Obrazem: Špunt nákladní dopravy v Česku. Na Branickém mostě stavbaři kvaltují
Oprava a zdvoukolejnění Branického mostu (leden 2024). Foto: ROPID
Na klíčovém železničním spojení se pracuje i v mrazech. Objízdné trasy jsou dlouhé.
Zajímavé informace o Mostu Inteligence, případně o tunelu navazujícím na něj, lze najít zde:
https://www.koridory.cz/?s=most+inteligence
Už vidím, jak nějakého taktového joudu, co asi v taktu i spí, otáčet vlaky od Plzně ve Vršovicích. Až tam budou jezditVůbec bych se tomu nedivil.
Za investici palec nahoru, měla být už hotová.
Nákladní vlaky momentálně vesele jezdí přes most na Výtoni.
To je správné, je třeba ho pořádně využít ( vyjezdit) , než půjde do šrotu 😉
Vesele bych neřekl, ale nějaké tam pouští.
Jj, asi před třemi týdny jsem tam v noci dva viděl. Oba byly shodouokolností od ČD-C..
Jen se chci ujistit dvě koleje povedou normálně od nádraží Velká Chuchle tj. jedna vpravo a jedna vlevo na mostech jak to je roky tj. že to krásně z obou stran překoná trať na Smíchov až po Nádraží Krč. Dnes je totiž trať dvojkolejná do tunelu a tam je výhybka a spojuje se to do jedné. Předpokládám že je nesmysl aby se to v tunelu spojilo do jedné a pak o pár metrů dál zase rozdvojilo. To by nikdo rozumný pak ani nerozšiřoval. Nedávno mi někdo říkal že by snad fakt v tunelu měla být jen jedna což jsem žasnul… Číst vice »
Tunel neni dostatečne velky na dvoukolejný prujezdny pruřez. Muže byt bud kolejová splítka a nebo vyhybka. Bude vyhybka.
V tunelu nelze dle současných norem a průjezdných tunelů položit druhou kolej, musel by se celý zvětšit. Tunel bude nadále jednokolejný, ale pořád to bude menší špunt než dosavadní stav.
Teď se udělá výluka na půl roku – bude jedna kolej. Za čas se udělá druhá výluka na půl roku až rok , aby se udělala druhá kolej 😄 simply clever
Ta druhá výluka se udělá až tak za deset let, tedy až bude vyměněn most pod Vyšehradem.
Ta druhá výluka není extra potřeba. Jednokolejný úsek bude jen kraťounký, nic nepřekonatelného. Až bude nový výtoňský most, můžou to tam na nějaký rok zavřít a tunel přerubat na větší profil, to opravdu není na půlroční výluku.
Ten tunel je důvod proč byla z mostu snesena druhá kolej která už tam byla položená. Podle ústního podání byl projektován jako dvojkolejný, ale geologické podmínky nezvládnutelné tehdejšími technologiemi vedly k jeho dokončení jako jednokolejky. Doufám, že se dočkám jeho zdvojkolejnění a možná i spojky do Berounského tunelu.
Ano, podle ústního podání JPP se šíří toto, i jiné bludy.
Trať byla postavena jako dvoukolejná v pořádku podle dobových norem. Druhá kolej tam snad krátce byla i přítomna, ale v provozu to pak bylo jednokolejné, prostě proto, že jedna kolej na tehdejší provoz stačila. Dnes nelze v tunelu zřídit dvoukolejku, současný profil je v horní části širší než tehdejší a koliduje s klenbou..
No stačila. V osmdesátých letech, kdy se náklady valily všude možně, by se jistě hodila.
1. V 80. by se třeba hodila, ale stavělo se v 50. (a 9 let trvalo. než projel po mostě první vlak, takže ho asi tak moc nepotřebovali).
2. A vůbec, k čemu by ta druhá kolej byla, když byl k dispozici Výtoňský most, přes který vlaky mohly jet také, a dál následovala jen dlouhá dvoukolejka s báboblokem.
3. Když by se to tak moc hodilo, proč tam v osmdesátkách tu druhou kolej nepoložili aspoň v rozsahu, jak se to bude dělat? Oni ani nerozdělili ten jednokolejný úsek hradlem (a to je o dost delší než oddíly dál do Berouna).
Druhá kolej údajně byla položena jen na mostě a byla využita pro zkoušky a později snesena. Na celé jižní spojce, která byla dokončena mnohem později než most nikdy druhá kolej nebyla (podle dostupných informací).
Léta to nazývali zbytečnou stavbou a teď by se hodil, kdyby byl v dobrém technickém stavu a dvěma kolelemi.
Může, prosím, někdo objasnit, proč se nemohla nejdřív přidat druhá kolej a teprve potom rekonstruovat ta stávající, aby tam nemusela být skoro rok výluka?
Já chápu, že pro stavbaře je to takto pohodlnější, ale vzhledem k absenci použitelné objízdné trasy by zájmy dopravců snad měly mít přednost.
To je jednoduché. Za pivovarem je nad Údolní ulicí odstraněn most, který omezoval ulici (výškou i šířkou) a nevyhovoval už novým požadavkům. Obdobně o pár set metrů dál něco mezi můstkem a propustkem.
Díky, ale to se jeden most a jeden propustek musí dělat tři čtvrtě roku?
Kupodivu, i když to bylo poměrně důležité kriterium při VŘ, tak to nikdo nebyl schopen/ochoten udělat rychleji… to by musel někdo kdo rozumí dobře stavařině vysvětlit.
Taky když se dělalo výběrovko tak ještě nebyla na Výtoni situace tak kritická jako je teď…
Když on ten beton tak nějak tvrdne 28 dní…
Hele radši ne, pak se tam Vectron potká s bagříkem a bude zle…
kvaltuji? jezdim tam 2 x denne. Lazo-Plazo tempo.
Třeba zrovna jezdíte v době svačin.
Lážo možná, ale plážo, to tedy rozhodně ne. 🙂
Jsou potřeba ty germanismy?
Které?
Asi myslí kvaltovat (což je tedy jeden germanismus, nevím jaký další myslí).
Což je sice germanismus, ale běžné české spisovné slovo:
https://ssjc.ujc.cas.cz/search.php?heslo=kvaltovat&hsubstr=no
Takže pokud by nějakému puritánovi češtiny měl nějaký cizí termit vadit, pak by to spíš měl být „bypass“, což není české slovo, ale zase to není germanismus 🙂
(nemám striktní názor na používání cizích slov v článku, ani na počešťování zahraničních měst (Graz / Štýrský Hradec například))
Jen pozor, zrovna tam je český Hradec asi podobnější původnímu místnímu jménu a Graz je zkomolenina.
Navíc, když ten původní slovanský jazyk v rakouských zemích je spíš západo- a ne jihoslovanský (dělení je ovlivněno dnes spíš geografií než filologií – aspoň tak mi to vysvětloval jeden filolog).
Stran „bypass“ – užívám jej téměř denně, nemáme v medicíně zcela odpovídající náhradu. V tomto případě je analogie s medicínou velká – uzávěr (špunt, také germanizmus) jedné (dopravní) tepny a zprovoznění toku jinudy…
U silničářů je to „obchvat“.
Ach tak…
– KVALT, jako deformace z původního německého „GEWALT“, což je v N/Č překladu násilí.
Kvaltovat – spěchat se německy řekne EILEN, stejně jako EILZUG je spěšný, nebo zrychlený vlak.
„počešťování“ názvů cizích měst bych se snažil co nejvíc vyhnout, s vyjímkou těch (obvykle sousedních zemí) kde je počeštěný název opravdu tvrdě zakořeněný…
Dneska by snad sakra měly být cizí jazyky tak kriticky důležité že jen pro mně nepředstavitelné že by někdo „nemohl“ porozumět třeba Tokyo a chtěl by z toho dělat bastarda „Tokyjo“ nebo tak něco… nebo (jinak než pro zasmání) oživovat „Nový Jork“…
Na to je specialista Google.
Pokud by vám nějaký německý známý řekl, že bydlí v Oelsnitz/Vogtl., tak to na Google maách nenajdete, protože oni to v mapách uvádějí, jako Olešnice nad Halštrovem.
https://www.google.com/maps/place/Ole%C5%A1nice+nad+Hal%C5%A1trovem/@50.4099083,12.0740874,12z/data=!3m1!4b1!4m6!3m5!1s0x47a12089cb8d4bb5:0x9fc2b17d5ce340be!8m2!3d50.4175985!4d12.1758073!16zL20vMGRzcWNx?entry=ttu
v tom je Google hrozný, zlaté mapy-cz ty jsou světové 😉
Kdyby se tam aspoň dalo předvolit, jestli chci zobrazit originální názvy, nebo ty jejich fantaskní výmysly, tak by měli zpětnou vazbu o tom, co má smysl a na co je lepší se vybodnout.
Další MINUS je, že v Google mapách jsou téměř neznatelně vyznačeny železniční tratě – důležitý prvek orientace v terénu.
Souhlasím s vámi, že „mapy.cz“ jsou mnohem praktičtější.
Najdete to pochopitelně i na Google mapách, stačí zadat Oelsnitz do toho hledání a je to.
Problém to je spíš v Geoguessru a funguje to i naopak: Když Němec hraje a má tam místo z Česka, tak je matoucí jak názvy na mapě neodpovídají ukazatelům u cesty (a to i u menších vesnic).
Jenže zrovna Tokyo už bastard je. Správná výslovnost je „Tókjó“.
Mimochodem, Japonci používají v transkripci nad oběma „o“ vodorovnou čárku, aby zdůraznili, že obě „o“ jsou dlouhá – japonština rozlišuje dlouhé a krátké hlásky. Perlička: Ósaka – s dlouhým Ó, jak se správně patří, znamená „Velký Útes“. V anglické transkripci vznikl bastard „Osaka“, což může znamenat i „Malý Útes“ 🙂
Nový Jork asi nikdo neřekne, ale připadá mi přirozenější říct „jedu do Zhořelce“ než „jedu do Görlitz“ nebo „jedu do Görlitzu“.
ja když jedu do Zhořelce znamená to, že jedu do Polska, zatimco do Görlitz do Německa.
Ale polská část toho města je Zgorzelec, což je logicky češtině blíže, ale Zhořelec to nezní… když byste chtěl být přesný, měl byste užívat tu polskou variantu pro polskou část. Stran japonštiny – ani transkripce s „ó“ není podle všeho správná, tou je Tokio – Tókjó je fonetický zápis (česky) nebo dvojice Tokyo – Tōkyō (anglicky) – jenže obvykle se nepíše zápis fonetický… naštěstí. Kdo umí napsat Z HLAVY PŘI PSANÍ TEXTU NA KLÁVESNICI to ō a ū z japonských slov pomocí klávesových zkratek, má můj obdiv. Na mobilu – hračka… A vrátíme se k železnici, ne? NAVRHUJI TÉMA –… Číst vice »
Cizí sloo to je, ale hovorové. Takové by se v seriózně se tvářícím článku vyskytovat nemělo.
Pan autor asi nechodil na libereckou průmyslovku k prof. Flanderkové, že ne? Ta by mu za slohovou práci s takovým slovem roztrhala sešit.
Plánuje se také zdvojkolejnění Chuchelského tunelu? Protože za chvíli (po dokončení oprav Branického mostu) začne ten špunt tvořit právě on.
Plánuje, ale bude to bůh ví kdy, bohužel.
Ještě doplním, že ve stávajícím tunelu nejde položit druhou kolej z důvodu nevyhovujícího profilu. Takže to bude na kompletní přestavbu tunelu.
A nebo to ani nebude nutné.
Plánuje, ale až po tunelu na Beroun. 😉
Takže, hantýrkou SprŽel, již brzy!
/s
Jeden furt = nekonečno
Omyl, 1 furt = 21 let. Otevřená budoucnost je, jak je v angličtině zakořeněným zvykem, právě to „comming soon“. 🙂
To nedává žádný smysl, protože do Berounského tunelu by měl vzniknout nový dvoukolejný sjezd přímo z mostu inteligence. Pro ten zbytek dopravy, co z mostu pojede do Radotína, pak stávající jednokolejka bude bohatě stačit.
Druhá kolej na mostu inteligence měla vést na Semering a připojit se k němu u bývalé hlubočepské zastávky. Prý se to neudělalo mimojiné proto, že si Pražáci uhájili neprotunelování Barrandovské skály. Jak to chtějí prosadit dnes, kdy nejde skoro nic? Vjezd do tunelu z mostu inteligence do berounského tunelu bude přibližně ve stejném místě jako měl být ten na semering.
Omyl, obě koleje měly vždy vést z mostu do Chuchelského tunelu, na chuchelské straně byla plánovaná odbočka, dle všeho dvoukolejná.
Ano, to je možné, ale ta druhá kolej se (prý) měla položit až poté, co se měla začít stavět ta spojka na semering, protože bez ní nemělo smysl stavět tu odbočku. Do tunelu se ani v té době dvě koleje nevešly, takže by i tehdy se musely ty dvě koleje před tunelem sbíhat. Co nevím a nechápu, proč se hned tunel nepostavil dvoukolejný. Nejspíš nějaké stavební potíže s nadložím. Ten tunel je hodně nízko pod údolím, možná kvůli tomu.
Myslím, že odbočka k semeringu či hrbaté měla být spíš jednokolejná. Taky je možné, že se její návrh (i co se počtu kolejí týče) v čase vyvíjel.
Ono hrozilo, že by byla jedna kolej na Hrbatou a jedna na Semmering.
Ať se na mě nikdo nezlobí, ale v ČSD byli břídilové. 😀 Já bych si moc přál, aby se zachovali podle dobrých rad některých místních radilů a pečlivě Výtoňský most lakovaly nějakým neprodyšným lakem. Pod ním by v nedostupných spárách, co nám v něm zanechali naši spořiví předkové, hlodala koroze mnohem účinněji, a most by už v devadesátkách, kdy byl minimální železniční provoz, dávno spadnul do Vltavy. Ideální situace. V devadesátkách by se s tím nikdo moc nebabral, prostě to „něčím“ přemostil a bylo by po památečním problému. 🙂
Ty nedostupné spáry nám spíše tvoří bludné proudy než naši předkové.
Takže ta spára mezi dvěma snýtovanými prvky (třeba v místech napojení úhelníků na styčníkové plechy)je tedy bez problému přístupná?
No a vzniklo by tam něco na způsob Kotase. tzn předražená, špatně udržovatelná obluda, která by stejně teď po 30 letech byla zralá na masivní rekonstrukci.
Anebo pravidelně „natírat“ ne?? To přece musí podle některých stačit na všecko!
Úplně nechápu, proč se ta dvojkolejka neprotáhne až do Vršovic, místo by na to bylo…
Výhledově se to určitě udělá, jen to není předmětem této zakázky.
Výhledově na to není ani studie, pokud vím…
Už i to se řeší.
Prostorová rezerva je tam od počátku, už před několika lety jsem na prezentaci slyšel, že se s tím nadále počítá. Zároveň asi chápu, proč to SŽ nechtěla zahrnout do této zakázky, vzhledem k celkovému načasování.
A v tomhle případě je to myšleno jako dvě koleje do Krče a pak dvě koleje kolem Jižní spojky?
Výhledově se to určitě udělá, bude to předmětem dalšího kvanta výluk pro Pacifik i pro most Inteligence, přičemž investice do mostu bude po dobu výluk k ničemu.
A dvě koleje do Braníka pro jistotu rovnou dočasně „zazdili“ přisunutím sloupů, jak je vidět na jedné fotografii.
K tomu by bylo vhodné dodělat z Krče i dvě koleje na Zahradní město.
Možná to bude proto, že osobka dvoukolejku nevyžaduje a náklady mezi Krčí a Vršovicema nejezdí. I když uznávám, že pro mnoho našich státních organizací platí heslo: „čím zbytečnější stavba, tím dřív se postaví“ (např v Praze metro D vs metro A na Motol)
Hlavně, aby všelijakéto kvaltování v těch mrazech, jak lze parafrázovat učitele národů, J.A.K., nebylo dobré toliko jen pro to jím zmíněné „hovado“.
Jaké mrazy? To nevíte, že SS západ zrušila zimu?
Jako ten starosta nějaké obce ve Francii, co zrušil sněžení? 😀
Ono když se nad tím člověk zamyslí vypadá to jakoby měla být Praha v brzké době bez dopravy nebo aby v ní byla doprava významně omezena. Je zajímavé jak na jedné straně chátrají důležité dopravní stavby a na druhé straně se vyhazují miliony oknem za nějaké sochy, které jsou k prdu a dopravní situaci nepomohou (Dvorecký most).
Mno v Brně jsme to jiz zažili: https://brnensky.denik.cz/zpravy_region/brno-sviraji-dopravni-uzavirky-pri-velke-cene-motorek-silnicari-prerusi-prace-20150808.html
Do toho byla zavřená „stará“ silnice Brno-Vyškov a pro jistotu si SŽDC tehdy také udělala výluku na trati Brno-Vyškov.
Kdosi si z toho dělal srandu, že tohle nesvedli ani Švédové.
Však to by bylo, abychom my ty lidi nenaučili chodit pěšky 🙂
Toto je falešné dilema. Otázka není postavena „Branický most, nebo sochy?“ A teď pominu, že tyto stavby mají dva úplně odlišné investory.
Péče o kultivaci veřejného prostoru je znakem kulturní společnosti a uvědomovali si to dokonce i komunisté, kteří jinak na kvalitu moc nehráli. No a v neposlední řadě porovnáváme milionovou položku s miliardovou, což je úplně mimo.
Není to buď a nebo. Je to o tom, že 8 milionů by mohlo být použito třeba jinde a jinak. To jste mi teď něco připomněl ohledně té kultivace veřejného prostoru
https://www.prahain.cz/zivot-ve-meste/v-praze-6-by-mohla-stanout-socha-mustafy-kemala-atatrka-nepredstavitelne-protestuji-armeni-14009.html
Osm milionů je úplný h***o. panebože takovejch věcí na který byste mohl nadávat a vy jdete po osmi milionech. Boha jeho
To máte naprostou pravdu, bohužel.
V Praze deska za tuto sumu pořídíte leda tak nový přízemní byt 2+kk v Záběhlicích.
https://www.central-group.cz/vyhledavani?minPrice=7000000&maxPrice=9000000&completedOnly=true&sort=1&sortDirection=1&search=true
Pro někoho 8 milionů pár drobných a pro někoho nepředstavitelná částka. Ať tak či tak jsou to peníze, které by bylo možno vynaložit účelněji.
Mícháte hrušky a jablka.
„Pro někoho“ myslíte pro občana (který takovou sochu těžko bude stavět), nebo pro město s rozpočtem přes 100 miliard ročně, kde 8 milionů je pod rozlišovací schopnosti?
Estetiku sochy nehodnotím, to je subjektivní. Ale o tom zde diskuze stejně není. Tady jěn někomu vadí, že se na zkulturnění města zaplatí tak drobná částka..
Tak teď jste mě rozesmál. Prý zkulturnění. Prahy. Dost dobrý. Praha je sama o sobě kultury plná i bez nějakých novodobých soch.
Možná, že kdyby se těch 8 mil. Kč dalo na pravidelné zametání a udržování čistoty místa, které má být opatřeno sochou, třeba by to byl také kulturní počin.
Kdyby jen sochy, co třeba nová budova filharmonie v Praze. To by bylo peněz, které lze použít jinde 🤣
Kdyby jen filharmonie, co třeba dostavba městského okruhu, to by bylo peněz jinde 😀
Co dostavba městského okruhu, co třeba metro D, to by bylo peněz jinde 😀
.. 🙂
Teď zase mícháte hrušky s jablkama Vy. Dopravní obslužnost je něco jiného než socha která valného využití nemá a občanům nijak k snažšímu životu nepřispěje.
No ona jednaj je otázka rozdílných vkusů zda se jedná o zkrásňování nebo o „zeškareďování“ (ANO, v případě některých extrémních počinů já osobně hlasuji pro druhou eventualitu) takže tam potom jakákoliv třeba i malá investice je promarněna, a pak jsou tedy takové kde se jakžtakž shodneme že zkrásňují, ovšem otázka je „jestli to stojí za ty prachy“…
Takže i když základní trend úplně marný není, konkrétní provedení pořád ještě může definici „zbytečně vyhozené peníze“ bohatě splňovat.
péče o památky je hooooodně důležitá, opravit budovy, památníky, staré mosty 😀 😀
Souhlasím s příspěvkem ohledně ,,kvaltování,, . Jen ty mrazy , to už lidstvo má vyřešené . V r 1992 jsem v russku byl účastník stavby ohromné rozvodny . Mínus 10C , přes noc ještě víc , dva dny hořel oheň aby mohli vyhrabat základy pro sloupy. A do betonu se lila nějaká emulze . ( stavěli to norové a češi , takže žádní nacamraní mužici ). Po půl roce beton tvrdy jak na pohraniční pevnosti .Jen myslím , že s podobnými nápady se tady nikdo zabývat nebude. V r 2012 jsem viděl pokládku živičného povrchu na napadnutý sníh. Místní samospráva… Číst vice »
Co by se stalo, kdyby se podala žaloba na neznámého pachatele?
Byla by podaná.
A co vám brání jí podat?
A měl jste s sebou počítač? Pokud ano, zamrzla vám tam klávesnice u písmene s
Most by mohl být i 3.kolejný, ale druhý tunel by tunel způsobý zhroucení kopce, takže není možná odbočka na Smíchov.
A třetí kolej by vedla mezi mostama, žejo?
„Drž hubu a plav“ 😛
(S davem plynou po břehu a potom do vody i pionýři a Pupencovi.)
pionýři: Na věčnost nový most! Za pilnost nový most! Hurá! Ať žije nový most!
kastelán Pupenec: Vždyť tu žádnej most není!
Pupencová: Ty s tou svou pravdou. Drž hubu a plav!
🤣
Což o to most v Bráníku, ale co ten na Výtoni? Jak to s ním vypadá? Podle mě to vypadá tak, že je nějak moc ticho po pěšině.
„Havarijní stav je důsledkem zanedbané údržby a povodní
Most je nyní v havarijním stavu, od svého vzniku neprošel žádnou zásadnější opravou. Již delší dobu na něj nesmí těžší auta a tramvaje mohly projíždět jen pomalu a s omezeními. Most byl poškozen i při povodních v roce 2002.“
https://www.estav.cz/cz/12469.libensky-most-roky-bez-udrzby-si-vyzadaji-dan-velka-cast-se-musi-zbourat
Rozhodnuto je, most na Výtoni se nahradí.
Podoba je známá, SŽ schválila bronzovou barvu.
Harmonogram je taky známý: zahájení stavby 2026, pokud nebudou další překážky.
“ pokud nebudou další překážky.“ Ano, pokud nebude jeho odstranění problém pro UNESCO.
https://prazsky.denik.cz/zpravy_region/praha-unesco-dopis-cesko-zachovani-mostu-na-vytoni-20230606.html
A pochbuji, že jen tak změnili názor.
Tak to se divím, že prošla nová střecha nad nástupišti na Salzburg Hbf. https://www.detail.de/de_de/grosse-oeffnung-umbau-des-salzburger-hauptbahnhofs-11186 vždyť to narušilo výhled na starou pevnost 😀
Zase tady jenom někdo opakovaně demonstruje svoji nevzdělanost, a ještě je na to hrdej…
Rozhodnuto není. 🙂
Památkáři pouze řekli, že návrhy změn jsou možné, ovšem ne v současné podobě. Na to SŽ nijak nereagovala a jede si dál ve svých kolejích.
Tak ať památkáři řeknou, kde na to vzít? Není možné nacpat celý rozpočet do udržování starých staveb. Drážďany se kvůli potřebě mostu na UNESCO neohlížely – a nelitují.
Praha je miliónové město, metropole a žije … a 100 a něco let starý most není katedrála.
Jezdíte dodnes denně do práce Škoda 1000? Asi ne, že?
Dyt přece starý most nikdo neruší ne? Akorát se posune jinam. Takže památkáři si přijdou na své
„Nákladní doprava přes Výtoňský most byla prakticky ukoncena“. No, co si představit pod pojmem prakticky. Díky výjimce tam náklady do zahájení výluky Karlštejn-Beroun docela jezdily.
Slovo prakticky bych vůbec nepoužíval. Zcela „výjimečně“ tam stále denně jezdí náklady mající i přes 2000 t. …
Odvahou k úplné destrukci !
A kdyby tam jelo za sebou deset vlaků po 200 t, tak by to pro vás bylo stravitelnější? 🤣
Mě osobně je to úplně jedno, ale jisté je, že se původně hovořilo pouze o lokomotivních a krátkých vlacích do 500t.
No, alespoň to tahle rádoby národní památka, bude mít rychleji za sebou.
Hlavně ať nespadne s lidma … !
Twl, tak oni na ten most 70 let nesáhnou, do toho jim začne padat ten druhej (na kterej nesáhli skoro stejně dlouho) a do toho začnou dělat Smíchov. Kdy začnou padat hlavy? Až budou vytahovat 471 z Vltavy?
Je to takové české.
A do toho se dělají Bubny – Dejvice, takže to ani nejde objet.
Jak už se tu řešilo posledně, zrovna význam buštěhradky by v tomto byl fakt mizivý. Kvůli sklonovým poměrům by to znamenalo sehnat na většinu nákladů dva diesely, k tomu objíždění po jednokolejce z Malešic do Libně a vyčerpaná kapacita na buštěhradce – to by fakt pro cargo nebylo žádné terno.
Tady se aspoň nějak, někde jezdí.
Na Masaryčka – Kladno se nejezdí a jezdit nebude skoro deset let. A to nepočítám nedávnou výluku na negrelláku.
Tady myšleno Praha – Karlštejn – Beroun.
Na Mostu inteligence samozřejmě nejezdí nic.
Jakto? Vždyť se tvrdilo, že trať se bude dvakrát dočasně napojovat, aby se při stavbě tunelů jezdit mohlo…
Myslíte všechny ty hlavy za celých 70 let? Na to by nestačila ani průměrně velká galerie, aby je mohla vystavit.
Inu „dobrá“ správa…
#svobodaven
Tak na Branický sáhli, před 8(?) léty tam dělali obnovu koleje. Že při tom neudělali generálku je ale s podivem. Nezbývá než drtit mezi zuby „ANO, pane ministře“.
Jako ovšem dělali to cesky a tak zapomněli na hydroizolace…
Nezapomněli. Ale byla to pouhá oprava, ne rekonstrukce, při které se toho musí udělat víc.
Kdopak asi jsou ti „oni“? Marťani? Nebo pokaždé někdo jiný?
Než něco napíšete, tak si o tom něco zjistěte. Most inteligence jako takový je v dobrém stavu. Ovšem vzhledem ke změnám v předpisů už nevyhovuje požadavků na průjezdní profil svrchní část nesoucí vlastní kolejové těleso. Proto se tato část předělává, současně se upravuje i vhodnější připevnění troleje (s tou se v r. 1950 ještě moc nepočítalo).
Ten most je postaven dost festovně , dle informací měl být jediný, který vydrží po protržení vltavské kaskády, Podívejte se na mohutné pilíře.
Jste si jisti, že tam byla při stavbě položena jen jedna kolej? Nebylo to spíš tak, že byly položené dvě, ale druhá byla pak jako „nadbytečná“ snesena, aby nemusela být udržována? Koneckonců neměla na co navazovat – ani na druhou kolej existujícím tunelem, ani na druhý nikdy nevzniklý tunel.
Podle Sudop Revue 2/21 byla položena druhá při stavbě, ale snesena hned po provedení zátěžových zkoušek…
Zbytečná práce. Jenže ona to byla práce pro třídní mstu inteligenci.
Zdroje se shodují, že tam byla.
https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/domaci/bez-fanfar-i-beze-jmena-most-inteligence-se-rezimu-nehodil-uz-v-dobe-sveho-zprovozneni-64286
Desítky metrů pod hladinu Vltavy 😁 Koukám, že tenkrát tady tekla Volha spíš
Tak si to přečtěte celé, popisuje budování pilířů 30 metrů pod hladinou, tedy samozřejmě pod říčním dnem.
Doloženo je pouze položení druhé koleje na mostní konstrukci a to z důvodů vykonání zatěžkávacích zkoušek v roce 1955, po jejichž skončení byla tato kolej snesena.
Zdroj: https://www.koridory.cz/jizni-spojka-fakta-o-tunelu-v-chuchli/
No ten hlavní špunt je pár km po proudu dál…
Nějak v tom titulku něco chybí….
Na klíčovém železničním spojení se pracuje i mrazech. Třeba „v“ ?