromého dopravce.

Uuu

Opět ubrečené komentáře nejspíše od zaměstnance ČD. RS1 jsou super motoráky a jistě by je uvítali cestující v mnoha krajích. My v MSk můžeme jen tiše závidět.

Michal M

Středočeský kraj totéž, šukafonů ráj…