Obrazem: Správa železnic finišuje s rekonstrukcí historické letní čekárny v Roztokách

Letní čekárna, stanice Roztoky (červenec 2022). Pramen: Správa železnicLetní čekárna, stanice Roztoky (červenec 2022). Pramen: Správa železnic

Cílem díla bylo podle dokumentace SŽ navrácení do původního stavu včetně historické dlažby.

Správa železnic završuje po více než roce kompletní modernizaci stanice Roztoky u Prahy, kde v samostatné zakázce došlo i na záchranu zdejší historické letní čekárny. Hotovo by mělo být podle SŽ v „řádu týdnů“.

„Vytížená stanice má nově čtyři bezbariérové nástupní hrany a podchod, který se vybudoval v ose původního a prodloužil až do areálu Středočeského muzea. Stavebně bude hotovo do konce září,“ oznámila Správa železnic na twitteru.

Letní čekárna, stanice Roztoky (červenec 2022). Pramen: Správa železnicLetní čekárna, stanice Roztoky (červenec 2022). Pramen: Správa železnicStanice Roztoky (červenec 2022). Pramen: Správa železnicStanice Roztoky (červenec 2022). Pramen: Správa železnicStanice Roztoky u Prahy, původní stav (únor 2018).  Autor: Zdopravy.cz/Jan SůraStanice Roztoky u Prahy, původní stav.  Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra

Pokud jde o budovu z roku 1911, cílem díla bylo podle dokumentace SŽ „rozebrání historické části výpravní budovy, provedení rekonstrukce a vrácení maximálního počtu původních prvků, navrácení do původního stavu včetně historické dlažby, výměna mříží, umístění stojanů pro 10 kol, zrekonstruovat část letní čekárny pro potřeby pronájmu a úprava okolí – chodník“. Zakázku získala s cenou 29,5 milionu společnost Rekultivace Ústí nad Labem.

Ta ve sdružení s firmou Reader & Falge modernizovala i samotnou stanici, kde prošlo rekonstrukcí původní ostrovní nástupiště, vzniklo nástupiště u první koleje a u výpravní budovy. Proměnou prošel i původní podchod.

Akce za 204 milionů (bez letní čekárny) začala loni v březnu s ročním zpožděním. Původní tendr musela Správa železnic zrušit kvůli příliš vysokým cenovým nabídkám.

Tagy Roztoky u Prahy Správa železnic
16 komentářů