Obrazem: Správa železnic odhalila podobu nového nádraží v Hranicích
Vítězný návrh podoby nádraží v Hranicích na Moravě. Foto: Nemec Taller Architektur![Vítězný návrh podoby nádraží v Hranicích na Moravě. Foto: Nemec Taller Architektur](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/07/Hranice_01.jpg)
![Vítězný návrh podoby nádraží v Hranicích na Moravě. Foto: Nemec Taller Architektur](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/07/Hranice_01.jpg)
Nové nádraží se má stát hlavním přestupem pro dálkovou, regionální i individuální dopravu.
SŽ není schopná v Hranicích udržet ve standarsním stavu ani viadukty, to nádraží dopadne nejspíš podobně…
Tomu cihelnému se propadá podloží pod pilířem, asi zemina tam dole.
Provede se dodatečná injektáž betonu pod pilíře. Možná mikropilotáž. A most bude v cajku. Díky bohu za to, že je chráněný. Díky tomu musí projít maximálně citlivou rekonstrukcí jako Negrelliho viadukt, namísto kladivkého SŽ řešení v podobě demolice a stavby standardizované mostní betonové ohavnosti.
Vypadá to dobře. Teď jenom doufat, že se toho člověk narozený v roce 1985 i dožije.
Docela bych se vsadil, že ano (podle věku dožití)
Nech toho. Ja to taky chci videt.
Dívám se na tu vizualizaci a nějak zmizela pila, co je za nádražím. Jinak vpohodě, totiž proměna k nepoznání a k lepšímu.
Tohle by měl být cca stejný pohled: https://mapy.cz/s/nuzamozuhu
Perfektní. Vypadá to moc hezky a Hranice to velmi potřebují. Už dneska je to přestupní uzel pro širší okolí (pocházím z Nové Jičína a pravidelně jezdím vlakem do Hranic odkud odjíždím autem, protože vlak přes Suchdol je, pokud jedete z Prahy, za trest). Co mne zaujalo je zvýšení počtu nástupištních hran, protože Hranice to potřebují. Jestli vidím dobře, tak plánují u parkoviště malé nástupiště (asi pro regionální dopravu…..) Ve zprávě píšou, že 4 vysokorychlostní vlaky za hodinu budou v Hranicích zastavovat, ale aby to nedopadlo tak, že krom Sprinterů bude v Hranicích zastavovat vše, podobně jako dneska, kdy krom SC/IC… Číst vice »
No vzhledem k linkovému vedení spojů k roku 2050 lze předpokládat že uzel HnM ztrácí mezinárodní význam, totiž to co má jet po VRT direkt Ostrava-Brno-Praha vůbec neobsluhuje HnM. Stejné i s linkou Ex4 což je nejvýznamější mezinárodní linka Polsko-Rakousko-Maďarsko která taktéž bez vyjímky míjí HnM. Noční vlaky tak ty jsou už zapovězeny i dnes obsloužit HnM. No doufejme že se něco mezinárodního přímého a hodně rychlého i na Prahu zastaví v tomto VRT uzlu Hranice na Moravě.
Výrazné číslování nástupišť v době kdy se přechází na číslo koleje?
To v tomto stádium fakt není neřešitelný problém.
Proc cislo koleje, kdyz lze pouzit cip do hlavy? 😀
Není to vyjádření o časech nějaké zvláštní? Už dnes jede vlak po staré trati z Hranic na Svinov 25 minut, na hlavní nádraží pak 33 minut. Jestli po vybudování nového úseku na 300 km/h bude cestovní doba stejná, ba snad ještě delší, tak to nějak nevychází…
Asi překlep HnM-Svinov by mělo být kolem 15-18 minut po VRT.
By mělo. Takže třeba jo.
Nadrazi Hranice n. Morave vypada stale jeste naprosto stejne, jako kdyz jsem v roce 2005 zacal jezdit na vysokou skolu do Ostravy??!
To je snad vtip ne? Vzdyt uz tehdy to bylo silene..
Souhlas. Musel jsem se podívat na Panoramu, jestli si ho nepletu. A nepletu. Na pohled z venku hnus s luxferama, stejný jako mi vyskočil v paměti z návštěvy někdy v devadesátkách
Není to vtip. Jen v podchodu je nová podlaha, místo mechanického pragotronu je dot.led a přejzdy pro poštovní vozíky jsou zrušené. Mezi novoty patří ještě Relay, prodejna RegioJetu, nové lavice v čekárně ČD a LCD s odjezdy autobusů.
Teď nedávno se tam zastavil čas i na nádražních hodinách. Tak nevím…
V porovnáním s novými nádražními budovami, které vznikly bez soutěže (Královo Pole, Mladá Boleslav) se tento výsledek zdá být o parník jinde.
Příkladů přínosnosti architektonických soutěží na železnici přibývá, tak doufám, že už žádná nová nádražní budova Správy železnic bez architektonické soutěže nevznikne.
Brno Královo-Pole: všude se říkalo, že stará budova je velká a energeticky náročná, a že se tam nikdy moc lidí nezdržuje, proto ji zbouráme, a postavíme tam stejně velkou, ale skleněnou budovu.
Nová nádražní budova v Krpoli bude sice taky dvoupatrová, ale o poznání menší. Navíc druhé patro bude využito, což se o stávajícím (a již zbourané) nádražní budově říci nedalo.
Bude o 1/3 kratší, se podívejte, kde je podchod.
Vypadá to pěkně. Hranice si rozhodně zaslouží něco nového a moderního.
Načež budeme hořekovat, že SŽ utrácí za přestavby budov namísto zlepšování tratí. 🙂 No jestli to bylo z funkčního hlediska nutné a nestačila oprava s případnou adaptací…
Nestačila, nová budova bude tady někde: https://mapy.cz/s/fekogolono
A bude to konečně blízko od vlaku na autobus.