Obrazem: Slováci chystají modernizaci nočních vlaků, ukázali jejich podobu
Nový lůžkový vůz pro ZSSK. Foto: ZSSK

Základní smlouvy počítají s modernizací deseti lehátkových a deseti lůžkových vozů.
Základní smlouvy počítají s modernizací deseti lehátkových a deseti lůžkových vozů.
Není trochu zavádějící říkat o těch patrových vozech, že budou nové, když za sebou mají alespoň 30 let provozu?
Úmysel aj vizualizácia dobré, otázka je, či sa to nakoniec bude realizovať (podobne ako trať do Čiernej nad Tisou, ak si dobre vybavujem). Druhá vec je vybavenie interiéru – vidím, že nie všetky lôžkové kupé budú mať aj umývadlo. A posledná vec, vzhľadom na stav našich tratí vnútroštátny nočný vlak stále dáva časovo zmysel, žiaľ.
Tých otázok je viac. Majú to dostať ŽOS Vrútky bez súťaže? Na základe čoho?
A nemala podobné second-hand vagóny u seba Yosaria, ktorá stále nie a nie rozbehnúť ten ich projekt nočného vlaku?
Jak bez soutěže? Vrútky vyhráli (jako jediný uchazeč) ve výběrovém řízení:
https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie/vyhladavanie-dokumentov/detail/3526565
Sú to vagony Yosaria zaparkované u ŽOS Vrútky. Teraz asi tie vozne patria ŽOSke.
Tender bol. Zúčastnil sa ho jeden jediný uchádzač.
Celé je to zosnované, aby ŽOSky mali zákazky. Na MinDop a ZSSK sa na viac nezmôžu.
Ďakujem, tak už to do seba zapadá.
Pragmaticky: nie je to najhorší kšeft, ale dúfam, že to nepokazia. Mám obavy, že ZSSK design vlastnými silami nezvláda a ŽOSka nemá nikoho s vkusom a skúsenosťami.
Tie vozy vyše roka stáli po celom areáli pod holým nebom. Takmer do každého zatekalo. Teda nájsť vo vnútri huby a prepadnúť sa cez podlahu nie je žiadny problém. Nakoľko sa naťahujú o cenu a robiť to bude ŽOS, zázrak od toho nečakajte.
Tak tam, kde bude podlaha mezi spodním a vrchním patrem shnilá, se udělá luxusní mezonet 😛
A není Slovensko na noční vlaky trošku moc malé..?
Jako chápu, infrastrukturu mají mizernou, takže musí jezdit pomalu, ale až takto..?
(osobně tipuji, že si někdo na ministerstvu všimnul se zpožděním trendu v západní evropě, tak se jej beze smyslu snaží naroubovat doma)
Nie. Pochádzam z Humenného – mladý človek z tejto oblasti, ktorý ide na vysokú školu sa väčšinou pozerá čo najviac na západ. Ja som skončil v Prahe a keď som bol na gymnáziu po niekoľkých rokoch, tak na poznámky, že Praha je ďaleko som reagoval, že aspoň máme možnosť priameho vlaku. Čo by za to dali ľudia zo stredného Slovenska, ktorí musia x-krát prestupovať. Nočný vlak je pre nás to jediné čo nás rozumne spája so svetom. Inak sa musí človek terigať najprv do Košíc a potom cez celú republiku po starom koridore. To zaberie minimálne pol dňa (ak vyrazíme… Číst vice »
Tak ono to nemusí jezdit jen Bratislava-Košice, žejo.
Taky nezapomínejme, že tady bývala doba, kdy mezi Prahou a východním Slovenskem jezdily čtyři noční vlaky denně, včetně mnohem atraktivnějších časů pro spojení Praha-Ostravsko a Praha-Žilina, což je dneska časově nepoužitelné. Své zákazníky to mělo, ale letité vozy už nebyly na úrovni (i když stejná liga jako lehátka RJ a často čistější).
Moc malé na noční vlak není nic, kde se jede víc než cca hodinu-dvě. Jasně, “tři hodky se zvládnou na sedačku” – ale výsledkem pak je vstávání ve 3 ráno, má-li být jednání v 8 hod.
Není malé, kdyz tomu pomůžete pomalým vlaky, které koňskému/volskému povozu nekonkurují zbytečné moc. Ta lepší část pak je, že tím pak budou jezdit hlavně na dotovaný jízdné a pro ty, co by si to platili sami to nebude zajímavé vůbec.
Zdá sa mi alebo ten sklápací stolík so zrkadlom pri posteli je ako 1k1 s nightjet2 kapsulami? Tak uvidíme, či keď dvaja robia to isté….
Kde jsou ty nové lůžkové vozy, co ŽSSK slibovaly (https://zdopravy.cz/velka-promena-nocnich-vlaku-na-slovensku-zssk-chce-poridit-az-24-novych-luzkovych-vozu-233857/)? Tyhle vozy jezdily kdysi v Německu na Citynightline.
Ale zase je jich momentálně ve Vrútkách vcelku zásoba…..teda pokud jsou volné. Po vzletných plánech Yosaria Trains zatím ani vidu, ani slechu.
Právě tohle jsou vozy po Yosarii. Ta to vzdala.
Ta Yosaria akosi má smolu v podnikaní…Najprv chceli postaviť Yosaria Plaza z bývalého obchdého domu Prior v Ružinove, dodnes tam stojí len skelet z toho obchoďáku už 20 rokov – volajú to Hirošima…
https://www.yimba.sk/yosaria-plaza/hanba-ruzinova-speje-k-zaniku-nove-centrum-ruzinova-sa-konecne-pohlo-ziskalo-zasadne-stanovisko
No a podnikanie v železničnej doprave im akosi tiež nevyšlo…
https://www.aktuality.sk/clanok/SgMS2L5/vlastni-jednu-z-najvacsich-vil-v-bratislave-mal-aj-znamu-hirosimu-statnemu-cargu-vsak-nezaplatil-za-opravu-rusna/
Modernizaci nočníCH vlaků 😉
Jaké nočni vnitrostátní vlaky jezdi na Slovensku? Bratislava – Humenné. Jeste něco dalšího?
Jezdil (když nebyly výluky) Bratislava – Zvolen – Košíce – Prešov.
aj ta bola este pred vylukou skrátená do Košíc
čo bola škoda, lebo Poľana z Prešova bol dobrý nápad, konečne aj Prešovčania mali priamy vlak do Bratislavy cez noc bez prestupu v Kysaku na Zemplín. Je otázka, či sa ešte Poľana niekedy vráti. Dokonca ku koncu tam jazdil priamy lôžkový vozeň Prešov – Košice – Zvolen – Bratislava – Brno neskôr predĺžený až do Prahy. Naposledy išiel v roku 2021…
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=ZSSK&cislo=800&rok=2021
Jojo párkrát jsem s tím je právě do Brna. Z Košic ale i třeba z Roznavy a Plešivce. Po Brno to jezdilo plné.
Naposledy jel na jaře 2024. Nebo než začala výluka na trati 150. Nepamatuji si už od kdy přesně byla.
Možná kdyby sousedé vážení napřed rekonstruovali tratě a pak modernizovali vlaky, bylo by to rozumnější… Pokud jste někdy poslední dobou jeli ze Žiliny na Košice, víte, o čem píšu… Ale na druhou stranu – má to logiku… Vlak na celou noc (minimálně) a pomalé drncání krásně uspává😅
Právě, noční vlak z Blavy do Košic nebude mít smysl pokud se ta trať moc zrychlí 🙂 Ne, vážně, to prodloužení do Vídně se hodně nabízí, snad se to povede, když už tam konečně sú tie drôty.
Hele, to je slabá hoďka navíc… To by muselo střihat aspoň do Innsbrucku, kdyby se to na Slovači opravilo…
ZOS Vrutky a ZOS Trnava. To je ale sok…
Po Dunihlavu bude Bolizad…