Obrazem: Společnost Orlen Unipetrol Doprava převzala sedmou a poslední objednanou lokomotivu Vectron
Sedmá lokomotiva Siemens Vectron společnosti Orlen Unipetrol Doprava (březen 2023). Pramen: Orlen Unipetrol
Rekuperací lokomotivy vrátí do sítě zhruba 10 procent odebrané trakční energie.
Vidí někdo do číslování Vectronů u Unipetrolu a dalších dopravců? Když je sedmá u Unipetrolu, proč je 059? Má v té řadě od 050 někdo další tři stroje?
Pretože 053, 054 a 055 sú rušne PKP Cargo International. Číslovali sa postupne podľa dodania.
Podle dodání úplně ne, protože čísla 383.060-065 pro EP cargo byla dodána až o několik dříve, než tato 059. Takže spíš bych to formuloval tak, že čísla byla přidělena v bloku v době uzavření smlouvy a v reálných dodávkách se to pak poněkud „rozhodilo“.
Krása 🙂
Zatímco ČD Cargo spoléhá na nosnou řadu 363.0 bez rekuperace, navíc se starou tyristorovou regulací, která nemá zrovna zanedbatelné ztráty (cca 10%), a poloviční výkon.
O řadě 130 ani nemluvě…
V době, kdy se spotřeba energie stala poměrně zásadním kritériem…
Tak co navrhuje odborník ? Esa , nyní již komplet pod ETCS, prodat na Balkàn?
A co 5esa ? Ty si může Cargo nechat ?
A spoléhá velmi správně. Na výkony,které ř.363 vozí je ten německý vergl sakra drahá loko.A srovnávat 363 vs 193/383 je taky mimo.
Jojo, v této kotlině se vždycky razilo heslo „to stačí“.
Také to tu podle toho vypadá.
Vlastně nám takhle stačí i ty „koridory“, most pod Vyšehradem, já nevím, na co si vlastně stěžovat:-)
Jo, no a to že 363.0 má dost komponentů, o né zrovna zanedbatelné poruchovosti také nevadí, mašina má hák z obou stran:-))
A spočítal jste si, kolik Vectronů a Traxxů dohromady už má k dnešnímu dni ČD Cargo…?
Nějak Ti do toho nezapadá 744.1, která při EDB rekuperuje do pomocných pohonů…
A ČDC snad nové loko nenakupuje? Ono omladit celou flotilu tím nejlepším na trhu lusknutím prstu jaksi nejde. Vždy nakonec přijde kouzelná otázka „Pán si přál platit?“. A flotila petrolky je proti tomu prd, donedávna jediné elektriky co měli, byly 2 kusy 121 které snad stále ještě jezdí. A nosnou řadou pro ně jsou Brejlovci.
Jojo, jednu 121 Unido jsem dnes viděl, pelášila jak za mlada 🙂 Samozřejmě máte pravdu, všichni tuší, že Vectron je lepší než brejlovci nebo dřevěnky, ale reálné možnosti obnovy parku těm přáním neodpovídají, u všech dopravců. Však těch 7 Vectronů Unido bylo dodáváno během sedmi let. To neberu jako „výtku“, to je prostě realita.
A jsou voni si vědomi, že spíš než výkon (od určité úrovně) je důležitý spíš počet náprav, neboli 2×363 uveze podstatně víc, než 1×383?
Tisíc kWh 🤔😅 to se musí fyzikářů otáčet v hrobě😂
Trochu mi to připomíná články, které jsme na gymplu četli při ruštině. Výkony „gesů“ (vodních elektráren) se tam udávaly ve wattech, aby číslo bylo co nejohromnější.
1,5 GWh holt nevypadá tak bombasticky, jako 1500 MWh, natožpak 1500 tisíc kWh…
Asi vás potřebovali naučit i ruský čísla 🙂
Ta fotka pod Střekovem, ta je dost dobrá.
Šotoušúm doporučuju vylézt na hrad a pozorovat vlaky na obou stranách Labe, a ještě Masarykovo zdymadlo. To vzdutí je hustý a dnes už nikdo asi další k Hřensku nepostaví. DOPORUČUJU CYKLO VÝLET, 6ti LETY DETI DĚČÍN – Litomerice privozem Lovosice v prstem v nose.